Dodaj do ulubionych

bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2.2CDI

12.06.12, 11:18
Witam

Rozważam kupno jednego z tych aut co z w temacie. Który polecacie jeżeli chodzi o bezawaryjność, komfort, silnik? Zależy mi na pewnej ekonomiczności dlatego rozważam jeżeli chodzi o bmw LPG

Proszę o wasze opinie
Obserwuj wątek
      • qqbek Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 12.06.12, 13:39
        jamesonwhiskey napisał:

        > w mojej opinii bardzo podobne samochody

        W mojej, przynajmniej jeżeli chodzi o wymienione wersje silnikowe, zupełnie różne samochody :)

        > wybralem merca bo mi sie bmw nie podobalo w srodku

        Bo BMW jest małe w środku :)
        Ma sporo miejsca z przodu, w niczym innym nie siedzi mi się tak wygodnie za kierownicą, ale ilość miejsca na tylnej kanapie odstaje od standardów segmentu.

        > mercedes troche myszkuje przy wyzszych predkosciach

        Mercedes ma się toczyć majestatycznie, BMW osiągać wyższe prędkości ;)

        > komfort jest ok
        > slynne problemy z elektryka do przezycia

        A słynne problemy z gniciem aut sprzed liftingu to pikuś?


        Powiem to tak - mi nie podoba się do końca ani E46 ani W203.

        Gazowanie M52TU w E46 to temat na rozprawę habilitacyjną na którejś z Politechnik... tak więc do tematu dołożenia LPG do E46 323Ci podszedłbym z dużą rezerwą.

        Za BMW: mniej delikatne zawieszenie (choć wahacze są już aluminiowe, a nie stalowe, niezniszczalne, jak w E36), lepsze właściwości jezdne, nieporównywalnie lepsza dynamika przy w/w silnikach, lepsza jakość wykończenia, tańsze części zamienne.
        Przeciw BMW: mniej miejsca, specyficzna (nie każdemu odpowiada) pozycja za kierownicą, mniejszy bagażnik.

        Za MB: bardziej komfortowo zestrojone zawieszenie (aczkolwiek bardzo delikatne), więcej miejsca w środku, ekonomiczniejszy silnik
        Przeciw MB: droższy serwis, delikatniejsza konstrukcja, gorsza jakość wykonania.
          • qqbek Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 14.06.12, 15:51
            dr.buzz napisał:

            > a co ma aluminium do trwalosci? NIC :D
            > i tak sworzen poleci, nawet jak bedziesz mial wahacze z tytanu...

            Jak wahacz pogniesz, to stal wyprostujesz, aluminium wymienisz.

            > malo miejsca? chyba przesadzasz...z tym bagaznikiem tez...

            A co? Nie jeździłem e46 myślisz?
            Powiem tak - tak w Mesiu jak i w BMW jest mniej miejsca niż w porównywalnym aucie z napędem na przednią oś (piję rzecz jasna do trzeciego z trójcy Audi A4 B6).

            Za to obydwa mają nieporównywalne z Passatem z czterema kółkami na przedzie właściwości jezdne :)

            Co do łuszczących się plastików na przedniej konsoli - nawet nie wchodziłbym w dyskusję z jamesonthewhisky.
            Tak samo nie słyszałem o jakichś dziwnych dźwiękach dochodzących z mniejszych benzyniaków BMW po wyjęciu bagnetu/odkręceniu korka.
            A konsolę e46 to widział on najwyraźniej na zdjęciach :)
            Jeżeli nic w środku nie było rzeźbione przez domorosłych "ulepszaczy", to aż ciężko to przez gardło przechodzi, ale powiedzieć trzeba, że MB dał ciała z jakością montażu "C" i 10-letnie egzemplarze W203 wypadają na tle e46 w podobnym wieku cieniutko, bardzo cieniutko.
            To nie legendarne "180"... w w203 wieje oszczędnościami, których dopilnowali księgowi wiszący nad konstruktorami z kalkulatorami w rękach.
            • jamesonwhiskey Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 14.06.12, 16:13
              > Co do łuszczących się plastików na przedniej konsoli - nawet nie wchodziłbym w
              > dyskusję z jamesonthewhisky.

              przyciski kolo lewara zmiany biegow i latwo rysujace sie plastiki w tej okolicy


              > cią montażu "C" i 10-letnie egzemplarze W203 wypadają na tle e46 w podobnym wie
              > ku cieniutko, bardzo cieniutko.


              nie zgodze sie osobiscie porazajacej roznicy nie widzialem a tapicerka jak w polo 6n tez nie byla zachecajaca
              fanem c klasy nie jestem a jakosc wykonania to ja widze w audi
              do ktorego pewnie sobie powroce
              • qqbek Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 14.06.12, 16:35
                jamesonwhiskey napisał:

                > przyciski kolo lewara zmiany biegow i latwo rysujace sie plastiki w tej okolicy

                ???
                To przyciski od szyb (po bokach) i od świateł awaryjnych (z tyłu, lub z tyłu i boku, jeśli masz w e46 podłokietnik ze schowkiem).
                Tam nie ma plastiku tylko "skóropodobne coś" w E36 i twardy plastik w e46 (lub aluminiowa, szczotkowana nakładka w m3 e46 lub w egzemplarzach z fabrycznym m-pakietem).
                Wielu wielbicieli "uszlachetnia" gorsze wersje e46 termokurczliwymi kalkomaniami (listwa wzdłuż kokpitu i właśnie konsola wokół dźwigni zmiany biegów) - i takie "łuszczące się" i porysowane cuda widziałem, ale nigdy nie widziałem zniszczonej oryginalnej konsoli.

                Chyba najszybciej wyciera się skóra na dźwigni zmiany biegów i to jedyna nieestetyczna rzecz w BMW w tamtej "okolicy".

                > nie zgodze sie osobiscie porazajacej roznicy nie widzialem a tapicerka jak w po
                > lo 6n tez nie byla zachecajaca
                > fanem c klasy nie jestem a jakosc wykonania to ja widze w audi
                > do ktorego pewnie sobie powroce

                Ja jeżdżę ponad 13-letnim E36... sąsiad ma ten sam rocznik (1998) ale miesiąc młodsze (październik- czyli już E46). W żadnym z tych aut nie widzę niczego, do czego można by było się przyczepić. Fakt - tapicerkę mam już trochę wytartą (choć pewnie po upraniu odzyska część wdzięku), ale do plastików nie mogę mieć najmniejszych zastrzeżeń.
                Co więcej - w mojej E36 i w sąsiada E46 działają wszystkie elektryczne gadżety, a nic przy nich od nowości nie było robione - powiedz to o dowolnym egzemplarzu W203, to się tylko szyderczo uśmiechnę :)
                • jamesonwhiskey Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 14.06.12, 16:54
                  ok przynaje bmw jest najlepsze i tylko egzemplarze ktore widzialem byly jakies takie obszarpane
                  o elektryce tez nie zamierzam dyskutowac bo zyje troche swoim zyciem ale nie zbyt nachalnie
                  u mnie akurat tylne swiatla a cala uciazliowsc to komunikat
                  nie dziala tylne swiatlo , wlaczone swiatla zastepcze, zeby sie go pozbyc musze nacisnac przycisk na kierownicy dwa razy jak do tej pory jakos daje rade
                • zmiany_zmiany Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 15.06.12, 19:58
                  > Co więcej - w mojej E36 i w sąsiada E46 działają wszystkie elektryczne gadżety,
                  > a nic przy nich od nowości nie było robione - powiedz to o dowolnym egzemplarz
                  > u W203, to się tylko szyderczo uśmiechnę :)

                  W C200 CDI mojego ojca z 2002r z przebiegiem 260 000 (w rodzinie od 2008) wszystko działa idealnie. W ogóle się ten samochód nie psuje, świetnie tłumi nierówności, jest cichutki i dużo bardziej komfortowy niż większość współczesnych kompaktów. Poprzedni samochód ojca - stary MB 190 2.5D psuł się równie rzadko - czyli wcale.
            • dr.buzz Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 15.06.12, 14:04
              prostowac wahacz? :D typish polish druciash :D
              w e36 wahacze sa zeliwne (odlew) jak chcesz to prostowac w razie czego?

              A4 ma wiecej meijsca niz e46?:D to ja chyba innym jezdzilem...to najmniejsze auto w klasie...a naped nie ma tu znaczenia, zreszta A4 ma layout pod AWD...wszystko w temacie...

              co do jakosci e46 - trudno znalezc lepszy poziom, a w203 to jeden z najgorszych mercedesow w historii, pod wzgledem designu rowniez...
              • qqbek Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 15.06.12, 16:39
                dr.buzz napisał:

                > prostowac wahacz? :D typish polish druciash :D

                Tak słyszałem. Sam nie robiłem.

                > w e36 wahacze sa zeliwne (odlew) jak chcesz to prostowac w razie czego?
                Pewnie by pękło... fakt.
                Ale z drugiej strony tańsze rozwiązanie od aluminium :)

                > A4 ma wiecej meijsca niz e46?:D to ja chyba innym jezdzilem...to najmniejsze au
                > to w klasie...a naped nie ma tu znaczenia, zreszta A4 ma layout pod AWD...wszys
                > tko w temacie...

                Może po prostu krótsze siedziska tylnej kanapy (czyli zdecydowanie wada siedzeń, jeżeli chodzi o dłuższą podróż kogokolwiek w tym miejscu) w A4 to sprawiły, ale zdawało mi się, że między tylną kanapą a oparciami foteli ciut więcej miejsca w A4 było. Nie wiem.

                > co do jakosci e46 - trudno znalezc lepszy poziom, a w203 to jeden z najgorszych
                > mercedesow w historii, pod wzgledem designu rowniez...

                Tu pełna zgoda.
                e46 to świetnie wykonane samochody
                o ile nie trafi się na egzemplarz niefachowo naprawiany (po mniejszym lub większym "czymś"), o co niestety dość łatwo w wypadku tej marki, to prawdopodobieństwo uświadczenia jakiejkolwiek awarii jest znikome :)

                Jak już pisałem nie raz - od ponad 6 lat mam e36... nigdy nie było tak, by zawiódł mnie w trasie, lub po prostu odmówił współpracy... poza wymianami elementów eksploatacyjnych przez te wszystkie lata naprawiałem maglownicę (3 lata temu - wymiana uszczelniaczy i chromowanie listwy), wymieniłem panel sterowania klimatyzacją (2 lata temu) i czujnik ABS (to ostatnie tydzień temu:).
        • qqbek Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 12.06.12, 15:19
          socialmann napisał(a):

          > Posiadam teraz a4 TDI, b5 po liftingu. Zastanawiałem się prócz tych dwóch też n
          > a a4 b6, oczywiście w TDI, ale chyba bmw z tych trzech aut będzie najbardziej e
          > konomiczne pod względem eksploatacji, jak uważacie?

          Tak - ale nie 323Ci tylko mułek 320d (o ile jakiegoś znajdziesz, z przebiegiem poniżej 400 tysięcy km).
          Silnik M52TU i LPG to proszenie się o kłopoty, bo:
          1. tylko i wyłącznie instalacja IV generacji i to markowa
          2. ktokolwiek, kto ma to zakładać musi naprawdę znać się na rzeczy, a i tak gwarancji bezproblemowej jazdy nie dostaniesz

          Jak się upierasz przy LPG, to kup sobie lepiej A4 1,8 (bez turbiny) albo Opla Vectrę (z dowolnym silnikiem).

          Co do kosztów bieżącej eksploatacji - E46 chyba z trójcy najtańsza będzie (mowa o W203, A4 i E46).
            • qqbek Litości. 12.06.12, 23:32
              jamesonwhiskey napisał:

              > pytanie dotyczace bmw , silnik 1.9 benzyna
              Litości - który silnik - M43TU, N40, N42, N45?

              > po wyjeciu bagnetu oleju slyszalem glosne i wyrazne bulgotanie
              > moje pytanie jest czy to normalne , zaobserwowane w 4 samochodach w zasadzie ws
              > zytkich ktore ogladalem ale nie spotkalem sie z tym w zadnym innym samochodzie

              W M43 na pewno nie jest to normalne.
              O N45 mogę zapytać... ale litości... podaj więcej szczegółów, niźli tylko 1,9 BMW.
    • misiak.bk Re: bmw e46 2.3Ci czy Mercedes C klasse (W203) 2. 13.06.12, 07:43
      Na BMW się nie znam to się nie wypowiem (zresztą podoba mi się tylko e36) a co do w203 jesli ma być ekonomicznie to szukaj 2,2 typ OM646, najlepiej po lifcie. Przed liftem był OM611 też jest dobry ale delikatnie słabszy (143 km vs 150). Odpuść sobie 200cdi, to też 2,2 tylko o obniżonej mocy 116-122km. Co do rdzewienia to ja mam aktualnie 2,2 z 2001r. i wyszła delikatna rdza na dolnym rancie drzwi. Koszt ogarnięcia tematu 300zł (robocizna własna). Żona ma nieco młodsze c200k i ani grama rdzy. Co do zawieszenia to jedyne co robiłem w obydwu samochodach to gumy i łączniki stabilizatorów przód i tył. Komplet oryginalnych to około 200-250 pln. Przy silnikach diesla najczęstsze problemy to brak szczelności dolotu (tanie do usunięcia), rozszczelniony intercooler (średnio drogie ok 600 pln), padnięte klapy w kolektorze ssącym (od 1000 pln w górę, można je wyciąć ale nie polecam). Turbiny są trwałe, wtryski wbrew obiegowym opiniom też. Oczywiści jak kupisz trupa za 20 tpln to może paść wszystko.
      Z benzyniaków do lpg dobrze podchodzi 2.0 m111 129km. Niestety występuje tylko przed liftem, ale stosunkowo łatwo znaleźć zadbany egzemplarz. Jedyna potwierdzona usterka to problem z olejem w wiązce silnika, ale łatwo to sprawdzić oraz temu zapobiec wpinając przejściówkę (notabene oryginalna częśc MB). Z poliftów najmniej pali c180 m271. Tam niestety zdarzają się przypadki uszkodzenia rozrządu. Zapobiegawczo co 80-100 tkm trzeba tam zajrzeć i zmierzyć rozciągnięcie łańcucha.
      Nie sugeruj się wersjami stylizacyjnymi (classic, elegance, avantgarde). dotyczą tylko detali wyglądu i nie maja wpływu na wyposażenie czy nastawy zawieszenia. Przy pakiecie sportowym masz zmienione zawieszenie i hamulce i niestety są one odczuwalnie droższe niż do wersji standardowych.
      Na chwilę obecną wg moich obserwacji na sensownego przedlifta trzeba mieć od 28 tpln na zakup, a polift z 2004 od 40-42 tpln.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka