Dodaj do ulubionych

za peło był szczaw i mirabelki

10.03.20, 18:00
pamiętam jak się zarabiało z 10 lat temu 1100 zł na rękę....za PO to była najniższa pensja ...serio ! i tak ludzie zarabiali po 1300-1400....a dziś najniższa to chyba 2200 brutto czyli coś ok.1900...dobrze babcia powiedziała tej Kidawie hehe

www.tvp.info/47052690/starsza-kobieta-do-kidawyblonskiej-moje-dzieci-zarabialy-350-zl-jak-mozna-pani-wierzyc?fbclid=IwAR3Sh9I3Md3dEfB5JS0Wdxev7oAC88sOGMNYfQzyJcJVyPX2bvpBYko117w
Obserwuj wątek
    • misiaczek1281 Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 18:07
      tu macie suche dane ile na rękę ludzie zarabiali za Tuska więc nie mówcie że kłamię:) śmieszne gorszaki hehe za czapke śliwek ludzie tyrali normalnie zielona wyspa którą Donek obiecał hehe

      2014 - 1237,20 netto
      2013 - 1181,38 netto
      2012 - 1111,86 netto
      2011 - 1032,34 netto
      2010 - 984,15 netto



      pl.wikipedia.org/wiki/Płaca_minimalna
      • yasiaq Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 18:14
        te kwoty to rachunek za smaczną ale nie wystawną kolację w zaprzyjaźnionym lokalu przy Czerniakowskiej. Dzięki siepaczom z PiSu ten wspaniały lokal jest aktualnie przekształcony w carrefour express albo podobny badziew dla pospólstwa..znak czasów?
      • vogon.jeltz Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 18:42
        Jak zwykle prymitywna propaganda. Wzrost płacy minimalnej netto w stosunku do roku poprzedniego wynosił, jak łatwo policzyć:
        2011 - 4,9%
        2012 - 7,7%
        2013 - 6,3%
        2014 - 4,7%
        Teraz brakujące dane, których przezornie nie podałeś, pisdo kłamliwa:
        2015 - 4,0%
        2016 - 5,4%
        2017 - 7,7%
        2018 - 4,8%
        2019 - 6,8%
        2020 - 17,6%

        Jak widać, za pisiorów płaca minimalna wcale nie rośnie znacząco szybciej niż za platfusów. Ogólnie wzrost w latach 2011-2015 wyniósł 24,6%, a w latach 2015-2019 - 27%. Wyjątkiem jest oczywiście rok bieżący , ale ten wzrost zaraz zeżre inflacja. Już zżera.
        • misiaczek1281 Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 18:49
          vogon.jeltz napisał:

          > Jak zwykle prymitywna propaganda. Wzrost płacy minimalnej netto w stosunku do r
          > oku poprzedniego wynosił, jak łatwo policzyć:
          > 2011 - 4,9%
          > 2012 - 7,7%
          > 2013 - 6,3%
          > 2014 - 4,7%
          > Teraz brakujące dane, których przezornie nie podałeś, pisdo kłamliwa:
          > 2015 - 4,0%
          > 2016 - 5,4%
          > 2017 - 7,7%
          > 2018 - 4,8%
          > 2019 - 6,8%
          > 2020 - 17,6%
          >
          > Jak widać, za pisiorów płaca minimalna wcale nie rośnie znacząco szybciej niż z
          > a platfusów. Ogólnie wzrost w latach 2011-2015 wyniósł 24,6%, a w latach 2015-2
          > 019 - 27%. Wyjątkiem jest oczywiście rok bieżący , ale ten wzrost zaraz zeżre
          > inflacja. Już zżera.


          a ty dane których nie POdałeś to:
          1. obniżenie wieku emerytalnego
          (za PO POdniesienie wieku emerytalnego)
          2. 500+
          3. 13-sta emerytura
          zżera cię ale agresja wobec mnie i pisu haha :)
            • misiaczek1281 Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 19:06
              vogon.jeltz napisał:

              > > a ty dane których nie POdałeś to:
              >
              > Nie podałem, ponieważ rozmawiam o konkretnym wskaźniku, który podałeś ty sam, t
              > ępa pisdo. W sposób kłamliwy, jak zawsze u pisiorów.

              a ja rozmawiam o całokształcie różnic życia za czasów PO i obecnie...mam szerszy horyzont czasowy i myślowy niż twoje prymitywne wyzywanie hehe :)
              • vogon.jeltz Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 19:18
                > a ja rozmawiam o całokształcie różnic życia

                Rozmawiasz o tym, ile się zarabiało. Tego dotyczyły twoje wcześniejsze posty, a nie "całokształtu". Przy tym ordynarnie kłamiesz i unikasz niewygodnej statystyki, która mówi, że platfusy pod względem podnoszenia minimalnej wcale nie wypadają gorzej od pisiorów.

                > mam szerszy horyzont czasowy i myślowy

                Nie masz.
                • stavros2002 Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 19:25
                  "Duże" zakupy weekendowe to dziś w moim przypadku ok. 400 zł, 3 lata temu było to mniej niż 300 zł. Średnie miesięczne koszty utrzymania moje 4-osobowej rodziny wzrosły w tym okresie o ok. 35%. Wcześniej taki sam wzrost kosztów utrzymania zajął 11 lat, od 2006 do 2017.

                  Ale co o tym może wiedzieć samotny przegryw bez rodziny, który cały majątek pakuje do bagażnika zagazowanego złoma.

                  • qqbek Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 20:07
                    Ja dzisiaj 500 zostawiłem w markecie (córka miała występy w sobotę, więc nie pojechałem do marketu, tylko na próbę, rozgrzewkę, a potem na samą imprezę - już mi się nie chciało jechać po zakupy, jak się to wszystko skończyło, w poniedziałek też nie zdążyłem).
                    I tak jest od dawna.
                    I mam podobne obserwacje co do dynamiki moich wydatków.

                    --
                    WyPAD z P🖕S
                    • misiaczek1281 Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 20:10
                      qqbek napisał:

                      > Ja dzisiaj 500 zostawiłem w markecie (córka miała występy w sobotę, więc nie po
                      > jechałem do marketu, tylko na próbę, rozgrzewkę, a potem na samą imprezę - już
                      > mi się nie chciało jechać po zakupy, jak się to wszystko skończyło, w poniedzia
                      > łek też nie zdążyłem).
                      > I tak jest od dawna.
                      > I mam podobne obserwacje co do dynamiki moich wydatków.
                      >

                      też jestem za tym że bogatym nie powinno się dawać 500+.....i tak tego ani nie odczują ani nie docenią iabędą narzekać choć mimo to nie zwracają tylko biorą i biorą ;)
          • misiaczek1281 Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 20:07
            vogon.jeltz napisał:

            > > do tego 500+ średnio po tysiąc zł
            >
            > Skąd wziąłeś "średnio po tysiąc" pisdo, skoro współczynnik dzietności w Polsce
            > wynosi poniżej 1,4?

            statystyka kłamie...jeśli ja mam 4 nogi a mój pies 2 to średnio mamy po 3 nogi :)
            500 zł jest na każde dziecko więc każde dostaje 500 jeśli jest jedno a dwoje tysiąc....są też wielodzietne troje czworo to 1500 i 2 000 zł ! rocznie to 24 000 zł ! a za PO dostawali gó…..no !
            • vogon.jeltz Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 20:29
              > statystyka kłamie...jeśli ja mam 4 nogi a mój pies 2 to średnio mamy po 3 nogi :)

              Kłamiesz to ty. A w dodatku nawet nie wiesz, co to jest statystyka. Średnia liczby nóg twoich i twojego psa (który, podejrzewam, jest mądrzejszy od ciebie) to nie jest statystyka.

              > 500 zł jest na każde dziecko więc każde dostaje 500 jeśli jest jedno a dwoje tysiąc

              Powiedziałeś "średnio po tysiąc", pisia szmato. Skoro ŚREDNIO w rodzinie jest grubo poniżej 1,5 dziecka, to za złamanego faka Lichockiej nie wychodzi, że ŚREDNIO rodzina dostaje tysiąc. Czyli znowu kłamiesz.

              Mam do ciebie takie pytanie: po jaki chuj właściwie jeszcze tu trollujesz z tą propisią propagandą? Wszyscy tutaj już wiedzą, że to kłamstwa. A jak ktoś jeszcze nie wie, to se policzy. Bo my, w odróżnieniu od ciebie, umiemy liczyć.
              • samspade Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 20:34
                vogon.jeltz napisał:

                > Mam do ciebie takie pytanie: po jaki chuj właściwie jeszcze tu trollujesz z tą
                > propisią propagand

                Bo jest on jebanym trolem. Wrednym rękojebca.
                Nudzi się debilowi to pisze te bzdury. Przecież nie może być aż takim debilem ze nie odróżnia przychodu od dochodu.
            • klemens1 Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 21:45
              misiaczek1281 napisała:

              > statystyka kłamie...jeśli ja mam 4 nogi a mój pies 2 to średnio mamy po 3 nogi :)

              No właśnie, analfabeto - ŚREDNIO macie po 3 nogi, a nie macie po 3 nogi.
              Jeżeli średnio każda rodzina dostaje 1000 PLN z 500+, to musi mieć średnio 2 dzieci poniżej 18 lat.
              A tak nie jest.

            • tbernard Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 22:19
              misiaczek1281 napisała:

              > vogon.jeltz napisał:
              >
              > > > do tego 500+ średnio po tysiąc zł
              > >
              > > Skąd wziąłeś "średnio po tysiąc" pisdo, skoro współczynnik dzietności w P
              > olsce
              > > wynosi poniżej 1,4?
              >
              > statystyka kłamie...jeśli ja mam 4 nogi a mój pies 2 to średnio mamy po 3 nogi :)

              Dobrze, że w końcu wyklarowałeś, że jesteś stworzeniem czworonożnym. Pewny jesteś jednak czworonogu, czy to ty masz psa, czy pies ciebie? To musi zabawnie wyglądać, jak pies dwunogi wyprowadza ciebie czworonogu na smyczy.
        • only_the_godfather Re: za peło był szczaw i mirabelki 11.03.20, 08:42
          misiaczek1281 napisała:

          > prawda jest taka że za PO zarabiało się w 2010 r - 984,15 netto a dziś 1
          > 920 zł netto czyli dwa razy więcej do tego 500+ średnio po tysiąc zł i t
          > rzynasta emerytura i waloryzacja która dawana jest właśnie teraz kwietniu
          Pensja poszła w górę ale i koszty życia poszły w górę. Tak więc porównanie z dupy wzięte, szczególnie jak się bierze dane z przed 10 lat, kiedy dziś jest inna wartość pieniądza.
          Nie wiem skąd wziąłeś to średnio może wytłumaczysz na jakich danych się opierałeś?
      • qqbek Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 20:14
        2005 - 849
        2006 - 899 (wzrost 5,8%)
        2007 - 936 (wzrost 4,1%)

        Ja bym się PiSdy kłamliwej zapytał dlaczego pensję minimalną podniesiono wszystkim, ale jednocześnie rośnie liczba śmieciówek i zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin :)

        --
        WyPAD z P🖕S
        • misiaczek1281 Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 21:03
          qqbek napisał:

          > 2005 - 849
          > 2006 - 899 (wzrost 5,8%)
          > 2007 - 936 (wzrost 4,1%)
          >
          > Ja bym się PiSdy kłamliwej zapytał dlaczego pensję minimalną podniesiono wszyst
          > kim, ale jednocześnie rośnie liczba śmieciówek i zatrudnionych w niepełnym wymi
          > arze godzin :)
          >

          liczba śmieciówek? chyba za PO było mnóstwo śmieciówek albo w lubelskim dla UKr w usługach w barze... dziś pracodawcy proszą się , biją o pracownika i to na pełny etat za 3-4 brutto mnóstwo u mnie takich ogłoszeń - to już nie te czasy gdy śmieciówki zatrudniali za 6 zł za godzine bo bezrobocie było 15% i jak się nie podoba to do widzenia , następny prosze :) dziś jest rynek pracownika
            • yasiaq Re: za peło był szczaw i mirabelki 10.03.20, 23:04
              Faktem jest ,że po BAGNIE które było za czasów PO , prezydentów przygłupów szogunów PiS nie wygląda wcale źle. Ale nie dlatego,że PiS jest świetny tylko dlatego ,że poprzednicy stworzyli punkt odniesienia tak nędzny ,że cokolwiek PiS by nie zrobił i tak nie będzie gorsze. Najbardziej nie trawie tego pi-lenia o inflacji..Gdyby inflacja była większa niz w sąsiednich krajach należących do UE to Polacy zaczęliby masowo jeździć na zakupy do Niemiec na Litwę czy do Czech ale jakoś nie jeżdżą. Kurs euro też jest praktycznie taki sam od lat . Jak się komuś nie podoba ,że ma najtańsze paliwa w Europie i może poza Bułgarią najtańsze żarcie to niech wy/prza na Białoruś po co ujadać jak stara babka. I jeszcze p/lenie, że wydał 500 zł..Jak ci za drogo to weź kredyt i poszukaj lepszej pracy
              • dodekanezowiec Re: za peło był szczaw i mirabelki 11.03.20, 05:33
                Yasiaq, bądź co bądź słuszne spostrzeżenia na temat cen w innych krajach. Więc mnie się przypomniało- proszę o wskazanie ile place wzrosły ostatnio w Rumunii i Bułgarii. Czytałem że procentowo więcej niż u nas. Więc jaka przyczyna? Trend w Europie, pierwsze primo. A po drugie secundo, wejście do Unii której PiS jest de facto przeciw.
                • yasiaq Re: za peło był szczaw i mirabelki 11.03.20, 08:23
                  Co do Bułgarii czy Rumunii jak się startuje z niższego pułapu to zazwyczaj idzie łatwiej ale nie wiem nie śledzę tematu aż tak dokładnie. W Niemczech z kolei niemiecka część mojej rodziny identycznie nadaje na inflację jak Polacy więc inflacja to nie jest tutejsza specjalność jak za komuny. Trend europejski jest taki, że EBC drukuje kasę w tempie wyścigowym można by więc użyć modnego słowa,że Polska w sposób "harmonijny" dopasowała własny dodruk połączony z programem rozdawniczym. Bez inflacji przy kursie np 3 zł za euro moglibyśmy jak mniemam zaorać ostatnie tutejsze przedsiębiorstwa
              • samspade Re: za peło był szczaw i mirabelki 11.03.20, 07:22
                yasiaq napisał:

                > Faktem jest ,że po BAGNIE które było za czasów PO , prezydentów przygłupów szo
                > gunów PiS nie wygląda wcale źle.

                Wygląda tak samo źle. Bo BAGNO robią takie samo. W niektórych aspektach są gorsi bo demolują jak walec. Trzeba jednak przyznać że robią to otwarcie.

                > . Najbardziej nie trawie tego pi-lenia o in
                > flacji..Gdyby inflacja była większa niz w sąsiednich krajach należących do UE t
                > o Polacy zaczęliby masowo jeździć na zakupy do Niemiec na Litwę czy do Czech al
                > e jakoś nie jeżdżą.

                Następny po misiu ekspert od ekonomii.
      • dodekanezowiec Re: za peło był szczaw i mirabelki 11.03.20, 15:31
        Zajęło mi 3 czy 4 minuty znalezienie informacji, jak płace rosną w innych krajach w Europie. Czy to też zasługa PiS?
        businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/rumunia-wzrost-wynagrodzen-i-stan-gospodarki/3119708
        www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/wynagrodzenia-wzrost-plac-rumunia,68,0,2221892.html
        wynagrodzenia.pl/wiadomosc/bulgaria-srednie-wynagrodzenie-wzroslo-o-71
        businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/praca/srednia-placa-brutto-w-czechach-i-kw-2018-r/r0k40sh
        innpoland.pl/143931,gwaltowny-wzrost-wynagrodzen-w-czechach-oto-prawdziwy-rynek-pracownika
        www.money.pl/gospodarka/place-minimalne-rosna-u-nas-najwolniej-w-europie-za-to-hiszpania-zaszalala-6344803154851457a.html

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka