Dodaj do ulubionych

Światła w samochodach amerykańskich???

21.02.12, 19:35
Czy przed zarejestrowaniem samochodu sprowdzonego z USA,muszę mieć przerobione( poza kierunkami)światła przednie?
Obserwuj wątek
    • wsk175 Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 21.02.12, 20:00
      Przed rejestracją OBOWIĄZKOWE badanie techniczne.
      Auto z USA-diagnosta zaczyna od lamp przednich, koloru kierunków i tylnego halogena.
      • kotek_mru Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 21.02.12, 20:19
        Dzięki za odpowiedż,tyle że miałam nadzieję że przodu nie muszę zmieniać.Zastanawiam się,czy nie ma jakiś odstępstw od tej zasady,poniewaz niejednokrotnie mijałam samochody w wersji amerykańskiej i ewidentnie mnie "oślepiały".
        • xvqqvx Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 21.02.12, 21:38
          Musiały mieć źle wyregulowane światła. "Amerykany" przy dobrze wyregulowanych światłach nie oślepiają w przeciwieństwei do "Anglików".
    • tiges_wiz Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 21.02.12, 20:19
      tak, bo sa inne (symetryczne) i nie sa homologowane w europie.
      • kotek_mru Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 21.02.12, 20:27
        No właśnie i co dalej?Rozumiem ze muszę kupić nowe lampy(Toyota Corolla),dostosowane do modelu samochodu,czy są jakieś inne możliwosci poza "zaprzyjaznieniem" się z panem ze stacji diagnostycznej?:-)
        • wsk175 Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 21.02.12, 21:08
          tylko diagnosta-samobójca na to pójdzie
          • jz01 Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 22.02.12, 12:24
            bardzo dużo spotykam aut sprowadzonych z USA z niedostosowanymi światłami, a zarejestrowanymi w PL.
            przednia "pozycja" pomarańczowa, tylny kierunkowskaz czerwony, czasem nawet zespolony z hamulcem, a ostatnio w nowym mustangu tylny kierunek składał się z 3 czerwonych lamp mrugających jedna po drugiej - efekt nawet fajny:)
    • xvqqvx Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 21.02.12, 21:36
      Przeróbki oświetlenia przed rejestracją w Polsce w samochodach przeznaczonych na rynek amerykański to:

      1. Zmiana barwy świecenia kierunkowskazów tylnych z czerwonych na pomarańczowe (ciekawostka - samochody z Kanady tak już mają, bo Kanadyjczycy także używają kierunkowskazów tylnych pomarańczowych).

      2. Zmiana barwy świecenia świateł pozycyjnych przednich (nie mylić z obrysowymi) z pomarańczowej na białą.

      3. Montaż tylneych świateł przeciwmgłowych o barwie czerwonej - problem stanowi odpowiednie wykonanie wyłącznika i połączeń elektrycznych (nb. częsty błąd "przerabiaczy" to podłączanie tych świateł do instalacji przeciwmgłowych przednich - polecam lekturę rozporządzenia) oraz ustawienie świateł, aby były co najmniej 10 cm od stopów. Niezłe rozwiązanie to wstawienie czerwonego źródła światła zamiast LEWEGO światła cofania (dopuszczalne jest 1 światło cofania i 1 przeciwmgłowe tylne - to po stronie kierowcy) - wtedy zwykle nie ma problemu z odległością.

      4. Przeróbka lamp świateł mijania z symetrycznych na asymetryczne prawe. Tutaj problem może stanowić to, że o ile w soczewkowych jest to łatwe, to odbłyśnikowe (ulubione tam) nie za bardzo się dadzą - można, o ile samochód ma wersję europejską, wymienić reflektory na europejskie (wtedy zwykle trzeba będzie dorzucić kierunkowskaz boczny w lusterku lub karoserii, ponieważ europejskie kierunkowskazy przednie nie świecą zwykle w bok, a amerykańskie tak, że pełnią również rolę bocznych).

      Ponadto do obowiązkowych przeróbek należą (o ile coś takiego istnieje, bo Amerykanie z tego się wycofują):
      - wymiana wylotu rury oddechowej ze skierowane na prawo na skierowany do tyłu np.,
      - wymiana lusterek bocznych stałych na składane/sprężynowe.

      Jest jeszcze jedna przeróbka, która nie jest obowiązkowa, ale czasem warto zrobić - wymiana szkieł w lusterkach bocznych na asferyczne (ew. sferyczne), ponieważ wg tamtejszych przepisów po prawej należy stosować szkło sferyczne (ale o ograniczonej krzywiźnie) a po lewej wyłącznie PŁASKIE. Po prostu należy trochę pojeździć tym samochodem i zobaczyć, czy to bardzo przeszkadza.

      Przeróbek obowiązkowych można uniknąć, jeśli jest to samochód zabytkowy (vide przepisy).
      Ponadto można zawsze zawnioskować o zgodę ministra właściwego ds. transportu na odstępstwa - kwestią pozostaje znalezienie dobrego uzasadnienia.


      • jackk3 Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 21.02.12, 21:49
        > 1. Zmiana barwy świecenia kierunkowskazów tylnych z czerwonych na pomarańczowe
        > (ciekawostka - samochody z Kanady tak już mają, bo Kanadyjczycy także używają k
        > ierunkowskazów tylnych pomarańczowych).
        Spotyka sie takie i takie.

        > Ponadto do obowiązkowych przeróbek należą (o ile coś takiego istnieje, bo Amery
        > kanie z tego się wycofują): - wymiana wylotu rury oddechowej ze skierowane na prawo na skierowany do tyłu n>
        Nie pamietam aby sam. osobowy mial rure z boku. Co innego pick-up (przewaznie te najwieksze i diesle).
        • xvqqvx Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 21.02.12, 22:32
          > Spotyka sie takie i takie.
          Zgadza się, ponieważ w 2009 sami Amerykanie stwierdzili, że pomarańczowe kierunki są bezpieczniejsze, więc przechodzą na nie.

          > Nie pamietam aby sam. osobowy mial rure z boku. Co innego pick-up (przewaznie t
          > e najwieksze i diesle).
          Owszem dotyczy to dużych pojazdów, ale autor nie napisał, co sprowadza. :-)
    • swasix Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 28.02.12, 10:03
      Sugeruję nie kombinować ze światłami i przerobić je na legalne. Znam sytuację gdy amerykaniec z nieprzerobionymi światłami został na rondzie uderzony przez inne auto wymuszające pierwszeństwo. Jednak to właśnie amerykaniec został przez policję uznany winnym bo sprawca oświadczył że pogubił się w interpretacji amerykańskich sygnałów świetlnych i oświadczył że auto z USA nie spełnia europejskich norm technicznych co niestety potwierdziło się podczas oględzin auta.
      • kotek_mru Re: Światła w samochodach amerykańskich??? 28.02.12, 10:46
        Dzięki za pomoc,wszystkim:-)
        Biorąc pod uwagę wszystkie sugestie,udałam się do stacji diagnostycznej i co się okazało:
        -kierunki muszę mieć przerobione
        -przód to kwestia"ceny";-)...oczywiscie jak trafię na upierdliwego policjanta,może być problem(mandat+czasowa utrata dowodu rejestracyjnego).
        Znalazłam firme która dostosowuje lampy do europejskich,cena jest atrakcyjna w porównaniu z zakupem nowych.Reasumując przepisy ,przepisami a ryzykanci dalej jeżdżą i nie wnikają.
    • galtomone I tak i nie :-( 28.02.12, 10:53
      Teoretycznie masz obowiazek i koniec.

      Jednak (niestety) praktyka, czyli to co widzimy na naszych drogach ewidentnie pokazuje, ze i policja i diagnosci maja to gleboko w zadzie!
      Nie tylko przednie swiatla ale i np. kierunkowskazy.
      Widze duzo aut z USA (typowo amerykanskie i "tansze" europejskie modele), ktore migaja na czerwono...

      Czy tez tzw. ksenony z allegro wlasnej roboty.

      Nie wierze, ze te auta miaja takie szczescie i jeszcze nigdy w zyci nie jechaly za/przed patrolem policji, tudziez nie mijaly takiego na drodze.

      Ale policja zmiast zabrac dowod rejestracyjny woli suszyc...

      Tak wiec, musisz zmienic switla na homologowane chyba, ze bedziesz liczyc na to ze tych kliku prawdziwych policjanot/diagnostow (ewentualnie sprawa sadowa z ubezpieczycielem, ktory bedzie szukal kazdego mozliwego p. zaczepienia by nie wyplacic ubezpieczenia - tyczy sie i OC i AC) nigdy nie stanie na Twojej drodze lub nie bedzie Cie dotyczyc.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka