Dodaj do ulubionych

Wymiary opon - jak dobrać?

13.02.11, 20:23
pytam powaznie (pewnie na naszym forum z jedna powazna odpowiedz sie trafi) hehe

czas kupowac letnie gumy, tera sa przeceny i teraz tak, mam dylemat do nowej fury (w BMW i MB fabrycznie napsane bylo ze przod byl troche wezszy tyl szerszy)

Czjanamobil GS430 ma na drzwiach napisane i w instrukcji serwisowej ze na przod i na tyl 245/40ZR18 (tylko ze tam rozne cisnienie w zaleznosci ile osob jezdzi najczesciej i tyle)

teraz nawet jak sie zdarza byc zupelnie sucho to nawet przy ruszaniu srednio-ostrym (na standard ustawieniach bez "S" "power" itd. pedal na 1/2 do 3/4 wdepniety) traction sie wlacza a zanim sie wlaczy to czuc ze tyl najpierw sie kreci w miejscu a jak juz ruszy to zanim go traction uspokoi to chodzi prawo/lewo (opony sa slabe juz zajechane ale nie lyse, jeszcze w granicach normy)

i teraz sie zastanawiam zeby na przod wziac jak chinczycy zalecili 245/40 ale na tyl wziac 255 albo 265

z tego co pamietam jak to sie liczylo (zeby nie miec dragmobila uniesionego tylem w gore to bylo jakos tak)

245mm * 40% = 245 * 40 /100 = 98 mm (wysokosc opony)

czy tak sie liczy? to by wychodzilo ze przy:

255:

255mm * x = 98 mm -> x = 98 mm/255 mm (mm sie wzajemnie znosza) i zostaje stosunek (procent) = 0,384 = ~38mm wysokosci zeby rowno z przodem

nie ma takiego rozmiaru oczywiscie (albo 35 albo 40), 265 tez sie nie da rowno dobrac wiec pytania (do tych co maja dobre fury, paru nas jest)

brac to co fabryka zaleca?
brac szersze ale lekko nizsze czy wyzsze?

a i nie jezdzilem na runflatach (oprocz fury nie mojej) - wydalo mi sie ze jest strasznie twardo na runflatach, wiec chce normalne a nie runflaty - kto jezdzi na runflatach i sie wypowie?
Obserwuj wątek
    • duze_a_male_d_duze_m Re: Wymiary opon - jak dobrać? 13.02.11, 20:38
      raz, dlaczego miałoby teraz być taniej?
      dwa, ja bym z rozmiarami nie kombinował (liczysz dobrze, trzeba się jeszcze dowiedzieć o szerokość felgi-jakie szerokości opon są dopuszczalne w montazu), będzie ciepło, przyczepność będzie dużo lepsza,
      trzy, kup jakiejś dobrej marki oponki
      cztery, run flaty są do doopy (zakładam że masz czujnik ciśnienia w kołach lub odpowiednik, żeby w ogóle to zakładać), każdy z posiadaczy myśli raczej o przesiadce na zwykłe.
      • jackk3 Re: Wymiary opon - jak dobrać? 13.02.11, 20:48
        +1 to tego co powiedzial kolega powyzej. Kup takie jak sa w specyfikacji. Poza tym jak to a fabryczne gumy to a takie sobie (nawet w dobrych brykach). Ja tez sie pomalu rozgladam za letnimi. I chyba wybiore te:
        www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bridgestone&tireModel=Potenza+RE-11
        Wiem z pierwszej reki se te gumy sa naprawde dobre.
        • szymizalogowany Re: Wymiary opon - jak dobrać? 13.02.11, 21:10
          > +1 to tego co powiedzial kolega powyzej. Kup takie jak sa w specyfikacji. Poza
          > tym jak to a fabryczne gumy to a takie sobie (nawet w dobrych brykach). Ja tez
          > sie pomalu rozgladam za letnimi. I chyba wybiore te:
          > rel="nofollow">www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bridgestone&tireModel=Potenza+RE-11
          > Wiem z pierwszej reki se te gumy sa naprawde dobre.

          dlatego pytam, bo fabryka pisze 245, a afabryka to jest 1001 skosnookich ktorzy to jakos policzyli na kalkulatorach i dobrali do reszty automobila. teraz dwie opcje

          albo to co fabryka ale kurna ciagle mimo wcale nie sotrej jazdy (teraz wyciagam 18 Mpg!!!) traction sie wlacza - moze wina jednak nawierzchni ktroa tylko wygladala na sucha, albo opony aktualne sa do D.?

          albo szersze opony ale sie boje zeby nie bylo jazdy z dziwnym prowadzeniem, lomotaniem itd. bo sie okaze ze żółci ludzie dostroili zawieche do 245 i już


          Co do opon - ile osób tyle opinii, mój kumpel zachwala jakieś tam Miszlę co ma w swoim ścigaczu.

          Pewnie Bridgestone, Mszlę, goodjer, dunlop i parę innych o ile się nie trafi na felerny model są podobne, jedna cichsza, druga lepsza na aquaplanning, trzecia lepiej się nagrzewa itd.

          ale półka ta sama - aktualnie mam pirelli ale te są nówki drogie
      • szymizalogowany Re: Wymiary opon - jak dobrać? 13.02.11, 20:56
        > raz, dlaczego miałoby teraz być taniej?

        nie wiem, czy wszedzie jest taniej, powinno byc bo jest poczatek lutego na letnie taniej

        moj typ ma okazyjnie nowe (nie uzywki) kilkadziesiat sztuk GódJer Ijgle F1 w rozmiarze 245 mi je opyli po 400 pln za sztuke

        watpie zebym potem znalazl w jakims sklepie taniej - skad sa te opony - nie wiem ale sa nowe, nie wiem czy ma 255 czy 265 ale moze tez ma a jak nie to moge dopulipc dwie gdzie indziej tez wyjdzie troche taniej jak od nieg wezme dwie


        > dwa, ja bym z rozmiarami nie kombinował (liczysz dobrze, trzeba się jeszcze dow
        > iedzieć o szerokość felgi-jakie szerokości opon są dopuszczalne w montazu),

        kombinowac bo fabryka liczyla z oponami ze tym bedzie jezdzil ktos kto przy ruszaniu uzywa tylko hamulca chyba a gaz sluzy mu do podjezdzania pod strome wzniesienia jak automat juz sam go nie potoczy (wiadomo lexus = samochod dla dziadkow tak samo jak MB oprocz AMG hehe)

        wejda, to sa dokladnie te:

        market.autopartsfair.com/lexus-wheels_rims/gs430-2007-oem_alloy_wheel_rims-aly74184u78.html
        jak po VIN sie zalogowalem do lexusdrivers.lexus.com to pokazalo mi historie mojej fury na terenie juesej oraz part numbers i sie zgadza


        będ
        > zie ciepło, przyczepność będzie dużo lepsza,
        > trzy, kup jakiejś dobrej marki oponki


        no good year eagle f1 (takie z bieznikiem jednakowym co wyglada jak "V") to sa chyba dobre w miare na lato?

        > cztery, run flaty są do doopy (zakładam że masz czujnik ciśnienia w kołach lub
        > odpowiednik, żeby w ogóle to zakładać), każdy z posiadaczy myśli raczej o przes
        > iadce na zwykłe.

        mam, i mnie drazni bo jedna tylna lekko schodzi powietrze i co 4-5 musze dopompowac (gwozdzia nie ma itd) - chyba najechana byla na kraweznik bo felga jest lekko pobita na krawedzi a opona jakby w tym miejscu ma delikatny burchel

        no ja raczej nie chce run flat - przez 10+ lat jezdzenia raz gume zlapalem wiec.... ale mze lepiej nie kusic losu
            • dr.buzz Re: tanie F1 pochodzą z Chin :) 14.02.11, 09:20
              > rel="nofollow">www.motostrada.pl/goodyear_eagle_f1_gsd3/opony_245_40r18_53251.html
              > Chociaż może będą nawet lepsze, masz w końcu azjatyckie auto :P


              no i zaledwie 6.8 do setki, wiec jakosc gum ma mniejsze znaczenie he he he
            • szymizalogowany Re: tanie F1 pochodzą z Chin :) 14.02.11, 11:49
              > rel="nofollow">www.motostrada.pl/goodyear_eagle_f1_gsd3/opony_245_40r18_53251.html
              > Chociaż może będą nawet lepsze, masz w końcu azjatyckie auto :P

              hehe

              po pierwsze co druga rzecz ktorea posiadasz jest "z chin"

              po drugie w dobie globalizacji i ałtsołrsingu już nie ma aut niemieckich, japońskich w dawnym rozumieniu tego słowa

              wiesz że fotele do BMW 7 jak i multum innych częsci (i nie tylko do BMW do peżota itd) się robi w kilku firmach w Polsce?

              my się śmiejemy z chińczyków a jak myślisz co by powiedział stary 50 letni konserwatywny niemiec jakby miał kupić nowe 750i i by się dowiedział że 20% części składali Polacy? Wiesz jaka jest opinia o Polakach tam? na początek znajomości musisz takiemu konserwatywnemu niemcowi który podziala obraz o Polakach udowadniać długi czas że 1. nie okradniesz go 2. nie upijesz się 3. nie zrobisz bałaganu

              nie rozumiem czemu niby opony GoodYear zrobione chinach miałby być gorsze? jakby to były chiński opony ich marki to co innego ale to goodyear obciął koszty i tam przeniósł produkcję.

              dla mnie czy to jest robione w Chinach czy w Polsce to wsio ryba.

              Oczywiście najlepiej jakby było wszystko robione w Bawarii albo pod Tokio ale to se ne wraci.
    • conveyor Re: Wymiary opon - jak dobrać? 14.02.11, 18:38
      Szymi, daj se spokoj z kombinowaniem, zaloz to co kitaje zalecili i tyle. Na szerszych oponach wbrew pozorom nie bedziesz mial lepszej przyczepnosci przy ruszaniu. A z opon polecam Pirelli Zero Rosso, ewentualnie Zero Nero, bardzo piekne sie kleja do nawierzchni. Poza tym nie wiem czego oczekujesz, ze przy 300 KM przy ruszaniu opona Ci nie pierdnie?
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka