Dodaj do ulubionych

Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7lat

28.11.17, 23:41
Muszę zadać głupie pyt., bo już mam wizje wzywania pomocy drogowej, auto ostatnio gaśnie przy starcie, jest to Polo Benz., 7 letnie, 33000km- jazda po mieście w korkach.
Czy stan akumulatora gdzieś- na nim- widać? Czy po prostu czeka się aż padnie i dopiero wtedy wymienia? Tylko, że wtedy muszę wezwać lawetę, jeśli ruszę rano, a wieczorem już nie.
Obserwuj wątek
      • engine8 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 28.11.17, 23:58
        Zalezy od auta - ladownai i poboru pradu. Mamy dwa ktorymi jezdzimy malo - 10- 15 km dziennie srednio i X5 jest od 7 lat na tym samym akumulatorze ktoremu wystarcza ten przebieg.
        Drugi musze ciagle doladowywac i juz wymienilem akumulator po jakichcs 4 latach. Byc moze ze poniewaz drugi jest nowszy i praktycznie zawsze ma jakis tam pobor pradu bo ciagle cos tam monitoruje nawet jak stoi w garazu..
        • mykonid Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 30.11.17, 08:58
          Jeżeli ma już 7 lat to może się okazać, że stracił już swoją pojemność. Możesz śmiało rozglądać się za nowym, zmierzyć napięcie można u każdego mechanika. Chodziło mi o odpalenie z kabli, taka pożyczka prądu :D Nie akumulatora od kogoś. Bo zwykle odpali, można dojechać do domu i tam się zastanawiać, szkoda pieniędzy na lawetę z powodu rozładowanego akumulatora.
    • engine8 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 28.11.17, 23:53
      Jak akumulator zdycha i musisz odpalac od kogos co jakis czas oraz ma wiecej jak 5 lat to nie ma co sprawdzac - czas na nowy.
      Jak mi nie zapali pierwszy raz bez wyraznego powodu to daje sobie szanse - czekam ale jestem gotow (kable w bagazniku). Jak nie zapali drugi raz to do wymiany.
      W puntach sprzedazy powinni miec urzadznie gdzie ci sprawdza stan.
      Ja sprawdzam voltomierzem. Kiedy auto pracuje i alternator laduje to napiecie powinno byc ponad 14.5V znaczy ladowanie w porzadku.
      Przed zapaleniem rano powinien miec co najmniej 12.5V i w czasie krecenia napiecie nie powinno spadac ponizej 10 -10.5V
      Jak ladownaie jest OK a masz rano np 11.5V a przy zakreceniu spadnie do 9V to go wyrzucaj do smieci.
      • engine8 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 00:18
        Teoretycznie tak - ale czy to ma praktyczny efekt to nie jestem pewien.. Jesli masz duzo urzedzen pobierajacych prad - np w nocy kiedy masz wlaczone swiatla i radio gra i jeszcze jakies tamladowarki czy nawigacje to na pewno nie bedzie to pelne ladowanie i wyzsze obroty pomoga ladowac lepiej. (Jak po odgazowaniu swiatla sa mocniejsze to to potwierdza)
        Aby to sprawdzic musialbys zmierzyc napiecie na wolnych obrotach i przy wyzszych.
          • tbernard Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 08:32
            A ja w to wątpię. Elektronika sterująca zapewne bada jaki jest aktualnie pobór prądu i bez naciskania gazu sama podaje paliwa tyle aby pobór prądu nie szedł z akumulatora a nawet aby nieco do akumulatora wcisnąć, aby mu ubytki po rozruchu (oraz wcześniejszym poborze przy wyłączonym silniku) uzupełnić. Można sobie zrobić prosty eksperyment gdzieś na uboczu. Przy zgaszonych światłach odpalić silnik i na wolnych obrotach włączyć od razu długie. Powinno być słyszalne przez chwilę spowolnienie obrotów, które szybko zostaje skorygowane powiększoną dawką paliwa.
              • tbernard Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 09:02
                Wiesz, fachowcem nie jestem ale zdroworozsądkowo odniosłem się do dziwacznego według mnie pomysłu piłowania na postoju aby akumulator naładować. Prawdę mówiąc mam podobne zdanie co Ty, tylko nie znając tych fachowych określeń nie sformułowałem to tak mądrze "... kombinacja alternator i VOLTAGE REGULATOR".
                • waga170 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 09:42
                  Odpowiadalem koledze amerykanskiemu, ktorego znajomosc tematu podwazam rzadko, a propozycja zakladu to chyba byla pierwsza.

                  > Wiesz, fachowcem nie jestem

                  Za chwile bedziesz. Zaczelo sie od wprowadzenia rozruchu elektrycznego zamiast korby. Ze wzgledu na wykres moment/obroty, nie bylo innego wyboru niz starter w postaci silnika elektrycznego na prad staly. No to cala reszta elektryki w samochodzie tez byla w tym samym systemie byc moze za wyjatkiem jezeli byly, hamulcow elektrycznych, na ten sam prad staly. Dzieki pradnicy, matce tego pradu. Czym szybciej sie krecila dawala wiecej, ale czym wolniej, niestety mniej tych woltow.
                  Az ktos wymyslil alternator, ojca pradu w systemie. Co prawda trojfazowy, ale od razu mocny jak to facet:) Trzeba go bylo od razu poskromic na wolnych obrotach bo za bardzo z trzech jaj napieprzal, wiec go najpierw wyprostowano (diody) a potem mu obcieto te jaja, przy pomocy regulatora napiecia czy bardziej prawidlowo, ogranicznika napiecia. Produkuje moze i 40 volt, ale system od najnizszych obrotow widzi STALE 14,5. Dziekuje za uwage:)
                  • engine8 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 17:45
                    Dzieki za nauki,

                    Tu cos do poczytania.
                    www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2017/04/matecconf_aigev2017_01076.pdf

                    "In this paper, the experiment was done to prove the theories, and to find the relationship
                    between alternator speed and the charging system. The experiment was aimed to gain better
                    understanding and better knowledge about charging system. The result shows that the faster
                    the alternator, the more power it can produce. And when there is more power, the faster the
                    charging of battery as the power to be supplied to other electrical consumer is more than
                    enough"

                    "Although Figure 7 shows that there is a decreases of
                    battery voltage at 34 A and sudden drop of battery voltage at 50 A at idle speed, which
                    cause by the increase of loads to the alternator and leads to low charge of battery, but in
                    reality, this situation is rarely happen. In reality, most driver only turn on less equipment in
                    the car such as radio, air-cond, and lights during night. All these only take up to 40 A of
                    current, and the alternator can afford the demand and still can fully charge the battery even
                    at idle speed."
                    • waga170 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 18:07
                      Ciekawe nazwisko jednego z autorow: Hang Tuah Jaya.

                      Ostatnim samochodem w ktorym na biegu jalowym cmilo sie swiatelko ladowania byl Garbus wyposazony w pradnice a nie alternator. Dodanie gazu (obrotow) powodowalo zgasniecie kontrolki ale czy bylo konieczne? Nie wnikajac w szczegoly elektrotechniczne, jaki jest praktyczny sens krecenia silnika na swiatlach przez kilkadzieesiat sekund jezeli zaraz bedziemy jechac na trzy razy wiekszych obrotach przez kilkadziesiat minut. Kobitka chce krecic silnik na postoju pomimo ze kontrolka sie nie pali, ladowanie jest, bo ma alternator a nie pradnice. Bez sensu, co powinienes byl jej wytknac.
                      • engine8 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 30.11.17, 02:55
                        Nie ma sensu ale jak pisalem teoretycznie wyzsze obroty pomagaja szybciej ladowac... praktycznie to nie ma sensu dla mnie. No a jesli patrzysz na kontrolke to czerwona cie sie zapali dopiero wtedy kiedy prada leci nie alternatora do akumlatora i reszty ale odwortnie...No i a jesli stoisz i ladowanie wprawdzie jest ale takie sobie i mozesz go poprawic to lekkie przygazowanie cos tam pomoze..mniej wiecej tyle ile umarlemu kadzidlo ...
                        Czy ja tak bym robil? nigdy w zyciu - naprawilbym co zle a nie probowal naciagac kocyk na nogi nieboszczyka.
                      • tbernard Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 30.11.17, 11:43
                        Jak już wcześniej pisałem, też uważałem takie zachowanie jako bezsensowne. Jest pewne ALE, na które zwrócił misiaczek. Pani najeździła 33000 km w 8 lat, co daje mniej niż 4500 km na rok. Najprawdopodobniej w codziennym użytkowaniu praca-dom po mieście w korkach auto jest w pełni rozgrzane dopiero w pobliżu miejsca docelowego i większość trasy pokonywane jest na niedogrzanym silniku. Jazda taka trwa na tyle krótko, że akumulator nie zdąży po rozruchu uzupełnić ubytków i wtedy wykorzystanie chwilowego postoju na światłach z lekko naciśniętym gazem może nieco poprawić doładowanie. Ale jeśli bym takie coś robił to z umiarem tak odrobinę ponad 1000 obrotów/min.
                • waga170 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 09:52
                  Wiem, ale to bylo dla podparcia mojej wypowiedzi. Niemniej jednak, gdybys uwaznie poczytal (miedzy wierszami) to bys sie zdziwil co ma oznaczac jej czekanie na kontrolke ladowania na desce pomiedzy kolejnymi probami odpalenia.
                  Inaczej sie odpowiada niesmialej nowicjuszce, witamy w gronie zreszta, a inaczej wadze170.
        • waga170 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 08:16
          > Teoretycznie tak - ale czy to ma praktyczny efekt to nie jestem pewien..

          Byl taki zart cos w stylu teoretycznie mozna teoretyzowac ale w praktyce sie nie praktykuje.

          Zwiekszanie obrotow stojac pod swiatlami (on top of that na hamulcu recznym!) ma mniej wiecej taki sam sens jak przepychanie niezapchanego klozetu przy jednoczeznym puszczaniu wody w zlewie kuchennym i zakladanie lewego buta najpierw. Kolego, pradnica jest w lamusie tuz obok korby rozruchowej i czapki pilotki. Przepraszam za danie z grubej rury ale jestem gruby i jak daje to daje:)))
          • waga170 Drobna kontynuacja 29.11.17, 08:22
            "Aby to sprawdzic musialbys zmierzyc napiecie na wolnych obrotach i przy wyzszych."

            O co zaklad ze bedzie takie samo? Klania sie kombinacja alternator i VOLTAGE REGULATOR.
      • waga170 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 00:20
        Jezeli nie pali sie czerwone swiatelko "brak ladowania" to znaczy ze ladowanie jest. Bez sensu jest zaciaganie recznego na swiatlach a jeszcze bardziej bez sensu jest dodawanie wtedy gazu. Ale wracajac do pierwszego postu, piszesz ze gasnie przy starcie. Skoro zastartowal to akumulator dziala! Gasnie z jakiegos innego powodu.
        Byly kiedys i moze dalej sa akumulatory z "oczkiem" na gorze, ktore powinno byc zielone a jak sie zmieni na czerwone to znaczy ze akumulator kaput.
        • tbernard Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 08:42
          > Skoro zastartowal to akumulator dziala! Gasnie z jakiegos innego powodu.

          U mnie kiedyś podobna przypadłość związana była z dogorywającą pompą paliwa. W pewnym momencie padła na amen, samochód zgasł i nie chciał zapalić, pomimo, że akumulator kręcił bardzo żwawo.

          > Byly kiedys i moze dalej sa akumulatory z "oczkiem" na gorze, ktore powinno byc
          > zielone a jak sie zmieni na czerwone to znaczy ze akumulator kaput.

          A jak czarne, to znaczyło, że trzeba doładować.
          • nazimno Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 30.11.17, 10:15
            Na biegu jalowym (800-900 obr/min) bilans ladowania jest cieniutki.

            Jesli ktos wlaczyl wentylatory, ogrzewanie tylnej szyby i swiatla mijania, to akumulator jest glodzony pradowo,
            a w wiekszosci przypadkow dostarcza on energie, zamiast byc ladowany.

            Jesli czas pracy silnika na biegu jalowym jest procentowo wysoki (miasto i korki), to
            moze to prowadzic do stalego niedoladowania akumulatora, gdy wlasciciel nie zdaje sobie sprawy z
            koniecznosci wylaczania zbednych obciazen.

            Wiekszosc alternatorow pracuje z wystarczajaca moca dopiero od ok 1100-1200 obr/min.
            Cudow nie ma.


            • tbernard Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 30.11.17, 11:17
              Ja myślałem, że jak wszystko działa prawidłowo, to nawet na niskich obrotach akumulator nie jest już obciążany lecz lekko doładowywany. Po prostu każde dodatkowe obciążenie stawia silnikowi dodatkowy opór (w sensie siły do pokonania a nie opór elektryczny) co kompensowane jest większą dawką paliwa w celu utrzymania obrotów. Oczywiście jak ktoś robi króciutkie trasy, że nawet silnik nie zdąży się sensownie nagrzać i na dodatek te trasy pokonuje w ślamazarnym korku, to nawet przy tej niewielkiej nadwyżce, mogłoby nie wystarczyć na pokrycie ubytków z rozruchu, alarmu i co tam jeszcze jest podtrzymywane z akumulatora. Trochę mnie dziwi to co piszesz, że na luzie i wolnych obrotach z akumulatora była pobierana energia jak dużo odbiorników się włączy. Fajnie by było jakby waga170 parę słów na ten temat napisał, bo ja laik jestem i chętnie się czegoś dowiem.
              • nazimno Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 30.11.17, 11:45
                Na ogol jest tak, ze przy obrotach biegu jalowego alternator obraca sie z predkoscia obrotowa
                dajaca ok. ~25-30% max. mocy alternatora. Takie dane znalazlem.

                Czyli wlaczenie wszystkich mozliwych obciazen (zwlaszcza teraz zima) i praca silnika na biegu jalowym (miejskie korki) nie jest najlepszym pomyslem.


                Ludziska zapominaja czesto o wylaczeniu zbednych obciazen.
              • waga170 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 30.11.17, 18:01
                > bo ja laik jestem
                To jest jedyne nieprawdziwe stwierdzenie w Twoim poscie a wszystko inne to prawda.
                Akumulator nie jest doladowywany tylko wtedy gdy pali sie czerwona czy zolta kontrolka. Jezeli na postoju ona sie nie pali to akumulator JEST ladowany tylko slabiej niz w czasie jazdy. Po prostu juz w fabryce zadbali o to ze w zaleznosci od wielkosci silnika i ilosci wyposazenia samochod bedzie mial mniejszy albo wiekszy alternator (i czesto akumulator tez). Na przylkad wersja z V6 biegowa ma 110 A, a V8 automat z hakiem do przyczepy 140Amperow z alternatora. Glownym powodem rozpowszechnienia alternatorow bylo wlasnie to ze on "od razu, szybciej niz pradnica" dostarcza 12 Volt na niskich obrotach.

                > Oczywiście jak ktoś robi króciutkie trasy, że nawet silnik nie zdąży
                > się sensownie nagrzać i na dodatek te trasy pokonuje w ślamazarnym korku, to na
                > wet przy tej niewielkiej nadwyżce, mogłoby nie wystarczyć na pokrycie ubytków z
                > rozruchu, alarmu i co tam jeszcze jest podtrzymywane z akumulatora.

                Dokladnie tak jest. Oj, zeby wszyscy byli takimi "laikami"...

                A propos "Jak sprawdzic czy akumulator jest ok?" to panowie proponujacy pomiary woltomierzem nie maja racji. Do tego jest specjalny przyrzad, tester. Badanie akumulatora woltomierzem to jak badanie serca przez zmierzenie pulsu, a zbadanie testerem to EKG:)
                • engine8 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 30.11.17, 23:49
                  I jeszcze jak wyjasnisz ze ten "specjalny tester" to nic innego tylko obciazenie a caly test polega na tym ze Akumulator w pelni sprawny powinien "trzymac" napiecie na klemach powyzej powyzej 9.6V przez 15 sekund jesli przylozy sie obciazenie takieze ze prad jest rowny polowe CCA to juz bedziemy wszytko wiedziec.
                  Rzecz w tym ze prawie nikt tego nie ma.

                  Ale ja uwazam ze bez tego przyrzadu mozna to rowniez dosc dobrze "ocenic" mierzac napiecie voltomierzem.
                  Naladowany 100% akumulator powinien miec ponad 12.5V.
                  Kiedy ma 12.3 tzn jest naladowany w ok 75% i 11.8 albo ponizej to 25% albo mniej..i znaczy ze jest rozladowany.
                  Majac Voltomierz ( o to kosztuje grosze i ma go wileu jako ze to przydane ustrojstwo) mierzymy napiecie przy wszytkich urzadzeniach wylaczonych aby potwierdzic pelne naladowanie.a nastepnie wlaczamy swiatla i obserwujemy .. Jesli napiecie spadnie szybko i ponizej 10V to praktycznie znaczy ze jest do wymiany. A jak nie mozemy tego zdecydowanie stwierdzic to doladowujemy do pelna (prostownikiem albo alrnatorem) i prosimy aby ktos zapalil auto a my obserwujemy napiecie w czasie krecenia (wiele woltomierzy ma opcje zlapania minimum).
                  W "zdrowym" akumulatorze napiecie nie powinno spadac poniozej 10V w czasie rozruchu. Jesli spadnie ponizej 10V kiedy rozrusznik kreci to akumulator do wymiany..
                  No a przyklad z pulsem i EKG to tez podobnie (chociaz uwazam ze test woltomierzem jest bardziej miarodajnym i porownanie do mierzenia pulsy byloby podlaczenie 12V zarowki do akumulatora) -
                  Jesli chcemy stwierdzic czy czlowiek zyje to sprawdzamy/mierzymy puls. Jak jest slaby albo nieregularny to nie potrzeba EKG aby ocenic ze serce jest do D. A jak puls jest dobry i czlowiek sie dobrze czuje tzn ze nie ma paniki a gdy sie nie czuje dobrze wtedy EKG jest konieczne.
                  EKG jest nastepnym stopniem aby stwierdzic nie CZy ale jak dobrze serce pracuje ale aby to byl 100% wymierny test to nalezy go podobnie jak akumulator robic "pod obciazeniem".
                  • waga170 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 01.12.17, 07:33
                    > I jeszcze jak wyjasnisz ze ten "specjalny tester" to nic innego tylko obciazeni
                    > e a caly test polega na tym ze Akumulator w pelni sprawny powinien "trzymac" na
                    > piecie na klemach powyzej powyzej 9.6V przez 15 sekund jesli przylozy sie obcia
                    > zenie takieze ze prad jest rowny polowe CCA to juz bedziemy wszytko wiedziec.
                    > Rzecz w tym ze prawie nikt tego nie ma.

                    Oczywiscie ze prawie nikt tego nie ma, podobnie jak nie mamy wywazarki do kol czy parowego mlota. Ale sklep z akumulatorami to ma. Ja mowilem o innym testerze, wielkoscia podobnym (i wygladem) do Twojego woltomierza, dwa ray drozszy co prawda. Zrobmy tak: Ja przynosze do Ciebie znaleziony na ulicy akumulator i mowie: Uzywajac woltomierza powiedz mi czy on jest cos wart. Najpierw wiec go ladujesz prostownikiem do 12,5V. Potem go wkladasz do samochodu, ale nie wiesz z jakiego on jest samochodu, no i musisz wyjac akumulator ktory juz tam byl. Wlaczasz swiatla i obserwujesz, potem prosisz kogos zeby zapalil auto i znow obserwujesz i mierzysz, napiecie spada troche, mowisz ze chyba zdrowy ale wdlug mnie dalej nie wiemy NIC. A teraz Ty przynosisz do mnie znaleziony na ulicy akumulator. Ja wyjmuje z kieszeni "tester", podlaczam czarny do minusa czerwony do plusa wybieram typ akumulatora, konwencjonalny olowiowy, ktorys z dwoch do wyboru typow AGM, albo zelowy (99 przypadkow na 100 to ten pierwszy), po czym wprowadzam przeczytany na akumulatorze jego prad CCA i w 5 sekund mam wyrok: Dobry, gotowy do instalacji, dobry tylko trzeba podladowac albo kaput, dobry tylko do trzymania np. 20-30-40 procent Ladunku. A po
                    doladowaniu nawet i ten ostatni moze miec 12,5V. Do zapalenia pierwszych swiatel pewnie.
                    Dla Twojej wygody gotowy link:

                    www.amazon.com/gp/product/B0015PI7A4/ref=s9u_simh_gw_i1?ie=UTF8&fpl=fresh&pd_rd_i=B0015PI7A4&pd_rd_r=45852ef6-d660-11e7-bfeb-d9105eff59c4&pd_rd_w=qRGM3&pd_rd_wg=pG6OF&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=&pf_rd_r=7BQH9X2GGDCP6R04ZS3J&pf_rd_t=36701&pf_rd_p=e6624b56-7cc1-411f-9d12-9cc8feb6c214&pf_rd_i=desktop
                    Kup jeszcze dzis, nawet jakis tanszy.
                    • waga170 Just one more thing... 01.12.17, 07:53
                      W "moim" instrumencie NIE MA ZADNEJ BATERII, podczas gdy w Twoim jest bateria 9V i pozycja OFF, jakze czesto zapominana po dokonaniu pomiaru. Ja taki miernik uniwersalny mam i nawet go uzywam do mierzenia temperatury kury w garnku, bo oprocz woltow omow i amperow ma jeszcze cykcyliusze i farenhajty:)
                      • engine8 Re: Just one more thing... 01.12.17, 18:01
                        Absolutnie.. najlepiej miec wszystkei mozliwe urzdzenia diagnostyczne.. Mozna kupowac wszytkie gadgety - a taki moze sie przyda raz na 10 lata moze nie.
                        A no mozemy skomplkowac sprawe do tego stopnia ze trzeb bedzie rozebrac akumulator aby sie upewnic..
                        Jak Ty masz do mnie przyniesc akumulator i oczekujesz ze ja nosze tester w kieszeni to rzeczywiscie mamy problem..to rownie dobrze mozesz jechac do sklepu czy warsztatu? Mowie o tym ze w garaze w ciagu 5 minut moge wiedziec co jest grane.
                        Rzecz w tym ze w praktyce to ja podlaczam woltomierz i mierze napiecie bez obciazenia - to mi daje doba inforamcje czy akumulator naladowany czy nie i czy zakrecie czy nie. Jak ma wystarczjaco aby byla szansa na zapalenie to zakrece i widze jak napiecie spada i to mi daje wystarczajaco informacji aby zdecydowac czy jechac do sklepu po to aby mi zmierzyli gadgetem i kupic akumulator czy tez go podladowac....
                        A tak w rzeczywistosci to moj samochod ma wbudowane urzadzenie do kontorli ladowania i wyladowania (IBM) i sam mi powie czy akumulator do wymiany. To taki "smart" system ze jak ma slaby akumulator to on automatycznie wylacza niepotrzebne obcioazenia i robi wszystko aby zapalic a potem tak ustawi prad ladowania aby jak naszybciej i jak njlepiej naladowac orac reguluje prad ladowania w zaleznosci od wieku akumulatora...
                        Oczywiscie przy wymianie nalezy go "poinformowac" ze mamy nowy akumulaotro i podac parametry. Oczywiscie do tego potrzebne juz powazne urzadzenie diagnostyczno programujace - ktore tez mam...
                        • waga170 Re: Just one more thing... 01.12.17, 18:36
                          > Jak Ty masz do mnie przyniesc akumulator i oczekujesz ze ja nosze tester w kies
                          > zeni to rzeczywiscie mamy problem..

                          No przeciez napisales ze masz tester, ktorym testujesz swoje akumulatory, nazywa sie on woltomierz.

                          > Rzecz w tym ze w praktyce to ja podlaczam woltomierz i mierze napiecie bez obci
                          > azenia - to mi daje doba inforamcje czy akumulator naladowany czy nie i czy zak
                          > recie czy nie. Jak ma wystarczjaco aby byla szansa na zapalenie to zakrece i wi
                          > dze jak napiecie spada i to mi daje wystarczajaco informacji aby zdecydowac czy
                          > jechac do sklepu po to aby mi zmierzyli gadgetem i kupic akumulator czy tez go
                          > podladowac....

                          A ja czy mi zapali dowiaduje sie przez krecenie kluczyka. Jezeli zapala to ruszam i jade.
                          Jezeli nie zapalil to nie jade ani do warsztatu ani do sklepu, bo nie mam czym pojechac:)
                          Ale wyjmuje (z kieszeni) swoj tester, wiec nie musze jechac do warsztatu, i tester mi mowi czy ladowac czy jechac (rowerem?) od razu do sklepu z akumulatorami.

                          > A tak w rzeczywistosci to moj samochod ma wbudowane urzadzenie do kontorli lado
                          > wania i wyladowania (IBM) i sam mi powie czy akumulator do wymiany.

                          No widzisz! Kupiles tester! Co prawda wbudowany do samochodu i nie mozna go uzyc na innym samochodzie, ale go masz!
            • misiaczek1281 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 30.11.17, 14:57
              nazimno napisał:

              > Na biegu jalowym (800-900 obr/min) bilans ladowania jest cieniutki.
              >
              > Jesli ktos wlaczyl wentylatory, ogrzewanie tylnej szyby i swiatla mijania, to a
              > kumulator jest glodzony pradowo,
              > a w wiekszosci przypadkow dostarcza on energie, zamiast byc ladowany.
              >
              > Jesli czas pracy silnika na biegu jalowym jest procentowo wysoki (miasto i kork
              > i), to
              > moze to prowadzic do stalego niedoladowania akumulatora, gdy wlasciciel nie zda
              > je sobie sprawy z
              > koniecznosci wylaczania zbednych obciazen.
              >
              > Wiekszosc alternatorow pracuje z wystarczajaca moca dopiero od ok 1100-1200 obr
              > /min.
              > Cudow nie ma.
              stek bzdur....Gdy miałem padający akumulator to dopiero po godzinie stania w mrozie z włączonymi światłami i radiem nie odpalił.....kupiłem nowy akumulator...teraz nie odpali po dłuższym niż godzina bez ładowania czasie....2-3-4-5 godzin? a przecież na biegu jałowym (luz) jakieś ładowanie jest więc rozładowanie nowego akumulatora na luzie jest bardzo trudne...musiałby tak stać na luzie wiele godzin a w korku się stoi pół godzinki i się jedzie pracując z wystarczającą mocą ...
    • brakujeloginu2017 Re: Jak sprawdzić czy akumulator jest ok? Polo 7l 29.11.17, 18:54
      Dziękuję za odpowiedzi, wszystkie, złośliwych też się spodziewałam, to może jeszcze trochę poczekam, mimo chłodu dziś ładnie się zachowywał, a nie macie pojęcia, a może macie, jaki ta Polska dobry kraj, ja mieszkam w innym, gdzie koszt robocizny może osiągnąć wielo-wielokrotnosc ceny części (nawet 100-krotnosc, ale głupia byłam w ASO-rozbieranie sprzęgła/skrzyni, wymiana czegoś tam, składanie), więc muszę przyjąć inną strategię: wymienić szybko część, a nie robić jakaś głęboką diagnostykę, tu czas pracy człowieka jest drogi, cenią się, hehe, to tyle

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka