Dodaj do ulubionych

Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro

IP: *.217.146.194.generacja.pl 12.07.11, 11:55
Przy tej cenie i pogorszeniu właściwości jezdnych z powodu wzrostu masy to ciągle sztuka dla sztuki.
Obserwuj wątek
    • Gość: a Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.p.lodz.pl 12.07.11, 12:14
      Do tego jeszcze areodynamika młotka
    • Gość: ms Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: 194.9.246.* 12.07.11, 12:14
      @NC
      130kg? Tyle wazy przersoniety kierowca wiec jakie to powdwyzszenie masy? Pozatym dzieki akumulatorom, ktore mozna upchac gdzie sie chce i w formie jakiej sie chce to taka dodatkowa masa tylko polepszy wlasciwosci jezdne.

      Nie przepadam za audi, ale dla tego napedu jestem w stanie go pokochac. Niestety ta cena ;/
    • Gość: lexus Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: 194.9.246.* 12.07.11, 12:15
      Tylko jest jedna rzecz. Jakis czase temu pewnie prezesik z Audi zarzekal sie ze nie zamierzaja isc w ten rodzaj napedu. A tu prosze...pozazdroscili LExusowi?
    • Gość: a Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.play-internet.pl 12.07.11, 12:18
      a tak sie sprawuje w terenie
      www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68&feature=related
      a napedzany moze byc
      www.autokoncern.pl/blogs/baciarek/2-audi-a6-2-5-tdi-silniki-historia-i-awaryjnosc-ktory-wybrac.html
      www.autokoncern.pl/blogs/baciarek/4-audi-3-0-tdi-male-kompendium-awaryjnosc-trwalosc-eksploatacja.html
    • wookiee.chewbacca Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro 12.07.11, 12:24
      Rozumiem, że ten silnik elektryczny to na powietrze działa? Przecież to trzeba naładować. Według marketingowców, jeżeli zużycia energii nie da się wyrazić w litrach na 100km tu już nie istnieje.
      Ten samochód jest pewnie droższy w utrzymaniu niż pojazd na normalne paliwo, a na dodatek jest to królewski ból w dup'ie, bo nie ma gdzie podłączyć wtyczki i pewnie ładowanie trwa wiele godzin. Hybrydy elektryczne to kompletna nieżyciowa porażka.
    • Gość: H Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.ssp.dialog.net.pl 12.07.11, 12:29
      @a Oj brachu, brachu i tak wszyscy wiedza ,ze to ty glupi trollu...
    • filetrybny Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro 12.07.11, 12:52
      Piękne auto ale zbyt drogie jak na możliwości finansowe polskiej klasy średniej.My korzystamy głównie z komisów,mało kto kupuje w salonie(apolandia.com )
    • Gość: pantyk Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.ssp.dialog.net.pl 12.07.11, 12:56
      Haha, 2 tonowy klocek, który trzeba rozpędzić, wielka mi ekologia...
    • Gość: Danyy Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.07.11, 12:59
      "Sercem Audi Q5 Hybrid quattro będzie 2-litrowy, benzynowy motor TFSI o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, połączony z 54-konnym silnikiem elektrycznym (moment 210 Nm) oraz pozbawioną konwertera, 8-stopniową przekładnią. Efekt? 245 KM, 480 Nm ... "

      pismak ni to humanista, ni to ścisłowiec 211+54=265 KM; 350+210=560Nm?? jakoś w poprzednich artach było sumowane wartości silnika spalinowego + elektr. a tu co? nagle mierzona wartość na kołach? 130kg? - to już mniej waży zasilanie na CNG ;]
    • Gość: TAK Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.toya.net.pl 12.07.11, 13:38
      nie no możemy obniżyć wszystkie SUVy - tylko wtedy blondi w obcasach zaliczy wszystkie krawężniki w mieście - sztuka dla sztuki.
    • Gość: hybrid Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: 194.9.246.* 12.07.11, 14:20
      @Danny
      Powiedz czego nierozumiesz. Tak bedzie latwiej
    • twojalewareka Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro 12.07.11, 14:21
      Czekam az wkoncu Audi wypusci jakis nowy model auta, narazie mam wrazenie ze sa 2 modele A i Q, a roznia sie tylko dlugoscia... Konia z rzedem temu co rozrozni te zabawki z 50metrow, wszystkie wygladaja identycznie ;/
    • Gość: jot-23 Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.hsd1.vt.comcast.net 12.07.11, 14:53
      hehe w USA ceny 6-cyl zaczynaja sie od $43k
    • Gość: Nikolai Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.adsl.inetia.pl 12.07.11, 15:38
      @twojalewareka
      konia to ja nie chce, ale udrożnię je bez problemu tak jak każdy kto się choć troche orientuje w modelach audi
    • Gość: Danyy Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 12.07.11, 15:52
      no nie rozumiem jak im wyszło 245/480 skoro dodając pojedyncze wartości 265/560? nie rozumiem właśnie tego; od kiedy to producent podaje nizsze wartosci mocy / a moze art przepisany bez chwili namyslu?
    • Gość: Gosc Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.ikb.de 12.07.11, 15:53
      www.auto-motor-und-sport.de/fahrberichte/audi-q5-hybrid-fahrbericht-strom-aufwaerts-3845025.html

      test: "Das Resultat des Fahrzyklus klingt vielversprechend, die Angabe des Bordcomputers liegt bei den ersten Probefahrten allerdings deutlich darüber, nämlich bei 9,5 Liter"
    • kwant0 Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro 12.07.11, 16:12
      @NC, dodanie 210 Nm za cenę dodatkowych 130 kg to jest bajka a nie pogarszanie osiągów! Dodatkowo, jak słusznie zauważył "ms", akumulatorami można obniżyć środek ciężkości i przesunąć go pomiędzy osie. Dodam jeszcze, że te 210 Nm jest dostępnych od 0 rpm więc samochód będzie cudnie przyspieszał pomimo słoniowej wagi.

      @wookiee.chewbacca, w konwencjonalnych samochodach podczas hamowania grzejesz (i zużywasz) hamulce, w hybrydach hamujesz głównie silnikiem elektrycznym, który działa wtedy jak prądnica i ładuje akumulatory. Przy przyspieszaniu silnik działa jak silnik :) dodając Nm na koła i rozładowując akumulatory.
    • Gość: slowly Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.portnet.pl 12.07.11, 17:20
      "53 700 euro" nie ma cie o czym pisac ?

    • wookiee.chewbacca Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro 12.07.11, 17:23
      @kwant0:
      Wyobraź sobie, że w moim BMW F07 535d też ładuje się akumulator tylko podczas hamowania. Po zdjęciu nogi z gazu specjalny układ przekładni przenosi moment obrotowy na alternator. Odczuwa się to jako leciutkie hamowanie. BMW nazywa całą rodzinę takich technologii "Efficient Dynamics". Jak się człowiek nauczy tym jeździć, to można bardzo zaoszczędzić i dużo mniej używać hamulców. Trzeba tylko z wyprzedzeniem przewidywać kiedy będzie potrzebne hamowanie. Ostatnio na trasie około 900km samochód o mocy 300KM spalił mi około 6.4l diesla choć odcinkami (po autostradzie) jechałem 160km/h.
    • wookiee.chewbacca Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro 12.07.11, 17:30
      tu znalazłem fajne wideo, gdzie pod koniec pokazano, jak to wygląda na desce rozdzielczej:
      youtu.be/nfQaUK-Epn0
    • Gość: Gostek Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 12.07.11, 18:25
      Po co oni robią takie auta skoro napęd na 4 koła to fikcja. Nie chciał bym oceniać klientów kupujących to auto, ale taka decyzja nie świadczy najlepiej o racjonalności i inteligencji.
      www.youtube.com/watch?v=mkQ5yBnS4SU
      www.youtube.com/watch?v=dGWsogAlZLE&feature=related
      jak oni nie potrafią zrobić napędu na 4 koła przy tradycyjnym układzie napędowym to co z tego wyjdzie jak skomplikują to sobie dodatkowym silnikiem elektrycznym?
    • Gość: Harz Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.ssp.dialog.net.pl 13.07.11, 18:30
      @Gostek Widze przedstawiciel BMW na forum... pogodz sie ,ze xDrive to zalosny naped i zadne filmiki przygotowane przez BMW tego nie zmienia... Wzieli by sie do robienia tylno napedowych sedanow a nie stukaja Suvy z tym shitem.
    • Gość: hybrid Re: Nadjeżdża Audi Q5 Hybrid quattro IP: *.play-internet.pl 13.07.11, 20:33
      @Danny:
      "no nie rozumiem jak im wyszło 245/480 skoro dodając pojedyncze wartości 265/560? nie rozumiem właśnie tego; od kiedy to producent podaje nizsze wartosci mocy / a moze art przepisany bez chwili namyslu?"

      Ty dodajesz w sposob algebraiczny czyli jak 2+2 = 4
      Nie da sie tak dodac mocy silnikow w napedzie hybrydowym z dwoch powodow.
      1. Silniki pracuja w takim węzile kinematycznym (przełozeniu) ze ich charakterystyki w punkach maksymalnej mocy sie nie pokrywaja.To tak jakbys mial dwie funkcje przesuniete wzgledem siebie ekstrema.
      Jednak naped hybrydowy moze byc skonstruowany tak aby osiagnac MAX Power w tym samym punkcie pracy ale: i tutaj drugi punk
      2. Najlepiej dla wyjasnienia podac przyklad: Wciskasz gaz do dechy i wykrecasz spalinowke do mocy maksymalnej. Wowczas silnik elektryczny pobiera moc tylko i wylacznie z akumulatora, bo przeciez spalinia w tym czasie oddaje pelna moc na kola. Oznacza to ze znamionową mocą silnika elektrycznego obciazony bylby akumulator.
      I tu pojawia sie odpowiedz. Zazywczaj obciazenie akumulatora jest ograniczone elektronicznie ze wzgledu na wiele czynnikow. Glownie mozliwosci sterownika i zywotnosci akumulatora. Stad ogolnie mozna powiedziec ze moc zestawu hybrydowego bedzie moca:
      Silnik spalinowy + moc sterownika/akumulatora (moc bezpieczna).
      Np. dla priusa jest to tylko ok 30KM (max moc pobierana z akumulatora) gdzie silnik elektryczny ma prawie 90!
      I tutaj najwazniejsze. Ta podawana moc laczna jest tak na prawde moca chwilowa co nie trudno chyba wywnioskowac. Moc ciagla napedu odpowiada mocy maksymalnej silnika spalinowego.
      Mam nadzieje ze teraz jest to jasne.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka