Dodaj do ulubionych

Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego

04.09.14, 17:27
fajnego (tak, "fajne" to najlepsze określenie tego auta) roadstera.

Jest, wreszcie jest. Czwarta generacja prawdziwego hitu sprzedażowego Mazdy. Czyli obecnie chyba najlepszego (i najdostępniejszego cenowo) wyboru dla zwolenników tego typu aut (do czasu, zanim się "dorobimy" do możliwości nabycia kolekcjonerskiego, cudownego BMW Z8, hehe).

Uwagę zwraca nowa stylistyka MX-5tki. Zwłaszcza jej "dziób". Widzimy transformację z typowej, mangowatej japońszczyzny we włoską klasykę a la Alfa/Lancia/Ferrari. Dla jednych coś pożądanego i zapewne zwiększającego sprzedaż auta na światowych rynkach, dla innych odejście o klasycznego, mazdowego designu. Chętni mogą mieć zagwozdkę; kupować już teraz 3kę czy zaczekać na "włoską" 4kę do 2015 r. ...


moto.pl/MotoPL/1,88389,16581573,Salon_Paryz_2014___Mazda_MX_5___Czwarta_generacja.html

PS. Silniki "mazdowej" Mazdy dalej będą bez turbosprężarki.
Obserwuj wątek
          • crannmer Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 05.09.14, 13:03
            klemens1 napisał:
            > Dokładnie - przynajmniej osiągi by się poprawiły. I nie chodzi wcale o zasięg n
            > a jednym baku.

            Myslenie kategoriami "osiagi - walenie pelnym gazem po mozliwie prostej autostradzie".

            Nie po to konstruktor wypruwa sobie zyly, zeby miec leciutki samochod o doskonalym rozkladzie mas, niskim punkcie ciezkosci i prowadzeniu gokarta, zeby go obciazac balastem na morde.

            Jak komus 165 KM na 1000 kg samochodu nie wystarczaja, to winien zastanowic sie nad swymi umiejetnosciami.
            • klemens1 Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 05.09.14, 13:45
              crannmer napisał:

              > klemens1 napisał:
              > > Dokładnie - przynajmniej osiągi by się poprawiły. I nie chodzi wcale o za
              > sięg n
              > > a jednym baku.
              >
              > Myslenie kategoriami "osiagi - walenie pelnym gazem po mozliwie prostej autostr
              > adzie".

              "Tedeik" kojarzy się raczej z elastycznością, a nie rykiem silnika i zapierniczaniem po autostradzie na pełnym gazie.

              > Nie po to konstruktor wypruwa sobie zyly, zeby miec leciutki samochod o doskona
              > lym rozkladzie mas, niskim punkcie ciezkosci i prowadzeniu gokarta, zeby go obc
              > iazac balastem na morde.

              To była ironia. Auto tego typu powinno mieć większą moc - żeby osiągi szły w parze z wyglądem. Bo jedną z żałośniejszych rzeczy jest napinanie papierowych muskułów.

              > Jak komus 165 KM na 1000 kg samochodu nie wystarczaja, to winien zastanowic sie
              > nad swymi umiejetnosciami.

              W tego typu autach większa moc pełni inną rolę niż "wystarczanie".
              Teraz mam auto z osiągami 8.5 do 100 i to w zupełności wystarcza, w ferrari też by wystarczyło. Ale jak już zrozumiesz dlaczego jednak w ferrari osiągi powinny być lepsze, to może powstrzymasz się od komentarzy kto nad czym powinien się zastanowić.

              • crannmer Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 05.09.14, 17:12
                klemens1 napisał:
                > Auto tego typu powinno mieć większą moc - żeby osiągi szły w pa
                > rze z wyglądem. Bo jedną z żałośniejszych rzeczy jest napinanie papierowych mus
                > kułów.

                Nie wiem, gdzie tam widzisz papierowe muskuly. Zaden MX-5 jeszcze nigdy nie prezyl papierowych muskulow, bo to nie jest powiekszacz siusiaka, lecz maszyna do sprawiania sobie przyjemnosci poprzez jazde. Najlepiej po kretej drodze.

                A jak sobie przeliczysz stosunek mocy do masy, to zauwazysz, ze 165 KM/t to stosunek lepszy, niz w wielu Porsche, BMW i innych "sportowych" autach dla starych mezczyzn. Sportowych, jak sportowa sofa, sportowy otwieracz do piwa i sportowy pilot do telewizora.

                > W tego typu autach większa moc pełni inną rolę niż "wystarczanie".
                > Teraz mam auto z osiągami 8.5 do 100 i to w zupełności wystarcza, w ferrari też
                > by wystarczyło. Ale jak już zrozumiesz dlaczego jednak w ferrari osiągi powinn
                > y być lepsze, to może powstrzymasz się od komentarzy kto nad czym powinien się
                > zastanowić.

                Jak nie rozumiesz, czym sie MX-5 od Ferrari rozni, to nie mamy po co kontynuowac dyskusji.
                • klemens1 Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 05.09.14, 17:42
                  crannmer napisał:

                  > klemens1 napisał:
                  > > Auto tego typu powinno mieć większą moc - żeby osiągi szły w pa
                  > > rze z wyglądem. Bo jedną z żałośniejszych rzeczy jest napinanie papierowy
                  > ch mus
                  > > kułów.
                  >
                  > Nie wiem, gdzie tam widzisz papierowe muskuly. Zaden MX-5 jeszcze nigdy nie pre
                  > zyl papierowych muskulow, bo to nie jest powiekszacz siusiaka, lecz maszyna do
                  > sprawiania sobie przyjemnosci poprzez jazde. Najlepiej po kretej drodze.

                  A III generacja ma osiągi jak octavia 1.8. Po prostu miazga.

                  > > W tego typu autach większa moc pełni inną rolę niż "wystarczanie".
                  > > Teraz mam auto z osiągami 8.5 do 100 i to w zupełności wystarcza, w ferra
                  > ri też
                  > > by wystarczyło. Ale jak już zrozumiesz dlaczego jednak w ferrari osiągi
                  > powinn
                  > > y być lepsze, to może powstrzymasz się od komentarzy kto nad czym powinie
                  > n się
                  > > zastanowić.
                  >
                  > Jak nie rozumiesz, czym sie MX-5 od Ferrari rozni, to nie mamy po co kontynuowac dyskusji.

                  Uwypukliłem różnicę pomiędzy ferrari a zwykłym dupowozem, plasując mx-5 lepiej od dupowozu, żeby ci uświadomić, że nie o same "wystarczanie" mocy chodzi. Ty pojąłeś, że porównuję mx-5 do ferrari ...
                  Faktycznie - już nie kontynuuj.

                    • klemens1 Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 07.09.14, 20:22
                      analny_wybawca napisał:

                      > nie gadaj z nimi, masz rację.
                      >
                      > MX5 zawsze miał ciotowate silniki, Honda S2000 przy nim to inna liga. Mazda to
                      > po prostu gejowóz, ew. autko dla młodej panienki

                      Spojrzałem na zdjęcia - faktycznie. Ale giulietta i tak przebija wszystko.
                  • polokokt Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 05.09.14, 20:50
                    klemens1 napisał:

                    > A III generacja ma osiągi jak octavia 1.8. Po prostu miazga.
                    >

                    Chyba nie rozumiesz o co chodzi w tym samochodzie.
                    Dla przykładu, tabela czasów z rozety Wróbla na Bemowie. Całkowicie seryjna, najsłabsza wersja MX5 z silnikiem 1.6 110KM i tylko dołożonymi dobrymi oponami, wykręca czasy po zakrętach porównywalne z Porsche 911:

                    www.rspw.pl/rozeta-wrobla/tabela-czasow/
                    Co z tego że na co dzień, mam okazję jeździć autem z mocnym dieslem pod maską? To auto zupełnie inaczej sie prowadzi. Ciężki diesel na przedniej osi, powoduje że auto w zakręcie wyjeżdza przodem. tutaj masz lekki samochód, świetnie wyważony... przechodzisz z zakrętu w zakręt z bananem na twarzy. Chcesz to przejeżdzasz płynnie, chcesz to wyjeżdzasz z poslizgiem tylu . Do tego układ kierowniczy o zmniejszonym skoku - tam gdzie w Twojej Octavii musisz przełożyć ręce, tu jeszcze wykonasz skręt bez przekładania rąk. To są detale,wiem... często niezauważalne, dla królów prostej i autostrad. Auto bardzo łatwe do oponowania dla laika. Zresztą na podobnych założeniach bazowali twórcy GT86 i blizniaczego Subaru. Tam tez przyspieszenie do setki jest mizerne stosunkowo, ale auto daje duży fun z jazdy....
                    Ja tam się ciesze ze mam takiego starszego MXa na weekendy. Przejazdzki po okolicznych rondach i leśnych krętych drogach w weekend dostarczaja duzo wrazen ktorych Octavia w dieslu nie dostarczy.

                    Oczywiście można dołożyć mega duży silnik z trzeba turbinami, włożyć milion innych rzeczy... tylko wtedy to auto nie będzie kosztowało 100 tys PLN, a bedzie w cenie porsche... Nie tak to auto zbudowało swoją legendę.
                    • klemens1 Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 07.09.14, 20:18
                      polokokt napisał:

                      > Chyba nie rozumiesz o co chodzi w tym samochodzie.
                      > Dla przykładu, tabela czasów z rozety Wróbla na Bemowie. Całkowicie seryjna, na
                      > jsłabsza wersja MX5 z silnikiem 1.6 110KM i tylko dołożonymi dobrymi oponami, w
                      > ykręca czasy po zakrętach porównywalne z Porsche 911:

                      Ja to doskonale rozumiem, tylko że skąd tyle zakrętów wezmę, żeby z tego skorzystać?
                      Na co dzień - poza miastem - potrzebuję osiągów do wyprzedzania, a nie do zapierdzielania po zakrętach.
                      Czasami - zwłaszcza ci, co kupują tego typu auta - potrzebują pokazać spod świateł jacy z nich cool goście. Tylko że octavka combi - dupowóz w Polsce uważany za rodzinny do bólu - ich objeżdża.

                      Zakręty ok, ale osiągi też powinny być w takim aucie nieprzeciętne.

                        • chris62 Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 10.09.14, 08:33
                          analny_wybawca napisał:

                          > Takich to często "łoję" swoim starym golfem w tedeiku. Podjeżdża typ (tak jak o
                          > statnio) Renault Megane F1 edition, całe 225KM z 2.0T benzyną i co? I stary kle
                          > kot jest przed nim.
                          -----------------------
                          Kto powiedział, że brałeś udział w wyścigu?
                          Jedź na tor np Nurbungring i pokaż co Twój Golf potrafi pobij rekord ustanowiony właśnie przez Megane to pogadamy.
                          Na publicznej drodze najważniejszy jest rozsądek a nie pseudo wyścigi dzieciaku.
          • soulshuntr Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 05.09.14, 18:40
            Widzisz dziecko, jakby ci tu wytlumaczyc. Po prostu do niektorych samochodow dyzel w tedeiq pasuje jak kwiatek do kozucha, jak piesc do nosa, jak skarpetki do sandalow czy jak majonez do frytek.
            Moze w takim razie niech zaczna montowac dyzla w tedeiq do porshe carrera, ferrari, maserati, hondy s2000, forda mustanga, corvetty czy dodgea challengera? No bo w koncu czemu nie, przeciez to dobry silnik.
            • klemens1 Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 07.09.14, 20:21
              soulshuntr napisał(a):

              > Widzisz dziecko, jakby ci tu wytlumaczyc. Po prostu do niektorych samochodow dy
              > zel w tedeiq pasuje jak kwiatek do kozucha, jak piesc do nosa, jak skarpetki do
              > sandalow czy jak majonez do frytek.

              Jak ktoś miał trudne dzieciństwo i ma w związku z tym kompleksy, to faktycznie ww. kwestie stanowią problem nie do przeskoczenia.

              > Moze w takim razie niech zaczna montowac dyzla w tedeiq do porshe carrera, fe
              > rrari, maserati, hondy s2000, forda mustanga, corvetty czy dodgea challengera?
              > No bo w koncu czemu nie, przeciez to dobry silnik.

              Tak - nie ma przeciwwskazań żeby taki silnik tam montować. Za wyjątkiem psychiki frajerów, którzy widzą problem tam, gdzie go nie ma.

          • chris62 Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 10.09.14, 08:38
            klemens1 napisał:

            > soulshuntr napisał(a):
            >
            > > Ale ze ossssochociiiii? Ze nie ma dyzla w tedeiq?
            >
            > Dokładnie - przynajmniej osiągi by się poprawiły. I nie chodzi wcale o zasięg n
            > a jednym baku
            ------------------

            No co Ty? Nie mogą być lepsze bo auto bez dachu by się tak porządnie rozpędziło, że pęd wiatry wyrwałby kierowcy jajka i firma musiałaby płacić odszkodowania.
            • klemens1 Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 10.09.14, 13:23
              chris62 napisał:

              > klemens1 napisał:
              >
              > > soulshuntr napisał(a):
              > >
              > > > Ale ze ossssochociiiii? Ze nie ma dyzla w tedeiq?
              > >
              > > Dokładnie - przynajmniej osiągi by się poprawiły. I nie chodzi wcale o za
              > sięg n
              > > a jednym baku
              > ------------------
              >
              > No co Ty? Nie mogą być lepsze bo auto bez dachu by się tak porządnie rozpędziło
              > , że pęd wiatry wyrwałby kierowcy jajka i firma musiałaby płacić odszkodowania.

              No i zagadka słabego silnika została wyjaśniona ....

    • robstork Re: Mazda MX-5; zaprezentowano 4-gen tego 09.09.14, 15:37
      Czy ja wiem, na fotografiach wykreowanych photoshopem wygląda lepiej. W galerii zdjęć zrobionych po prostu w dniu prezentacji widać detale wręcz paskudne, np. czarny tylny pas poniżej zderzaka i wydech, jak z serwisu tanich akcesoriów. mototabu.pl/nowa-mazda-mx-5-oficjalnie/
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka