Dodaj do ulubionych

OT- Niemiec płakał jak sprzedawał?

28.01.20, 11:39
wyborcza.pl/7,155287,25637258,po-co-lot-kupil-niemieckiego-condora-na-zachodzie-nie-moga.html#s=BoxWyboImg3

--
Pozdrawiam,
galtom

"If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
Obserwuj wątek
    • samspade Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 11:51
      Córka zrobiła kanapki i herbatę do termosu

      Pozostało 91% tekstu
      Prenumeruj, żeby czytać ten i inne teksty

      Takie coś się pokazuje.
      W każdym razie gdyby za poprzednich rządów takie coś zrobiono byłby krzyk że Tusku pomaga Niemcom i Polacy będą spłacać ich długi.
    • marekggg Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 12:13
      wczoraj czytalem ten artykul. Ciekawa sprawa. dosyc czesto latam, wiec troche mnie to interesuje.
      nie bardzo rozumiem posuniecia LOT-u, ale niestety to panstwowa spolka, ktora moze robic co tylko chce. PKO BP/SA to panstwowe banki, juz nie mowiac o BGK, ktore po prostu reralizuja plany PiS. I chcieli pokazac, ze suweren moze wykupic sreberka Niemcow/Faszystow/Najezdcow - niepotrzebne skreslic.
      A to ze kasa panstwowa - no kogo to interesuje.
      Teraz beda mieli pare starozytnich airbusow, do ktorych w polsce nie ma prawie serwisu. oczywiscie - wszystko mozna zrobic,k tylko za ile.
      A czy polacy beda latali Condorem na wakacje? raczej nie, bo to sie nie oplaca z zadnego punktu widzwenia. Nalezaloby stworzyc 2-3 bazy dla condora w polsce a to juz jest zupelnie inny wydatek.

      Analoguia z samochodami - tak - mozna kupic 25 letniego Rolls Royca za smieszna kase, ale utrzymanie kosztuje niebotyczne pieniadze.
      • galtomone Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 13:01
        Poza tym: koszty serwisowania floty, skladajacej sie z roznych rtypow samolotow sa wyzsze i bardziej klopotilwe.
        Jak przeniesiesz te samoloty do PL, to tracisz niemieckich klientow i sloty na lotniskach w DE.
        I z tego co pisza, Condor mocno wspolpracowal z Lufthansa, dla ktorej nie byl konkurencja. Lot jest, wiec raczej nalezy liczyc na koniec synergii w tym zakresie...

        --
        Pozdrawiam,
        galtom

        "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
            • only_the_godfather Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 15:57
              Na kilku forach branżowych jak i portalach branżowych takich argumentów nikt nie przytaczał. Szczególnie tego o końcu współpracy. Owszem Lufa i Lot to konkurencyjne linie które nawet obecnie ze sobą współpracują ot choćby część połączeń Lufy z Polski do ich hubów w Monachium i Frankfurcie lata na kodzie Lotu a nie LH.Tak więc o współpracę Condora z Lufą byłbym spokojny. To jest biznes z którego obie linie mają pieniądze. Co do tego że Condor ma airbusy i boeingi to sam lot po ostatnich wtopach boeinga zaczyna mówić, że następny zakup to będą airbusy. Tak samo słychać, że Ryanair zamiast kolejnych boeingów zakupi airbusy.
              • galtomone Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 17:34
                only_the_godfather napisał:

                > Na kilku forach branżowych jak i portalach branżowych takich argumentów nikt n
                > ie przytaczał. Szczególnie tego o końcu współpracy.

                Może tak będzie, moze nie... Nie widze sensu dla LH, by dowoziła pasażerów linii, która wzmacnia bezpośredniego konkurenta... ale jak będize zobaczymy.

                Na tym własnie polega problem, ze LOT nie przedstawił jasno, jakie ma plany na kolejne lata i po co Condora kupuje.

                > Co do tego że Condor ma airbusy i boeingi to sam
                > lot po ostatnich wtopach boeinga zaczyna mówić, że następny zakup to będą airb
                > usy. Tak samo słychać, że Ryanair zamiast kolejnych boeingów zakupi airbusy.

                Na razie ma dość stare Airbusy, Lot o ile wiem żadnych... więc tego tak łatwo i szybko (podonie jak wymienić Lotowskiej floty sie zrobic nie da).

                Ale znów. Ja nie mowie, że to zle... ale bylbym ciekaw co o tym wszystkim mowi sam LOT i jak ma to dzialac.

                --
                Pozdrawiam,
                galtom

                "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" - George Carlin
      • wislok1 Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 17:50
        Transakcja jest kompletnie bez sensu z punktu widzenia ekonomii
        Ale moze jest za tym drugie dno

        Kiedy UE oglosi wprowadzenie sankcji dla rzadu PL za wprowadzania DYKTATURY, to rzad PL liczy na to, ze w obronie rzadu PLstanie rzad Niemiec, wdzieczny za zakup bankrutaCondor, ktorego z powodu kosmicznych dlugow nikz poza rzadem PL nie chcial kupic...

        Poza tym rzad PL wie, ze panstwowe ( LOT; PZU, PKO BP ) to niczyje i si enie ma co przejomowac takimi pier... jak straty
      • galtomone Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 13:02
        Faktem jest, ze innych linii lotniczych chetnych do zakupu nie bylo.
        Faktem tez jest, ze LOT bedzie musial poryc w gotowce spore zobowiazania finasowe Condora...

        --
        Pozdrawiam,
        galtom

        "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
            • galtomone Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 15:41
              I dodaj jeszcze fakt, ze LOT mial sie skupiac na maksymapnym wykorzystaniu CPK... a nie wpieraniu innych linii i lotnisk...

              Generalnie - i chyba stad pytanie/problem - nikt jasno nie wie (z odp. LOTu to tez nie wynika) po co LOT wydal te kase i jak to sie ma biznesowo spinac.

              Bo plan na dowożenie Condorem pasażerów do CPK, zeby potem lecieli LOTem, to ja marnie widze...

              --
              Pozdrawiam,
              galtom

              "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
        • samspade Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 15:47
          galtomone napisał:

          > Faktem jest, ze innych linii lotniczych chetnych do zakupu nie bylo.

          Stwierdzenie takie jest nieprawdziwe.
          "Zakupem przewoźnika zainteresowana była Lufthansa, ale także grupa inwestycyjna Indigo Partners, International Airlines Group (IAG), zarządzająca między innymi liniami British Airways i Iberia oraz Ryanair Holdings."
          Cytat z rynku lotniczego.

          • only_the_godfather Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 16:02
            Ale galtom wyczytał w wyborczej, że nikt poza Lotem niechciał kupić. Burzysz jego narrację. Nie jestem zwolennikiem partii rządzącej, ale w przypadku tej transakcji poczekajmy z ocenami. Może się okazać, że Lot wtopił i będzie już po Locie i może się okazać, że dzięki tej transakcji Lot przetrwa i się umocni.
            • galtomone Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 16:28
              A gdzie ja czy wyborcza napisałem, że to źle?
              Tylko jakoś tak średnio to widzę... Ale trzymam kciuki za sukces.
              Why not...

              --
              Pozdrawiam,
              galtom

              "Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary - that's what gets you." - Jeremy Clarkson
                • galtomone Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 17:40
                  Gdzie PRZEKONUJĘ?
                  Zadawanie pytań o cel biznesowy - o ktorym notabene LOT nie raczyl slowa powiedziec - to przkonywanie, ze to zle?

                  Nie wiem czy zle... gorzj, ze skoro LOT nic.nie wiele mowi, to sam pewnie tez nie wie, poza tym, ze to fajnie brzmi. Przejmujemy Niemiecka linie lotnicza.

                  Nie da sie tez ukryc, że 380 mnl EURO ktoś będzie musiał oddać:

                  "LOT ma jeszcze spłacić pomoc państwową 380 mln euro (1,612 mld zł) od
                  niemieckiego rządu, którą Condor dostał po upadku Thomasa Cooka, żeby ocaleć."

                  "Niemieckie media zauważyły, że szefowie obu przewoźników bagatelizują ryzyko reakcji ze strony Lufthansy. A jej polityka wobec LOT-owskiego Condora może być całkiem inna niż wobec niemieckiego. Po pierwsze, Lufthansa z turystycznym kolegą współpracowała, dowożąc mu wakacyjnych klientów. Teraz jednak Condor stanie się częścią grupy lotniczej, z którą Lufthansa konkuruje bezpośrednio, i to może zmienić reguły gry.

                  Firma już wcześniej pokazywała, że nie da sobie w kaszę dmuchać. Kiedy Ryanair ogłosił, że chce zdobyć 20-procentowy udział w rynku w Niemczech, Lufthansa odpowiedziała ekspansją swojego taniego przewoźnika Eurowings. Kiedy Etihad kupił udziały w linii lotniczej w Szwajcarii, Lufthansa i tam rozbudowała swoją spółkę zależną. Na rynku czarterów też działa i raczej nie pozwoli odbierać sobie klientów."

                  Ale w artykule sa i glosy na TAK

                  "Maciej Nykiel wierzy w sens tej transakcji. Według niego LOT, któremu brakuje zarówno samolotów, jak i miejsc na polskich lotniskach, kupił Condora między innymi dlatego, bo zamierza korzystać z jego maszyn i być może ściągnie je do Polski. Zwraca uwagę na to, że nie mamy na rodzimym rynku czarterowych linii lotniczych, które korzystają z samolotów o dalekim zasięgu, a Condor tak. - Byłaby to ogromna korzyść dla polskich klientów i polskich biur podróży, gdyby go sprowadzić do Polski - mówi Nykiel.

                  Dodaje, że razem z linią lotniczą LOT dostanie sloty (pozwolenia na lądowania i starty w konkretnych godzinach) na niemieckich lotniskach, na przykład we Frankfurcie.

                  Inni eksperci podkreślają, że te korzyści jednak się wykluczają. Jeśli ruszyć samoloty z Niemiec, linia straci tam sloty. Poza tym Milczarski obiecał zachowanie miejsc pracy w Condorze, a nie udałoby się to, gdyby przenieść samoloty do Polski.

                  Według Nykiela LOT-owi imponowały wysokie obroty firm w branży wycieczkowej. Itaka miała 2,5 mld zł obrotu, podobnie TUI, a trzeci na rynku Rainbow Tours niewiele mniej. Coral Travel - 1 mld zł obrotu.

                  - Wyniki pasażerskie w turystyce rosną o kilkadziesiąt proc. LOT widział, że pieniądze przelatują mu koło nosa - mówi. Jak dodaje, próba wejścia do gry samodzielnie nie udała się (w 2017 roku LOT Charter obsłużył ok. 70 tys. pasażerów), więc teraz LOT chce zagarnąć część tortu z polskiego rynku czarterowego z pomocą gracza zewnętrznego."


                  --
                  Pozdrawiam,
                  galtom

                  "If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
    • frequenter.light Re: OT- Niemiec płakał jak sprzedawał? 28.01.20, 13:32
      Wiesz, Wyborcza to raczej nie bedzie chwalić posunięć rzadu PiS. Firmy akurat często rozwijają się poprzez akwizycję.
      Czy kilkadziesiąt lat temu pomyślałbys, ze linia lotnicza z biednej i malutkiej Irlandii bedzie największa w Europie, większa od niemieckich i brytyjskich linii?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka