Dodaj do ulubionych

Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc.

21.04.13, 06:35
Witam Szanownych Kolegów,
Pewien już czas noszę się z zamiarem zmiany auta i po wielu przemyśleniach jak i jazdach próbnych na "polu walki" pozostały wyłącznie 2 trochę niepodobne do siebie modele. Nie wdając się w szczegóły napiszę plusy i minusy obu aut i bardzo proszę o jakieś sugestie bo przyznam, że trudno się zdecydować:

Focus MK3:
PLUSY:
- całkiem porywająca stylistyka, choć nie bez kontrowersji,
- bardzo bogate wyposażenie wersji Edition,
- świetny silnik 1.6 150KM (doładowana benzyna),
- umiarkowane zużycie paliwa,
- znakomite wprost prowadzenie i właściwości jezdne (sama przyjemność),
- sporej wielkości wnętrze,
- spory bagażnik.

MINUSY:
- straszny miszmasz we wnętrzu pojazdu, które nie do końca mi się podoba (twarde plastiki, nieidealne spasowanie, mizerny wygląd radia, sporo przycisków),
- nie tak dobre wykonanie i wrażenie jakości jak VW,
- zapewne spora utrata wartości przy odsprzedaży.

GOLF VII:
PLUSY:
- idealne wykonanie i spasowanie wnętrza jak i jakość użytych materiałów,
- idealny porządek we wnętrzu - jak dla mnie ideał zarówno ergonomii jak i wyglądu,
- świetny zestaw audio z dużym ekranem dotykowym,
- świetny silnik 1.4 140KM (doładowana benzyna), który sprawia wrażenie żwawszego niż mocniejszy w Focusie,
- zapewne niska utrata wartości.

MINUSY:
- bardzo spokojna, stonowana stylistyka zewnętrzna bez emocji,
- ciaśniejsze wnętrze,
-słabsze wyposażenie niż w Focusie (brak wielu systemów wspomagających jak również climatronica itd - w podobnym zakresie cenowym co jasne),
-zdecydowanie gorszy układ jezdny niż w Focusie,
-twarde zawieszenie,
-wyższa o kilka tysięcy cena auta gorzej wyposażonego.

Oba auta uwzględniając upusty w podobnej cenie. Dylemat pozostał. Rozważam jeszcze nowego Leona, którego nie ma jeszcze na naszym rynku, ale cena będzie pewnie wysoka a i Seat nie rozpieszczał do tej pory jakością wykonania wnętrza, na której bardzo mi zależy. Serdecznie proszę co bardziej rozsądnych o sugestie poparte świeżym i bez emocji spojrzeniem na problem za co z góry dziękuję...robiw
Obserwuj wątek
    • dark13 Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 21.04.13, 12:11
      Nie wiem jak ogladales te samochody ale Golf jest zdecydowanie bardziej sprzestronny , glownie ma na mysli przestronnosc w drugim rzedzie ale i z przodu tez . Dlatego budzi moje ogromne zdziwienie jak mozna dojsc do przeciwnych wnioskow.

      Nie bardzo tez moge sie zgodzic co do ukladu jezdnego . O ile w Focusie ma zauwazalnie bardziej precyzyjny uklad kierowniczy o tyle samo zawieszenie jest zblizone z lekkim wskazaniem jednak na Golfa za harmonijnosc . To samo komfort jazdy, byc moze testowany przez Ciebie Golf posiadal zawieszenie tzw sport ( wyposazenie opcjonalne) ktore jest obligatoryjnie laczone z felgami od 17 cali i to moglo powodowac gorsza ocene komfortu wzgledem Focusa .

      Ktory wybrac powinienes zdecydowac sam na podstawie wlasnych wrazen z jazd terstowych . Moze nawet takie jazdy powtorzyc .
      Natomiast w przyadku Golfa warto doplacic (nawet kosztem silnika zamiast 140KM wybrac 1.4 122KM -roznica nie az tak odczuwalna ) te kilka tys do wersji Highline .
      Dziek i temu nie tylko uzyskujemy bogatsze wyposazenie m.in 2 strefowy climatronic i systemy wspomagajace ale wrazenie z segmentu premium - chocby stylowe podswietlenie listew ozdobnych boczkow drzwi .Duperele ale wlasnie one robia ta roznice .
      Focus bardzo dobry samochod natomiast mam podobne wrazenia dotyczace wnetrza. Chaos i tandeta - dla mnie minusy ktore dysklasyfikuja ten samochod.
      • dark13 Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 21.04.13, 12:18
        Aha, zapomnialem skrobnoc kilka slow na temat Seata.
        Nowy model jest troszke tanszy od Golfa, znacznie lepiej wykonczony niz poprzednik ale na jego szybka sprzedaz w Polsce bym nie liczyl . Dystrybutor Seata w Polsce jest skonfliktowany z producentem , ten pierwszy nie dostaje juz samochod do sprzedazy a ten drugi nie moze ich sprzedawac bo wylacnzosc na ich sprzeaz na terenie Polski do konca 2014 ma ten pierwszy. I dogadac sie nie moga od roku.
        Wiec jedyna mozliwosc to zakup w innym kraju np w Czechach
    • czujny_obywatel Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 21.04.13, 13:43
      Człowieku nie kupuje Golfa. On jest z SILNIKIEM TSI, a to są najbardziej awaryjne silniki na Świecie, to jednorazówki, które zaczynają się już sypać po kilkunastu tysiącach przebiegu, jeszcze na gwarancji. Nawet 50 tysięcy przebiegu tym złomem nie zrobisz.

      Kup samochód z każdym innym silnikiem, byle nie był to silnik TSI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          • soner3 Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 21.04.13, 14:21
            czujny_obywatel napisała:

            > robiw napisał:
            >
            > > Poparte jakimś doświadczeniem czy tylko domysły jak to zwykle? robiw
            >
            > O czym kolega pisze, proszę wpisać jakąkolwiek frazę w google na temat silników
            > TSI, wejść na strony klubowe Golfa czy Octavii, a będzie tam miliony informacj
            > i, jakim złomem są silniki TSI
            >

            Juz ci kilka razy jak rowniez twojemu klonowi na moto.pl pisalem ze silniki w G7 to zupelnie inne konstrukcje . Ale ty z uporem godnym lepszej sprawy caly czas wypisujesz te brednie
            A tu masz z forum skody - 73% uzytkownikow kupiloby samochod z tym samym silnikiem tu 1.4 TSI

            forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41911
            Jak poczytasz opinie to wielu z tych o przeciwnym zdaniu wybraloby zamiast 1.4 silnik 1.8 TSi ze wzgledu na lepsze osiagi. Niezadowolonych z przyczyn awaryjnosci jest doslownie garstka.
            Ale to dyskusja z oszolomem , do ciebie tak jak do sekty smolenskiej zadne fakty nie przemowia
            • gzesiolek Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 11:05
              1.8 wybierali by nie tylko ze wzgledu na osiagi ale i nizsza awaryjnosc... Znacznie lepszy silnik...

              1.4 TSI byl wadliwy i juz nawet VW powoli do tego sie przyznaje (zajelo im to nieco mniej czasu niz przyznanie sie do wadliwosci 2.0 TDI PD)... no ale nowe 1.4 TSI powinno juz mniej przypadkowe w awaryjnosci (tzn. dopiero po 200k bedzie sie sypac ale za to wszystkim i wszystko) ale i tak bym wolal stare dobre 1.8 TSI, jesli juz musialoby byc turbo...

              Generalnie dopiero za min. 4lata bedzie mozna ocenic awaryjnosc Focus 3 vs Golf 7... w tej chwili z tych dwoch wzialbym Octavie III :P

              Pozdrawiam
              • soner3 Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 11:21
                gzesiolek napisał:

                > 1.8 wybierali by nie tylko ze wzgledu na osiagi ale i nizsza awaryjnosc... Znac
                > znie lepszy silnik...
                >
                > 1.4 TSI byl wadliwy i juz nawet VW powoli do tego sie przyznaje (zajelo im to n
                > ieco mniej czasu niz przyznanie sie do wadliwosci 2.0 TDI PD)... no ale nowe 1.
                > 4 TSI powinno juz mniej przypadkowe w awaryjnosci (tzn. dopiero po 200k bedzie
                > sie sypac ale za to wszystkim i wszystko) ale i tak bym wolal stare dobre 1.8 T
                > SI, jesli juz musialoby byc turbo...
                >
                > Generalnie dopiero za min. 4lata bedzie mozna ocenic awaryjnosc Focus 3 vs Golf
                > 7... w tej chwili z tych dwoch wzialbym Octavie III :P
                >
                > Pozdrawiam

                A coz w tym silniku bylo takiego awaryjnego? Kooperant wadliwie wykonal elementy napedu rozrzadu ktore zreszta VW naprawial w ramach akcji serwisowej. Wiecej powtarzalnych wad nie ma
                Najwiecej o silnikach 1.4TSI maja do powiedzenia ci ktorzy nie mieli z nimi wogole do czynienia a swoja wiedze uzyskali i rpzenosza na zasadzie magla
                • gzesiolek Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 11:32
                  Jak by to byla wina tylko kooperanta nie zmienili by rozwiazania na pasek ;)

                  Poza tym jakiej by spiewki marketingowej nie uzywac VW odpowiada takze za swoich kooperantow...

                  Poza tym do dzis czasami wystepuje problem z nagarem we wszystkich silnikach benzynowych z wtryskiem bezposrednim... oczywiscie zalezny od warunkow uzytkowania auta i jakosci paliwa, ale na to uzytkownik nie zawsze ma wplyw i przy zakupie nikt go o tym nie ostrzega...

                  Poza tym w porownaniu do niezniszczalnych 1.6 8v, czy diesli 1.9 SDI i TDI... nastapil znaczny spadek trwalosci silnikow w grupie VW, nie mowiac o kosztach serwisowania...

                  No ale co ja tam wiem, przeciez jak uwazam inaczej niz organy propagandowe VW (czyt. prasa niemiecka polskojezyczna) tzn. ze nigdy nie mialem do czynienia...
        • soner3 Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 21.04.13, 14:07
          Poparte fobia lub choroba psychiczna do wszystkiego co ma zwiazek z VW .To typowy niewyrosniety fanatyk marek japonskich
          Wystarczy wejsc na portal motoryzacyjny z gazety.pl i poczytac jego wpisy. Generalnie monotematycznosc do granic absurdu .
          Po pierwsze w temacie silnikow -wszystkie silniki w Golfie VII to nowe konstrukcje ktore z poprzednikami nie maja nic wspolnego lub bardzo niewiele . Wypisywanie ze to najbardziej awaryjne silniki swiadczy o wiedzy piszacego.
          A co do poprzednikow , pomijajac wady wieku dzieciecego zdecydowana wiekszosc uzytkownikow jest z tych silnikow zadowolona .
          Do wyczytania na forach tematycznych niz uzyskiwanie wiedzy od niedouczonych mitomanow.
          • czujny_obywatel Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 21.04.13, 14:17
            No cóż, co mają pisać płatne pachołki. Pozostaje im tylko oczerniać innych. Nie mogą przeżyć, że ludzie już nie są tak durni i nie dają sobą manipulować.

            Silniki TSI to największy złom w historii motoryzacji, specjalnie są zaprojektowane tak, aby dało się wyciągać od ludzi ogromne kwoty za naprawy serwisowe. Oczywiście nie wyszło, bo silniki zamiast się sypać po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, zaczynają się sypać już po przebiegu kilkunastu tysięcy kilometrów (silniki te mają planowaną żywotność na poziomie 100 000 kilometrów przebiegu). Jak ktoś jest ryzykantem bądź idiota, to niech samochód z takim silnikiem kupuje. Później pozostanie tylko płacz i zgrzytanie zębów. Ponadto na rynku wtórnym te samochody są absolutnie niesprzedawalne. więc jak ktoś kupi taki nowy samochód z silnikiem TSI to będzie mógł go tylko, albo trzymać do końca życia w garażu albo złomować.

            • soner3 Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 21.04.13, 14:42
              Choc to zupelny off- topicA tu masz jeszcze z forum Octavii kilka przykladow przebiegow w okolicach 100tys km . Pomijajac poczatkowe problemy z lancuchem rozrzadu w poczatkowych wersjach silnikow 1.4 122KM wiecej o tych silnikach jest mitow ( m.in od takich osob jak ty , ktorzy jak w maglu roznasza jedynie plotki) niz prawdy .
              forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=45301&postdays=0&postorder=asc&start=75
              W G7 wszystkie silniki lacznie z dieslem maja rozrzad napedzany paskiem rorzadu . A wiec jedyny powtarzalny element co do ktorego mozna bylo miec zastrzezenia w tych starych silnikach 1.4TSI (lancuch rozrzadu) zostal zupelnie wyrzucony z silnikow jakie sa w G7 .
              Tyle ze do ciebie fakty nei docieraja, liczy sie bicie piany bo tak juz ma oszolom zaprogramowane.
              Ciekawe tylko ze nie nigdy piszesz nic o tak zachwalanej przez ciebie Toyocie. Klopoty jakie mieli uzytkownicy TSI przy silnikach diesla Toyoty to maly pikus.
              Tu juz twoja nagdorliwosc w szukaniu bubli ulega kompletnemu zanikowi
            • nfplakto Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 21.04.13, 20:50
              > Silniki TSI to największy złom w historii motoryzacji, specjalnie są zaprojekto
              > wane tak, aby dało się wyciągać od ludzi ogromne kwoty za naprawy serwisowe.

              Napisz co bierzesz, durniu. Firma VW CELOWO buduje silniki, ktore sie CELOWO psuja. Pewnie chca CELOWO zapobiec, zeby ludzie w przyszlosci dalej kupowali produkty VW. CELOWO chca stracic klientow.

              Jeszcze wiekszego idioty tu na forum nie widzialem, nawet misiaczek madrzej pisze.
              • gzesiolek Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 11:25
                Zdziwilbys sie...
                Moze nie 100k, ale 200k to sredni przebieg ktory wspolczesne auta maja wytrzymac bezserwisowo... pozniej klient ma sie po tych maks 5latach sklaniac do kupna nowego...

                Wez pod uwage ze VW nie projektuje pod rynek Polski gdzie sredni rzeczywisty przebieg aut (nie ten na liczniku) zapewne przekracza 350k km i do tego sa tysiace specow ktorzy za czapke gruszek staraja sie doprowadzic padaki do jazdy...
                Oni wiekszosc swych aut projektuja na rynki gdzie sredni wiek aut to 5lat, a nie 14lat jak u nas...
                Wiec dla nich najwazniejsze, zeby przez te 4-5lat nic sie nie psulo...
                A jesli sie psuje, to zeby jak najmniej sie ludzi o tym dowiedzialo...

                Aha to nie dotyczy tylko VW... ale niektore firmy choc wycofuja sie z mniej trwalych rozwiazan (patrz wycofanie sie pioniera w bezposrednim wtrysku benzyny czyli Mistu z silnikow GDI), albo dopieszczaja rozwiazania silnikowe przez lata i na lata (patrz Honda)...
                Z marketingowego punktu widzenia strzelaja sobie w kolano (soner zaraz napisze o przedpotopowych rozwiązaniach japonskich ktorzy sa lata za inzynierami niemieckimi...), ale ja sobie cenie te rozwiazania, bo mam pewnosc, ze po 300k km silniczek bedzie jak nowy...
            • badyll Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 15.03.14, 19:29
              > Silniki TSI to największy złom w historii motoryzacji, specjalnie są zaprojekto
              > wane tak, aby dało się wyciągać od ludzi ogromne kwoty za naprawy serwisowe. Oc
              > zywiście nie wyszło, bo silniki zamiast się sypać po przebiegu kilkudziesięciu
              > tysięcy kilometrów, zaczynają się sypać już po przebiegu kilkunastu tysięcy kil
              > ometrów (silniki te mają planowaną żywotność na poziomie 100 000 kilometrów prz

              Skad masz takie dane?? Sam przejechałem na takim silniku 150 000 i nic sie nie dzieje.
              Inni z ktorymi rozmawialem rowniez nie mieli zadnych problemow z silnikami
          • gzesiolek Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 11:15
            hehehe sam sobie przeczysz...
            1) zupelnie nowe konstrukcje nie majace nic wspolnego z poprzednikami
            2) choroby wieku dzieciecego i juz nie ma problemow...

            Jesli to sa nowe konstrukcje nalezy oczekiwac chorob wieku dzieciecego...
            ale wg mnie to byly rozwojowe wersje poprzednikow w ktorych usunieto problematyczne rozwiazania (lancuchy rozrzadu ktore nie wytrzymywaly takich przeciazen przez cale zycie silnika zastapiono czesciej wymienianymi paskami itp itd)

            Jak niektorzy sa anty VW tak Ty napiszesz wszystko byle bylo pro... ;)
            A wg mnie trzeba ludzi uswiadamiac co jest ok a co zle...
            bo u nas jest fetysz VW i wszystkiego co niemieckie... i albo sie go kocha albo nienawidzi, a to po prostu dupowozy ktore maja swoje zalety, ale nie wolno zapominac o wadach... mi VW podpadl tym, ze problemy ktore byly zamiatal pod dywan zamiast wziac na klate... zadna prasa motoryzacyjna przez n lat nawet nie zajaknela sie o wadach 2.0 TDi PD doputy VW nie wycofal ich ze swej oferty (ostatnie chyba byly Skody w 2011)... a teraz nagle przy ocenie uzywanych te same gazety podkreslaja aby ich unikac (czyt. producentowi na uzywkach juz nie zalezy az tak bardzo... ale wczesniej cicho sza)

            Sam rozrzewnieniem wspominam niezawodnosc 1.9 SDI w Golfie III bo dla niego 500k km to bylo tylko przetarcie... a pozniej w Fabii I ten sam silnik...

            Ale jak widze jak ludzie placa +40% byle to bylo VW lub VW podobne, to sie pukam w czolo...
            • bywalec.hoteli Skoda już nie jest tania 24.04.13, 11:40
              > Ale jak widze jak ludzie placa +40% byle to bylo VW lub VW podobne, to sie puka
              > m w czolo...
              Skoda już nie jest tania. Spójrz na cenniki przy golfie combi i octavii combi przy średnim poziomie wyposażenia. Wyjdzie ci cena niemal równa!. Dlatego zamówiłem Golfa Varianta a nie Skodę Octavię. Skoda nie ma wielu rzeczy, które VW ma w standardzie - choćby alarm, zdalne sterowanie, koło zapasowe, kurtyny powietrzne, radio, a za dodatki często karze sobie słono dopłacać. Jak wszystko policzysz wyjdzie ci na to samo albo różnica kilka procent. Przy znacznie lepszym komforcie i jakości wnętrza w VW. Poczytaj sobie na forum octaviaclub.pl, wielu skodziarzy to potwierdza.
    • buraque Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 21.04.13, 17:33
      z tych dwóch wziąłbym Golfa ze względu na lepsze wykonanie, lepsze zabezpieczenie blachy, więcej miejsca w środku i mniejszy spadek wartości

      pod rozwagę również Octavia III (gigantyczny bagażnik) czy nowy Leon (jakoś wygląda)

      Golf i OIII są na MQB co sprawia, że są znacznie lżejsze i lepiej się prowadzą nie wspominając o spalaniu, co do awaryjności TSI to owszem problemy były, ale obecna generacja to już silniki poprawione z paskami zamiast rozciągającego się łańcucha, oczywiście o turbo trzeba dbać, ale odkąd się przejechałem turbobenzyną nie chcę żadnego innego silnika, a już szczególnie diesli
      • 4slash Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 22.04.13, 13:06
        Ford Focus ostatniej generacji to naprawdę super auto, Golf VII jest jednak bardziej dopracowany technicznie i estetycznie wewnątrz. Wygląd zewnętrzny to rzecz gustu, ale oba mogą się podobać.
        Co do silników TSI to mamy firmowe 4 fabie 1,2TSI 85 KM (0-100 niecałe 12 s, v-max 200 km/h licznikowo) 4 Octavie 1,4TSI 122 KM (0-100 poniżej 10, v-max powyżej 210) oraz Superba 1,8TSI 160 KM. Wszystkie 9 aut przejechało w sumie (maja po ok. 2 lata) 1000 000 km bez żadnej nawet najdrobniejszej awarii. Ja jeżdżę Octavią II FL 1,9 TDI 105 KM 2010 i chętnie bym się zamienił na TSI bo jazda turbobenzyna to sama przyjemność. Trzeba pamiętać o lekkiej nodze przy zimnym silniku, odczekaniu z wyłączeniem po ostrej jeździe i pilnowaniu przeglądów (dobry olej itp.).
        Golf VII jest lekki, dzięki temu zapewnia osiągi lepsze niż konkurencja przy podobnej mocy silnika,. ponadto klienci VW dostają tzw. bonus mocy 1,2 TSI 85 KM ma na hamowni 94 KM, 105 KM ma 115 KM, 1,4 TSI 122 KM ma ponad 130 KM
        Polecam Golfa również ze względu na tanie dodatki:
        ksenony za 1300 PLN
        czujniki przód i tył za 1000 PLN
        każdy w standardzie ma czujniki ciśnienia w kolach, Start-Stop, elektroniczny mechanizm różnicowy, asystenta podjazdu, dotykowy ekran - tego nikt nie oferuje poza Golfem, w Octavii III za to trzeba dopłacić i wtedy jest droższa (za to ma większy kufer)
    • boomslang99 Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 22.04.13, 17:42
      Z tej dwójki jeździłem wyłącznie Foką właśnie z tym motorem i wrażenia jak najbardziej pozytywne. Silnik bardzo żwawy choć nazywanie go oszczędnym jest nieco na wyrost – w mieście przy umiarkowanie dynamicznej jeździe komputer cały czas pokazywał wartość 11.5/100. Układ jezdny to półka wyżej w stosunku do poprzedniej i tak bardzo udanej pod tym względem generacji więc trudno tu chyba o większy komplement. Mimo to nie wiem czy wolałbym go od Golfa. Moim zdaniem można spokojnie rzucić monetą albo pokierować się wrażeniami estetycznymi, co raczej daje punkt przewagi Fordowi. Ale to już całkowicie kwestia gustu. Nawiasem mówiąc nie bardzo rozumiem opinii w stylu „golf jest lepiej wykonany i dopracowany”. Gdzie są niby jakieś miarodajne wskaźniki tej wartości? Podobnie nie rozumiem sądów: „TSI VW będzie bardziej awaryjny”. Dlaczego niby 1.6 Forda będzie lepszy? Przecież to taka sama idea downsizingu a żywot rynkowy tego silnika jest znacznie krótszy. Niezależnie od tego dla mnie remis z minimalnym wskazaniem (za stylistykę i wnętrze) na Forda.
    • rraaddeekk Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 00:05
      Brak climatronic dyskwalifikuje samochód w dzisiejszych czasach.
      Chcesz się bawić cały czas pokrętłami, a i tak nigdy ręcznie nie ustawisz idealnie?
      Piszesz o utracie wartości, a kto kupi od ciebie używane auto bez automatycznej klimatyzacji, skoro za kilka lat na rynku wtórnym zdecydowana większość samochodów tej klasy/modelu/rocznika będzie z automatyczną klima?

      Moja rada:
      Przy zakupie myśl o sobie, a nie o kolejny użytkowniku.
      Wybierze taki, który Ci się podoba i jest najlepiej wyposażony.

      Jeśli nie masz garażu/parkingu podziemnego w domu oraz pod firmą to bezcenna zimą jest ogrzewana przednia szyba focusa.

      Nie wiem jak Golf VII, ale VI zepsuł mi się już kilka razy jeszcze w okresie gwarancji.
      Natomiast wcześniej Focus jeździł do ASO tylko na przeglądy.
      • bywalec.hoteli Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 09:18
        Jeździłem golfem 6 variantem z klimatyzacją climatronic i właśnie tam narzekałem na klimę, za bardzo chłodziła, niezależnie jak ustawiłem. Czujniki temperatury musiały jakoś ją przekłamywać, na skutek czego klima chłodziła za bardzo. Jeździłem też z klimatyzacją climatic i było ok. Teraz mam climatronica i wyłączam automatyczne ustawianie temperatury. Niedawno zamówiłem golfa varianta właśnie z climatikiem. W climatronicu i climaticu te same elementy chłodząco/grzejące o tej samej wydajności, jedynie regulacja jest ręczna a w climatronicu automatyczna na podstawie ustawienia temperatury na pokrętłach i odczytów temperatury z czytników. Nie uważam, że brak climatronica dyskwalifikuje samochód. Ręczne ustawienie klimy nie jest żadnym problemem. Czy jak macie kaloryfer w pokoju, to jest problemem, że temperatury nie ustawia się w sposób elektroniczny tylko na wyczucie pokrętłem?
            • apodemus Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 21:37
              Ktoś na tym forum napisał całkiem niedawno, że człowiek nie jest kawałkiem mięsa, który powinien być transportowany w takiej to temperaturze. Odczucie ciepła/zimna zmienia się w zależności choćby od kondycji psychofizycznej, nasłonecznienia, ubioru itd., dlatego zmiany nastawów klimy mogą się zmieniać.
              • rraaddeekk Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 22:03
                To się zgadza. Kilka lat temu jeździłem samochodem z klimą manualną.
                Pędzisz drogą szybkiego ruchu ponad 100 km/h.
                Nagle korek i stoisz w pełnym słońcu. Zanim zdążysz zareagować, to juz jest za gorąco.
                Ale OK, zmienisz ustawienie klimy. Później ruszasz i dalej pędzisz... tym razem po chwili za zimno. Zmieiasz. Nagle musisz zwolnić, bo wleczesz się za autobusem, którego nie możesz wyprzedzić. Znowu temperatura wzrasta.
                Masakra! Ciągła zabawa pokrętłami.
        • rraaddeekk Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 24.04.13, 21:29
          Czy jak macie kaloryfer w pokoju, to
          > jest problemem, że temperatury nie ustawia się w sposób elektroniczny tylko na
          > wyczucie pokrętłem?

          Żartujesz?
          Mamy XXI wiek.
          Temperaturę w domu programuję z podziałem na dni tygodnia i godziny (w nocy niższa, rano podczas porannego prysznica najwyższa, później obniżona w godzinach pobytu w pracy i gdy wracam juz ciepło znowu mnie wita, a nie muszę dopiero "podkręcać" na grzejnikach i czekać aż się nagrzeje).
          Musiałbym zwariować, aby biegać po domu i kręcić termostatami przy grzejnikach.
          Sterownik załatwia to za mnie.
          Niezaleznie czy nocą jest mróz 30 stopniowy czy w dzień zaświeci słońce i będzie powyżej zera, to piec ma tak pracować, aby w domu była ulubiona temperatura jaką zaprogramowałem.
      • humboog Re: Golf VII czy Focus MK3 - prośba o pomoc. 14.03.14, 20:36
        Nie no!! Tego jeszcze nie grali! BRAK CLIMATRONIKA DYSKWALIFIKUJE SAMOCHÓD W DZISIEJSZYCH CZASACH....A czy kolega np.: sprawdzał klimatyzację manualna w wv golfie 7? Chyba nie! Tak więc radzę iść i to najpierw sprawdzić a później siać wszędzie herezję. Poza tym po 4 latach auto się oddaje do salonu i bierze nowe już za dużo mniejsze pieniądze...
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka