Dodaj do ulubionych

Sprzedaż samochodu a ubezpieczenie

04.11.10, 21:55
Witajcie,
Jestem laikiem i pomyślałam, że może ktoś mi tutaj doradzi. Ubezpieczenie OC mojego samochodu kończy się 08.11. W dniu dzisiejszym podpisałam nową polisę z nowym towarzystwem ubezpieczeniowym i jednocześnie wypowiedziałam poprzednią polisę.
Jutro umówiłam się z potencjalnym nabywcą samochodu. Czy to nowe ubezpieczenie automatycznie przechodzi na niego. Nie wiem teraz jak to działa?
Obserwuj wątek
    • marabis Re: Sprzedaż samochodu a ubezpieczenie 05.11.10, 14:53
      jeżeli mówimy cały czas o tym samym aucie, które następnie zamierzasz sprzedać to przekazujesz je z polisa na nowego właściciela:) Jeżeli wypowiedziałeś umowę i teraz sprzedajesz auto to gość który kupi musi założyć nową polisę na siębie i nowo kupione auto, a ty pokryjesz czas od momentu wypowiedzenia do momentu podpisania przez niego nowej umowy. Pamietaj ze on ma na to 30 dni od podpisania umowy.
      • jola_wroc Re: Sprzedaż samochodu a ubezpieczenie 28.11.10, 14:05
        "...W dniu dzisiejszym podpisałam nową polisę z nowym towarzystwem ubezpieczeniowym i jednocześnie wypowiedziałam poprzednią polisę.
        Jutro umówiłam się z potencjalnym nabywcą samochodu... "

marabis napisał:

> Jeżeli wypowiedziałeś umowę i teraz sprzedajesz auto to gość który kupi musi założyć nową > polisę na siębie i nowo kupione auto, a ty pokryjesz czas od momentu wypowiedzenia do
        > momentu podpisania przez niego nowej umowy

bezsensu - przecież jest napisane, że podpisał już nową polisę na to auto tylko u innego ubezpieczyciela - więc przekazuje te polise a kupiec w ciągu 30 dni deklaruje czy korzysta z niej czy rezygnuje i kupuje nową (ale po co ma rezygnować jeśli ta jest nowa/opłacona). Jeśli korzysta, musi chyba jechać do danej firmy ubezpieczeniowej i zmienic dane osobowe tej polisy. Ewentualnie jesli zbywca miał wyższe zniżki to mogą nabywcy kazać dopłacić.