Dodaj do ulubionych

Nadchodzi wieloletnia plaga korków?

19.10.13, 15:46
Nie jest wykluczone, że po wybudowaniu S2 będzie mnóstwo korków na głównych dojazdach do tej tras, czyli trasie nadwiślańskiej i ciągu obok linii kolejowej. W Biurze Drogownictwa i Komunikacji (Solec 48, Warszawa) klarownie powiedziano mi, że nie ma pieniędzy na budowę dwujezdniowej drogi nr 801 od ul. Czarnuszki w Warszawie do ul. Górczewskiej w Józefowie (większą częścią tego odcinka zarządza MZDW, które znajduje się w naprawdę trudnej sytuacji finansowej - ma trudności ze znajdowaniem pieniędzy na inwestycje). Obecnie DW 801 jest wąska, przeciążona, niekiedy brakuje chodników czy nawet zatok autobusowych, lewoskręty to prawdziwa rzadkość. Drogą ruchu przyspieszonego nie można tego nazwać. Ze względu na niewielką przepustowość DW 801 jadący od strony Otwocka powinni wybierać węzeł Patriotów, jadąc w kierunku Warszawy. Niech nie pchają się na DW 801, bo ją zakorkują. Z tej drogi korzysta zachodni Józefów, duża część Karczewa i rejony położone bardziej na południe. Otwockowi zostanie droga przez centrum Józefowa, między DW 721 a węzłem Patriotów mają być (i już są) dwie jezdnie (dwukierunkowe) po obu stronach torów. Dalszy wzrost natężenia ruchu od strony Otwocka może się skończyć ustawicznymi korkami, przede wszystkim w godzinach szczytu. Potrzebna jest znacznie większa liczba środków transportu zbiorowego (pociągi, autobusy (te akurat blokowałyby nadwiślankę, zatrzymując się na niektórych przystankach, ponieważ jest tam brak zatok autobusowych lub są bardzo wąskie). Może trzeba szybko wybudować most na Świdrze na wschód od linii kolejowej (więcej ruchu wleje się do Józefowa (przy torach) i Falenicy, ale chociaż wąski Wał Miedzeszyński będzie można ominąć).
Obserwuj wątek
    • kosa05410 Re: Nadchodzi wieloletnia plaga korków? 19.10.13, 20:46
      Nie dramatyzujmy. Nie wszystkie samochody będą się pchały na S2. Niektórzy nadal będą jechać Wałem w stronę centrum. Korek będzie taki sam jak obecnie do ronda, tylko będzie zaczynał się wcześniej, albo nawet mniejsze ze względu na łatwy wjazd od Patriotów. Czy wjazd na Siekierkowski się korkuje? Chyba nie bardzo. Sam fakt powstania S2 nie zwiększy ruchu na dojazdach.
      • ninini79 Trzeba rezygnować z samochodu... 20.10.13, 11:46
        Naprawdę, ryzyko, że DW 801 na południe od S2 się porządnie zakorkuje po otwarciu S2, jest niemałe. Korki mogą trwać wiele lat po otwarciu S2, jeżeli nie będzie dwujezdniówki do skrętu na Otwock. Jeżeli nie zrobią nowego mostu na Świdrze na wschód od linii kolejowej, to i otwarty 16.10.2013 r. nowy most może się zakorkować przez ruch od strony Otwocka, który nie mógłby przejechać wąską DW 801 w Józefowie i na południu Warszawy. Korków obawiam się od strony Józefowa do S2. Trzeba wybrać komunikację zbiorową, zrezygnować z prywatnych kursów samochodami. Józefów ma mniejszy problem z dojazdem, bo może pojechać którąś z dróg przy torach do S2 (większość ludzi w Józefowie mieszka w pobliżu linii kolejowej, nie S2). Natomiast ruch z Otwocka i Karczewa może korkować trasę przy torach i DW 801.
    • feelek Re: Nadchodzi wieloletnia plaga korków? 19.10.13, 21:39
      1. nie jest wykluczone, że S2, ta oczekiwana przez nas od lat inwestycja, rozwiąże nasze podstawowe problemy komunikacyjne:
      -skróci nam dojazd do Wwy o 15- 20 minut,
      - pozwoli nam, omijając Wwę dojeżdżać do Świata: Łodzi, Poznania, Krakowa, Wiednia, Berlina, Paryża tak o 40 minut krócej
      2. nie jest wykluczone, że p. Minini (witamy, witamy) od lat zaśmiecający nam fJózefów, nigdy w Józefowie nie był, skoro zna dwupasmowe drogi po obu stronach torów i skrzyżowanie Patriotów z Nadwiślańską

      Jedyny problem dla przekształcenia drogi 801 Nadwiślańskiej ze strony MZDW, cierpiącej. na brak środków na tę inwestycję, mającej jednak pieniądze na nic nie budujących urzędników, to... rozwiązanie tej nikomu ( poza kuzynami p. Struzika) niepotrzebnej instytucji i przekazanie drogi 801 pod zarząd dróg krajowych.
      • ninini79 Re: A co z Dziecinowem 20.10.13, 11:48
        Niech do 2020 r. Włodarzewska nie zaczyna inwestycji, bo jest problem z pieniędzmi na obwodnicę. Po wybudowaniu S17 na przejeździe kolejowym w Dziecinowie powinien spaść ruch (na szczęście, uf) i obwodnica będzie mogła poczekać. Z kilka lat ruch na linii kolejowej z Góry Kalwarii do Pilawy może wyraźnie wzrosnąć i wtedy obwodnica z wiaduktem będzie konieczna.
        • dj.rydzyk Re: A co z Dziecinowem 23.10.13, 11:29
          jeśli S2 skończy się na wysokości wału to będzie głupota. GDDKiA zawsze podkreśla, powtarza i nadmienia, że trzeba budować ciągi drogowe a nie rwane odcinki.

          Nie jestem do końca przekonany czy korki na wale po otwarciu drogi wzrosną. Wał korkuje się rano na dojeździe do ronda i wieczorem tez na dojeździe do ronda tylko z drugiej strony i na odcinku między Mostem Siekierkowskim i ul Kadetów.

          Jeśli część, być może spora część, będzie zjeżdżać bezkolizyjnie z wału na nowy most na S2 znacznie wcześniej to przed rondem korka być już nie powinno. I rano i wieczorem.

          Tak więc nawet jeśli wjazd na S2 będzie się korkował - w co wątpię (o ile węzeł będzie dobrze zaprojektowany) to między Sa a Siekierowskim powinno być już luźniej.

          Ruch ciężarowy raczej tędy nie pojedzie ze względu na stołeczne ograniczenia.

          Tylko jeśli tak to po co w ogóle GDDKiA chce budować taki kawałek S2?

          Chyba tylko po to, żeby mieszkańcom Józefowa było wygodniej dojechać do roboty smile

          • ninini79 Jednojezdniowe gardło w stronę Józefowa 24.10.13, 16:02
            Jak nie będzie dwujezdniówki do ul. Górczewskiej w Józefowie, to STANOWCZO ODRADZAM jazdę od strony centrum Otwocka przez DW 801 (odc. S2 - Józefów). W Józefowie na DW 801 w niektórych miejscach nie ma nawet zatok autobusowych, są tylko jakieś zygzaki na miejscu, gdzie zatrzymywałby się autobus. Tak jest w kilku miejscach. To ma być główna droga dojazdowa do ekspresówki? Sama jednojezdniowość wyklucza tę funkcję. Tylko ci, co mieszkają blisko Wisły, będą mogli nią dojechać, ruch z okolic torów lepiej niech wybierze węzeł Patriotów (są dwie jezdnie (ale nie droga dwujezdniowa) po obu stronach torów, a trasa nadwiślańska to marna jednojezdniówka). Na tej wąskiej jednojezdniówce będzie musiało się zmieścić sporo ruchu z Karczewa i rejonów położonych bardziej na południe. Obecnie przy linii kolejowej jest tylko jeden most, nie ma tuż obok torów, po ich wschodniej stronie. Przejazdy kolejowe mogą zakorkować ciąg nad torami. Tak naprawdę to i ul. Patriotów i przejazdu przez centrum Józefowa mieszkańcom Otwocka nie można polecać z tego względu.
          • feelek Re: A co z Dziecinowem 24.10.13, 19:42
            dj.rydzyk napisał:
            Wał
            > korkuje się rano na dojeździe do ronda i wieczorem tez na dojeździe do ronda t
            > ylko z drugiej strony i na odcinku między Mostem Siekierkowskim i ul Kadetów.
            >
            > Jeśli część, być może spora część, będzie zjeżdżać bezkolizyjnie z wału na nowy
            > most na S2 znacznie wcześniej to przed rondem korka być już nie powinno. I ran
            > o i wieczorem.


            ale te miejsca można z powodzeniem objechać.
            jak?
            to już każdy musi sobie znaleźć swoje własne patenty...
            kluczowe słowa: Juhasów, Borków, Mozaikowa, Mrówcza, Tawułkowa....
            czemu zwykle te ulice są puste?
            póki tak jest , nie narzekam
            wink
    • ninini79 Będzie lider korkowych (spalinowych) klimatów? 24.10.13, 16:37
      Denerwuje mnie to, co robi się z dojazdem z pasma otwockiego od strony Warszawy. Daje się temu rejonowi korkujący się przez położone tuż obok drogi przejazdy kolejowe ciąg lub jednojezdniówkę, gdzie często brakuje lewoskrętów czy nawet zatok autobusowych. Zarówno stworzony z dwóch jedni 2x1 ciąg ul. Patriotów, jak i trasa nadwiślańska mogą się strasznie korkować w okresie PO OTWARCIU S2. Co gorsza, taka sytuacja może trwać przez długie lata. Niektórzy jeszcze myślą, że sytuacja nie jest tak zła, bo będzie można nadłożyć połowę drogi (jechać ok. 26 km, a nie 13) przez Wiązownę, żeby dostać się z centrum Otwocka do centrum Warszawy. Po co przejeżdżać dwa razy dłuższy odcinek, spalając o wiele więcej paliwa? Według mnie pasmo otwockie nie w takiej sytuacji wyboru - musi przesiąść się na pociąg lub do autobusu. Przez S17 to można sobie dojechać do centrum stolicy z dzielnic Otwocka położonych na wschodzie, jak Wólka Mlądzka, ale nie z centrum! Jeżeli nie będzie dwujezdniówki nad Wisłą lub nie znikną przejazdy kolejowe na linii Otwock - S2 i nie powstanie most na Świdrze na zachód od S2, to całą okolicę skaże się zapewne na korki lub nadkładanie. Chyb, że ludzie będą na tyle mądrzy, że zrezygnują z samochodu, bowiem jechnie z pomoc niego będzie znacznie dłuższe i szkodliwsze dla środowisk, niż być powinno. Powiat otwocki to "lider sosnowych klimatów". Żeby po otwarciu S2 nie stał się (w zach. części) "liderem KORKOWYCH" klimatów.

      Piaseczno może walczyć o kolejny dwujezdniowy wlot do Warszawy, a Otwock siedzi cicho jak makiem zasiał. Trzeba jakoś ruszyć okolice, żeby zainteresowała się Co będzie, jak po otwarciu S2 każdy będzie musiał czekać godzinę na trzech jednojezdniówkach prowadzących do POW na kilkukilometrowym odcinku Otwock - S2? Sugerowanie objazdu przez S17 wygląda mi na niegrzeczne. Za dużo drogi sie nadkłada, aby uznać to za racjonalne rozwiązanie. Może ktoś jednak zwróci uwagę na problemy tego rejonu i uda się zapobiec haniebnym korkom czy superdługim objazdom po otwarciu S2.

      Ktoś mówił o 10 minutach z Ursynowa do Piaseczna. Powiem, że na ok. 2 km Wału Miedzeszyńskiego (2x1) stałem prawie pół godziny około 7.00 w poniedziałek. S2 może sprawić, że te (a może i większe) korki przeniosą się ze dwa km dalej na południe, bo wąska jednojezdniówka nie przeniesie takiego ruchu. Powtarzam, nie akceptuję kilkunastokilometrowego objazdu przez S17 jako właściwe rozwiązanie. Czy tak trudno znaleźć te ok. 200 mln zł na 7 km dwujezdniówki? Może to głównie wina MZDW?
      • feelek Re: Będzie lider korkowych (spalinowych) klimatów 24.10.13, 17:09
        nasz powiat radzi sobie z problemem dojazdów:
        - dzięki rozbudowie Wału Miedzeszyńskiego do ronda z Traktem Lubelskim,
        - dzięki budowie ul. Mozaikowej, Mrówczej,poprawie nawierzchni Patriotów,
        -dzięki zaistniałej SKMce, rozwojowi KM, budowie sieci parkingów P&R

        też dzięki planom:
        - budowie S2, S17, (2019)801 jako dwupasmówki za Otwok (trudne do określenia - moment wywalenia p. Struzika)
        - przebudowie linii kolejowej wwa - otwock (2020)


        -----------
        "Czas bez korków? Już był" prof. Suchorzewski, Politechnika Warszawska
      • surmia Re: Będzie lider korkowych (spalinowych) klimatów 24.10.13, 19:26
        ninini79 (niestety) napisał:
        Powiem, że na ok. 2 km Wału Miedzeszyńskiego (2x1) stałem prawie pół godziny około 7.00 w poniedziałek.

        Jak to!?!?!
        To ty jeździsz autem po Wale?!?!?!?
        Nawołujesz do jazdy komunikacją miejską, pociągami itp, a sam wozisz się w aucie i generujesz nam korki?
        S K A N D A L !!!
        • ninini79 Re: Będzie lider korkowych (spalinowych) klimatów 25.10.13, 10:24
          Nie żartuję, ale jechałem wtedy autobusem PKS Garwolin. Czasem jadę z jednym z mieszkańców mojej miejscowości (on prowadzi samochód), który dojeżdża z południowej części powiatu samochodem, zwykle w 3 osoby.

          Nie mam zamiaru dojeżdżać własnym samochodem do Warszawy. Spaliny szkodliwe, zapasy paliw się wyczerpują, drogi nieprzepustowe.
      • ninini79 Ruch związany z Otwockiem problemem 25.10.13, 10:20
        Powiat otwocki, zwł. Otwock i Józefów to miasta wśród sosen, o wyjątkowo niskiej zabudowie jak na miasta satelitarne Warszawy (w przeciwieństwie do wielu innych, zwł. Piasecznasmile).

        Otwock ma gorzej niż Józefów. Jest dalej od Warszawy. Mimo to posiada większą liczbę mieszkańców. Jeśli coś zakorkuje Józefów, to będzie to ruch związany z "miastem z dobrym klimatem". Na szczęście Karczew ma o ok. 4 razy mniej mieszkańców niż Otwock. Takie ekologiczne miasto jak Otwock nie powinno sobie pozwolić na nadkładanie kilkunastu kilometrów na naprawdę krótkim odcinku od S2 do centrum Otwocka. Większy ruch z Otwocka na ciągu nad torami musiałby się przetaczać przez centrum Józefowa. DW 801 biegnie w słabiej zaludnionej części Józefowa, obok niej nie ma linii kolejowejsmile Wielu sugeruje robienie kólska przez Wiązownę, aby dojechać do centralnych dzielnic Warszawy (może i na Ursynów?). Z centrum Otwocka do Ursynowa przez Wiązownę... Skandal.
      • kosa05410 Re: Będzie lider korkowych (spalinowych) klimatów 25.10.13, 11:10
        Boszzzzzz ............ też chce ci się pisać wciąż to samo w kółko.

        > Ktoś mówił o 10 minutach z Ursynowa do Piaseczna. Powiem, że na ok. 2 km Wału M
        > iedzeszyńskiego (2x1) stałem prawie pół godziny około 7.00 w poniedziałek.

        Zmądrzej i przesiądź się na pociąg albo autobus, a nie korki robisz smile))
    • ninini79 Re: Nadchodzi wieloletnia plaga korków? 05.11.13, 18:16
      Słyszałem, że Józefów chce, aby powstała dwujezdniowa trasa nadwiślańska. Podobno Józefów nie chce się dołożyć do trasy mostowej na wschód od linii kolejowej (byłby nowy most na Świdrze). Wydaje się, że to dlatego, że nowy most przy linii kolejowej spowodowałby, że więcej pojazdów z Otwocka przejeżdżałoby tranzytem przez centrum Józefowa. Na dodatek przy ciągu nad torami jest kilka przejazdów kolejowych, przez które niekiedy tworzą się korki. Gdyby usunąć wszystkie przejazdy kolejowe między S2 a Otwockiem, to jadącym od strony Otwocka byłoby znacznie wygodniej dojechać do węzła Patriotów. Dziś na Wale Miedzeszyńskim ok. 6.30 już kolejny raz był przestój na północ od Bysławskiej, pewnie około 2,5 km korka. Jeżeli ludzi nie przestaną jeździć samochodami tak często, jak obecnie i nie będzie dwujezdniowej 801, to te korki mogą się przenieść na odcinek na południe od S2, gdy POW powstanie. W poniedziałek 4 listopada 2013 pewne przestoje na DW 801 były i w Józefowie. Droga 801 już i tak jest przeciążona. Sama S17 nie wystarczy, ruch z Otwocka i Karczewa korkuje nadwiślankę najbardziej.
      • tyramisiu Re: NIe było korków na Wale M. gdy... 12.11.13, 18:00
        Nie było korków na Wale, gdy był zamknięty most na Świdrze. Otworzyli most to spory ruch przeniósł się na Patriotów, a potem na Przewodową i tą drugą co wychodzi przed samym rondem. Więc winni są Ci co jeżdżą po tych dziurach, a kolejni to Ci co nadgorliwie ich wpuszczają po kilka samochodów naraz.
    • ninini79 Coś w MBPR? Józefów, drogi wzdłuż Wisły... 15.11.13, 22:28
      Ze strony Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego:

      Aktualności - KONSULTACJE PROJEKTU PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO - relacja z konferencji w Warszawie

      2013-10-18

      W dniu 16 października 2013 roku odbyła się piąta z cyklu sześciu konferencji poświęconych konsultacjom społecznym aktualizacji Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego oraz przygotowaniom województwa do przyszłego okresu programowania Unii Europejskiej w latach 2014 – 2020. Organizatorami konferencji byli: Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego w Warszawie, Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego oraz Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych.

      Konferencja odbyła się w Instytucie Biocybernetyki i Inżynierii Biomedycznej im. Macieja Nałęcza PAN. Na konferencję licznie przybyli uczestnicy – przedstawiciele samorządów terytorialnych Obszaru Metropolitalnego Warszawy, administracji rządowej, instytucji publicznych, szkół wyższych, organizacji pozarządowych i mediów.

      Konferencji przewodniczył Pan Adam Struzik – Marszałek Województwa Mazowieckiego. Ze strony organizatorów w spotkaniu uczestniczyli także: Zbigniew Strzelecki – Dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, Agnieszka Rypińska – Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Ilona Nasiadka – Koordynator Mazowieckiej Sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych, Maria Puk – Kierownik Zespołu Planowania Przestrzennego Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego,
      Na konferencji wygłoszono referaty:
      • Projekt aktualizacji Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego – jako podstawowy dokument programowy dla przyszłej perspektywy finansowej Unii Europejskiej – Maria Puk,
      • Projekty inwestycji do Kontraktu Terytorialnego z Obszaru Metropolitalnego Warszawy – dr hab. prof. SGH Zbigniew Strzelecki,
      • Mazowiecka sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w perspektywie finansowej 2014-2020 – Ilona Nasiadka.
      W dyskusji udział wzięli: Jolanta Koczorowska (radna Sejmiku Województwa Mazowieckiego), Jolanta Latała (Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy), Andrzej Gutkowski (Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Warszawie), przedstawiciele samorządów: powiatu wołomińskiego, miast i gmin – Józefów, Konstancin-Jeziorna, Klembów oraz przedstawiciele instytucji i organizacji zajmujących się ochroną zabytków i planowaniem przestrzennym.
      Główne zagadnienia poruszone w dyskusji dotyczyły:
      • zasięgu obszaru ZIT,
      • rozbudowy i modernizacji linii kolejowych wychodzących z Warszawy,
      • ochrony walorów uzdrowiskowych Konstancina-Jeziornej i nadania statusu uzdrowiska dla Otwocka,
      • problemu silnego rozdrobnienia lasów, uniemożliwiającego racjonalne prowadzenie gospodarki leśnej,
      • rozwoju sieci drogowej OMW, w szczególności dróg wojewódzkich w wzdłuż Wisły i nowego przebiegu drogi 635,
      • uwzględnienia w ZIT projektów rewitalizacyjnych,
      • możliwości egzekwowania zapisów o strefowaniu zabudowy,
      • zagospodarowania terenu zajmowanego przez Muzeum Kolejnictwa.

      Podsumowania konferencji dokonał Pan Marszałek Adam Struzik, dziękując uczestnikom za przybycie i aktywny udział w dyskusji.

      www.mbpr.pl/aktualnosci-150,konsultacje-projektu-i-planu-zagospodarowania-przestrzennego-wojewodztwa-mazowieckiego-i-relacja-z-konferencji-w-warszawie.html
      Czyżby droga 801 była ważnym tematem?

    • ninini79 Może się zdać, że DW 801 nikogo nie obchodzi... 16.11.13, 22:41
      Jeżeli nie będzie dwujezdniówki na południe od S2 do ul. Górczewskiej w Józefowie, to zagrożenie zatkaniem się nadwiślanki jest realne. Na zwężeniu DW 801 na wysokości ul. Czarnuszki w Józefowie na stałe pojawi się (zapewne) coś, czego na południe od Traktu Lubelskiego na DW 801 na stałe nie widziano - sygnalizacja świetlna. Ul. Czarnuszki może być jedną z dróg do ominięcia (oby potencjalnego) korka na dojazdach do S2 w ciągu ul. Patriotów i DW 801. Przydałby się też wiadukt w ciągu ul. Tawułkowej nad POW, którego chce Wawer.

      Sprawa DW 801 wydaje się być wyjątkowa, bo obojętność (zarówno urzędników, mieszkańców i mediów) w jej sprawie jest naprawdę niemała! Akurat w obojętności na problemy związane z DW 801 to społeczeństwo jest naprawdę "dobre", trzeba to przyznać.

      Ile osób zginęło na DW 801? Ile było rannych?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka