Dodaj do ulubionych

jak wygląda życie z padaczką skroniową?

25.10.11, 16:33
Witajcie :),
podczytuję Was od jakiegoś czasu i nie ukrywam, iż wiele się dowiedziałam.
Przeczesywanie internetu w poszukiwaniu przyczyn częstego deja vu (trwającego już 7 lat!), sprowadziło mnie na padaczkę skroniową. Gdy czytalam Wasze wypowiedzi doznałam olśnienia.
Na jutro mam umówioną wizytę u neurologa.

Moje "ataki" to kilkusekundowe deja vu (czasem połączone z próbą przypomnienia sobie czegoś), które zdarza się dość często, ale nieregularnie. To znaczy po kilku razach dziennie, znika na dwa tygodnie, na miesiąc lub na pół roku.

Nie utrudnia mi to życia, jednak niepokoi. Zastanawiam się co ewentualna diagnoza i wprowadzenie leczenia może zmienić.
Czy może uchronić mnie przed "dużymi" atakami w przyszłości?

Nie ukrywam, że obawiam się skutków ubocznych leków (studiuję, chcę też podjąć pracę).

Podzielcie się proszę ze mną waszymi doświadczeniami. Widziałam kilka postów, gdzie ludzie opisywali "moje" objawy, jednak znikali potem bez śladu, a ja tak bardzo chciałabym wiedzieć jak ta choroba się u nich potoczyła.
Obserwuj wątek
    • tussea Re: jak wygląda życie z padaczką skroniową? 27.10.11, 09:47
      Witajcie ponownie ;-)
      jak już wspominałam, wczoraj miałam wizytę u neurologa.
      Jestem bardzo pozytywnie nastawiona, ponieważ powiedział mi, że moje deja-vu albo nie świadczy o żadnej zmianie chorobowej (nie występuje aż tak często, choć jednak częściej niż normalnie), albo o bardzo delikatnych zmianach, które będzie można bez problemu wyeliminować poprzez ok 2 lata przyjmowania leków. Za tydzień ma mi zrobić eeg osobiście i powiedział, że jeżeli cokolwiek jest nie tak, to on na 100% to wychwyci.
      Także jestem dobrej myśli.
      Powiem jeszcze (tym którzy może tak jak ja szukają takich tematów), że deja vu pojawia się u mnie w różnych odstępach czasu, ostatnia przerwa to około 10 dni, czasem występuje raz dziennie, maksymalnie trzy razy w ciągu dnia.