Dodaj do ulubionych

VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy

04.01.20, 16:59
W tych markach a może i kilku innych żeby była ta opcja to auto musi kosztować z minimum 85 kola chyba. Ot (Choć nie OT) takie sposzczyzenie. Jeden lubi drugi nie lubi, ale sądzę że to opcja tak przydatna jak prawe lusterko. A tymczasem w autach typu Kia Rio, Renault Clio czy Suzuki Swift za jakieś 50k kamera cofania to zwykle normal.
Obserwuj wątek
      • trypel Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 04.01.20, 19:05
        Najbardziej mnie wkurza brak zestawów głośnomówiących. U innych. Nawet w brykach za kupę kasy.

        --
        Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
          • trypel Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 04.01.20, 19:12
            Jaki tego sens? Jak mam ogrzewanie siedzeń to używam a nie nosze termofora do auta.
            Przecież to sie łączy automatycznie. Paruje z paroma urządzeniami.

            --
            Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
            • gzesiolek Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 04.01.20, 19:34
              Sensu brak, ale znam wielu kierowców co im się nawet nie chcę telefonu sparować...
              A są tacy co nie potrafią... np. mojej żonie ja muszę telefony parować...
              A np. w wielu autach na raz nie można mieć połączonych więcej niż 1 urządzania... i np. zdarza mi się rzucić do słuchawki, oddzwonię, bo akurat mam spięty firmowy a dzwoni prywatny...
              Wiem, wiem, powinienem przejść na dual sim i nawet w jednym aparacie mam... ale jakoś tak przyzwyczaiłem się do dwóch...
                • engine8 Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 04.01.20, 23:25
                  No ale wy technicznie ot jestescie 20 lat do przodu....wiadomo Unia, postep, hi tech...:)
                  Ja nie gadam wogole w samochodzie poniewaz nawet przez glosnomowiacym masz rozwdojana uwage.
                  Robilismy testy i lepiej jechalem po duzym piwie niz gadajc przez telefon glosnomowiacy wiec z dwojga zlego wole piwo...

                • gzesiolek Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 06.01.20, 16:14
                  I na raz obsłużone? To już masz nowsze auto... w tych do 2015 w większości trzeba się przełączać, bo na raz połączony jest jeden (sparowane oczywiście mam obydwa, ale łączy się tylko jeden i szybciej i mniej absorbująco jest mi rzucić oddzwonię niż przełączać się między telefonami w radiu/systemie...
              • qqbek Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 04.01.20, 23:07
                Co do żony - mam to samo, ale większość telefonów miała "po mnie", więc problem się sam rozwiązywał.
                Trochę ponad rok temu kupiłem jej zupełnie nowy i też było tak, że to ja go sparowałem z samochodem. Ze słuchawkami i smartbandem potrafi, a z samochodem nie... coś mi się widzi, że to po prostu wygodnictwo, a nie brak umiejętności u naszych połowic :)

                --
                Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
                  • qqbek Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 04.01.20, 23:47
                    engine8 napisał(a):

                    > Ja zonie ani nie sparowalem ani nie poamgam sparowac - tyle spokoju... ba jakmi
                    > al to gadal caly czas jadac.
                    > A na pytanie "a dlaczego Twoj pracuje a moj nie? " mowie ze jej jest inny mode
                    > l i tylke bedzie pracowal w Porsche...

                    O - też szukam autka dla żony właśnie (wraca do pracy po bezpłatnym wychowawczym w lutym lub marcu), ale mamy bardziej miejskie i mocniej ograniczone finansami wymogi.

                    Ma ktoś do sprzedania Mini JCW z automatem przypadkiem?


                    --
                    Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
                    • trypel Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 05.01.20, 11:08
                      Niestety ręczna skrzynia
                      www.otomoto.pl/oferta/mini-cooper-s-jcw-211ps-ID6CKF8w.html
                      Znajomy kupił żonie na prezent nie dając się jej wcześniej przejechać.
                      Wytrzymała 3 dni.
                      Powiedziała ze woli autobus albo każde inne auto od mini w mieście

                      --
                      Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.
    • gzesiolek Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 04.01.20, 19:06
      Nie wiem jak w PSA, ale w VW i Maździe ciężko cokolwiek skonfigurować poniżej 80k PLN więc jak rozumiem mają prawie od podstawy :P
      No i rozumiem kamerę cofania w wielkim kombi czy limuzynie, czy aucie które nie ma lub prawie nie ma tylnego okna, ale w hatchbacku klasy B o długości mniej niż 4m i pionowym tyle... to już tylko luksus...
        • bimota Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 05.01.20, 11:11
          BO NP. JEST MNIEJSZA SZANSA NA ZEPSUCIE.... JAK AUTO WPADNIE DO WODY, TO ELEKTRYKA MOZE PASC, A KORBKA OTWORZE OKNO I WYPLYNE. SYGNAL Z PILOTA TEZ LATWIEJ PRZECHWYCIC NIZ UKRAS KLUCZYKI, CHYBA, NIE MOWIAC O ZGUBIENIU PILOTA. A DLA MNIE BEZPIECZENSTWO PRZEDE WSZYSTKIM.. ;)

          --
          NAJLEPSZY KODEKS DROGOWY
          • dr.hayd Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 08.01.20, 11:34
            Ja dochodzę do wniosku, że teraz samochody są specjalnie tak projektowane, żeby wymuszać na nas dokupywanie kolejnych elementów wyposażenia lub wymuszać naprawy w warsztacie.
            Pierwszy przykład to czarne zderzaki, teraz są tylko lakierowane i z byle powodu się rysują, co wymaga już wizyty u lakiernika.
            Szyby otwierana elektrycznie, na korbkę, uchylne - jakie to ma znaczenie? Jedyna sytuacja w której opuszczam szybę to gdy pobieram/oddaje bilet parkingowy przed szlabanem. Pozostałych szyb nie otwieram nigdy, bo po co?
            To samo dotyczy kamer i czujników cofania. W samochodach sprzedawanych 20 lat temu po prostu się widziało gdzie samochód się kończy i zaczyna. Teraz nawet w małych hatchbackach patrząc do tyłu czy w lusterko tak naprawdę nie wiadomo gdzie kończy się samochód i ile do tyłu można jeszcze podjechać. Tymczasem tam gdzie kamera jest naprawdę potrzebna, np. w śmieciarkach - to tam kamery cofania nie ma, bo się oszczędza.
            To samo dotyczy układu wentylacji. Kiedyś samochody nie miały nawet wiatraczka nawiewu, nie mówiąc o klimatyzacji, a mimo to w letnie dni nie było w nich gorąco, a szyby aż tak nie parowały.
            Dziwię się też, że kurtyny powietrzne nie są jeszcze oczywistą oczywistością w nowych samochodach. Np. szczycący się dbałością o bezpieczeństowo Renault nie montuje ich w Capturze.
            • qqbek Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 08.01.20, 11:53
              Wiesz, WF-ista który prowadził w lecie półkolonie w MOSiR Lublin skarżył mi się, że teraz miewa nastoletnich uczniów, którzy nie potrafią sobie samodzielnie butów zawiązać.
              Może to rosnąca dupowatość kierowców wymusza takie udziwnienia?

              W Swetrze mam (ale i w X5 miałem) kładące się po wrzuceniu wstecznego lusterko (które to wybiera się selektorem ustawień lusterka). Jak dla mnie świetne udogodnienie i właściwie wszystko, czego trzeba żeby bezpiecznie zaparkować tyłem.
              Mam też czujniki parkowania, które doprowadzają mnie do szewskiej pasji czasami, bo o ile miło jest podjechać na 2-3 cm do przeszkody parkując, żeby miejsca nie marnować, to już wyjazd tyłem z ciasnego miejsca z tymi wyjcami bywa upierdliwy (dotyczy zwłaszcza czujników z przodu - przecież nie wyjadę z prostopadłego miejsca zupełnie na wprost i muszę pakować się zderzakiem prawie w bok sąsiedniego... sęk w tym, że to "prawie" na moje wyczucie to już ciągłe wycie w wydaniu czujników - a wyłączyć też głupio, zwłaszcza gdzieś pod sklepem, gdzie jakiś ulung mógł coś poniżej linii okna na ziemi zostawić - samych przednich wyłączyć się nie da).

              A, że to wszystko od dekad już projektują księgowi a nie inżynierowie, to czasem jest tak, jak to w Kabarecie Olgi Lipińskiej ongiś śpiewano - "co się polepszy, to się popieprzy".

              --
              Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
    • liczbynieklamia Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 05.01.20, 09:50
      Jest gorszy problem - nawet za pół bańki trudno kupić samochód, w którym kamera cofania będzie działała dobrze:
      - będzie zabezpieczona przed zabrudzeniem
      - będzie zabezpieczona przed parowaniem
      - cały układ będzie miał dobrą rozdzielczość
      - będzie miała naturalną perspektywę, a nie rybie oko
      - będzie dobrze działała w nocy
      - będzie odporna na odblaski światła w obiektywie
      - wyświetlacz będzie w dogodnym miejscu, który umożliwia obserwację bez ciągłego przesuwania wzroku i zmiany akomodacji oka
      Niestety większość kamer cofania na rynku nie spełnia żadnego z tych postulatów. Najbliżej ideału jest to, co widziałem w CT6. Ale za brakiem tego, co jest obecnie dostępne w europejskich i japońskich autach, to ja bym za bardzo nie płakał...
        • liczbynieklamia Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 06.01.20, 11:31
          Na tym filmie nawet w rozdzielczości 240p widać, jak fatalna jest jakość tej kamerki poza centrum kadru.
          I nie, chowanie kamerki nie załatwia sprawy. Ona nadal potrafi parować i nadal potrafi być zachlapana. Rozwiązaniem jest raczej zmywanie kamery - też dostępne w niektórych VW.
          • 4slash Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 07.01.20, 09:01
            Pokazałem chyba najlepsze rozwiązanie dostępne na rynku. Wszyscy, których znam i to maja to chwalą. Kamera nie paruje i się nie brudzi jest schowana i zabezpieczona profilem przed dostawaniem się brudu i wilgoć i ogląda świat tylko podczas manewru parkowania i otwierania bagażnika. Można ja profilaktycznie przetrzeć co kilka tysięcy kilometrów ale nikt tego nie robi bo jest tam po prostu czysto. Rozdzielczość faktycznie nie wystarczająca do oceny stanu bieżnika opon auta obok którego parkujesz. ale to ma ułatwiać parkowanie a nie odczytywanie godziny z zegarków przechodniów.
            Spryskiwacz uruchamiany jednocześnie ze spryskiwaczem tylnej szyby tylko pogarsza obraz. Spryskaj szyby bez użycia wycieraczek a zobaczysz jaką widoczność uzyskasz.
            Jak jesteś taki wybredny musisz zainwestować w kamerę z:
            - obiektywem Carl Zess wersja Laboratory Profi + podczerwień
            - monitor 4K
            - podgrzewanie
            - spryskiwacz
            - wycieraczkę
            • liczbynieklamia Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 07.01.20, 10:50
              > Pokazałem chyba najlepsze rozwiązanie dostępne na rynku
              Nie ma nawet startu do rozwiązania w CT6.
              > Spryskaj szyby bez użycia wycieraczek a zobaczysz jaką widoczność uzyskasz.
              Stosunek wielkości szyby i obiektywu kamery do wielkości kropli płynu jest zupełnie nieporównywalny. Do tego na obiektywie masz inne powłoki niż na szybie.
              > ale to ma ułatwiać parkowanie a nie odczytywanie godziny z zegarków przechodniów.
              Żeby ułatwiać parkowanie, musisz w niej niezawodnie widzieć, co tam jest. Rozdzielczość jest tak fatalna, że nie odróżnisz kostki od krawężnika czy jakiegoś szarego obiektu leżącego na ziemi.
              • gzesiolek Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 07.01.20, 11:38
                Marudzisz... Zgodzę się, że kamerki cofania jak na dzisiejszą technologie są jakieś 10lat do tyłu, ale wole mieć taką jak mam, niż jej nie mieć... Do tego czujniki (cofania i ruchu poprzecznego) i człowiek radzi sobie znacznie pewniej... Poza tym nie rozumiem narzekania na rybie oko... szeroki kąt już tak ma... ja tam wolę widzieć więcej a na krzywiznach, niż szczegółowo na płaskim, ale na metr szerokości...
              • 4slash Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 07.01.20, 11:46
                Jest wiele rozwiązań np. kamery 360 stopni w Nissanie.
                Mi wystarcza lusterko wsteczne, czujniki parkowania przód-tył i automatycznie obniżające się prawe lusterko boczne. Kamery nie wybrałem - opcja kosztowała 1200 zł.
                Masz zdjęcia miejsca montażu (auto bez kamery) po 180 000 km bez jego przecierania. Znaczek VW jest uszczelniony dodatkowo jest przesłona chroniąca kamerę - sama przesłona jest trochę brudna.ale samo miejsce gdzie jest montowana kamera czyste.
                • qqbek Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 07.01.20, 13:08
                  Ja mu wieczorem zrobię najwyżej takie samo zdjęcie z auta po 80 tysiącach przebiegu (też nie mam kamery cofania, ale w kończącym się na tylnej szybie hatchbacku to IMHO przerost formy nad treścią).
                  Żona bardzo chciała kamerę cofania, bo u koleżanki (w Fordzie Rangerze z podwójną kabiną- żeby nie było) widziała, ale po kilku dniach w Golfie stwierdziła, że właściwie o ile tam to miało sens to tu jej nie jest do niczego potrzebne.

                  --
                  Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
              • trypel Re: VW PSA Mazda antykamerocofaniowcy 07.01.20, 12:07
                A może to kwestia wzroku? Mam nie chowana kamerę o nawet jak jest bardzo brudna to widzę wystarczająco żeby cofać na kamerze.
                W nocy tez jest ok. A opcja zmiany z widzenia szerokiego na wąskie jest przeze mnie kompletnie nieużywana bo szerokie zawsze zapewnię wystarczająca jakość

                --
                Kobieto! Nigdy nie stawaj pomiędzy twoim mężczyzną, a jego kolegami. Pamiętaj, że on nie zastąpi swoich kolegów masturbacją. Ale ciebie tak.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka