Dodaj do ulubionych

1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwałość

13.11.18, 00:11
W wielu kompaktach po 2010 roku spotkamy dwa rodzaje silników:

1.4 turbo benzyna i 2.0 diesel: Skoda Octavia II/III, Golfy, Leony, A3, Opel Astra.
Który silnik będzie bardziej trwały?

Druga sprawa, który motor jest pewniejszy w zakupie biorąc pod uwagę, że kupuje poniemiecką używkę?

Koszty napraw, przy aucie z wtryskiem bezpośrednim będą chyba podobne? Bo co niby więcej ma diesel co może się popsuć a nie ma tego benzyna?
Obserwuj wątek
    • waga170 Re: 1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwa 13.11.18, 08:03
      Mowisz turbo i trwalosc w jednym zdaniu? No to poszukaj czegos co robi nie Golfy, Leony itp., tylko Caterpillar, Detroit Diesel, czy podobni jezeli chodzi o turbo i trwalosc. A jezeli chodzi o jeszcze wieksza trwalosc, to znajdz silnik Skoda z Jelcza ogorka ktory ma 110 koni z osmiu i pol litra pojemnosci, bez turbo.
      Wszystko inne a zwlaszcza z turbo bedzie nietrwale, rozumiem ze chodzi po prostu o spodziewany przebieg przed kasacja.
      Zamiast pytac o niewiadoma trwalosc mogles zapytac o wiadoma nietrwalosc i mialbys wiecej odpowiedzi.
    • liczbynieklamia Re: 1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwa 13.11.18, 09:22
      > Który silnik będzie bardziej trwały?
      Trwałość, rozumiana jako przebieg między naprawami głównymi teoretycznie powinna być po stronie diesla. Ma mniej niutonometrów z litra, średnio pracuje przy niższej prędkości obrotowej. Jednakże dzisiaj jednostki są tak trwałe, że wykańczają je błędy konstrukcyjne, a nie normalne zużycie eksploatacyjne.

      > co niby więcej ma diesel co może się popsuć
      Co niby więcej ma się popsuć w zawieszeniu samochodu jeżdżącego po dziurawych drogach? Nic. Ale zużycie następuje szybciej. Z dieslem jest podobnie - emituje zdecydowanie więcej sadzy (obrywają turbosprężarki, EGR-y), więcej wibracji (koła dwumasowe), ma wyższy moment obrotowy przy tej samej mocy (skrzynie biegów). Przy samochodzie używanym dochodzi jeszcze jedna kwestia - korelacja przebiegu rocznego z rodzajem paliwa - diesle statystycznie mają większe przebiegi. Mam też wrażenie, że nadal kiepska jakość paliwa jest większym problemem przy oleju napędowym niż benzynie - po pierwsze ze względu na dominujące sposoby produkcji "lewego" paliwa, a po drugie ze względu na jednak większą tolerancję silników benzynowych, choć ta różnica się zaciera.
    • dublet Re: 1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwa 13.11.18, 20:31
      Sprawdź dokładnie wersję silnika przed zakupem. Tak samo oznaczone silniki miały wiele wersji, np 1,4TSI lub 2.0TDI u VW. Z czasem producenci naprawiali błędy i nowsze wersje są już prawie ok. Jeśli chodzi o używane, to przebiegi w dieslach na 99% są kręcone i to ciężko sprawdzić. Naprawy benzynowych silników są tańsze, a do tego w używanych benzynach nie ma jeszcze filtra cząstek stałych, to dopiero teraz wprowadzono, ale i tak są mniej problematyczne, niż w dieslach. Który dłużej pojeździ? Tego nie powie Ci nikt.
    • kanna13 Re: 1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwa 13.11.18, 22:19
      Co do VW:
      1,4 tsi to dwie serie starsza EA111 i nowsza EA211. Różnicę widać od razu po położeniu kolektora wydechowego w nowszym jest od strony grodzi. EA211 uchodzi za bezproblemowy silnik sporo zmieniono + tradycyjny pasek.
      2,0 tdi to wiele wersji silnikowych o różnej mocy i sposobie zasilania (pompa, pompowtryski, cr)
      Trudno ocenić co dłużej pojeździ. Wg. mnie wszystko zależy od eksploatacji.
      Wg. mnie oba te silniki zrobią przy odpowiednim traktowaniu (dobre paliwo, dobry olej co 10-12 tys. filtry pamiętaniu o turbinie itd.) ze 150-200 tys. bez problemu.
      A potem mogą zaczynać się koszty. Dwumasa, wtryski, turbina ale wszystko do tych silników jest na rynku więc za parę złotych da się to ogarnąć. Popatrz na ceny tych podzespołów i oceń sam ile kosztują ale turbina z 1,5 tys koło dwumasowe też podobnie, wtryski z 700-800 za sztukę. Więc w najgorszym wypadku to jakieś 6 tys. ;-)
      • lennox Re: 1.4 turbo benzyna czy 2.0 turbo diesel - trwa 14.11.18, 12:33
        Ja mam 2.0 TDI z 2007 roku.
        Powiem Wam tak ...
        Paliwo tylko z Shell lub BP, olej co 10 tys Castrol 5W/30, rozgrzewanie silnika przed "daniem mu w rure, chłodzenie turbiny przed zgaszeniem slinika ....
        efekty ? - auto z przebiegiem 315 tys, oryginalne pompowtryski, oryginalna turbina, nie kopci, nie dymi, dwumas w stanie idealnym (nie ciągnę go na biegach 1 i 2). Wiec nie dam sobie powiedzieć, że to kiepskie silniki.
        Moim zdaniem zła opinia o 2.0 TDI wynika z tego, że mase złomu z Niemiec wjeżdża do Polski gdzie cofane są liczniki z 400 tys na 200 tys ... bo nikt mi nie powie, że wszystkie 10 - 12 letnie auta z Niemiec mają po 200 - 220 tys :D No i potem słysze ... eeee po 200 tys padła turbina, dwumas i cholera wie co jeszcze .... a w rzeczywistości te auta mają plus 400 tys.
        Póki ludzie nie przestaną się dawać oszukiwać póki będzie taka opinia

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka