Dodaj do ulubionych

Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019?

28.02.20, 17:10
antyweb.pl/helsinki-oslo-zero-zabitych-pieszych-rowerzystow-w-2019/

--
Pozdrawiam,
galtom

"If everything seems under control, you're not going fast enough." - Mario Andretti
Obserwuj wątek
        • tiges_wiz Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 28.02.20, 20:53
          Oczywiście, że w DE pieszy ma pierwszeństwo nawet przed przejściem, tylko tam takie przejścia występują głównie w centach miast w strefach 30 i mniej. Na szybszych odcinkach są azyle i furty i one nie są zebrami oznaczone tylko liniami w poprzek. Na większości też są i światła. Już słyszałem, że u nas ma się wprowadzić taki twór i ma się nazywać sugerowanie przejście. Włącz mapy googlowe i zobacz

          Cottbus furty: www.google.pl/maps/@51.7597611,14.3445126,150m/data=!3m1!1e3

          a tu przejście - trochę się go naszukałem:
          www.google.pl/maps/@51.7405535,14.320853,45m/data=!3m1!1e3

          Tak, tu pieszy ma pierwszeństwo. Znajdź w Cottbus drugie przejście. Powodzenia :)


          --
          Wleciał ptaszek do gniazdka... i go pokopało
          • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 28.02.20, 21:09
            tiges_wiz napisał:

            > Oczywiście, że w DE pieszy ma pierwszeństwo nawet przed przejściem,

            A przecież byliśmy przekonywani że nie ma pierwszeństwa? Czyżby ktoś wprowadzał ludzi w błąd?
            Bo nie może chodzić o to że gdy ma nastąpić zmiana przepisów ktoś się zorientował że będzie trzeba uważać? Że przejścia często są źle wykonane? Że brakuje świateł itp. Nie chcę wierzyć w to że do tej pory sytuacja ta nie przeszkadzała szpecom bo mogli zapierdalać i nie zwracać uwagi na pieszych. A teraz krzyk bo nowe przepisy są złe bo w całych Niemczech jest jedno przejście dla pieszych i znajduje się cotbus. W Szwecji pewnie jest podobnie. Na cały kraj jest jedno przejście. W Malmoe.
              • tiges_wiz Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 28.02.20, 22:50
                Jeżeli ty nie widzisz różnicy pomiędzy takim Cottbus gdzie masz 100000 mieszkańców, które ma może ze 3 przejścia dla pieszych, gdzie kierowca ma obowiązek przepuścić pieszego, takim Krosnem, gdzie pewnie na odcinku 1 km będzie ich z 10, to o czym my mówimy?

                Zróbmy najpierw, te przejścia sugerowane, usuńmy 90% przejść i wtedy może być przepis, że kierowca ma wyjść przed przejściem i poskakać na jednej nodze.

                --
                Chodzenie po bagnach wciąga!
                • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 29.02.20, 07:44
                  tiges_wiz napisał:

                  > Jeżeli ty nie widzisz różnicy

                  Nie pierdol takich głodnych kawałków.
                  Do tej pory było dobrze? Do tej pory nie trzeba było nic kurwa zmieniać? Bo przepisy mamy dobre? Bo pieszy nie ma pierwszeństwa. Bo ma się nie wypierdalać bo pan w samochodzie jedzie.
                  Nie zwężać jezdni. Nie instalować świateł na przejściach bo ucierpi od tego św.Przepustowość.
                  Teraz dopiero kurwa krzyk. Bo w Niemczech jest jedno przejście dla pieszych gdzie piesi mają pierwszeństwo. I to jaki przypadek zaraz za naszą granicą. Chociebuż.
                  W Szwecji też tak jest? A w Anglii? Zresztą jakie to ma kurwa teraz znaczenie. Ju wszystko jasne. Nie chodzi o bezpieczeństwo pieszych ale wygodę jaśnie panów kierowców.
                  • tiges_wiz Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 29.02.20, 20:38
                    Trzeba zrobić, ale nie od dupy strony. Najpierw infrastruktura, później zmiany. Teraz nie poprawisz sytuacji pieszych, tylko zacznie ginąć ich więcej. Co najwyżej będą mieli pierwszeństwo. Podobnie jak obowiązek jazdy na światłach spowodował zwiększenie liczby zabitych na drodze. Poszukaj sobie raportów rocznych. Podobnie był pik wypadków jak zapalaliśmy od października. Zawsze był gorszy od września.

                    --
                    Podobno prawdziwa sztuka obroni się sama... Ale nie przede mną.
                    • kokosowy15 Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 29.02.20, 22:20
                      Też jestem za tym, żeby zlikwidować większość przejść, ale pozwolić pieszym na przechodzenie w dowolnym miejscu bez pierwszeństwa. Jestem za wprowadzeniem prędkości 30 km/godz wszędzie, poza trasami przelotowymi. Jestem za ograniczeniem liczby samochodów w centrach miast i zakazem parkowania na chodnikach, poza wyznaczonymi parkingami. Jestem za oświetleniem przejść dla pieszych. Czy to ta właściwą infrastruktura?
                      • tbernard Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 01.03.20, 09:09
                        No przecież pieszy może przechodzić prawie wszędzie, tylko ma obowiązek ustąpić. Paradoksalnie przejście to u nas oznacza nie tyle miejsce, gdzie bezpiecznie może pieszy przejść (no bo nie wolno mu wtargiwać o czym świetnie wiedzą kierowcy ale przy okazji zapominają o przepisach do nich kierowanych jak choćby nakaz zachowania szczególnej ostrożności przy dojeżdżaniu do przejścia), tylko po obu jego stronach stumetrowe obszary z zakazem przechodzenia.
                    • tbernard Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 01.03.20, 09:12
                      tiges_wiz napisał:

                      > Trzeba zrobić, ale nie od dupy strony. Najpierw infrastruktura, później zmiany.
                      > Teraz nie poprawisz sytuacji pieszych, tylko zacznie ginąć ich więcej. Co najw
                      > yżej będą mieli pierwszeństwo.

                      Ale gdyby kierowca za zabicie na pasach bezwzględnie musiał iść do pierdla i cały jego majątek został by zlicytowany aby uśmierzyć nieco ból rodzinie zabitego, to zapewne sporo kierowców przyswoi sobie takie pojęcie jak szczególna ostrożność, które teraz mają głęboko w dupie, za to bardzo świetnie powołują się na przepis nie do nich pisany aby pieszy nie wtargiwał.
                    • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 01.03.20, 12:45
                      tiges_wiz napisał:

                      > Trzeba zrobić, ale nie od dupy strony.

                      U nas od dawna jest wszystko robione od dupy strony.

                      >Najpierw infrastruktura, później zmiany.

                      Ale. Tak żeby nie ucierpiała Św.Przepustowość.

                      Do tej pory nie było problemu. Infrastruktura do dupy, niebezpieczna dla pieszych ale była ok. Bo pieszy miła czekać. Bezpieczeństwo pieszych było nieistotne. Teraz wielki hałas.
                      Bo infrastruktura niedostosowana. Bo w całej Szwecji jest jedno przejście dla pieszych. W Cotbus.
                      Do tej pory wszelkiej maści mondralom nie przeszkadzało że drogi budowane są źle. Że są niebezpieczne przejścia. Bo nieusieli zwracać uwagi na te przejścia. Pamiętam krzyk gdy u mnie w mieście z bólem instalowano światła na niebezpiecznych przejsciach. Ale był krzyk. Spowolnienie ruchu itp. A ile trzeba było czekać na światła. Co ciekawe to organizacje tzw. pedalarzy najbardziej walczyli o przejścia. A. Teraz kierowcy chcą żeby wprowadzać postulaty pedalarzy.
                      Tyle lat potrzeba było żeby kierowcy zauważyli ze jest do dupy. Tyle że za kurwa późno.
                      • tiges_wiz Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 02.03.20, 15:50
                        Jakoś na Litwie przed wprowadzeniem przepisu udało się zrobić audyt i poprawić lub usunąć 60% niebezpiecznych przejść.

                        U nas audyt na potrwać 2 lata, a już wyniki są podobne jak tam. 60% przejść do usunięcia lub poprawek, ale lepiej wpuścić na nich ludzi, bo mają będą mieli pierwszeństwo.

                        --
                        Chodzenie po bagnach wciąga!
                        • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 02.03.20, 17:32
                          tiges_wiz napisał:

                          > Jakoś na Litwie przed wprowadzeniem przepisu udało się zrobić audyt i poprawić
                          > lub usunąć 60% niebezpiecznych przejść.
                          >
                          > U nas audyt na potrwać 2 lata, a już wyniki są podobne jak tam. 60% przejść do
                          > usunięcia lub poprawek, ale lepiej wpuścić na nich ludzi, bo mają będą mieli pi
                          > erwszeństwo.

                          I dopiero wprowadzanie przepisów dających pierwszeństwo dla pieszych spowodowało że różnej maści jutubowi i internetowi celebryci zauważyli że na naszych drogach występują "złe" przejścia. Brawo kurwa oni. Do tego momentu nie zauważali przejść. Jeszcze raz brawo.
                              • kokosowy15 Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 03.03.20, 09:03
                                Z tego linku niewiele wynika. Na drogach dwujezdniowych o dwóch pasach ruchu nic się nie da zrobić, bo kierowcy wyprzedzają, nie zwracają uwagi na światła, jadą szybko a przejścia nie można zlikwidować, nie ma więc sposobu na poprawę. Właściwe oświetlenie przejść, nie wyznaczanie ich na łukach i w miejscach niewidocznych - rozumiem. Ale budowanie kładek czy tuneli dla pieszych to bzdura. Zwezanie jezdni w rejonie przejść i ograniczenia prędkości samochodów spotyka się z protestem kierowców. Niewiele więc można zrobić.
                                • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 03.03.20, 09:14
                                  kokosowy15 napisał(a):

                                  > Z tego linku niewiele wynika. Na drogach dwujezdniowych o dwóch pasach ruchu ni
                                  > c się nie da zrobić, bo kierowcy wyprzedzają, nie zwracają uwagi na światła, ja
                                  > dą szybko a przejścia nie można zlikwidować, nie ma więc sposobu na poprawę.

                                  W poście wcześniej pokazałem ci przejścia że jest sposób na poprawę. Mimo krzyku kierowców i różnej maści ekspertów internetowych celebrytów itp.
                                  Sygnalizacja świetlna. Po instalacji sygnalizacji na przejściach przestali ginąć ludzie.
                              • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 03.03.20, 09:11
                                tiges_wiz napisał:

                                > [url=https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie-drogi/wiadomosci/new
                                > s-przejscia-dla-pieszych-w-polsce-druzgocacy-raport,nId,4348636]Tekst linku[/ur
                                > l]
                                >
                                > raport GDDKiA. wystarczy?

                                Raport GDDKiA? Tej GDDKiA mającej pod swoim zarządem takie przejścia?
                                www.google.com/maps/@51.3560504,21.0507902,3a,75y,41.46h,80.28t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxcIIMWYD7JL-J0yEuWrq9Q!2e0!7i13312!8i6656
                                Przejścia na których giną ludzie i nic z tym od lat nie robią. A teraz wileki kurwa audyt.
                                Ja pierdolę hipokryzja level master.
                                  • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 03.03.20, 09:15
                                    tiges_wiz napisał:

                                    > www.google.pl/maps/@51.6220583,20.087221,123m/data=!3m1!1e3
                                    >
                                    > jedno z wielu przejść na dawnej gierkówce. Sporo ich było bez świateł w terenie
                                    > niezabudowanym. Coś czego w DE nie znajdziesz.

                                    I do tej pory takie przejścia nie przeszkadzały kamerkowym celebrytom.
                                    Bo mogli zapierdalać i nie patrzeć na pieszych. Bo przepisy są dobre. Pieszy nie ma pierwszeństwa i niech wypierdala.
                                      • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 03.03.20, 09:47
                                        tiges_wiz napisał:

                                        > jak dla ciebie przejście bez świateł przez 4 pasy w miejscu gdzie był główny ru
                                        > ch z warszawy do wrocławia i katowic z ograniczeniem do 90 i czasem do 70 było
                                        > ok, to nie mamy o czym mówić.

                                        Dla mnie nie był.
                                        Szkoda że nie czytasz tego co piszę.
                                        Ale dla wszelkiej maści ekspertów był. Teraz pojawił się problem. Bo w Europie zachodniej jest tylko jedno przejście gdzie kierowcy muszą ustępować pieszym.
                                        Do tej pory kurwa problemu nie było. Bo przepisy były dobre.
                                    • olivkah Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 03.03.20, 09:45
                                      samspade napisał:


                                      > I do tej pory takie przejścia nie przeszkadzały kamerkowym celebrytom.
                                      > Bo mogli zapierdalać i nie patrzeć na pieszych. Bo przepisy są dobre. Pieszy ni
                                      > e ma pierwszeństwa i niech wypierdala.

                                      Wydaje mi się logiczne wnioskowanie, że przejścia, które są niebezpieczne teraz, po wprowadzeniu proponowanych zmian mogą stać się jeszcze bardziej niebezpieczne.

                                      Jak ktoś protestuje teraz, to nie znaczy, że wcześniej mu nic nie przeszkadzało, np. strajki wybuchają przy okazji wprowadzania jakichś zmian, chociaż wcześniej też nie wszystko był OK, ale brakowało jakiegoś konkretnego bodźca do protestów.

                            • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 03.03.20, 09:09
                              kokosowy15 napisał(a):

                              > Jakie to są "źle przejścia" i ile ich jest? Możesz doprecyzować, bo każdy rozum
                              > ie to trochę inaczej.

                              Jakie to są "złe" przejścia? Niebezpieczne dla pieszych.
                              Przykłady. Na początek podaję przejścia gdzie mimo krzyku ze strony kierowców zainstalowano światła. Pokazuje przejścia gdzie były wypadki. Również śmiertelne.
                              www.google.com/maps/@51.4123926,21.160279,3a,75y,16.18h,83.8t/data=!3m7!1e1!3m5!1sm14nPZA1UvPlFjv46b7iMQ!2e0!5s20170801T000000!7i13312!8i6656
                              www.google.com/maps/@51.4142635,21.158316,3a,75y,286.79h,88.5t/data=!3m7!1e1!3m5!1shAzoLmuBnyYZPf8ljFHWrA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DhAzoLmuBnyYZPf8ljFHWrA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D126.93497%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
                              www.google.com/maps/@51.4140238,21.1512046,3a,75y,243.81h,85.17t/data=!3m7!1e1!3m5!1s4VKiY9COi2Y0PJU5rOccTw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D4VKiY9COi2Y0PJU5rOccTw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D111.89298%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656 - przejście zlikwidowane z oczywistych powodów
                              www.google.com/maps/@51.4105928,21.143441,3a,75y,193.69h,96.23t/data=!3m7!1e1!3m5!1symPPRAV_y8jVKVGZNnEAcA!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DymPPRAV_y8jVKVGZNnEAcA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D58.35388%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656 - są już światła
                              www.google.com/maps/@51.3980368,21.1383313,3a,75y,254.27h,87.56t/data=!3m7!1e1!3m5!1syYgONAtzf3iJ-BXKifV1IQ!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DyYgONAtzf3iJ-BXKifV1IQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D285.25684%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
                              www.google.com/maps/@51.3741191,21.1268156,3a,75y,190.42h,86.13t/data=!3m7!1e1!3m5!1scmeZ007yJijY5CucxnCEgg!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DcmeZ007yJijY5CucxnCEgg%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D153.77774%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
                              www.google.com/maps/@51.3963247,21.1634855,3a,75y,338.56h,87.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1sp6l-_Wtzrqpgj6gmKHq15g!2e0!7i13312!8i6656
                              www.google.com/maps/@51.4116475,21.1542262,3a,75y,201.59h,95.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8dMAtKSXRaIa01GiKnH20w!2e0!7i13312!8i6656 tutaj ciągle nie ma świateł.
                              To przykłady z mojego miasta. W przypadku każdych świateł było narzekanie. A przed światłami były błyskacze i inne amulety. Oczywiście nic nie dające.
                              I to nie są jedyne takie przejścia.
                              Kiedy teraz słyszę mondrości wszelkiej maści kamerkowych celebrytów to chce mi się śmiać. Do tej pory im takie przejścia nie przeszkadzały.
                              • kokosowy15 Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 03.03.20, 10:43
                                W moim mieście chętnie likwiduje się niebezpieczne przejs cie, np między oddziałem NFZ a sklepem że sprzętem dla niepełnosprawnych. Postulujesz światła na przycisk, oczywiście poza skrzyżowaniem, ja też. Ale z linku do raportu wynika, że kierowcy na światła nie zwracają uwagi. Pozostaje zwężenie jezdni i ograniczenie prędkości przed przejściem. Przy nadmiarze środków - tunel dla samochodów, oczywiście na DK.
                                • samspade Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 03.03.20, 11:04
                                  kokosowy15 napisał(a):

                                  > Ale z linku do raportu wynika, że kierowcy na światła nie zwracają uwagi.

                                  Z sytuacji co widzę w świecie realnym i sewik jednak zwracają. Owszem zdarzą się przypadki wczesnoróżowych ale mimo to piesi przestali byc zabijani i okaleczani na tych przejściach.

                                  >Pozostaje zwężenie jezdni i ograniczenie prędkości przed przejściem.

                                  W pewnych sytuacjach tak. Dodał bym jeszcze wyniesione przejścia. Ale nie na drogach "przelotowych".
        • galtomone Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 29.02.20, 09:29
          I teoretycznie u nas też, bo Polska ratyfikowała te konwencję 32 lata temu. Tylko nigdy nie dostosowano przepisów by były z nią w zgodzie.

          --
          Pozdrawiam,
          galtom

          "When agriculture and industry came along people could increasingly rely on the skills of others for survival, and new "niches for imbeciles" were opened up. You could survive and pass your unremarkable genes to next generation [...]"
        • tbernard Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 01.03.20, 09:27
          bigzaganiacz napisał(a):

          > ewnie tak jak w Niemczech tam też nie ma pierwszeństwa dla pieszych na przejści
          > ach
          >
          >
          >
          > Widze przewijajacy sie temat pieszych i generalnie nie wiem co sie wam upierdol
          > ilo
          > Ale wczoraj przeczytalem ze wedlog konwencji wiedenskiej pieszy ma pierszenstwo
          > na przejsciu

          No NA przejściu to niby u nas też ma, ale wtargiwać nie ma. Czyli ma czekać aż jaśniepaństwo łaskawie go puszczą lub sobie pojadą. Chyba u nas to pierwszeństwo działa tylko w przypadku, gdy pojazd jedzie nie tym pasem który przylega bezpośrednio do miejsca z którego pieszy wchodzi. Ale też nie mam pewności, czy zawsze, bo nawet wtedy, jak pieszy biedak, a kierowca pociotek sędziego lub inny ważniak, to w naszym feudalnym państwie pieszego mogą uznać za winnego.
          Ale aby być sprawiedliwym, to zaczyna się coś statystycznie poprawiać i znacznie częściej gdy trafi mi się być pieszym kierowcy mnie puszczają. Odnoszę wrażenie, że to podniesienie uprzejmości jakoś zbiegło się z momentem, gdy zaczęto zapowiadać, że pieszy dostanie pierwszeństwo już przed wejściem na pasy.
    • oixio Re: Ilu pieszych zginęło w Helsinkach w 2019? 28.02.20, 20:42
      Typowy artykuł na zamówienie.

      Obrazek nie pokazuje, że czarne kreski to drogi = siatka dróg w mieście z prędkościami pow. 60 km/h.

      System komunikacyjny (patrz.Wikipedia) to system metra o długości 21 km a rocznie przewozi ono 56 mln pasażerów. Trwa rozbudowa.
      Elementem uzupełniającym szybki miejski transport szynowy jest kolej aglomeracyjna. Jest to sieć aglomeracyjna, składająca się z czterech linii i służy mieszkańcom północnych i zachodnich okolic miasta, łącząc Helsinki z Espoo, Vantaa, Keravą, Riihimäki i Lahti.
      Centrum Helsinek obsługiwane jest przez tramwaje. Obecnie miejska sieć składa się z dwunastu linii[12] a kilka innych odcinków jest w budowie.
      Helsinki mają ponadto rozbudowaną sieć przewozów autobusowych.

      "Helsinki są największym w Finlandii węzłem kolejowym, z którego wyjeżdżają pociągi we wszystkie strony Finlandii i do Rosji. Miasto jest połączone koleją dużych prędkości z Petersburgiem a pociąg Allegro kursuje cztery razy dziennie[13] oraz codziennym połączeniem z Moskwą. Z Dworca Centralnego, największego w Finlandii, dziennie korzysta 200 000 podróżnych[14]."
      Helsinki mają również największy w Finlandii port pasażerski, z którego wypływają regularnie promy pasażerskie do Sztokholmu, Tallinna (17 rejsów dziennie), Gdyni, Rostocku, Travemünde i Petersburga. W sezonie letnim do portu wpływa 300 statków pasażerskich, które przywożą 300 000 pasażerów[15]."

      Więcej: www.helsinkitimes.fi/finland/finland-news/domestic/17253-no-pedestrians-died-in-traffic-accidents-in-helsinki-in-2019-writes-helsingin-sanomat.html
      Tam "Niemniej jednak 400 osób, w tym 80 pieszych, doznało obrażeń w wypadkach drogowych w Helsinkach. Dane są ograniczone do wypadków zgłoszonych policji."

      Każdy może szukać tych progów i innych dziwolagów na jezdniach:

      www.google.pl/maps/@60.1651516,24.939207,3a,75y,38.79h,87.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKr07O5mbSOEP5YGTPjt2Cg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

      Tam jest współpraca a nie wojna między organizatorami a mieszkańcami, kierowcami a pieszymi !!!
    • samspade Kolejne przejście które do tej pory było ok 03.03.20, 09:31
      Według internetowych ekspertów do tej pory to i inne przejścia były ok.
      tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/wola-mrokowska-blokada-dk7-domagaja-sie-budowy-sygnalizacji-4294930
      A ludzie głupi mają dość. Przecież przejście jest ok. Przestanie być ok gdy wprowadzą nowe przepisy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka