Dodaj do ulubionych

Już oficjalnie - POW później o 2 lata

22.08.20, 18:09
Chodzi oczywiście o całość obwodnicy, bo kawałki zapewne będą otwarte niedokończone wcześniej.


Oczywiście zgodnie z nowym harmonogramem całość zostanie oddana bez opóźnień smile. Po prostu czas prac został wydłużony. Opóźnienia nie ma żadnego - o czym zresztą skwapliwie informuje GDDKiA w swoim komunikacie. smile

moto.rp.pl/tu-i-teraz/46731-tunel-pod-warszawa-dopiero-w-przyszlym-roku
Będzie kolejne opóźnienie na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Oddanie odcinka z tunelem pod Ursynowem już oficjalnie przesunięte na przyszły rok. Jak poinformowała w piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), tunel może być gotowy dopiero w drugim kwartale 2021 r. Tymczasem tydzień temu minął termin oddania wciąż nieukończonego mostu przez Wisłę.

Dwa odcinki POW – odcinek B o długości ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński z mostem przez Wisłę oraz odcinek C o długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z estakadą nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, mają szanse na włączenie do ruchu dopiero przed końcem grudnia. – Kierowcy w tym roku wjadą na dwa z trzech odcinków z nowym mostem na Wiśle, a udrożnienie węzła Lubelska wyprowadzi ruch ze stolicy na wschód do autostrady A2 i w kierunku Lublina na S17 – zapowiedział w piątek w komunikacie Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. Ale przypomnijmy: pierwotnym planowanym terminem zakończenia budowy całej POW był drugi kwartał 2019 roku. A więc wygląda na to, że jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w województwie mazowieckim zaliczy jako całość 2-letni poślizg.

[...]
GDDKiA podpisała z Włochami aneks do umowy pozwalający jej na przedłużenie prac. Powodem miała być m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację Inwestycji drogowej) oraz proces zawierania umów z właścicielami sieci.


[...]

Fiaskiem zakończyły się plany oddania w połowie sierpnia, tj. w rocznice Bitwy Warszawskiej, mostu przez Wisłę. Do zrealizowania na tym odcinku pozostało jeszcze przeszło 10 proc. zaplanowanych robót. Gotowe są już dojazdy do mostu, montowane jest oznakowanie pionowe i trwają prace porządkowe.


www.gddkia.gov.pl/pl/a/38864/W-tym-roku-polaczymy-wezel-Lubelska-z-Wilanowem
Zaawansowanie prac na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 wskazuje, że jeszcze w tym roku kierowcy pojadą dwoma z trzech odcinków. W II kwartale 2021 roku kierowcy powinni też skorzystać z trzeciego odcinka, przechodzącego tunelem pod Ursynowem. Wtedy też Warszawski Węzeł Drogowy będzie ukończony w trzech czwartych.

[...]
Kończymy łączenie mostu
[...]
Przypomnijmy, że ten fragment drogi ekspresowej S2 ma 6,5 km długości, z czego most na Wiśle około 1,5 km i na nim obecnie dzieje się najwięcej. Zaawansowanie prac na Zadaniu B wynosi prawie 89 proc.

[...]
Zabetonowano dodatkowy wiadukt na węźle Patriotów

Pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska brakuje jedynie krótkiego odcinka nawierzchni w obrębie „wanny szczelnej” na węźle Patriotów. Zabetonowano już dodatkowy wiadukt pod czwarty tor linii kolejowej. Zaawansowanie prac na całym zadaniu wynosi 91 proc.

[...]

Przypomnijmy, że wydłużenie czasu prac to nie opóźnienie


Obserwuj wątek
      • jozefow512 Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 01.09.20, 19:03
        ktogowie napisał(a):

        > Jeszcze się nie wytłumaczył ze swych beznadziejnych teorii dot. no
        > wego mostu przez Świder, Armagedonu jaki miał nam przynieść, a już miesza w nas
        > tępnym temacie.

        No cóż. Może - mieszkańcu Otwocka - nie zauważyłeś, ale mamy dwa czynniki, dzięki którym ruch nie jest jeszcze w Józefowie bardzo duży:

        1. Nie jest wciąż otwarta POW.
        2. Większość osób pracuje zdalnie i nie dojeżdża codziennie do pracy.

        Pisałem - i nadal to stanowisko podtrzymuję - że wybudowany most na Świdrze w przedłużeniu Sikorskiego przyczyni się do zwiększenia ruchu w Józefowie. Mogliśmy to zresztą obserwować tuż przed pandemią, gdy sznureczek samochodów na Sikorskiego w godzinach porannych i popołudniowych był właściwie elementem stałym. Nie wiesz o tym, bo zapewne mieszkasz w Otwocku.

        A może chciałbyś, aby POW nie została nigdy otwarta a pandemia i praca zdalna (mniej podróży) trwała po wsze czasy?

        Oczywiście przekonamy się sami jak już POW zostanie otwarta a ludzie zaczną jeździć do pracy regularnie.
        • feelek Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 01.09.20, 19:20
          IMHO:
          1. ruch po wschodniej stronie torów wzrósł w sposób ewidentny - po Sikorskiego jeżdżą ludzie, co wybierają most na Świdrze, wcześniej Warszawską w Otwocku, o to nikt się w J. nie obraża, ale lepiej byłoby gdyby wcześniej zbudowano dwupasmówkę Nadwiślańską za Otwock, aby Sikorskiego nie było zamiennikiem Nadwiślańskiej jako łączówki Otwocka i Warszawy,

          2.ruch w J. się zmniejszy po otwarciu S17 do Lublina, która, póki co, skończona nie jest i J. jest zamiennikiem gdy kto jedzie do/z Kazimierza, Puław, Dęblina,

          3. gdy zostanie otwarta S2, ruch w J. się ani nie zwiększy, ani nie zmniejszy
          • jozefow512 Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 02.09.20, 14:03
            feelek napisał:

            > IMHO:

            > 2.ruch w J. się zmniejszy po otwarciu S17 do Lublina, która, póki co, skończona
            > nie jest i J. jest zamiennikiem gdy kto jedzie do/z Kazimierza, Puław, Dęblina

            Tak. Już widzę, jak mieszkańcy Otwocka i Karczewa będą jeździć do Warszawy S17 do węzła z S2. Brzmi tak samo abstrakcyjne, jak argument za mostem, którym niby mieszkańcy Józefowa mieli jeździć do Warszawy (przez Otwock).

            > 3. gdy zostanie otwarta S2, ruch w J. się ani nie zwiększy, ani nie zmniejszy

            IMHO mylisz się.

            Chyba, że będzie jakiś inny czynnik, który spowoduje, że wszyscy (lub większość) mieszkający za Józefowem zrezygnują z dojazdu do Warszawy samochodem.
        • ktogowie Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 06.09.20, 00:11
          No niestety, zmartwię Cię. Lokalsem jestem od 19 lat, mieszkam przy Kopernika. Nie wiem czemu tak sobie ubzdurałeś, że ten most może służyć tylko przyjezdnym czy tranzytowi. Korzystam z niego co kilka dni i bardzo go sobie chwalę. I tym bardziej mi wstyd za Twój izolacjonizm, zresztą władz Miasta również, tak jakby jadący tranzytem byli powodem wszelkich zatorów w naszym mieście. A nawet gdyby to co? To jacyś inni ludzie? Każdy przez coś przejeżdża. Nigdy nie jechałeś nad morze przez Łomianki?

          Być może nie zauważyłeś, ale most jest już otwarty blisko dwa lata, a pandemię mamy gdzieś tak od marca więc sporo osób zdążyło skorzystać z nowej przeprawy nim zaczęto pracować zdalnie. I jakoś nie wygenerowało to większych korków. Nigdzie.
          I wiem co mówię bo wielokrotnie przejeżdżając przez rondo przy KFC, rozglądałem się bacznie w poszukiwaniu mega zatorów i wspominając Twoje katastroficzne teorie myślałem sobie o nich niezbyt cenzuralnie.

          Sytuacja jeszcze się poprawi po oddaniu węzła Patriotów-wiele osób przeniesie się na wschodnią nitkę bo będzie to spójny, logiczny ciąg drogowy.

          W Twoich wcześniejszych postach było wiele teorii, a te trzeba jednak umieć zastosować.






          • jozefow512 Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 06.09.20, 21:00
            ktogowie napisał(a):

            > Być może nie zauważyłeś, ale most jest już otwarty blisko dwa lata, a pandemię
            > mamy gdzieś tak od marca więc sporo osób zdążyło skorzystać z nowej przeprawy n
            > im zaczęto pracować zdalnie. I jakoś nie wygenerowało to większych korków. Nigd
            > zie.
            > I wiem co mówię bo wielokrotnie przejeżdżając przez rondo przy KFC, rozglądałem
            > się bacznie w poszukiwaniu mega zatorów i wspominając Twoje katastroficzne teo
            > rie myślałem sobie o nich niezbyt cenzuralnie.
            >
            > Sytuacja jeszcze się poprawi po oddaniu węzła Patriotów-wiele osób przeniesie s
            > ię na wschodnią nitkę bo będzie to spójny, logiczny ciąg drogowy.


            Bardzo się cieszę z Twojego wpisu, bo potwierdza on tylko to, co wcześniej pisałem. Jeśli Twój sposób myślenia przyjmuje większość kierowców mieszkających za Józefowem, to mamy gwarantowany zwiększony ruch w Józefowie (sumaryczny ruch Sikorskiego i Piłsudskiego). Sam zresztą o tym piszesz, że część osób jadących do tej pory Piłsudskiego wybiera Sikorskiego.

            Przed pandemią mieliśmy zamknięty ruch na Patriotów, do tego spore ograniczenia ruchu w samym Otwocku (tunel na Majowej, Majowa, wiadukty przy stacji, itp.).

            Dzisiaj nie ma gdzie jeździć, więc i samochodów jest mało. Jak zostanie otwarta POW oraz będzie powód do tego, by wsiąść do samochodu i pojechać do Warszawy to ruch drastycznie wzrośnie.


            Tak mnie jeszcze zastanawia, dlaczego - skoro mieszkasz na Kopernika - w porannym szczycie przemieszczasz się Sikorskiego lub Piłsudskiego na północ oraz w popołudniowym szczycie Piłsudskiego na południe.

            Jeśli chodzi o ruch na Sikorskiego w godzinach szczytu to tuż przed pandemią był on znacznie większy po otwarciu mostu niż przed. Mimo, iż dalej były i tak ograniczenia w ruchu w ciągu Patriotów, to i tak wielu kierowców decydowało się na to, by wybrać samochód. Oznacza to, że jeśli będą mieli okazję wjechać na POW, to będą częściej wybierać samochód niż pociąg. Efektem będzie więcej samochodów w godzinach szczytu (oraz na dobę) przejeżdżających przez centrum Józefowa.

            Chyba, że okaże się, że nie ma po co jeździć do Warszawy (tak, jak dzisiaj - gdy większość pracuje zdalnie). Jeśli tak będzie, że po pandemii praca zdalna stanie się standardem, to wtedy zmniejszy się zapotrzebowanie na podróże, więc i ruch nie wzrośnie znacznie. To jest niewiadoma. Formułując swoje opinie 3 lata temu, gdy o SARS-CoV-2 nikt nie słyszał, oczywiście nie mogłem tego przewidzieć.

            Może też zdarzyć się kilka innych rzeczy - np. wejdą na masową skalę samochody autonomiczne oraz większość z nich będzie elektrykami. Wtedy ruch będzie znacznie płynniejszy i poza hałasem od opon, będzie mniej uciążliwy.

            A póki możesz, to korzystaj z pandemicznego luzu na drogach póki jeszcze możesz.


    • podskarbinski Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 26.08.20, 21:54
      Zarówno inwestor, inżynier kontraktu i lokalni samorządowcy nie spisali się w nadzorze nad tak "banalnymi" kwestiami:

      Przez 2 lata no objeździe po wschodniej stronie torów, jadąc od strony przejazdu w Miedzeszynie, tuż przed skrętem na plac budowy, był uskok na połączeniu płyty i asfaltu, który niemalże wymuszał zatrzymanie samochodu.

      Odblaskowe znaczniki rozgraniczające drogę na tym objeździe od chodnika zostały uszkodzone po 2 miesiącach, nowe się nie pojawiły (a to kwestia bezpieczeństwa). Piach/ziemia na tymże chodniku nigdy nie został zamieciony.

      Skrzyżowanie Drozdowa/Żwanowiecka/droga objazdowa było źle oznaczone. Kierowcy wjeżdżający na objazd ze Żwanowieckiej formalnie wjeżdżali na skrzyżowanie równorzędne.

      Byłby wypadek, byłaby afera.

      Nie wspomnę o tym, że wiadukt, którym obecnie prowadzi objazd, mógł być oddany do użytkowania już rok temu.

      Budowa konstrukcji wzdłuż torów rozwleczona strasznie.

      Jedyne, co zrobiono przyzwoicie to kolejowy bypass.


          • kolejarzmatolecki Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 27.08.20, 16:04
            A co to za głupie wytłumaczenie? To jeśli robi się coś takiego jak wiadukt to nie planuje się rozwoju chociazby na 30 lat wprzód? Poszerzenie wiaduktu o metr na etapie projektu chyba nie podniosłoby ceny o połowę?
            * Wiadukt na Izbickiej dostal ścieżkę, mimo że ani centrymetr tej ulicy ścieżki nie ma
            * Most u ujścia rzeki Jeziorki (przeciwna strona Wisły) dostał ścieżkę, mimo że żaden centymetr tej trasy od Góry Kalwarii pod Kępę Ogorską ścieżki nie ma:
            www.google.pl/maps/place/Most+u+Uj%C5%9Bcia+Jeziorki+do+Wis%C5%82y/@52.1207515,21.1746747,102m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47192b78d83b4549:0xbb653858df4b8d60!8m2!3d52.1207752!4d21.1749901
                • kolejarzmatolecki Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 28.08.20, 13:50
                  Przecież ta Twoja osiedlowa ulica Zabawna to tak naprawdę naturalne przedłużenie ciągu ulic, biegnących od Józefowa az po sam Marysin Wawerski:
                  Michalin -> Asnyka -> Filmowa -> Zabawna -> Żwanowiecka -> Limby -> Trakt Napoleoński -> Pożaryskiego -> Kajki -> Kościuszkowców -> Marysin Wawerski
                  Jedna z trzech tras (po Mozaikowej i Patriotów), umożliwiających dojazd rowerem do Pragi.
                  • podskarbinski Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 29.08.20, 13:33
                    Tą trasą można spokojnie przejechać rowerem, mam nadzieję, że ruch ruch samochodowy na niej nie wzrośnie.
                    Chciałbym wierzyć, że eksperci podjęli świadomą decyzję o niezbudowaniu tu ścieżki, choć mam wątpliwości.
                    Tak jak napisałem - ponieważ wjazd na wiadukt i zjazd z niego to okazja do rozpędzenia się, to wolałbym, by dla bezpieczeństwa ścieżka tam była, nawet jeśli nie powstanie w ciągu od Michalina do Marysina.
                    • jozefow512 Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 01.09.20, 19:13
                      podskarbinski napisał:

                      > Tą trasą można spokojnie przejechać rowerem, mam nadzieję, że ruch ruch samocho
                      > dowy na niej nie wzrośnie.


                      Miałem okazję przejechać się tym nowym wiaduktem.

                      Generalnie jest to totalna porażka.

                      Brak DDR będzie wymagał jechania wąską drogą razem z samochodami. To akurat nie jest problemem, gdyby nie to, że szerokość pasa oraz podwójna ciągła powoduje, że samochody będą starały się mijać rowerzystów spychając ich na krawężniki. Wiadukt jest dość długi, więc podjazd rowerem i zjazd chwilę będzie trwał. Czy wszyscy kierowcy cierpliwie będą jechać za rowerem?

                      Jednak nie ma na wiadukcie możliwości bezpiecznego i zgodnie z przepisami wyprzedzenia rowerzysty. Efektem będzie wściekanie się kierowców na rowerzystów podjeżdżających powoli pod górę. Zapewne będą też tacy, którzy będą starali się rowerzystów zepchnąć z drogi, by być 20 sekund wcześniej po drugiej stronie. Paradoksalnie najbezpieczniej dla rowerzysty jest przejechać ten wiadukt jadąc środkiem pasa, by nie prowokować niebezpiecznych zachowań kierowców.

                      Oczywiście mogę się mylić i możliwe, że kierowcy zaczną jeździć zgodnie z przepisami i będą cierpliwie jechać za rowerzystą podjeżdżającym pod górę wiaduktu 10-15km/h, nie przekraczając podwójnej ciągłej i nie starając się na siłę zmieścić.


                        • jozefow512 Re: Już oficjalnie - POW później o 2 lata 02.09.20, 13:59
                          cinqueterre napisał:
                          > . Czy pamiętacie, że przez Mazowiecki Park Krajobrazowy miała przebiegać po est
                          > akadzie? A po wygraniu przetargu wykonawca zrobił nasyp + kilka wiaduktów w rej
                          > onie bagien : (


                          Oczywiście, że pamiętam.

                          Nie mam też zamiaru zapomnieć.

                          W trakcie przetargu były odwołania do KIO na rażąco niską cenę. Potem okazało się, że inwestor pozwolił na wszystkie "optymalizacje kosztowe". RDOŚ klepnał wszystko bez zająknięcia się. Trudno się zresztą dziwić, bo zarówno GDDKiA jak i RDOŚ podlegają temu samemu szefowi.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka