Dodaj do ulubionych

instalacja gazowa - nie spam !

25.06.14, 18:25
Ostatnio cena benzyny rośnie a cena LPG spada...zakładać?
Jakie macie doświadczenia z eksploatacji instalacji (silnik 16V)? Nie odpala? gaśnie? Po założeniu to się jakoś zgłasza do urzędu po wpis do dowodu? przy jakiej temp. silnika się włącza?
Obserwuj wątek
    • sky.83 Re: instalacja gazowa - nie spam ! 25.06.14, 18:31
      Po montażu trzeba zrobić wpis do dowodu rejestracyjnego. Przełącza sie na gaz przy temperaturze płynu chłodzącego 30-35 stopni C. Polecam instalację BRC Sequent 24 lub STAG z dobrymi podzespołami (reduktor+wtryski).
      • koza_oddam Re: instalacja gazowa - nie spam ! 25.06.14, 21:24
        Albo LPG-Tech, robią niezły sprzęt w dobrej cenie. Będę u siebie zmieniał na ich centralkę, obecna ma 8 lat i jest problem z serwisem - producent upadł. Reszta - zainwestuj w dobre wtryski, dobry reduktor - i będzie OK. Tylko nie daj sobie założyć reduktora z najwyższej półki, bez przesady - polo nie ma 200KM i wtrysku bezpośredniego, więc najwyższa półka nie jest potrzebna. Budżetowo powinieneś się zmieścić w 2500zł na niezłych gratach. Temperaturę przełączania ustawia się przy konfiguracji centralki, optymalnie to między 25 a 30C - wiem, można i na 10C, ale dość szybko reduktor traci sprawność, poza tym na niskiej temperaturze wtryski potrafią pracować brzydko. U siebie regenerowałem parownik teraz, różnica bardzo duża, po pierwsze nie podaje gazu podciśnieniem w kolektor, więc na zimno auto daje się uruchomić i nie zalewa i gaśnie, po drugie spalanie spadło znacznie - co najmniej 2l na 100km. Przy okazji regeneracji podniosłem temperaturę na 30C i auto po przełączeniu pracuje ładnie. Że idzie więcej benzyny? Przecież LPG ma przynieść oszczędność w trasie, a na krótkich trasach w zimie w ogóle nie używam gazu, bo bez sensu jest gdy włącza się 100m przed dotarciem do celu...
    • nom73 Re: instalacja gazowa - nie spam ! 26.06.14, 11:07
      misiaczek1281 napisał:

      > Ostatnio cena benzyny rośnie a cena LPG spada...zakładać?
      > Jakie macie doświadczenia z eksploatacji instalacji (silnik 16V)? Nie odpala? g

      Ja mam w Fabii 1.4 8V już dziesięć lat instalację II generacji (właśnie kilka dni temu wymieniałem sobie butlę, bo skończyła się homologacja). Instalacja prosta jak budowa cepa BRC Blitz z analogowym sterownikiem i attuatorem (taki zawór magnetyczny). Po 100 tys. km na LPG wymiana filterka (samodzielna, 8zł), po 135 tys. km wymiana membran reduktora, kolanka zmiana na metalowe, również trójniki i przewody gumowe (te co wstawili gazownicy były twarde jak plastik) - koszt jakieś 150zł, robocizna wlasna. Teraz po 172 tys. km wymiana zbiornika - zbiornik 42l STAKO + uszczelka wielozaworu i baryłki 290zł. I to na razie tyle. :-)
      Oczywiście 3 razy wymieniany tłumik końcowy i środowy. :-)

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka