agostino
24.02.04, 22:45
Obwodnica Etapowa Stolicy jest najważniejszą obok metra inwestycją Miasta
Stołecznego Warszawy. Jej zbudowanie przyczyni się do rozładowania korków w
Śródmieściu. Z Woli na Ursynów, albo z Tarchomina do Wawra nie będziemy
musieli jeździć Marszałkowską i Targową, ale nowoczesną trzypasmową jezdnią.
Prawie wszystkie skrzyżowania na tej trasie będą wielopoziomowymi węzłami.
Można się spodziewać, że po zakończeniu wszystkich prac z centrum znikną też
będące zmorą warszawiaków TIR-y.
Zbudowano już większość dróg i węzłów obwodnicy po stronie zachodniej miasta.
Istnieją trasy szybkiego ruchu przecinające Wisłę - Trasa Toruńska z mostem
Grota-Roweckiego i Trasa Siekierkowska z mostem Siekierkowskim. Nie wszyscy
wiedzą, dlaczego przebudowujemy rondo Zesłańców Syberyjskich, dlaczego na
skrzyżowaniu przy Galerii Mokotów powstanie estakada dla skręcających w lewo
z Ursynowa w kierunku Ochoty i dlaczego w tym miejscu znikną dwa bardzo ważne
dla mieszkańców przejścia dla pieszych. Są to jednak zaplanowane działania,
które doprowadzą do zamknięcia pełnego koła obwodnicy.
Jak to jest z naszą Obwodnicą Śródmiejską polecam poczytać post o przebudowie
ulicy Osobowickiej bądź przejechać się w godzinach szczytu aż dwu
pasmową "obwodnicą" śródmieścia Wrocławia
www.zdm.waw.pl/obwodnica/obwodnica.jpg