Dodaj do ulubionych

Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :))))

IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.08.04, 17:52
Za autoszmata:

w nowym Fordzie Mondeo 2006/2007 beda 4 silnik benzynowe turbo.

2.0 turbo 180 KM
2.5 turbo 210 KM
2.3 turbo 240 KM
2.5 turbo 300 KM

hehe

czyli jednak teza ze TB zastapia powoli B i beda niedoscigle pod wzgledem
osiagow sprawdza sie :))))))))))) papa diesle
Obserwuj wątek
    • ben.gurion Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) 17.08.04, 17:59
      E tam, to chyba bujda. Wyszlo im, ze Ford bedzie unifikowal co sie da,
      zalozyli, ze tez silniki. No i przepisali oferte Volvo (bo to wszystko noby
      beda R5 turbo) na dzis.

      Nawet jak wezma silniki Volvo, to skad wiedza, ze w 2007 2,5 bedzie mial ciagle
      210 koni?

      Piszac o Audi A6 jeszcze zima tego roku Auto Bild twierdzil, ze nowa wersja
      bedzie miala 2,7 T. I co?

      Prawdziwa gama silnikow Mondeo bedzie znana gdzies w 2006, teraz to jest
      wrozenie z fusow.
      • Gość: Szymi Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.08.04, 18:08
        nie wiem skad maja te dane ale sa dosyc scisle (np to ze bedzie ST300 z
        silinikem TB 300 KM)


        w Audi A6 ma byc 3.2 TFSI

        inne przyklady na forsowanie TB to:

        Nastepny Fiat Punto 1.6 T 180 KM
        Cala gama TB JTS od Alfy Romeo od 2.2 JTS Turbo 313 KM do 3.0 V6 JTS Turbo
        ponad 400 KM
        Przejscie Mercedesa z doladowania mechanicznego na turbo - ma byc we wszystkich
        modelach pierwszy efekt to nowa A klasa 200T 200 KM
        pogloski o przejsciu BMW na TB (pierwszuy ma byc 3.0 R6 turbo)

        i pare innych

        na pewno Ford tez bedzie mial TB i najtaniej bedzie wziac to od Volvo
        • ben.gurion Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) 17.08.04, 18:40
          Gość portalu: Szymi napisał(a):

          > nie wiem skad maja te dane ale sa dosyc scisle (np to ze bedzie ST300 z
          > silinikem TB 300 KM)

          Moga miec w miare scisle dane (ostatecznej konfiguracji tego auta nie znaja
          zapewne jeszcze nawet sami jego konstruktorzy), moga tylko udawac i kombinowac
          bez wiekszego oparcia w rzeczywistosci.


          > w Audi A6 ma byc 3.2 TFSI

          Zaklad, ze bedzie cenowo przynajmniej w polowie drogi miedzy 3,2 a 4,2, jak nie
          drozsze?

          > inne przyklady na forsowanie TB to:
          >
          > Nastepny Fiat Punto 1.6 T 180 KM
          > Cala gama TB JTS od Alfy Romeo od 2.2 JTS Turbo 313 KM do 3.0 V6 JTS Turbo
          > ponad 400 KM
          > Przejscie Mercedesa z doladowania mechanicznego na turbo - ma byc we
          wszystkich
          >
          > modelach pierwszy efekt to nowa A klasa 200T 200 KM
          > pogloski o przejsciu BMW na TB (pierwszuy ma byc 3.0 R6 turbo)

          No i fajnie, ale ceny beda odpowiednie. Poza tym - co bys kupilz takiej
          przykladowej pary: A4 1,8 turbo, 190 KM ale z R4 za 29150 € czy A4 2,4 V6, 170
          KM za 29200 €?
          • Gość: Szymi Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.08.04, 21:35
            > Zaklad, ze bedzie cenowo przynajmniej w polowie drogi miedzy 3,2 a 4,2, jak
            nie
            >
            > drozsze?


            mysle ze na poczatku bedzie tak jak mowisz, w maire wypierania B przez TB ceny
            TB wyrownaja sie z cenami takich samych pojemnosciowo TD, lecz beda gwarantowac
            znacznie wyzsze osiagi


            juz teraz ceny sie wyrownuja np nowe A3 Sportback:

            2.0 TFSI 200 KM - 29 000 EUR
            2.0 TDI 140 KM - 26 950 EUR

            roznica tylko 2050 EUR a dostajesz silnik mocniejeszy o 60 KM z takim samym
            momentem dostepnym od 1800 obr i do tego pozbawionym klekotu i drgan


            > No i fajnie, ale ceny beda odpowiednie. Poza tym - co bys kupilz takiej
            > przykladowej pary: A4 1,8 turbo, 190 KM ale z R4 za 29150 € czy A4 2,4 V6
            > , 170
            > KM za 29200 €?

            ja akurat nie jest reprezentatywny do odpowiedzi na to pytanie bo odkad mam V6
            to dla mnie wszystkie R4 sa ponizej krytyki nawet jak sa 2x mocniejsze :))))))

            ale sadze ze duzo ludzi wybralo by 1.8T bo mniej pali i ma wysoki moment
            dostepny od niskich obrotow tak jak w dieslu

            dla mnie idealny bylby 2.4 Turbo V6 300 KM :))))

            zreszta oba silniki ktore wymieniles sa stare i niedlugo zostana zastapione
            zapewne
            2.0 TFSI 200 KM
            i
            3.2 TFSI 350 KM

            moze bedzie cos pomiedzy
            • Gość: Kaszana Re: Do Szymiego IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.08.04, 12:27
              Gość portalu: Szymi napisał(a
              > ja akurat nie jest reprezentatywny do odpowiedzi na to pytanie bo odkad mam
              V6
              > to dla mnie wszystkie R4 sa ponizej krytyki nawet jak sa 2x mocniejsze :))))))

              Ale przecież Ty masz samochód zabytkowy.
              • Gość: Szymi Re: Do Szymiego IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.08.04, 18:53
                > Ale przecież Ty masz samochód zabytkowy.

                ... ale jakbys o tym nie wiedzial a bym Cie przewiozl to bys myslal ze nowy i
                to dobry a takiego silnika V6 ze swieca szukac (wiekszy 2.5 V6 z Mondeo to przy
                tym kibel)
            • Gość: Kaszana Re: Do Szymiego IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.08.04, 12:36
              Gość portalu: Szymi napisał(a):
              2.0 TFSI 200 KM - 29 000 EUR
              2.0 TDI 140 KM - 26 950 EUR
              roznica tylko 2050 EUR a dostajesz silnik z takim samym
              > momentem dostepnym od 1800 obr i do tego pozbawionym klekotu i drgan

              Kłamiesz czy nie potrafisz nawet prawidłowo odczytać danych:z jakim "takim
              samym momentem obrotowym""?
              • Gość: Szymi Re: Do Szymiego IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.08.04, 18:54
                > Kłamiesz czy nie potrafisz nawet prawidłowo odczytać danych:z jakim "takim
                > samym momentem obrotowym""?

                280 Nm vs 320 Nm - w praktyce nie jestes w stanie odczuc roznicy i powiedziec
                ktory ma wiekszy moment

                dodatkowo benzyna ma ten moment juz od 1800 obr az do 5000 obr
                a diesel w gownainym przedziale od 1750 obr do tylko 2500 obr (potem gwaltownie
                spada)
            • ben.gurion Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) 18.08.04, 15:14
              Gość portalu: Szymi napisał(a):

              > mysle ze na poczatku bedzie tak jak mowisz, w maire wypierania B przez TB
              ceny
              > TB wyrownaja sie z cenami takich samych pojemnosciowo TD, lecz beda
              gwarantowac
              >
              > znacznie wyzsze osiagi

              Nie wierze w wypieranie benzynowcow przez turbobenzynowce, bedzie uzupelnienie.

              > juz teraz ceny sie wyrownuja np nowe A3 Sportback:
              >
              > 2.0 TFSI 200 KM - 29 000 EUR
              > 2.0 TDI 140 KM - 26 950 EUR
              >
              > roznica tylko 2050 EUR a dostajesz silnik mocniejeszy o 60 KM z takim samym
              > momentem dostepnym od 1800 obr i do tego pozbawionym klekotu i drgan

              Ale spojrz z innej strony:
              A3 2,0 TFSI quattro, 200 KM, 280 Nm = 28400 €
              A3 3,2 quattro, 250 KM, 320 Nm = 31400 €.

              Proporcja wcale nie jest bardzo korzystna dla TFSI.

              Przy okazji - 2,0 TDI ma moment 320 Nm. Z czego w sumie niewiele moze wynikac.

              Cena 2,0 TDI jest w przypadku A3 praktycznie rowna 2,0 FSI (150 KM) - +500 € w
              tej samej wersji wyposazenia.


              > zreszta oba silniki ktore wymieniles sa stare i niedlugo zostana zastapione
              > zapewne
              > 2.0 TFSI 200 KM
              > i
              > 3.2 TFSI 350 KM
              >
              > moze bedzie cos pomiedzy
              >

              Raczej sie mylisz. 2,4 powinna dostac kilka koni wiecej (bedzie chyba 177).
              Pozniej pojawi sie 2,8 FSI (210 KM, 285 Nm). Cenowo bedzie jak nic niewiele
              wyzej niz 2,0 TFSI, 1000-2000 €. 3,2 FSI zostanie. Moze bedzie np. 2,8 TFSI pod
              300 KM, ale sporo drozszy niz 3,2. 3,2 TFSI bedzie kupowac 1-2% nabywcow danego
              modelu ;)
              • Gość: Szymi Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.08.04, 19:11
                > Nie wierze w wypieranie benzynowcow przez turbobenzynowce, bedzie
                uzupelnienie.


                a dlaczego nie jesli bead one dzieki nowym technologiom plaic minimalnie wiecej
                niz B i gwarantowac przy tym znacznie lepsze osiagi? poza tym dlaczego ma byc z
                benzyna inaczej niz stalo sie w ciagu ostatnich 5 lat z D ktore zostaly wyparte
                przez TD?


                > Ale spojrz z innej strony:
                > A3 2,0 TFSI quattro, 200 KM, 280 Nm = 28400 €
                > A3 3,2 quattro, 250 KM, 320 Nm = 31400 €.
                >
                > Proporcja wcale nie jest bardzo korzystna dla TFSI.

                ok daltego ze jeszcze mamy w ofercie 2.0 FSI

                ja sadze ze po prostu z biegiem czasu bedzie tylko 2.0 TFSI w cenie obecnego
                2.0 FSI a potem 3.2 TFSI w cenie dzisiejszego 3.2 FSI

                spojrz na dane z przed 5-8 lat jak pomalu wchodzily TD
    • zubr_zalogowany Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) 17.08.04, 20:17
      potem porownamy jak sie sprzedaja poszczegolne wersje silnikowe mondka i
      zobaczymy czy wiecej bedzie TB czy TD
      • Gość: KKT Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.08.04, 21:57
        Pachnie mi tu techniką zapożyczoną od Skandynawów :-)))))
    • Gość: Doki jest tylko jeden szkopul IP: *.246-200-80.adsl-fix.skynet.be 18.08.04, 12:02
      Jest cala masa klientow, ktorym mniej niz na osiagach zalezy na kosztach. I ci
      nadal beda kupowac diesle.
      • wrona52 decyduje rynek i technologia 18.08.04, 17:54
        Za 3 lata większośc silników będzie TB a diesle będą tylko TDCi i w systemie
        euro4 będą palic mniej i pracować ciszej. Obecne wtryskiwacze sa przystosowane
        do 5(!) wtrysków pilotażowych i jest to kwestia czasu bardzo bliskiego, kiedy
        diesle będą w większości. Silniki bez turbo będą w mnieszości, obojętnie diesel
        czy benzyna. Podobnie syutuacja wygląda ze skrzyniami automatycznymi.
        Oczywiście małe będą bezstopniowe ale ze wzrostem mocy silnika, będą coraz
        bardziej wyrafinowane. Upadną konstrukcje gdzie zmiana biegów trwa wieczność a
        reakcja na przyspieszenie jest nieskończonością. (citroen)
    • klemens1 Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) 18.08.04, 23:42
      > czyli jednak teza ze TB zastapia powoli B i beda niedoscigle pod wzgledem
      > osiagow sprawdza sie :))))))))))) papa diesle

      To że coś ma 250 KM zamiast 180 nie oznacza że przebędzie ten sam odcinek drogi
      40% szybciej. TD i tak będzie lepszy na długich dystansach, bo dogoni TB gdy ten będzie tankował.
      No i coś czego nigdy nie zrozumiesz, a inni to zauważają: dla większości 150 czy 200 KM to żadna różnica, mało kto będzie się rzucał na te 50 KM więcej. Większość będzie wolała oszczędzić kilkaset PLN miesięcznie w zamian za niewiele gorsze osiągi.
    • 01boryna Re: Mnostwo silnikow TB w nowym Mondeo 2007 :)))) 19.08.04, 08:08
      Gość portalu: Szymi napisał(a):

      > Za autoszmata:
      >
      > w nowym Fordzie Mondeo 2006/2007 beda 4 silnik benzynowe turbo.
      >
      > 2.0 turbo 180 KM
      > 2.5 turbo 210 KM
      > 2.3 turbo 240 KM
      > 2.5 turbo 300 KM
      >
      > hehe
      >
      > czyli jednak teza ze TB zastapia powoli B i beda niedoscigle pod wzgledem
      > osiagow sprawdza sie :))))))))))) papa diesle



      Spoko Szymi, jest mnostwo ludzi ktorym nie zalezy na silnikach 180PS, chca miec
      za to diesla ok 100PS. Szczegolnie ze Mondeo kombi diesel jest popularnym autem
      w Niemczech dla firm i rzemieslnikow. I wierz mi oni maja gdzies benzynowca z
      turbo i 300 PS.
      Nie podniecaj sie, i nie zegnaj diesli zbyt szybko
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka