Dodaj do ulubionych

BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premium

09.06.04, 10:42
W danych technicznych zmieniono dane lexusa z Volvo. Jeśli chodzi o automat volvo to zdecydowanie jest on przestażały. Cztery przełożenia powodują znacznie wyższy poziom chałasu niż ma konkurencja ( o którym w artykule nie wspomiana ), silnik pracuje na niższych obrotach; a także oszczędność paliwa.
Volvo pomomi znacnie mocniejszego silnika i turbo ma tylko nieznacznie lepsze osiągi ( 0,3 s) co także jest winą 4 - ro stopniowego automatu. Dlaczego w BMW podano elastyczność a w pozostałych samochodach nie zmierzono? Czy podane wartości elastyczności rzeczywiście zmierzono na 4 i 5 biego? Z moich informacjin wynika że jest to elastyczność przy kickdowne. Więcej "niezgodności" nie zauważyłem. Pozdrawiam autorów porównania i wszystkich forumowiczów.
Obserwuj wątek
    • kapitankloss1 Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi 11.06.04, 18:41
      Ta wstawka o Lexusie ze wyglada w srodku jak Camry sprzed 10 lat jest troche
      nie do tematu i lekko glupie. Oczywiscie ze tak wyglada! Bo ten samochod ma
      juz przynajmniej 7 lub wiecej lat. Porownywac go z nowymi samochodami BMW i
      Volvo to tak jak pisac o jablkach i betonie.

      Mozna by napisac ze dopiero po 7 latach BMW i Volvo przescigneli Lexusa...i tez
      by bylo glupie. Porownajcie je jak bedzie nowy GS w przyszlym roku.
        • Gość: Dawid Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi IP: *.CNet2.Gawex.PL 17.07.04, 22:13
          nie zesrajcie sie i tak bmw jest najlepsze, a ten bezsensowny lexus to...
          szkoda mowic i tak dobrze wiecie ze bmw jest i bedzie najlepsze, a jakis
          lexus... a ci wielce jaki lexus thebest i wogole, myslcie co mowicie, i
          spojrzcie jaka jest roznica w spalaniu, np bmw 530d pali okolo 7l na setke a ma
          silnik 3l i 218 koni, jest to najbardziej udane auto jakie moze byc, ma
          wszystkie rzeczy z bmw serii 7, a jest poprostu mniejsze i ladniejsze.
          • bmw_rzondzi Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi 19.07.04, 14:52
            Gość portalu: Dawid napisał(a):

            > nie zesrajcie sie i tak bmw jest najlepsze, a ten bezsensowny lexus to...
            > szkoda mowic i tak dobrze wiecie ze bmw jest i bedzie najlepsze, a jakis
            > lexus... a ci wielce jaki lexus thebest i wogole, myslcie co mowicie, i
            > spojrzcie jaka jest roznica w spalaniu, np bmw 530d pali okolo 7l na setke a
            ma
            >
            > silnik 3l i 218 koni, jest to najbardziej udane auto jakie moze byc, ma
            > wszystkie rzeczy z bmw serii 7, a jest poprostu mniejsze i ladniejsze.

            Ten tego kurwa masz racjem kurwa. BMW jezd najlebrze karzden jeden to wie kurwa
            a jak nie wie to kurwa gupi jakiś czyco. A wogule to lepszego od 530d z
            cziptjuningiem kurwa nic nie ma każdom beznyne kurwa objedziesz. Jebać kurwa te
            wszystkie Volvolexusy kurwa.
    • 01boryna Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi 18.07.04, 01:48
      Jedno co mnie zrazilo w tym porownaniu i traci lekko o niekompetencje to brak
      informacji o istnieniu systemu Four C w Volvo. Jesli pisze sie o Dynamic Drive w
      BMW to nalezaloby wspomniec ze, w tym wypadku Volvo, tez pracuje nad
      polepszeniem trakcji. No i ta wzmianka o tym ze 4-przekladniowa skrzynia w Volvo
      wystarcza....
      • Gość: Karakalla Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 29.01.05, 00:41
        Gość portalu: Poll napisał(a):

        > Gdzie sie pcha ten leksusik??? toYota myśli że jak zmieni nazwe dla swoich
        > camerek to trafi do szlachetnego segmentu.

        Co ma GS technicznie wspólnego z jakimiś "camerkami"?

        > Lexus to wino musujące a nie szampan

        Z Lexusem taka sama historia jak z Audi. Do końca lat 80 to była marka akurat
        taka jak Opel, dopiero później ją wypromowano na luksusową. Niby marka
        nawiązuje to chlubnych lat 30, ale brak ciągłości historycznej. Identycznie
        Toyota mogłaby sobie kupić prawa do marki Isotta Fraschini, Pierce Arrow albo
        Duesenberg zamiast wymyślać Lexusa. Ale co by to zmieniło?

        A takie Volvo nie ma nic, żeby podskoczyć LS 430 czy SC 430. Teraz Lexus na
        nowych seriach poleci w górę a Volvo sfordzieje do szczętu i tyle będą je
        widzieli.
          • Gość: Karakalla Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 29.01.05, 23:27
            Gość portalu: Poll napisał(a):

            > A co ma LS430 czy SC430 aby podskoczyć Volvo i BMW?

            BMW ma, nie da się ukryć, wciaż wielką przewagę, ale Volvo nie posiada pojazdu
            w klasie LSa, C70 trudno porównywać poważnie z SC. Do niedawna Volvo nie miało
            nawet silnika V8, musiało zlecić opracowanie Japończykom z Yamahy. Volvo może
            się chwalić jeszcze względną przewagą w postaci posiadania limuzyn z 4x4, ale
            zasadne jest pytanie czy napęd tylny w Lexusach nie jest przypadkiem
            przynajmniej równie dobry, a już nowy GS, tuż-tuż, będzie miał 4x4. Lexus
            dysponuje napędem hybrydowym w RX 400h, V. nic takiego nie ma. Ani prawdziwego
            terenowca jak LX 470 (co z tego, że to Land Cruiser).
            • Gość: Poll Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 30.01.05, 01:09
              Nie żebym sie podniecał Volvo ale po co Lexusowi 4X4 skoro jak piszesz : " ...
              zasadne jest pytanie czy napęd tylny w Lexusach nie jest przypadkiem
              przynajmniej równie dobry ... " . Widocznie sam producent doszedł do wniosku ze
              4X4 jest konieczne bo sam tył nie załatwia sprawy . Pozostaje pytanie czy LC
              jest prawdziwym terenowcem czy jego dobrą ale jednak namiastką.

              Wracając do tematu Lexus to doskonały samochód i sam chciałbym go mi eć (nie
              stać mnie) ale to tylko kopia . Samochód , szcególnie luXusowy , to coś wiecej
              niż środek lokomocji , to dzieło . Takim dziełem nie jezdzisz , tylko
              przemieszczasz się , widzisz dzwięk jego silnika i słyszysz obraz przez boczne
              okna . Dzieła sztuki jak BMW , M-B , Jaguar i inne są nie do po dro bie nia .
              To tak jak z obrazami ; jest wielu kopistów którzy maluja idealne kopie
              Rembrandt van Rijn'a czy Vincent van Gogh'a ale zaden nie ma takiego
              emocjonalnego , niepowtarzalnego ładunku co oryginał i nigdy mieć nie będzie.
              Nie można sie bowiem wkupic do klasy wyższej ; w klasie wyzszej trzeba się
              urodzić
              • Gość: Karakalla Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 31.01.05, 00:41
                Gość portalu: Poll napisał(a):

                > Nie żebym sie podniecał Volvo ale po co Lexusowi 4X4 skoro jak
                piszesz : " ...
                > zasadne jest pytanie czy napęd tylny w Lexusach nie jest przypadkiem
                > przynajmniej równie dobry ... " . Widocznie sam producent doszedł do wniosku
                ze
                >
                > 4X4 jest konieczne bo sam tył nie załatwia sprawy .

                1. Użyteczność, na pewno. 2. Marketing - bo skoro Audi ma quattro a Mercedes
                4Matica, a Amerykanie bardzo lubią te wynalazki (ciekawie przedstawiają się
                statystyki % w ogólnej sprzedaży samochodów 4x4 u Audi, BMW i MB w Niemczech i
                USA). 3. Wracając do Volvo - ma tylko, dość kontrowersyjnego, Haldexa; w
                przypadku np. Torsena sprawa jest jasna, tu AWD jest lepszy chyba
                bezapelacyjnie (może tylko poza torem i innymi dziwnymi zastosowaniami).
                Toyota/Lexus chyba nie pożałuje i wsadzi do swoich wehikułów stały napęd.

                > Pozostaje pytanie czy LC
                > jest prawdziwym terenowcem czy jego dobrą ale jednak namiastką.

                Land Cruiser namiastką (rozumiałbym oczywiście tę wątpliwość wobec Lexusa RX,
                który terenówkę tylko udaje)? A co jest wzorcem prawdziwości? Czołg? A zresztą,
                w tym segmencie nikt (poza Range Roverem i MB G), nie oferuje nic więcej niż
                namiastki.

                > Wracając do tematu Lexus to doskonały samochód i sam chciałbym go mi eć (nie
                > stać mnie) ale to tylko kopia .

                To po co było pisać o tych "camerkach" ;-)

                Samochód , szcególnie luXusowy , to coś wiecej
                > niż środek lokomocji , to dzieło . Takim dziełem nie jezdzisz , tylko
                > przemieszczasz się , widzisz dzwięk jego silnika i słyszysz obraz przez
                boczne
                > okna . Dzieła sztuki jak BMW , M-B , Jaguar i inne są nie do po dro bie nia .
                > To tak jak z obrazami ; jest wielu kopistów którzy maluja idealne kopie
                > Rembrandt van Rijn'a czy Vincent van Gogh'a ale zaden nie ma takiego
                > emocjonalnego , niepowtarzalnego ładunku co oryginał i nigdy mieć nie będzie.
                > Nie można sie bowiem wkupic do klasy wyższej ; w klasie wyzszej trzeba się
                > urodzić

                Prawda, że ciągle jeszcze Lexus żeruje na wizerunku tradycyjnych wielkich tego
                segmentu, jednak te hierarchie wcale nie są takie stałe. Lamborghini stworzył
                konkurencję dla Ferrari z fabryki traktorów - pierwszy przykład z brzegu.
                Obecnie starym potęgom wiedzie się różnie - MB ma problemy z jakością swoich
                produktów (stylistyka również bardzo mało błyskotliwa), BMW z Bangle'm, prestiż
                Jaguara poleciał w dół po tym jak zaczął robić swoją wersję Mondeo, z takimi
                cymeliami jak przedni napęd i czterocylindrowy diesel. Wobec produktów
                postglobalistycznej epoki gigantycznych korporacji, projektowanych przez
                księgowych, byłbym ostrożny z porównaniami do Rembrandta, bliżej, jeżeli
                trzymać się starych mistrzów, ich szkół, gdzie artyści owi chałturzyli, każąc
                malować adeptom a samemu jedynie sygnując dzieła. Wszystko idzie ku masówce
                (prawie, są wyspy - Ferrari, Maserati, Porsche). Ot, proszę, nawet Bentley stał
                się tylko sposobem utylizacji tego, co przygotowano pod nieudany projekt VW
                Phaeton. Panta rei. Sic transit gloria mundi. Memento mori. Amen.


                • habudzik Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi 31.01.05, 01:08
                  Po co pisać o Camry? No dlatego że Camry tez jest doskonałym samochodem ale dla
                  mnie ( a wygląda na to że Lexus sporo z niej przeszczepił ) natomiast dla kogos
                  kto chce zaać szyku to chyba już nie. Może sie myle ale ja mając pieniądze nie
                  postawiłbym na Lexusa.

                  Wobec produktów
                  > postglobalistycznej epoki gigantycznych korporacji, projektowanych przez
                  > księgowych, byłbym ostrożny z porównaniami do Rembrandta, bliżej, jeżeli
                  > trzymać się starych mistrzów, ich szkół, gdzie artyści owi chałturzyli, każąc
                  > malować adeptom a samemu jedynie sygnując dzieła.

                  Niby tu masz racje ale sam autograf mistrza jest tak samo drogocenny jak jego
                  obrazy.


                  Obecnie starym potęgom wiedzie się różnie - MB ma problemy z jakością swoich
                  > produktów (stylistyka również bardzo mało błyskotliwa), BMW z Bangle'm,

                  Co to ten Bangl ????

                  Pozdr. Poll
                  • Gość: Karakalla Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 31.01.05, 01:42
                    habudzik napisał:

                    > Po co pisać o Camry? No dlatego że Camry tez jest doskonałym samochodem ale
                    dla
                    >
                    > mnie ( a wygląda na to że Lexus sporo z niej przeszczepił ) natomiast dla
                    kogos
                    >
                    > kto chce zaać szyku to chyba już nie. Może sie myle ale ja mając pieniądze
                    nie
                    > postawiłbym na Lexusa.

                    Podstawowe elementy GS i Camry nie mają nic wspólnego. Płyta podłogowa,
                    silnik+skrzynia, zawieszenie - różne. Może tylko takie rzeczy jak przyciski i
                    podobne, jakies elementy osprzętu. Ale i w takim Aston Martinie można ponoć
                    znaleźć detale rodem z Forda.

                    > Niby tu masz racje ale sam autograf mistrza jest tak samo drogocenny jak jego
                    > obrazy.

                    Chyba nie, wydaje mi się, że rynek to poważnie różnicuje ;-) Pozory nie powinny
                    mieć aż takiej władzy.

                    > Co to ten Bangl ????

                    Ano ten stylista, Chris Bangle, który projektuje ostatnie BMW, przynajmniej od
                    7-ki'2001. Mnie stylistyka 7 nie rusza ani w jedną, ani w drugą, 6 uważam za
                    niezłą, 5 b. się podoba (dużo bardziej niż E i A6), ale wielu ludzi, jak wiesz,
                    wiesza na nich i autorze psy.

                    Kłaniam się nisko.


                    • Gość: Poll Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.01.05, 12:33
                      Hi ,hi ,hi a ja myślałem że Bangle to jakiś psujący sie podzespół w BMW. No
                      coż , nastepnym razem pomyśle. 7-ka mi tez sie nie podoba , pozostałe mogą być.

                      Kogos kto chce kupic luXusowy pojazd nie musi interesować czy elementy Camry i
                      Lexusa są wspólne tylko że wygladaja podobnie. Nie wszyscy znaja sie na
                      motoryzacji. O ile w przypadku BMW Volvo czy MB fakt podobienstwa jest do
                      zaakceptowania o tyle w toYocie juz chyba nie.
                      • Gość: Karakalla Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 01.02.05, 00:58
                        > Kogos kto chce kupic luXusowy pojazd nie musi interesować czy elementy Camry
                        i
                        > Lexusa są wspólne tylko że wygladaja podobnie. Nie wszyscy znaja sie na
                        > motoryzacji.

                        Nie jest ewidentnie powodem do chluby Lexusa, mało tego - są tam wręcz elementy
                        z Corolli. O ile się orientuję w LS 430 juz tego nie ma, a GS to jednak stara,
                        schodząca konstrukcja i w nowej wersji takie coś nie powinno się zdarzyć. A i
                        tak uważam, że Fordowskie elementy w Astonie za 150 000 € to większy wstyd
                        (albo taka historia jak silnik VW w Porsche, co z tego, że Cayenne, że o W12 w
                        Bentleyach zmilczę w ogóle) ;-)

                        RX 300 a XC 90 - też bym brał Volvo. RX ma zupełnie prosty 4x4, dość cienki
                        silnik (hybryda wprawdzie zmienia sprawę) i w ogóle bazuje zdaje się na płycie
                        Camry. Dlatego Lexus zapowiada model - ponoć - VX, na płycie nowego GS i z V8.
                        A następce RX mają postawić na platformie nadchodzącego IS, żeby było jak
                        najmniej Toyotowo.

    • x-darekk-x Re: BMW 530i / Lexus GS 300 / Volvo S80 T-6 Premi 31.01.05, 14:03
      dla opluwaczy lexusa i gloryfikujacych bmw polecam test w motor trendzie
      (sept '04) - porownanie 5 samochodow:
      - audi a8l 4,0
      - bmw 740
      - jag xj vanden plas
      - lex ls430
      - mb s430

      wynik koncowy - od najgorszego do najlepszego (oczywiscie ocena subiektywna
      zespolu redakcyjnego):
      - bmw
      - jag
      - merc
      - lex
      - audi

      uwazam, ze nie mozna lekcewazyc lexa. sam, gdybym mial wybierac (niestety nie
      musze) to wybralbym wlasnie lexa.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka