Dodaj do ulubionych

Peugeot 208 czy nowa Skoda Fabia?

23.01.15, 10:45
Czy lepiej kupić Peugeota 208 z trzycylindrowym wolnossącym benzynowym silnikiem 1.2 Vti 82 KM (maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2700 obrotów/min) czy też może Skodę Fabię z czterocylindowym turbodoładowanym benzymiakiem 1.2 TSI 90 KM (maks. moment obr. 160 Nm przy 1400 obr./min). Proszę o opinie.
Obserwuj wątek
      • mariusz-ef Re: Peugeot 208 czy nowa Skoda Fabia? 24.01.15, 08:02
        nie wiem, czy pytanie nie dotyczy nowego samochodu, a jesli tak, to silnik 1.4 został wycofany z oferty dwa lata temu (mogę mylić sie o rok).

        nie wiem też skąd ten pęd do gazowania samochodów.
        montaż instalacji gazowej, to pewnie jakieś 3000 zł.

        dokładając 3000 zł pewnie zbliżamy się do ceny auta z silnikiem wysokoprężnym (strzelam, ale jeśli różnica jest w okolicach 1.500 zł to żadna różnica)

        gaz to częstsze przeglądy (płatne)
        to nieco wykluczeń zwiazanych z parkowaniem i garażowaniem samochodu
        i pewnie inne (nie wiem, ze 20 lat odkąd nie miam auta z lpg)
        o ile nie miałbym samochodu z silnikiem V8, czy V12 lub podobnymi to siadłbym z kalkulatorem i wszystko policzył (oprócz normalnego samochodu z silnikiem 4-cyl, mam też auto rodzinne z V6, i w żadnym nie myślę o instalacji gazu - tak, mam jeszcze rower, motocykl i quada stąd czasami się kusze na dorzucenie 2 groszy do dyskusji)

        z drugiej strony ten 1.2 będzie palił około 6 l/100 km
        6 x 4.2 to około 25 zł za przejechane 100 km
        nie wiem, czy jest sens gazowania samochodu palącego tak mało...
    • 4slash Re: Peugeot 208 czy nowa Skoda Fabia? 24.01.15, 23:59
      Zależy co jest dla ciebie ważne.208 jest mniejszy i lżejszy od 207.Nowa Fabia jest szersza od starej i jest bardzo przestronna. Przejedź się jednym i drugim. Obecnie auta są na podobnym poziomie technicznym i wybierz co ci lepiej pasuje. Ja uważam nową Fabię za auto bardziej uniwersalne ale to tylko moje zdanie.
    • dr.hayd Re: Peugeot 208 czy nowa Skoda Fabia? 30.01.15, 23:53
      A dlaczego nie porównujesz Skody Fabii z trzycylindrowym wolnossącym silnikiem 1,2 60 KM, moment obrotowy 108 Nm z Peugeotem 208 z 4 cylindrowym silnikiem 1,6 120 KM i momentem obrotowym 160Nm ?
      Pierwszą moją myślą było, że porównywane przez Ciebie wersje kosztują tyle samo, ale strona internetowa Peugeota jest ... nie, nie będę przeklinał, więc powiem dyplomatycznie: strona internetowa Peugeota bardzo skutecznie ukrywa konkretne informacje.
      Skoda może wydawać się tańsza, ale w Skodzie za wszystko trzeba dopłacać, nawet za kurtyny powietrzne, za możliwość dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera, nawet za pokrywę schowka przed pasażerem.
      W praktyce zmienne fazy rozrządu są rozwiązaniem bardziej sprzyjającym oszczędzaniu benzyny niż turbodoładowanie. Zaś 1,2 TSI, zwłaszcza w tej niewysilonej wersji, to najbardziej udany turbobenzyniak spośród silników VAG.
      Natomiast 3 cylindry nie muszą oznaczać, że silnik jest zły. 3 cylindry miał legendarny Daihatsu Charade 1,0 diesel i to był najoszczędniejszy samochód jaki kiedykolwiek jeździł po polskich drogach. Na 3 cylindry nikt nie narzeka ani w Tico, ani w Polo, ani w 107. A wielu użytkowników Fabii obu generacji nawet nie wie, że ich wozy mają 3 cylindry.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka