szukam4x4 18.11.10, 12:25 Witam, proszę o informację, które auta klasy SUV mają nadwozie wykonane z Alumium. Czy są inni producenci poza Audi, którzy stosują ten metal zamiast stali? Dzięki. Link Zgłoś Obserwuj wątek
karakalla Re: Nadwozie z aluminium w SUV: Q5, Q7 i jakie in 18.11.10, 12:41 Q5 i Q7 nie są wykonane z aluminium w takim sensie, jak np. A2 czy A8 albo Jaguar XJ. W Q7 aluminiowa jest pokrywa komory silnika, pokrywa bagażnika i błotniki, w Q5 chyba jeszcze mniej. Właściwa konstrukcja jest stalowa. Link Zgłoś
szukam4x4 Re: Nadwozie z aluminium w SUV: Q5, Q7 i jakie in 18.11.10, 14:59 karakalla napisał: > Q5 i Q7 nie są wykonane z aluminium w takim sensie, jak np. A2 czy A8 albo Jagu > ar XJ. W Q7 aluminiowa jest pokrywa komory silnika, pokrywa bagażnika i błotnik > i, w Q5 chyba jeszcze mniej. Właściwa konstrukcja jest stalowa. O proszę... nie wiedziałem. Czy ktoś może wskazać inne SUVy z aluminiowym nadwoziem? Link Zgłoś
v-6 A ty co, masz akcje Alcoa? :) 18.11.10, 15:15 Pytanie za 10 punktów, stąd sarkazm, bo zabiłeś mi ćwieka :) Do tego, co napisał karakalla, mogę tylko dodać, że q5 w topowej wersji benzynowej ma maskę i klapę tylną z aluminium, ale czy inne wersje silnikowe poza 3,2 też tak mają nie wiem, bo akurat ta mnie interesowała. Jest też coś takiego, jak Audi Space Frame, struktura konstrukcyjna nadwozia wykonana głównie z aluminium, ale nie tylko. Oprócz modeli wymienionych przez przedmówcę ma ją jeszcze TT, ale to nie znaczy, że wszystkie panele pokrywające tę konstrukcję są aluminiowe. O ile wiem SUVy audi nie są zbudowane na ASF, nie wiem czy q3 będzie. Z innych SUVs posiadających aluminiowe panele są jeszcze infiniti fx50s i range rover. Ale one z kolei nie mają aluminiowej struktury. Nie jestem pewien, które elementy nadwozia są w nich aluminiowe, na pewno maski, żeby odciążyć przód. W roverze zdaje się też drzwi. Całkowicie aluminiowych SUV-ów nie ma, a w kazdym razie ja o nich nie słyszałem. Pozdrawiam v-6 Link Zgłoś
szukam4x4 Re: A ty co, masz akcje Alcoa? :) 18.11.10, 17:10 v-6 napisał: > Pytanie za 10 punktów, stąd sarkazm, bo zabiłeś mi ćwieka :) > Do tego, co napisał karakalla, mogę tylko dodać, że q5 w topowej wersji benzyno > wej ma maskę i klapę tylną z aluminium, ale czy inne wersje silnikowe poza 3,2 > też tak mają nie wiem, bo akurat ta mnie interesowała. Jest też coś takiego, ja > k Audi Space Frame, struktura konstrukcyjna nadwozia wykonana głównie z alumini > um, ale nie tylko. Oprócz modeli wymienionych przez przedmówcę ma ją jeszcze TT > , ale to nie znaczy, że wszystkie panele pokrywające tę konstrukcję są aluminio > we. O ile wiem SUVy audi nie są zbudowane na ASF, nie wiem czy q3 będzie. > Z innych SUVs posiadających aluminiowe panele są jeszcze infiniti fx50s i range > rover. Ale one z kolei nie mają aluminiowej struktury. Nie jestem pewien, któr > e elementy nadwozia są w nich aluminiowe, na pewno maski, żeby odciążyć przód. > W roverze zdaje się też drzwi. Całkowicie aluminiowych SUV-ów nie ma, a w kazdy > m razie ja o nich nie słyszałem. > Pozdrawiam > v-6 Pytam, bo rozważam zakup auta na początku przyszłego roku. Będzie to mniej więcej 5-6 latek. Aluminium to mniejsza masa i brak korozji. No i wskazuje na wyższe zaawansowanie technologiczne konstrukcji. Prawda czy mit? Nie czytam już prasy motoryzacyjnej, i przypuszczam, że wiele testów online mi umknęło. Stąd pytanie. Podobnie w temacie utrzymanie aut, czy może są jakieś zestawienia kosztów utrzymania SUVów? Byłbym wdzięczny za linki. Opinie kierowców na motonews.pl and autocentrum.pl przeglądam. Wydaje mi się, że Audi dzięki bezproblemowemu Quattro i mniejszemu udziałowi elektroniki (tylko ABS + ESP) jest mniej awaryjny -> mniej kosztowny. Ale nie podoba mi się jego bryła. Link Zgłoś
jackk3 Re: A ty co, masz akcje Alcoa? :) 18.11.10, 19:25 Aluminium mniej wazy ale jest raczej 'slabe'. Owszem nie rdzewieje ale koroduje. W SUV to chyba sztuka dla sztuki. W szybkich brykach to co innego ale w gruncie rzeczy te roznice w wadze nie sa az tak duze. Co innego jak masz inne elementy zrobione z alu (np. aktywne czesci zawieszenia). Jak chcesz kupowac kilkuletnie - odradzam. W razie wypadku klepanie odpada, pozostaje wymiana calych paneli. Jak jebnalem w daniela w zeszlym roku i m.in. maske wymieniali (wlasnie zrobiona z alu) to koszt chyba 3-krotnie wiekszy (u mnie ubezpieczenie pokrylo ale nie zawsze tak jest). No i roznica w wadze moze kilku kilogramow. Zobacz na rowery, te lepsze wylacznie z karbonu (szosa) alu przestalo istniec (ramy). Pzdr Link Zgłoś
v-6 Re: A ty co, masz akcje Alcoa? :) 18.11.10, 21:05 jackk3 napisał: > W SUV to chyba sztuka dla sztuki. W szybkich brykach to co innego ale w grunc > ie rzeczy te roznice w wadze nie sa az tak duze. Też tak uważam. To domena aut sportowych, np. honda nsx (jeszcze jedno aluminiowe auto mi się przypomniało:) Tylko że naprawdę istotne oszczędności na wadze uzyskuje się stosując włókno węglowe, jak to pokazał jackk na przykładzie rowerów. Więc w przypadku SUV-ów to raczej marketing. A co do kupowania audi - nie bój się, one nie rdzewieją. Zresztą nie kupisz 5-6 letniego q5, bo zaczęto je robić w 2008 ... Pozdrawiam v-6 Link Zgłoś
szukam4x4 Re: A ty co, masz akcje Alcoa? :) 19.11.10, 09:26 v-6 napisał: > jackk3 napisał: > > > W SUV to chyba sztuka dla sztuki. W szybkich brykach to co innego ale w g > runc > > ie rzeczy te roznice w wadze nie sa az tak duze. > > Też tak uważam. To domena aut sportowych, np. honda nsx (jeszcze jedno aluminio > we auto mi się przypomniało:) Tylko że naprawdę istotne oszczędności na wadze u > zyskuje się stosując włókno węglowe, jak to pokazał jackk na przykładzie roweró > w. Więc w przypadku SUV-ów to raczej marketing. Masz rację. > A co do kupowania audi - nie bój się, one nie rdzewieją. Zresztą nie kupisz 5-6 > letniego q5, bo zaczęto je robić w 2008 ... > Pozdrawiam > v-6 ...niestety aluminium też się utlenia, co objawia się brzydkimi purchlami na karoserii. Q5 użyłem jako przykładu auta potencjalnie wykonanego z aluminium. Link Zgłoś
szukam4x4 Re: A ty co, masz akcje Alcoa? :) 19.11.10, 09:21 ackk3 napisał: > Aluminium mniej wazy ale jest raczej 'slabe'. Owszem nie rdzewieje ale koroduje > . W SUV to chyba sztuka dla sztuki. W szybkich brykach to co innego ale w grunc > ie rzeczy te roznice w wadze nie sa az tak duze. Co innego jak masz inne elemen > ty zrobione z alu (np. aktywne czesci zawieszenia). Jak chcesz kupowac kilkulet > nie - odradzam. W razie wypadku klepanie odpada, pozostaje wymiana calych panel > i. Jak jebnalem w daniela w zeszlym roku i m.in. maske wymieniali (wlasnie zrob > iona z alu) to koszt chyba 3-krotnie wiekszy (u mnie ubezpieczenie pokrylo ale > nie zawsze tak jest). No i roznica w wadze moze kilku kilogramow. To ciekawy argument, że konstrukcje aluminiowe sa inaczej wzmacniane niż stalowe, więc w razie wypadku naprawa jest bardziej kosztowna. Na szczęście nie zdarzyło mi się nic poważniejszego w A8, więc nie było konieczności zgłębiania tego tematu. Zapominam o aluminium, jako kryterium przy zakupie SUVa... Jednak aluminiowe A8 D2 z ASF waży około 1730-1800kg, a porównywalne limuzyny ponad 2 tony. Różnica w prowadzeniu A8 i np. W220 500 czy 320CDi jest kolosalna (na korzyść A8). Czyli te różnice w wadze to jednak więcej niż parę kilogramów. Audi podaje że np. w nowym TT dzięki ASF zaoszczędzili na wadze 100kg w stosunku do wagi karoserii poprzednika. Link Zgłoś
karakalla Re: A ty co, masz akcje Alcoa? :) 18.11.10, 17:12 VW chwali się szerokim wykorzystaniem aluminium w nowym Touaregu, ale to też nie jest ASF ani podobne rozwiązanie. Podobnie w drugim bliźniaku, czyli Cayenne — tam z lekkiego stopu powinny być maska, klapa tylna oraz drzwi. Z kolei konstrukcje faktycznie aluminiowe, oparte na doświadczeniach Jaguara, zapowiada pan Tata dla nowych Range Roverów, ale na te trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Link Zgłoś
szukam4x4 Re: A ty co, masz akcje Alcoa? :) 19.11.10, 09:29 karakalla napisał: > VW chwali się szerokim wykorzystaniem aluminium w nowym Touaregu, ale to też ni > e jest ASF ani podobne rozwiązanie. Podobnie w drugim bliźniaku, czyli Cayenne > — tam z lekkiego stopu powinny być maska, klapa tylna oraz drzwi. > > Z kolei konstrukcje faktycznie aluminiowe, oparte na doświadczeniach Jaguara, z > apowiada pan Tata dla nowych Range Roverów, ale na te trzeba będzie jeszcze tro > chę poczekać. Ładne auta, ale jeszcze długo, długo poza moim zasięgiem cenowym i poza rozsądkiem... Link Zgłoś