Dodaj do ulubionych

BMW 325D E90

03.12.09, 20:48
Wszystko co wiecie na temat tej pięknej bestii(ceny napraw,typowe
usterki czy warto kupić,opinie użytkowników itp.)
Obserwuj wątek
        • wlk.brytania Re: BMW 325D E90 03.12.09, 21:33
          Wiesz co, ja mam akurat piatke, wiec specjalista w trojce nie jestem.
          Jedna rzecz jest natomiast uniwersalna przy wszystkich dieselach bmw 2003- 2006 rok(nie wiem, jak stara ty zamierzasz kupic?). Maja wade konstrukcyjna, po angielsku to wadliwe rozwiazanie nazywa sie "swirling flaps in manifold". Po polsku musialbys sobie sam wyszukac tlumaczenie. Jesli znasz angielski to internet jest pelen opisow tego problemu(chocby bmwland.co.uk). Moze sie on skonczyc zniszczeniem silnika, ale tez mozna te czesc zwyczajnie usunac i nie martwic sie nia dluzej. Tak jak mowie, poszukaj wiecej info, napewno na nie trafisz, bo problem jest tak znany, jak lecace lancuchy rozrzadu "na cale zycie" w audikach dieselach.
          Co do samego samochodu podobnie jak w piatce, trojka ma znacznie gorszej jakosci wnetrze w stosunku do starej generacji. Oszczedzali psubraty na kosztach produkcyjnych niestety.
          • ulubiony19 Re: BMW 325D E90 03.12.09, 22:14
            Maja wade konstrukcyjna, po ang
            > ielsku to wadliwe rozwiazanie nazywa sie "swirling flaps in
            manifold". Po polsk
            > u musialbys sobie sam wyszukac tlumaczenie. Jesli znasz angielski
            to internet j
            > est pelen opisow tego problemu(chocby bmwland.co.uk). Moze sie on
            skonczyc znis
            > zczeniem silnika, ale tez mozna te czesc zwyczajnie usunac i nie
            martwic sie ni
            > a dluzej. Tak jak mowie, poszukaj wiecej info, napewno na nie
            trafisz, bo probl
            > em jest tak znany, jak lecace lancuchy rozrzadu "na cale zycie" w
            audikach dies
            > elach.

            Oj tam.Słynne klapki od zawirowań w kolektorze(blokują przepływ
            powietrza w kanałach w momencie gaszenia silnika,coby kulturalniej
            było:))).Cierpią na nie hamsko jeżdżone BMW.Problem taki,że w
            skrajnych wypadkach klapka może wpaść do cylindra... Niektórzy to
            ten układzik wyrzucają,ale to głupi pomysł,bo nie po to ktoś to
            wymyślił,żeby jakiś burak-dusigrosz mógł lepiej sypiać.A bez tych
            klapek to silnik ma dziwny dźwiek przy gaszeniu,taki niedostojny:)

            > Co do samego samochodu podobnie jak w piatce, trojka ma znacznie
            gorszej jakosc
            > i wnetrze w stosunku do starej generacji. Oszczedzali psubraty na
            kosztach prod
            > ukcyjnych niestety.

            No ale kolego to przecież zależy od wersji;) No chyba,że o wygląd
            chodzi.

            Pozdr
        • ulubiony19 Re: BMW 325D E90 03.12.09, 21:56
          Mmm,można się zachwycać(no chyba,że jesteś zwykły banan:)).Zacznę
          tak od strony praktycznej.Dokładnie taki egzemplarz jaki Ciebie
          interesuje ma mój kuzyn od jakiegoś czasu(naprawdę ładny,niebieski
          sedan z pakietem M,przy okazji-"trójka" nie jest ślicznotką na
          kółkach,więc najbardziej mi się widzi właśnie w
          niebieskim,czerwonym,czarnym,białym kolorze,jakieś tam szarobure czy
          srebrne lakiery to jak na mój gust kupa)) i nie można się do niczego
          doczepić.Jak na razie przebieg wynosi ~150tys.km i kuzyn tylko z
          takich "nienormalnych" rzezcy wymienił katalizator wstępny-podatny
          ze względu na swoją budowę na problemy z drożnością,no i silnik był
          lekko stłamszony.Poza tym na razie nie widzę,żeby auto miało jakiś
          słabszy punkt,którego skutki dotkną każdy egzemplarz.Aha,czujnik
          ciśnienia w oponie też się spuł,ale co tam...
          Co do auta.Świetne jest! Dwie rzeczy ten samochód ma GENIALNE:układ
          kierowniczy(o jeju,jak on daje znać o wszystkim,czyły fest,wraca
          elegancko po odkręceniu na skraj,pięknie bezpośredni,no ja się
          zachwycam!!!) i silnik(mimo,że diesel,to jestem skłonny
          powiedzieć,że pracuje prawie jak benzynowy,cudna kulturka,nawet miły
          pomruk:),na obroty wkręca się zajebiście energicznie i bez problemów
          ponad 5000obr./min. A dynamika jak na diesla tej klasy jest
          super.Silnik jest tak elastyczny,że idzie dziarsko na każdym biegu
          (świetna w obsłudze skrzynia 6. biegowa o dobrych
          przełożeniach,lewarek tak fajnie gibko chodzi,idealny
          skok),przyspiesza niewiarygodnie żwawo i lekko.A pali naprawe bardzo
          mało,tak jeżdżąc przyjemnie to wiecej jak 8,5L nie spalisz chyba;)
          Za kierką to siedzi się super,wiadomo,ale ta deska to mi bruździ
          strasznie(dobrze,że to nie moje BMW:)),nie ma to jak deska z E46-to
          było to! Wszystko jest fajnie zrobione,zero tandety czy jakichś
          durnych rozwiązań.Jest parę ciekawych bajerów,np. w komputerze można
          sobie zobaczyć,jak są klocki zużyte.Ładne dywaniki podłogowe też są;)
          Z tyłu jest wygodnie,ale nie ma tam dużo miejsca.Bagażnik dość duży
          i bardzo ustawny.Mnie wkurza za twarde zawieszenie(w zwykłych
          wersach jest ok.,bo zawieszenie nie jest utwardzone) no i czuć tą
          kamienną pracę tych runflatów.No i słychać też ciut pracę
          zawieszenia,ale to na takich poniszczonych mocno drogach.Aha,bardzo
          podoba mi się też kierownica(fajnie mięsista,odpowiednio gruba i
          ładna) i praca hamulców,a nie podoba mi sposób regulacji wys. fotela
          (manualne...)
          Aha,jeśli to ważne-ESP jest odłączalne:)

          Pozdrawiam
          • wlk.brytania Re: BMW 325D E90 03.12.09, 23:41
            Z tego co wyczytalem, a przed zakupem juz drugiej w moim zyciu 530d spedzilem na necie tygodnie szukajac info, to problem nie ma zwiazku ani z przebiegiem, ani z eksploatacja. Odsetek awarii jest tez rzedu paru procent, natomiast jesli sie zdarzy, to pozostaje wymiana silnika. W UK masz szanse uzyskac w ramach goodwill pomoc od Helmutow w postaci silnika, placisz jedynie za robocizne przy jego wymianie, ale to wciaz jakies 3 tysiace funtow.
      • ulubiony19 Re: BMW 325D E90 04.12.09, 13:57
        No zaś się tego diesla tak nie bój:) Jak to niektórzy mówią-ałto jak
        ałto:)

        > A jakby porównywać BMW 325D(DIESEL) VS 325I(BENZYNA)to które z
        nich
        > jest mniej awryjne?

        Złe sformułowanie:) Oba mogą być bezawaryjne dłuugi czas.Z tym,że
        benzynowy jest dalej mocno idiotoodporny.Swoja drogą benzynowy BMW
        R6 to prawie bajka,więc wybrałbym jego;) Spalanie nie jest straszne.

        Pozdr
    • mg_75 Re: BMW 325D E90 06.12.09, 13:02
      Jezeli zadajesz pytanie kupujac nowe auto za 200.000 lub uzywane
      nawet 100.000 "ile kosztuja przeglady" to znaczy ze Cie nie stac.
      Stare przyslowie mowi "Jak stac Cie na konia to stac Cie na siano"
      Co do 325i super dzwiek okupiony spalaniem na poziomie 12 litrow
      325d super elastycznosc i mozliwosc zaczipowania, ktora powoduje, ze
      bedziesz szybszy niz 325i
        • praktiss Re: BMW 325D E90 06.12.09, 20:05
          michalek182 napisał:

          > Chciałem się po prostu zapytać ile kosztują przeglądy ?a to czy na nie
          > mnie stac czy nie stać to nie twoja sprawa!

          A myślisz, że wszędzie przeglądy kosztują tyle samo?
            • mg_75 Re: BMW 325D E90 07.12.09, 13:13
              Przeglady kosztuja od 1500PLN (prosty pierwszy przeglad olejowy...w
              325d jest 7.5 litra oleju long life po 90pln/litr) do 6-7.000PLN
              (olej, filtr przeciwpylkowy, oleju, powietrza, odmy, hamulce przod i
              tyl - wymiana tarcz w zasadzie przy kazdej wymianie klockow jezeli
              chcesz to zrobic dobrze i zachowac minimalna grubosc tarcz, kolo
              pasowe - jego zywot policzony jest na 60-80kkm, paski napedowe, plyn
              hamulcowy, chlodniczy).
              • ulubiony19 Re: BMW 325D E90 07.12.09, 17:03
                do 6-7.000PLN
                > (olej, filtr przeciwpylkowy, oleju, powietrza, odmy, hamulce przod
                i
                > tyl - wymiana tarcz w zasadzie przy kazdej wymianie klockow jezeli
                > chcesz to zrobic dobrze i zachowac minimalna grubosc tarcz, kolo
                > pasowe - jego zywot policzony jest na 60-80kkm, paski napedowe,
                plyn
                > hamulcowy, chlodniczy).


                I "zabiłeś" gościa:):):)
                    • mg_75 Re: BMW 325D E90 14.12.09, 21:01
                      Generalnie E90 to auto niezawodne:
                      Oczywiscie dobrze jest unikac egzemplarzy z roku 2005 kiedy bylo
                      kilka poprawionych pozniej wad (jak np przewod wspomagania).
                      Zawieszenie mimo katujacych go non stop runflatow wytrzymuje dlugo
                      bez zadnych napraw, nawet w utwardzonym wariancie M (powyzej
                      100.000km)
                      Najwiekszy mankament to fatalna jakosc materialow:
                      - wycierajace sie plastiki (kierownica, raczki drzwi)
                      - luszczace sie "miekki lakier" na plastikach (boczki, tunel
                      centralny, powierzchnia pod podlokietnikem, powierzchnie wokol
                      przelacznikow szyb)
                      - klopoty z mata pasazera (nie mozna prac materialowej tapicerki)
                      4-cylindrowy diesel ma super osiagi, ale jak ktos sie przejedzie
                      nawet nieduzo mocniejszym 325d to nie chce juz sluchac brzmienia
                      318d/320d.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka