Dodaj do ulubionych

Jestem ciekawa?

27.10.09, 18:19
Witam jestem ciekawa co byscie wybrali?
Stoja dwa auta;
czarna octawia2 1900TDI 105KM
zielona alfa 156 1900JTD MJ 150 KM
rocznikowo octawi jest dwa latka mlodsza tzn z 2007 a alfa 2005
wyposazenie nieistotne,poprostu chodzi mi o to na co zwrocicie
wieksza uwage jesli zobaczycie te auta np na chodniku.
Obserwuj wątek
    • soner3 Re: Jestem ciekawa? 27.10.09, 18:32
      Tak po prawdzie to ceny Octavii sa duzo wyzsze od Alfy 156, no chyba ze
      piszesz o starej Octavii to wtedy podobne
      Osobiscie zaden z nich nie zwraca na siebei zadnej uwagi, Alfa lepiej
      wyglada Octavia lepiej nadaje sie do codziennego uzytku

    • jacek671 Re: Jestem ciekawa? 27.10.09, 20:04
      www.autocentrum.pl/?FF=25&makeid=28&modelid=609&genid=252692311&filtr=1&engineid=2020&yearfrom=2004&yearto=2009&trybopinii=1&komentarze=12

      www.autocentrum.pl/?FF=25&makeid=0&modelid=1532&filtr=1&engineid=9429&yearfrom=2005&yearto=2009&trybopinii=1&komentarze=12

      czytaj , porównuj , wyciągaj wnioski .
    • jbl25 Re: Jestem ciekawa? 27.10.09, 21:27
      Alfa. Skode pewnie bym nawet nie zauważył, że stoi obok.
    • bimota Re: Jestem ciekawa? 27.10.09, 21:36
      Nie wydajesz mi sie ciekawa... :p
    • hutchence Re: Jestem ciekawa? 27.10.09, 21:37
      Jeszcze się zastanawiasz? Alfę. A bzdety typu, że jest awaryjna można sobie
      wsa.... Mój stary ma od nowości (będzie już 10 lat) i nigdy nie miał z nią
      żadnych problemów.
    • emes-nju Re: Jestem ciekawa? 27.10.09, 21:48
      Ja bym wzial Alfe.

      Tylko, ze trzeba miec swiadomosc, ze to auto na polkule asfaltowana.
      Na naszych drogach przednie zawieszenie robi sie co 25-40 tys km. Na
      szczescie, wbrew obiegowym opiniom, zaskakujaco tanio - komplet
      zamiennikow od producenta dostarczajacego czesci do pierwszego
      montazu (TRW), to koszt ponizej 1000 zl (wahacze gorne, dolne,
      laczniki stablizatora). Oryginaly sa tylko nieco drozsze jezeli wie
      sie gdzie je kupowac.

      Od 3 lat jezdze 156-tka (starsza i benzynowa - przebieg 200 tys i
      nadal jezdzi) i jakos nie narzekam ;-)
    • cloclo80 Re: Jestem ciekawa? 27.10.09, 23:07
      Oczywiście na Alfe (Car of the Year 1998).
      Tyle tylko, że Alfa to uroczy bobasek, ale z wiecznie ufajdanym tyłkiem. Trzeba
      mieć dużo kasy na pampersy i nianię na poziomie która umie przewinąć brzdąca.
      • sarkoidosis Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 10:46
        Też raczej zwróciłbym większą uwagę na Alfę, ale jednak nie przyuszczam bym wybrał któryś z tych dwóch samochodów. Chociaż obydwa w sumie naprawde niezłe opinie. Ale jeśli chodzi o pierwsze wrażenie to zdecydowanie alfa przyciąga bardziej uwagę.
      • dark13 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 11:25
        Tutaj ci juz nie przeszkadza 13 letnia konstrukcja Alfy ?
        • jestklawo Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 13:31
          dark13 napisał:

          > Tutaj ci juz nie przeszkadza 13 letnia konstrukcja Alfy ?

          :)))))) a golf (więc i skoda) to kiedy skonstruowany ? :)))))
        • cloclo80 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 13:33
          Kpisz czy o drogę pytasz?
          Zawieszenie AR156 i Octavii I (alias Golfa III) dzielą lata świetlne.
          Podobnie 1.6 by VW versus motory TwinSpark by Alfa.
        • emes-nju Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 13:38
          dark13 napisał:

          > Tutaj ci juz nie przeszkadza 13 letnia konstrukcja Alfy ?

          Wot, znafca!

          Konstrukcja nadwozia i zawieszenia moze i jest 13 letnia, ale jest bardzo dobra
          - czesc "czolowych" producentow (niemieckich :-P ) nawet nie probuje osignac
          takiego zaawansowania, a czesc jak probuje, to natyka sie na podobne problemy z
          trwaloscia podzespolow zawieszenia, z jakimi boryka sie Alfa (tylko ze w autach
          niemieckich te problemy kosztuja uzytkownika jakies dwa razy drozej za
          zamienniki niz za oryginaly w Alfie...). O nadwoziu moge tylko napisac, za nawet
          takie po 200 tys. po polskich duktach nadal jest sztywne i... ladne. O dizjanie
          niemieckich wytworcow aut nie chce mi sie pisac :-P

          Natomiast silnik 1.9 JTD 150KM zdecydowanie jest nowszy - tak konkretnie, to
          wprowadzono go do produkcji w 2003 roku zamiast 1.9 JTD 105KM.
          • dark13 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 14:03
            To pewnie ta nieosiagalna dla innych technologia Alf powoduje ze sztandarowa
            limuzyna tego producenta po kilku latach nie jest warta najtanszego toczydla
            miejskiego .
            Alfa to w ogole fenomen i paradkoks - przy tych swoim ogromie zalet
            powinna byc masowa na drogach jak VW, a staje sie wzglednie popularna dopiero
            jako uzywka wsrod tych ktorych zupelnie juz nie stac finansowo na nic innego.
            • emes-nju Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 14:19
              dark13 napisał:

              > To pewnie ta nieosiagalna dla innych technologia Alf powoduje
              > ze sztandarowa limuzyna tego producenta po kilku latach nie
              > jest warta najtanszego toczydla miejskiego .

              Ja sie ciesze.

              Ja wiem ile Alfa jest warta, a dzieki opiniom takich "ekspertow" jak Ty, moge
              sobie pozwolic na auto znacznie mniej zajezdzone niz "porownywaly" wyrob z Niemiec.

              > Alfa to w ogole fenomen i paradkoks - przy tych swoim
              > ogromie zalet powinna byc masowa na drogach jak VW

              Alfa nie pretenduje do miana auta masowego. Nie zauwazyles tego?

              > staje sie wzglednie popularna dopiero jako uzywka wsrod tych
              > ktorych zupelnie juz nie stac finansowo na nic innego .

              Oczywiscie pomijasz w swoich "ekspertyzach" rynku cos takiego jak czyjs swiadomy
              wybor? Alfy kupuja nieudacznicy, ktorych nie stac na focwagena? Odkrywcze...
              Szczegolnie jak porowna sie koszty eksploatacji, bo Alfy, w odroznieniu od
              focwagena nie da sie eksploatowac przy pomocy gluta, porannej flegmy i kawalka
              drutu :-P
              • dark13 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 15:10
                emes-nju napisał:

                > Ja sie ciesze.
                Ja wiem ile Alfa jest warta, a dzieki opiniom takich "ekspertow" jak Ty

                Moze ci sie wydawac ze zrecznie omijasz istote sprawy a przy tym przeceniasz
                moje mozliwosc wplywania na notowania rynku aut uzywanych


                > Alfa nie pretenduje do miana auta masowego. Nie zauwazyles tego?

                To znaczy co robi w tym kierunku?Celowo ogranicza produkcje?
                Nie badz smieszny z takim dorabianiem ideologii typowego ALfiarza , celem
                kazdej takiej firmy jest zarabianie pieniedzy a zarobic ich wiecej mozna
                tylko dzieki wiekszej produkcji .

                > Oczywiscie pomijasz w swoich "ekspertyzach" rynku cos takiego jak czyjs swiadom
                > y
                > wybor? Alfy kupuja nieudacznicy, ktorych nie stac na focwagena? Odkrywcze...
                > Szczegolnie jak porowna sie koszty eksploatacji, bo Alfy, w odroznieniu od
                > focwagena nie da sie eksploatowac przy pomocy gluta, porannej flegmy i kawalka
                > drutu :-P

                A mozesz mi naswietlic ta wyjatkowosc Alf? tylko prosze bez tych banalow
                typu " bo maja dusze"
                • spark1.8 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 15:19
                  dark13 napisał:
                  > > Alfa nie pretenduje do miana auta masowego. Nie zauwazyles tego?
                  > To znaczy co robi w tym kierunku

                  bo gdyby pretendowała, nazywałaby się "że jest furą dla ludu"

                  • dark13 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 16:16
                    spark1.8 napisała:

                    > dark13 napisał:
                    > > > Alfa nie pretenduje do miana auta masowego. Nie zauwazyles tego?
                    > > To znaczy co robi w tym kierunku
                    >
                    > bo gdyby pretendowała, nazywałaby się "że jest furą dla ludu"
                    >

                    Pomoge ci bo widze ze nie starasz sie probowac zlapac.
                    Ten brak pretendowania wynika tylko i wylacznie z jednej przyczyny -
                    ograniczony popyt
                    Oczywiscie nikt wam nie zabrania do dorabiania bujnej i pieknej ideologii na
                    temat marki Alfa Romeo i posiadaczy tyc h aut (niby bardziej kulturalnych
                    he,he) tyle ze ona ma dzis niewiele wspolnego z prawda.
                • emes-nju Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 15:33
                  dark13 napisał:

                  > A mozesz mi naswietlic ta wyjatkowosc Alf? tylko prosze bez tych
                  > banalow typu " bo maja dusze"

                  Pojezdzij troche, sprobuj nie porownywac Alfy do folcwagena i, jezeli posiadasz choc odrobine wrazliwosci, masz szanse sam sie zorientowac. Ja nad techniczna sterylna doskonalosc przedkladam jednak "to cos" jakie ma auto. Ludowozy tego nie maja i nie maja miec. Alfa ma. Nie wiem czy dusze, ale cos w sobie ma i bardo mi to odpowiada, mimo ze zabawa z tym autem kosztuje zdecydowanie wiecej niz zabawa z jakimkolwiek ludowozem.

                  Ja Cie nie przekonam. Glownie dlatego, ze nie chce :-)

                  Niech "eksperci" od folcwagenow podbijaja ceny na ludowozy nowki sztuki niesmigane co to starsza pani nie w kazda niedziele do kosciola jezdzila i znieslawiaja Alfy - mam dzieki temu duzy wybor aut w naprawde dobrym stanie i za rozsadne pieniadze.

                  Niska cena uzywanych Alf ma tez te wielka zalete, ze trudno trafic na wrak zlozony z trzech roznych i przystanku - starszych niz 5-6 lat (kosztuja wtedy ok. 25-30% ceny nowki) Alf po powaznym dzwonie sie nie naprawia, a kupuje kolejna ;-P

                  PS Jak dla mnie nie do przecenienia jest tez jakosc towarzystwa na forach uzytkownikow. Jezdzilem roznymi autami i z roznymi forami sie zapoznawalem - im bardziej masowej marki forum dotyczylo, tym wieksza chamowa sie tam odbywala. Na forach Alf czy Lancii tego nie ma - to nie ludowozy; to auta dla tych, ktorzy chca je miec, a nie kupili przez przypadek, bo akurat taki rzucili do pobliskiego komisu :-)
            • jestklawo Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 14:21
              dark13 napisał:
              > To pewnie ta nieosiagalna dla innych technologia Alf

              czemu zaraz nieosiągalna? Comonrejla Niemcy wzięli jak swoje, parę
              innych sztuczek też. No, ale na Alfach nigdy nie było naklejek że
              mają np. ABS. A co drugi Golf miał.

              > sztandarowa limuzyna tego producenta po kilku latach nie jest
              >warta najtanszego toczydla miejskiego .

              jest warta, jeeest. Gdzies tam pisałeś, że można przytulić taką za
              10 tysi. Golfa za 1 tys. można obczaić :)

              > przy tych swoim ogromie zalet powinna byc masowa na drogach jak VW

              nie ma znaczka VW i napisu TDI. Więc nie może być masowa

              >staje sie wzglednie popularna dopiero jako uzywka wsrod tych
              >ktorych zupelnie juz nie stac finansowo na nic innego

              taaa, wiesz ile kosztuje komplet 8 świec do 4 cylindrowej benzyny?
              I nie ma zamienników. W Golfa włożysz byle goowno. Alfa na goownie
              nie pojedzie


              • dark13 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 15:16
                jestklawo napisała:
                ? Comonrejla Niemcy wzięli jak swoje, parę
                > innych sztuczek też.
                Chlopie wez sie nie kompromituj, wymienianie Fiata jako "stworcy" CR jest mocno
                naciagana historia

                No, ale na Alfach nigdy nie było naklejek że
                > mają np. ABS. A co drugi Golf miał.

                Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym argumentem ale twoje wypowiedzi maja
                to do siebie
                Przy okazji, pokaz przyklad fabrycznego napisu ABS na dowolnie wybranym modelu
                VW


                Co komu do tego ,skoro i tak mniejsza o to!
            • cloclo80 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 14:32
              dark13 napisał:

              > To pewnie ta nieosiagalna dla innych technologia Alf powoduje ze sztandarow
              > a
              > limuzyna tego producenta po kilku latach nie jest warta najtanszego toczydl
              > a
              > miejskiego .

              Trudno się z tym nie zgodzić. Makaroniarze przeszarżowali z techniką, ale nie
              wzięli pod uwagę trwałości tego co zrobili plus pokpili problem eksploatacji w
              ekstremalnych warunkach. Wygląda na to że auto testowali jedynie na torach.
              Krętych, giętych, ale pokrytych idealną nawierzchnią. Podobnie z motorami
              benzynowymi. W momencie gdy wchodziły były znacznie wyżyłowane ponad to co z
              podobnej pojemności wyciągała konkurencja, dzisiaj są już kompletnie zajechane
              mimo przebiegów które dla innych marek oznaczają dopiero połowę żywota.

              > Alfa to w ogole fenomen i paradkoks - przy tych swoim ogromie zalet
              > powinna byc masowa na drogach jak VW, a staje sie wzglednie popularna dopier
              > o
              > jako uzywka wsrod tych ktorych zupelnie juz nie stac finansowo na nic innego
              > .

              Rzuć okiem na cenniki AR. To nigdy nie były tanie auta.
              Niska cena za jaką się je sprzedaje odzwierciedla determinację poprzednich
              użytkowników zgnębionych drobnymi, ale dokuczliwymi usterkami, niską trwałością
              podzespołów i praktyczną niemożliwością doprowadzenia auta do przyzwoitego
              stanu. Dziś gdy ludzie nie mają czasu wysiadywać po serwisach taka specyfika
              auta jest jak wyrok.
              • spark1.8 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 15:12
                cloclo80 napisał:
                > Makaroniarze przeszarżowali z techniką, ale nie wzięli pod uwagę
                >trwałości tego co zrobili plus pokpili problem eksploatacji w
                > ekstremalnych warunkach.

                w Passacie zawiecha pada, bo drogi są dziurawe. Jak pada zawiecha w
                Alfie, to wiadomo że włoski szajs

                >dzisiaj są już kompletnie zajechane mimo przebiegów które dla
                >innych marek oznaczają dopiero połowę żywota

                jak dbasz tak masz.

                > zgnębionych niską trwałością podzespołów

                przykład z Passatem idealnie ilustruje tę niską trwałość

                > i praktyczną niemożliwością doprowadzenia auta do przyzwoitego
                > stanu.

                naprawienie Alfy drutem jest faktycznie praktycznie niemozliwe

                • cloclo80 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 16:41
                  spark1.8 napisała:

                  > w Passacie zawiecha pada, bo drogi są dziurawe. Jak pada zawiecha w
                  > Alfie, to wiadomo że włoski szajs

                  Zawiecha w Pasacie pada bo wymyślił ją podobnej klasy fantasta jak ludzie z AR. Passat B5 ma 4 wahacze na koło (z przodu) W takim układzie mamy 8 zawiasów - 8 miejsc w których może powstać luz. W Alfie jest takich miejsc 6. Powiększający się luz na wahaczach Passata powoduje zmiany w zbieżności przednich kół (fruwa cała zwrotnica), w Alfie luzy grożą zmianami pochylenia kół. Lepiej mieć praktycznie nieszkodliwą zmianę pochylenia kół, niż potężny luz kierownicy w położeniu zero. Passat wprawdzie nie stuka, ale jeździć się nim nie da.

                  > >dzisiaj są już kompletnie zajechane mimo przebiegów które dla
                  > >innych marek oznaczają dopiero połowę żywota
                  >
                  > jak dbasz tak masz.

                  To nic nie da jeśli motor i inne podzespoły mają z założenia słabe punkty.

                  > > zgnębionych niską trwałością podzespołów
                  >
                  > przykład z Passatem idealnie ilustruje tę niską trwałość
                  >
                  > > i praktyczną niemożliwością doprowadzenia auta do przyzwoitego
                  > > stanu.
                  >
                  > naprawienie Alfy drutem jest faktycznie praktycznie niemozliwe

                  Niezależnie jakie części zastosujesz problemy powrócą po 1/3 czasu/przebiegu który rodzi podobne problemy w innych autach.
                  • roney03 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 17:14
                    Jesli chodzi o Passata to moge sie wypowiedziec poniewaz znam troche ten temat.
                    Opinie o niskiej trwalosci zawieszenia Pasata wynikaly glownie z kilku przyczyn
                    -dosyc spore skomplikowane takiego zawieszenie
                    -niska trwalosc jego elementow glownie spowodowana wykorzystaniem do budowy
                    aluminium
                    -wysoki poczatkowy koszt napraw
                    -bardzo duza liczba posiadaczy Passata a wiec potencjalny rozglos skarg
                    bardzo szeroko dostepny
                    Malo kto wie ze praktycznie to samo zawieszenie wykorzystano rowniez w
                    modelach Audi A4/A6/A8 a takze Superb.O skargach wlascicieli A8 nie bylo tak
                    slychac z wiadomego powodu .
                    Nadmienic nalezy ze Passaty po FL dostaly poprawione zawieszenie (glownie
                    zastapiono wahacze aluminiowe stalowymi) ktore wytrzymywalo nieporownywalnie
                    dluszy okres eksploatacji i przestalo byc udreka posiadaczy tego modelu
                    Niska trwalosc zawieszen wielowahaczowych dotyczyl ale i dotyczy praktycznie
                    kazdego producenta aut ktore je wykorzystal a Passat padl ofiara swojej
                    popularnosci stajac sie symbolem problemu
                    • impulse81 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 22:07
                      roney03 napisał:

                      > Jesli chodzi o Passata to moge sie wypowiedziec poniewaz znam troche ten te
                      > mat.
                      > Opinie o niskiej trwalosci zawieszenia Pasata wynikaly glownie z kilku przyc
                      > zyn
                      > -niska trwalosc jego elementow glownie spowodowana wykorzystaniem do budowy
                      > aluminium
                      > Nadmienic nalezy ze Passaty po FL dostaly poprawione zawieszenie (glownie
                      > zastapiono wahacze aluminiowe stalowymi) ktore wytrzymywalo nieporownywalnie
                      > dluszy okres eksploatacji i przestalo byc udreka posiadaczy tego modelu

                      Chyba jednak nie znasz tematu. Że niby co, aluminiowe elementy się wyginały, a
                      stalowe już nie? No to wiedz, że A4 z pierwszego roku produkcji miały STALOWE
                      wahacze (taka sama konstrukcja przedniej zawiechy co w wersji aluminiowej) i też
                      padały! Problem nie tkwił/tkwi w materiale, z którego wykonano wahacz
                      (aluminium), a w jego gumowych elementach (bodajże zwie się to tulejkami) - to
                      ich wybijanie się powoduje luzy.
                      • cloclo80 Re: Jestem ciekawa? 29.10.09, 21:52
                        Dokładnie. Gumy w tulejkach zawiechy A4 są relatywnie duże, aby umożliwić
                        skręcanie koła. Jeśli są zrobione z kiepskiego materiału szybko pojawiają się
                        nadmierne luzy.
                    • cloclo80 Re: Jestem ciekawa? 29.10.09, 23:30
                      roney03 napisał:

                      > Opinie o niskiej trwalosci zawieszenia Pasata wynikaly glownie z kilku
                      przyczyn

                      To nie są opinie. To jest fakt.

                      > -dosyc spore skomplikowane takiego zawieszenie

                      Zawieszenie A4 z układem czerowahaczowym ma dwie pożyteczne własności
                      -koło jest skręcane nie wokół jednej stałej osi wyznaczonej położeniem końcówki
                      wahacza w układach MacPherson lub double-wishbone, ale porusza się po osi której
                      położenie wyznacza kinematyka pary wahaczy górnych i dolnych. Po ludzku oznacza
                      to ze na zakręcie koło poruszające się po wewnętrznej znajdzie się dalej od osi
                      auta niż przy ruchu po prostej, a koło zewnętrzne zbliży się do osi auta.
                      Powoduje to szybsze i wyraźniejsze zadziałanie stabilizatora niż w innych
                      układach zawieszenia.
                      -w typowych układach zawieszenia koło jest przymocowane niejako "obok"
                      zwrotnicy, obok osi wyznaczonej przez os obrotu zwrotnicy. Powstaje w ten sposób
                      ramię, które przenosi siłę z koła na drążek kierowniczy. Powoduje to np.
                      szarpanie na boki kierownicy w czasie przyspieszania na mokrej lub nierównej
                      nawierzchni gdy jedno z kół ma, a drugie utraciło przyczepność. Zawieszenie w A4
                      zostało zrobione w taki sposób, że wahacze dolne wchodzą głęboko we wnękę felgi
                      a wahacze górne znajduję się ponad kołem. Powoduje to że oś obrotu zwrotnicy
                      przypada mniej więcej w połowie szerokości koła. W takim układzie nie istnieje
                      ramię które przenosiłoby obciążenia z drogi na drążki kierownicze a tym samym na
                      samą kierownicę.

                      Pięknie ładnie, ale luzy w układzie wahaczy powodują, że koła mogą
                      "myszkować" wokół położenia wyznaczonego przez drążek kierowniczy a
                      tym samym nie trzyma precyzyjnie zadanego toru jazdy. Gdyby to był samolot takie
                      coś nazwano by "dutch roll".

                      > -niska trwalosc jego elementow glownie spowodowana wykorzystaniem do budowy
                      > aluminium

                      Pudło. Aluminium zastosowano po to aby zmniejszyć masę nieresorowaną
                      (koło+elementy zawieszenia). Krytyczny element to gumowe wkładki w tulejach wahaczy.

                      > -wysoki poczatkowy koszt napraw

                      Nawet nie początkowy, ale każdorazowy. Wg. dostępnych instrukcji taka operacja
                      zajmuje 3-4h i wymaga rozkręcenia mnóstwa połączeń.

                      > -bardzo duza liczba posiadaczy Passata a wiec potencjalny rozglos skarg
                      bardzo szeroko dostepny

                      Jedno i drugie. Dużo samochodów i każdy narażony na podobnie wysokie koszty.

                      > Malo kto wie ze praktycznie to samo zawieszenie wykorzystano rowniez w
                      > modelach Audi A4/A6/A8 a takze Superb.O skargach wlascicieli A8 nie bylo tak
                      > slychac z wiadomego powodu .

                      Zapewne takiego, że to z reguły nieco bogatsi ludzie i wydatki na utrzymanie
                      auta są dla nich na akceptowanie niskim poziomie który jednak dla zwykłych
                      ludków jest już boleśnie wysoki.

                      > Nadmienic nalezy ze Passaty po FL dostaly poprawione zawieszenie (glownie
                      > zastapiono wahacze aluminiowe stalowymi) ktore wytrzymywalo nieporownywalnie
                      > dluszy okres eksploatacji i przestalo byc udreka posiadaczy tego modelu
                      > Niska trwalosc zawieszen wielowahaczowych dotyczyl ale i dotyczy praktycznie
                      > kazdego producenta aut ktore je wykorzystal a Passat padl ofiara swojej
                      > popularnosci stajac sie symbolem problemu

                      O ile mnie pamięć nie myli najnowsza generacja Passata ma z powrotem zwykłą
                      kolumnę MacPhersona. Audi dalej ma układ 4-link.
    • dark13 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 11:36
      amelkalive napisała:

      > Witam jestem ciekawa co byscie wybrali?
      > Stoja dwa auta;
      > czarna octawia2 1900TDI 105KM
      > zielona alfa 156 1900JTD MJ 150 KM
      >
      ,poprostu chodzi mi o to na co zwrocicie
      > wieksza uwage jesli zobaczycie te auta np na chodniku.

      Jesli chodzi tylko o zwrocenie uwagi przechodniow to jaki sens bylo
      podawanie silnikow czy rocznika.
      Chcesz tym jezdzic czy zwracac uwage parkujac na chodniku?
      Jesli to drugie to Alfe 156 mozesz kupic juz za 10tys zl, Skody nie kupisz
      taniej niz 30tys a przypuszczam ze jesli Alfa 156 potrafi jeszcze zwracac na
      siebie uwage to chyba juz tylko kierowcow autoholowania.
      Glupkowate podejscie do tematu ale ...twoje prawo
      • jestklawo Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 13:24
        dark13 napisał:

        > Alfe 156 mozesz kupic juz za 10tys zl

        taaaaa, z 2005 roku to chyba anglika i bez silnika raczej :)

        >a przypuszczam ze jesli Alfa 156 potrafi jeszcze zwracac na
        > siebie uwage to chyba juz tylko kierowcow autoholowania

        bo skoda to jest dopiero coś co zwraca uwagę :)

        > Glupkowate podejscie do tematu ale ...twoje prawo

        no ale żeby samego siebie krytykować? ;)))
    • josner Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 13:13
      Jako złodziej wybrałbym Octavię. Części od niezawodnych VW dobrze
      się sprzedają na giełdach.
      • jestklawo Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 13:26
        ale jak niezawodne, to po co części ?
        • jbl25 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 13:35
          No te części...są niezawodne ;)
    • aurice_goldfinger Pytanie retoryczne 28.10.09, 15:13
      Który bardziej rzuca się w oczy? Alfa
      Którego był wybrał z tej dwójki? Żaden
    • wojtek33 Re: Jestem ciekawa? 28.10.09, 15:14
      amelkalive napisała:

      > Witam jestem ciekawa co byscie wybrali?

      nic, dwa śmierdzące diesle
      • ulubiony19 Re: Jestem ciekawa? 29.10.09, 19:53
        Co za bezsensowne porównanie.Auto klasy C,które to w swoim segmencie
        było przeciętne,w niektórych aspektach kiepskie i samochód klasy
        D,który w swojej grupce się wyróżniał i miał mało znaczące wady:)
        Ja mam tak,że zwracam uwagę tylko na bardzo zadbane auta lub wraki.
        Czym ma mnie niby zaciekawić na chodniku Alfa Romeo 156 z już
        kopcacym dieslem,w kolorze srebrnym i na kołpakach?
        A stąd wynika też problem rzekomego ogromnego shitu jakościowego
        Alfy.Kupi głupawy synek Alfe,bo była ładniejsza i tańsza od A4 i
        jezdzi,aż się nie zepsuje.I potem kombinuje on,jakieś lewusy,itd.
        Co to za argument,że w Twinspark dużo kosztuje wymiana świec!? Ma
        się wymienić i tyle.To,że VW 1.6 pójdzie na wszystkim,to też durny
        argument! Ma mieć to,co dobre! Jak ktoś nie ma
        wiedzy/kasy/znajomych/duszy i pasji:) ,to niech sie w Alfe Romeo nie
        pcha.Nie dla psa kiełbasa.
        Ci co ją mają,nie narzekają...
        A ci co narzekają,mają ją z przypadku,a cierpienie pogłębia własna
        głupota.
        • amelkalive Re: Jestem ciekawa? 30.10.09, 18:41
          A od kiedy to octawia jest o klase wyzej niz alfa 156,i dlaczego
          zakladasz ze jest srebrna i na kolpakach,jest zielona i ma 17 calowe
          kola,zawsze uwazalam cie za kolesia rzeczowego i piszacego na temat
          ale po tej odpowiedzi spadasz do poziomu wiekszosci ludzi z tego
          forum,a wystarczylo napisac alfa lub octawia,pozdrawiam
          • ulubiony19 Re: Jestem ciekawa? 30.10.09, 18:59
            Wybierz Alfe Romeo
            Alfa Romeo
            Alfa Romeo
            Alfa Romeo
            Alfa Romeo
            Alfa Romeo
            Alfa Romeo

            Polecam Alfe Romeo 156:)
            Nie chciałem wyjść na jakiegoś buca,po prostu zauważyłem nade mną
            parę durnych postów i siem rozemocjonowałem:)
            Aha,Octavia to kompakt(segment C rynku),zaś Alfa jest o oczko wyżej
            (czyli kl.D).
            Musisz tylko sobie odpowiedzieć na pyt.,czego oczekujesz od
            samochodu.NIKT,kto bardzo lubi samochody i w ogóle jazdę,nie kupi
            żadnej Octavii-samochodu poprawnie spełniającego swoje zadania.
            Alfa daje radochę,ma to coś w sobie,że ja też nie wiem co
            to,zupełnie jak WY dziewczyny:) Wiesz,fajnie jest zejść do garażu i
            uśmiechnąć na myśl(i widok),jakie ma się fajne auto;)
            Przemieszczanie 156 też jej dobrze wychodzi.Wiadomo,bagażnik poniżej
            przeciętnej w klasie(ale tragedii nie ma-zwłoki
            wchodzą),przestronność średnia,ale prowadzi się ją świetnie i w
            dalszym ciągu jest bardziej komfortowa niż Octavia,oczywiście cit
            gożej prowadzą się wersje z dieslem(wina oczywiście sporo wyższej
            masy silnika),ale wychodzi to na jaw dopiero podczas troszku
            grzesznej jazdy,poza tym świetnie sie siedzi za kółkiem,a układ
            kierowniczy ma bardzo przyjemną charakterystykę.
            Myślę,że jak kupisz zadbaną 156(najlepiej ofert szukać na stronie
            fanklubu Alfy Romeo),to złego słowa na nią nie powiesz;)
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka