Dodaj do ulubionych

2.8l - R6 BMW, czy V6 z Audi

04.11.13, 04:54
Podobne rocznikowo 1998-2000. Silnik benzyna 2.8 w rzędzie BMW serii 5 czy V6 z Audi A6? Bardzo proszę o opinie dotyczące tych dwóch silników ich utrzymania,potencjalnych słabych punktów usterek i kultury pracy. Oba maja po około 200 KM, spalanie też podobne.
Obserwuj wątek
    • qqbek Re: 2.8l - R6 BMW, czy V6 z Audi 04.11.13, 14:17
      nalesniki_ze_szpinakiem napisała:

      > Podobne rocznikowo 1998-2000. Silnik benzyna 2.8 w rzędzie BMW serii 5 czy V6 z
      > Audi A6? Bardzo proszę o opinie dotyczące tych dwóch silników ich utrzymania,
      > potencjalnych słabych punktów usterek i kultury pracy. Oba maja po około 200 KM
      > , spalanie też podobne.

      I na tym różnice się kończą.
      W VW mówimy o ACK, które najlepszej opinii nie miały.
      W BMW o M52... który opinie ma różne.

      Generalnie bardziej udany jest M52, ma wyższą kulturę pracy, ma też jeden słaby punkt.
      Otóż do 1999 roku włącznie niektóre z silników M52 miały bloki pokrywane (celem utwardzenia) materiałem zwanym Nikasil. Przy prawidłowej eksploatacji nie ma z tym problemu, niestety Nikasil nie bardzo lubi się z zasiarczoną benzyną, tak więc jeżeli BMW M52 bierze olej, to lepiej sobie od razu taki egzemplarz odpuścić.

      Co do tego, jakie M52 trafiały do BMW E39 - nie mam pojęcia, musiałbyś na jakimś forum fachowym zapytać. Na pewno te z powłoką ładowano do końca produkcji E36, a wszystkie w E46 są już "nowe".
      • dr.buzz Re: 2.8l - R6 BMW, czy V6 z Audi 04.11.13, 23:05
        Nie spotkałem się ze zla opinia odnośnie M52, zresztą zadnego R6 wyprodukowanego przez bmw...te silniki mogą sprawiać jedynie problem osobom o niskiej kulturze technicznej (i kulturze w ogole, w szerszym pojęciu).

        • engine8 Re: 2.8l - R6 BMW, czy V6 z Audi 04.11.13, 23:16
          For the cylinder liners the N52 Engine uses Alusil to coat the aluminum cylinder sleeves. Alusil is an aluminium alloy commonly used to make linerless aluminium alloy engine blocks. Alusil, when etched, will expose a very hard silicon precipitate. BMW switched from Nikasil-coated cylinder walls to Alusil in 1996 to eliminate the corrosion problems caused through the use of petrol or gasoline containing sulphur.[6]

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka