Dodaj do ulubionych

AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa

27.12.20, 16:26
Czytam właśnie opis.
2 l turbo 421 KM
3.9 S do 100
4x4
Srednie zużycia paliwa 8.6
Automat
Itd itp
Wszystko pięknie dopóki ci durni inżynierowie nie spieprzyli tego co Klemens lubi
Cyt" krzywa momentu obrotowego została wywazona tak by nadać jednostce charakter jednostki wolnossacej"
Czyli max moment przy 5000 obr (500 Nm) I max moc przy 6750 obr.
Dla mnie bajka ale myślałem zwolenników takiego rozwiązania na świecie już nie ma
Auto nie dla mnie (dupą po asfalcie) ale przejechać bym się przejechał
Obserwuj wątek
        • waga170 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 05:55
          Z tymi koniami z litra to jak ze zbiorami kukurydzy z hektara za Chruszczowa. W jakims kolchozie nasypali lekko tylko przemacerowanego krowiaku do pustego zbiornika wody przeciwpozarowej. Posypali to dziesieciocentymetrowa warstwa nasion kukurydzy. Z tego lasu i dzungli co wyrosla na paru metrach kwadratowych wyszlo po obliczeniu ze to jest piec tysiecy ton z hektara:)
          • engine8 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 06:45
            Z wiekoszsci silnikow mozna "wyciagnac duzo KM - to sie robi w samochodach wyscigowych z tym ze te "zyja" czasami tylko kilka godzin...
            No i w wiekoszsci aut consumenckich te KM to glownie markieting poniewaz oni licza ze niewielu i jesli to tylko przez krotki czas - jesli kiedykolwiek wogole , wycisnie z tych silnikow tyle mocy.
            Wiekszosc - zwlaszcza ci co za nie zaplaca sami, zadowolo sie ilosci aponizej 200 a w zdecydowanej wiekoszosci czasu ponizej 100KM...
              • engine8 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 07:12
                No wiec jak oni pisza ze auto ma charakterystyke wolnossacego to juz samo sugeruje ze trzeba walnac wskazowka w czerowna linie aby dostac ta moc a to zrobi 10% ludzi raz albo 2 aby sprobowac czy sie popisac przez 15 sekund w calej eksploatacji auta - reszta bedzie jezdzic do 3 tys obr i uzywac 120 KM max...bo niby gdzie maja sie tym konmi i predkoscia popisywac?
                • trypel Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 08:19
                  Wydaje mi się endzin ze akurat ten model kupuja ludzie którzy będą tam (tzn na czerwone) często zaglądali.
                  Ja bym tak robil
                  W bandycie mając te ponad 100 koni zaglądam na czerwone (a tak naprawdę do odcinki) co chwila na każdej wycieczce czyli jeszcze taki stary jak ty nie jestem
                  W legacy teraz tlumacze wszystkim ze musze sprawdzić poprawność naprawy i często zaglądać na koniec skali.
                  Mimo ze ten ma akurat kiepska charakterystykę i staly moment praktycznie od 2 do 5.5 tys
                  Ludzie różne są
                  • engine8 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 18:29
                    No ale w takim razie to jki sens ma kupowanie auto z tak malym i wysrubowanym silnikiem zamiast powiedzmy 3L czy 3.5L 6-ke ?
                    Moja 3L szostka sama jest w stanie dostarczyc ponad 250KM a turbo ktore ma byc doladowaniem a nie glwnym napedem dodaje jej troche a glownie poprawia moment na niskich obrotach i to dla mnie ma sens i jest przydatne.
                    No i latwo mozna dolozyc KM jak ktos chce ...
                    Jezdzilem takim 2L turbo BMW i to od razu i mocno czuc ze jedzie sie czyms co trzeba maltretowac aby cos z niego wycisnac....
                    W zyciu bym nie kupil auta 2L 4 cyl a co dopiero z ponad 400KM...
                    • trypel Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 18:45
                      Nie wiem bo nie miałem nigdy czegoś takiego
                      Ale jak się kłócimy z kolegą przy wódce dlaczego on woli 600ccm 120 koni a ja 1200ccm i taka sama moc to on uzywa argumentu ze moj na torze nie ma szans
                      A ja się wtedy z nim zgadzam mówiąc ze jego nie ma szans w daldkiejbturystycd, na co on się zgadza
                      A prawda taka ze jemu nieraz brakuje pojemności a ja bym nieraz chciał znow wkręcić się na 16 tys obrotów
            • engine8 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 06:59
              Np ja w swoim 335i jeszcze nigdy nie zblizylem sie z obrotami do czerwonego pola ani nie przekroczylem 120mph... a auto ma blisko 60 tys mil... dlaczego? Ano dlatego ze sie zestarzalem i juz mnie to nie bawi. A wiec uywam nie ponad 300 a chyba ponizej polowy koni...
              Ale w '91 M5 - bez turbo i tylko ok 100KM/Litr, to byla zupelnie inna bajka... Ten silnik byl zaprojektowany do aut wyscigowych i jedynie z braku okazji znalazl sie w "normalnych" .
              Tam w wiekszosci czasu "dotykalem" czerownej lini i przynajmniej pare razy w tygodni auto sie "dlawilo" po przekroczeniu fabrycznych limitow a ktos kiedys zapytal ile razy dziennne przekroczylem predkosc 100mph na autostradzie i moja odpowiedz byla ze zwykle min 2 razy dziennie... Ale to byly stare dobre czasy kiedy i auto i ja bylismy na to gotowi.
              No i zdarzaly sie weekendy kiedy przez 2 dni pod rzad polowe dni auto bylo na torze i wskazowka obrotow rzadko spadala ponizej 5 tys obr a tarcze hamulcowe bylo czasami czerwone..... i nic sie nie rozlatywalo a jedynie opony starczaly na 10 tys mil max.
        • samspade Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 22:20
          gzesiolek napisał:

          > E tam Mitsu Evo z przełomu wieku było często kręcone na ponad 400KM...

          Ale turbo dziurę miały olbrzymią.
          Pamietam jak w jakimś top gear zestawili takiego dzika z jakimś stilo. W przyspieszaniu podczas jazdy z niskich obrotów. Słabo wygląda gdy odjeżdża od takiego samochodu fiat stilo.
    • schweppes1 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 27.12.20, 18:22
      Pierdolenie klemensa o krzywych nie ma większego znaczenia w automatach, a w pewnie milion-biegowym w mercedesie żadnego. Redukuje do odpowiedniego biegu w zależności zapotrzebowania, więc nie ma potrzeby go zajeżdżać dusząc na za niskich obrotach i podniecać się mocnym dołem. W automacie to w ogóle najlepiej wolnossąca benzyna i tyle. Nawet o charakterystyce japońskiej wiertarki typu vtec.
      • schweppes1 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 27.12.20, 18:30
        PS: W zasadzie to taki v-tec jest najlepszym silnikiem dla automatu - łagodna, płynna jazda w niskim zakresie i dzicz w wysokim w razie potrzeby. Dokładnie to, czego oczekujemy od silnika. Jaranie się mocnymi dołami turbodiesli i turbobenzyn wynika z powszechnego używania manuali w Europie.
      • klemens1 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 11:53
        schweppes1 napisał:

        > Pierdolenie klemensa o krzywych nie ma większego znaczenia w automatach, a w pe
        > wnie milion-biegowym w mercedesie żadnego. Redukuje do odpowiedniego biegu w za
        > leżności zapotrzebowania

        Mistrzu testów na IQ, jakoś nie rozumiesz, co czytasz.
        Że wolnossak raczy przyspieszyć, gdy się go zarzyna, to ja wiem. I nie jest dla mnie problemem redukowanie tylko fakt, że wyje jak świnia na rzeźni, żeby raczył jechać. "Raczył" - czyli nie chodzi tu o maksymalne przyspieszenie, lecz o takie przyzwoite, średnie, dla zwykłych ludzi.
            • schweppes1 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 15:55
              klemens1 napisał:

              > schweppes1 napisał:
              >
              > > Tylko że te twoje turba po kickdownie tak trochę jadą, jakby nie chciały.
              >
              > Chyba twoje. Moje jadą, jak by chciały - i nawet kickdowna do tego nie trzeba.
              > Poza tym, mistrzu IQ, doucz się, kiedy piszemy "jakby" razem, a kiedy oddzielni
              > e.

              sjp.pwn.pl/slowniki/jakby.html
              No to teraz się ośmieszyłeś, przygłupi półanalfabeto. Użyłem poprawnej formy. Właśnie lądujesz na listę przygłupów wraz z misiem i kubkiem - gratulacje, niepiśmienny przygłupie.
              • klemens1 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 15:59
                schweppes1 napisał:

                > klemens1 napisał:
                >
                > > schweppes1 napisał:
                > >
                > > > Tylko że te twoje turba po kickdownie tak trochę jadą, jakby nie ch
                > ciały.
                > >
                > > Chyba twoje. Moje jadą, jak by chciały - i nawet kickdowna do tego nie tr
                > zeba.
                > > Poza tym, mistrzu IQ, doucz się, kiedy piszemy "jakby" razem, a kiedy odd
                > zielni
                > > e.
                >
                > sjp.pwn.pl/slowniki/jakby.html
                > No to teraz się ośmieszyłeś, przygłupi półanalfabeto. Użyłem poprawnej formy. W
                > łaśnie lądujesz na listę przygłupów wraz z misiem i kubkiem - gratulacje, niepi
                > śmienny przygłupie.

                Użyłeś formy pierwszej:

                jakby I «partykuła komunikująca, że wyrażony w zdaniu sąd nie odpowiada dosłownie faktycznemu stanowi rzeczy, np. Wszystko w jego żołądku zaczęło jakby pulsować.»

                - a powinieneś drugiej. Jeszcze sam podałeś linka na siebie - to trzeba być zjebem.

                I poproś żeby ktoś cię dobrze wyruchał, bo się strasznie sfochowany zrobiłeś.

                • schweppes1 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 16:09
                  klemens1 napisał:

                  > Użyłeś formy pierwszej:
                  >
                  > jakby I «partykuła komunikująca, że wyrażony w zdaniu sąd nie odpowiada dosł
                  > ownie faktycznemu stanowi rzeczy, np. Wszystko w jego żołądku zaczęło jakby pul
                  > sować.»

                  >
                  > - a powinieneś drugiej. Jeszcze sam podałeś linka na siebie - to trzeba być zje
                  > bem.
                  >
                  > I poproś żeby ktoś cię dobrze wyruchał, bo się strasznie sfochowany zrobiłeś.

                  Nie widzisz, że obie formy są pisane łącznie, tępy półanalfabeto? Może nie umiesz też czytać, niepiśmienny przygłupie?

                  A wyruchać to sobie możesz swoją starą, tępy pedale.
                  • klemens1 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 16:40
                    schweppes1 napisał:

                    > klemens1 napisał:
                    >
                    > > Użyłeś formy pierwszej:
                    > >
                    > > jakby I «partykuła komunikująca, że wyrażony w zdaniu sąd nie odpowiad
                    > a dosł
                    > > ownie faktycznemu stanowi rzeczy, np. Wszystko w jego żołądku zaczęło jak
                    > by pul
                    > > sować.»

                    > >
                    > > - a powinieneś drugiej. Jeszcze sam podałeś linka na siebie - to trzeba b
                    > yć zje
                    > > bem.
                    > >
                    > > I poproś żeby ktoś cię dobrze wyruchał, bo się strasznie sfochowany zrobi
                    > łeś.
                    >
                    > Nie widzisz, że obie formy są pisane łącznie, tępy półanalfabeto? Może nie umie
                    > sz też czytać, niepiśmienny przygłupie?

                    Chodziło mi o inny artykuł oczywiście:

                    polszczyzna.pl/jakby-czy-jak-by/
                    >
                    > A wyruchać to sobie możesz swoją starą, tępy pedale.

                    Mogę ruchać, kogo chcę bez twojego zezwolenia, niedoruchana babo.

                    A pedałem jest ten, kto grozi że zacznie mnie ignorować, a tego nie zrobił.
                    Zresztą - i tak jesteś niedoruchany więc wiele to nie zmienia.


          • waga170 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 13:40
            klemens1 napisał:

            > Przy niższych obrotach mógłby być wyższy moment, to go zdławili. I to bez korzy
            > ści dla mocy max czy momentu wyżej.

            Klimek, moment przy niskich obrotach JEST wysoki a przy wyzszych jeszcze wyzszy. Z wielka korzyscia dla mocy max, dlatego jest 400 koni z dwoch litrow. To jest turbobenzyna a nie turbognojowka. Zdlawili to chyba twoje jaja w imadle.
            • klemens1 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 15:03
              waga170 napisała:

              > klemens1 napisał:
              >
              > > Przy niższych obrotach mógłby być wyższy moment, to go zdławili. I to bez
              > korzy
              > > ści dla mocy max czy momentu wyżej.
              >
              > Klimek, moment przy niskich obrotach JEST wysoki a przy wyzszych jeszcze wyzszy
              > . Z wielka korzyscia dla mocy max, dlatego jest 400 koni z dwoch litrow. To jes
              > t turbobenzyna a nie turbognojowka. Zdlawili to chyba twoje jaja w imadle.

              Nie, menelu - 280 Nm przy 2000 rpm to nie jest wysoki moment przy porównaniu z pozostałymi osiągami.

                • klemens1 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 15:45
                  waga170 napisała:

                  > A twoj debilizm nie jest wysoki przy porownaniu z innymi debilizmami, ale niski
                  > tez nie jest.
                  > Wyslij swoja skodzine do AMG zeby ja troche zdlawili.

                  Coś odpyskować musiałeś, menelu.
                  Miałem jeszcze przygotowany argument merytoryczny dotyczący porównania momentów obrotowych w innych silnikach, ale okazuje się on niepotrzebny.
              • gzesiolek Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 19:55
                Ale wbrew pozorom nie jest łatwo zbudować sprężarkę która dmucha tak, że od 2k RPM masz np. 400Nm i aż do 7k rośnie do 500Nm... Tutaj dmuchnięcie jest wyżej ale spokojnie to co jest do 3k RPM wystarcza do dynamicznej jazdy... Ale im wyżej tym lepiej... Stara dobra szkoła... Jak w WRC na początku wieku... Dzięki temu masz tak wysoką moc. VW cały czas walczy jak zrobić ideał na stylu wysoką moc, moment przy niskim zużyciu paliwa... Stąd tak niskie obroty, mocne doładowanie i uboga mieszanka... I stąd kłopoty np. z tak rewelacyjnym silnikiem jakim był 1.4 TSI 180KM... Po prostu nie da się mieć i nisko moment, i wysoką moc max, i niskie spalanie... Znam ludzi którzy z tego silnika uzyskują 250KM i większą trwałość niż Ori... Ale kosztem gorszego spalania i minimalnego przesunięcia momentu maks w górę... o dziwo wtedy łańcuszki złego dostawcy wytrzymują lata...
    • bruner4 Re: AMG A45s - fajny auto ale nie dla Klemensa 28.12.20, 21:15
      Też jest się czym podniecać...Ja znalazłem nieco inny wykres dla tego auta niż Trypel i tak; przy 2000obr/min jest 40 KM i 142 Nm momentu (tragedia), przy 3000obr/min jest 141 KM i 329 Nm, 4000obr/min: 257 KM i 452 Nm.
      To jeździ jak wysilona wyścigówka, sytuacje ratuje tylko szybka skrzynia-automat o dużej liczbie przełożeń. Do wolnossaka to mu daleko, wbrew temu co napisano.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka