Dodaj do ulubionych

Przejście dla pieszych w DE - Cottbus

21.02.20, 08:28
Przejazd po ścisłym centrum. Przez ponad 40 minut były 2 zebry, gdzie pieszy ma pierwszeństwo (jedno przejście policzone 2 razy. Większość to tak zwane: Eine Fußgängerfurt de.wikipedia.org/wiki/Fu%C3%9Fg%C3%A4ngerfurt i po prostu azyle bez znaków, gdzie pieszy niema pierwszeństwa.




--
Wleciał ptaszek do gniazdka... i go pokopało
Obserwuj wątek
    • samspade Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 08:36
      Fajne są takie manipulacje. Ale już wiemy że w Niemczech pieszy nie ma pierwszeństwa na czy przed przejściem. Swoją drogą nudzi już mnie to ciągłe spoglądanie na zachodnich sąsiadów. A jak jest w Szwecji i? Tam też pieszy nie ma pierwszeństwa na przejściu?
      • qqbek Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 11:38
        Ja tutaj po wielokroć pisałem, że w Niemczech przejście dla pieszych o ruchu niekierowanym jest rzadkością.
        Owszem - są przy szkołach, czy dwa (a nie cztery!) przy niektórych skrzyżowaniach... ja na mojej wąskiej osiedlówce mam 7 na odcinku ~600 metrów.

        --
        Jestem Lubelakiem, to podobno nieuleczalne. Może dlatego, że nikt się z tego leczyć nie chce.
        • samspade Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 14:54
          Alez wiem o tym. Tyle że dawniej było cicho o lokowaniu przejść itp. Bo to przejście nic nie znaczyło. Cicho było o durnych zakazach itp. Był krzyk gdy instalowano światła. Bo po co? Płynność ruchu ucierpi i inne.
          Ktoś napisał że nasze przepisy są w sumie dobre.
          Ale teraz to się zmieniło. Okazuje się że w Niemczech pieszy nie ma pierwszeństwa na przejściu. W Szwecji pewnie też nie ma.
          Nigdzie nie ma.
          A zmieniło się to gdy wprowadzić u nas normalny przepis. Przypadek? Nie sądzę.
            • samspade Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 17:07
              W internetach. Zobacz filmik. I jemu podobne treści. W Niemczech nie ma przejść. Piesi nie mają na nich pierwszeństwa. A tak w ogóle to wpierw powinno się poprawiać infrastrukturę.
              Tyle że gdy ja poprawiano to był krzyk. Że cierpi św. Przepustowość.
              • tbernard Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 20:21
                Właśnie, że na przejściach ma pieszy pierwszeństwo, ale nie ma na brodach. Sęk w tym, że przejść to tam trzeba się mocno naszukać, to jakieś twory mocno unikalne. Zaś sporo owych brodów, które nie bardzo wiem jaki mają sens poza światłami.
                • bwv1080 Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 20:37
                  > przejść to tam trzeba się mocno naszukać, to jakieś twory mocno unikalne

                  Trzeba się naszukać, bo nie ma ich:
                  - przy więcej, niż jednym pasie w jednym kierunku
                  - przy dopuszczalnej prędkości powyżej 50 km/h
                  - na głównych ulicach o dużym nasileniu ruchu
                  - w strefach 30 km/h
                  - poza terenem zabudowanym

                  Na ulicach niepodpadających pod powyższe kryteria zebry jak najbardziej występują.
                  • tbernard Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 21:16
                    Okej, Ty jesteś kumaty i konkretny, to jeszcze wytłumacz sens owych brodów bez świateł, gdzie pieszy ma obowiązek ustąpić. Bo w zasadzie to u nas też pieszy może prawie wszędzie przechodzić, ale ma ustąpić. Prawie, bo nie wolno mu jak ma mniej niż 100 metrów do oznakowanego przejścia, chyba że to skrzyżowanie. Czy tam też poza brodami jest jakiś obszar z zakazem przechodzenia?
    • olivkah Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 09:20
      Podobno w Niemczech w 2018 roku ok. 30 000 pieszych odniosło obrażenia.
      www.bast.de/BASt_2017/EN/Publications/Media/Traffic-and-Accident-Data.pdf?__blob=publicationFile&v=7
      W Polsce ok 7 000.
      www.tvp.info/45056595/spada-liczba-wypadkow-z-udzialem-pieszych-ale-ginie-wiecej-ludzi

      Biorąc pod uwagę liczbę ludności, wychodzi, że w Polsce piesi dużo rzadziej odnoszą obrażenia, ale za to częściej giną. Dlaczego? Czy potrącamy ich z większą prędkością, czy pomoc medyczna jest tak dużo gorsza?
      • oixio Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 10:13
        Dokończ statystyki:

        W Niemczech w 2018 roku zabito 458 pieszych a w Polsce 803 osoby !!!

        W Niemczech ruch drogowy się organizuje a nie wprowadza chaos i blokowanie !

        U nas giną ludzie z powodu braku twardych poboczy, przy zawężonych jezdniach, skrzyżowaniach, zakrętach więcej niż na przejściach dla pieszych.
        Tam nie rządzą specjaliści od uspokojenia ruchu.






        • olivkah Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 10:31
          Przecież napisałam, cytuję: "ale za to częściej giną". W jakich okolicznościach dochodzi w Niemczech do tych (nieśmiertelnych) obrażeń? A może w Polsce takie niegroźne obrażenia nie są nigdzie zgłaszane?

          Specjaliści od uspokojenia ruchu to rządzą w Oslo. Liczba zgonów niechronionych uczestników ruchu w 2019 r: zero. Łącznie na drogach Oslo zginęła jedna osoba. Był to kierowca, który wjechał w ogrodzenie (rosyjski dyplomata).
          • tiges_wiz Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 10:35
            Moim zdaniem trzeba też pewnie sprawdzić jak wygląda definicja wypadku. U nas muszą być ranni dłużej niż 7 dni, więc sporo zdarzeń jest zakwalifikowana jako kolizja, a nie wypadek. Co może właśnie powodować taką różnicę. Podobnie mamy niby niską przestępczość, ale np. kradzieże do 500 zł to też nie przestępstwa, a wykroczenia.

            --
            Chodzenie po bagnach wciąga!
            • wislok1 Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 18:04
              Definicja wypadku w Niemczech jest taka, ze wypadkiem jest ABSOLUTNIE wszystko, co spowodowalo szkode, czy materialna, czy zdrowotna...
              Czyli wszystkie kolizje w PL sa tam automatycznie uznawane za wypadki, chocby poszlo o otarcie auta, gdzie nawet nie trzeba wzywac blacharza...

      • wislok1 Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 19:56
        Sens jest ogromny...

        On jest po to, zeby zwolnic, bo akurat jakis pieszy moze CHCIEC przechodzic

        Czyli kierowca zwalnia, a pieszy wie, ze nie ma pierwszenstwa i nie wchodzi mu na maske...
        Nawet jak wejdzie, to kierowca go nie zabije, bo wczesniej zwolnil....

        W praktyce czesto przepuszczam dziadkow, babcie, nastolatki...
        Ale mlodziaki i rowerzysci niech se postoja....
        • wislok1 Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 20:00
          Poprostu w miescie NIE WOLNO jak w PL dziczec...
          Trzeba jechac gora 60 wedlug licznika i przed kazdym miejscem, gdzie jest przejscie na swiatlach albo wspomniane progi zwalniac...

          Oczywiscie mozesz to olac, wtedy masz przeje.ane, jak dojdzie do wypadku...

          A tam wypadkiem jest wszystko,co spowodowalo szkode zdrowotna i materialna...
        • tbernard Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 21.02.20, 20:14
          Na filmie to widać, że najczęściej to zwalnianie, to jest już wcześniej wymuszone znakiem obniżającym prędkość dopuszczalną. Bo ów bród z pozycji kierowcy nie ma żadnego oznaczenia. Jedynie tam gdzie są światła, to kierowca dostaje informację w kolorze czerwonym, że ma się zatrzymać. A bez świateł, to może sobie pieszy chcieć, ale ma obowiązek poczekać. Tak więc nadal nie wiem o co chodzi z brodami bez świateł.
    • caesar_pl Re: Przejście dla pieszych w DE - Cottbus 22.02.20, 22:05
      Zebra w Niemczech moze byc bez swiatel,Furt zawsze ze swiatlami.W Polsce malo swiatel wiec co pare metrow zebra.Widzialem Zebre,gdzie kraweznik wysoki.Jak tam starzy ludzie przechodza,albo w zimie?
      www.fotosik.pl/zdjecie/9b6f4ea6e3f337ca
      Jak go nie przejedzie to sie przewroci.Chyba ktos tu przesadza z bezpieczenstwem.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka