Dodaj do ulubionych

brak komentarzy pod tekstami o elektrykach

26.02.21, 12:21
Dzień dobry,
zauważyliścię, że pod hurraoptymistycznymi materiałami o elektrykach nie ma możliwości komentowania? Chciałbym wiedzieć jak długo trwa ładowanie z DOMOWEGO gniazdka takiego Renault Zoe?
Ile to kosztuje? Bo pisanie o BEZPŁATNYCH ładowarkach, to zwykłe oszustwo! One zaraz PRZESTANĄ być bezpłatne i za "szybkie" (godzina? dwie?) ładowanie trzeba bedzie słono płacić?
Jaka jest trwałość akumulatorów, ile cykli ładowanie/rozładowanie przewiduje producent i co potem? Złom?
Pozdrawiam wszystkich NORMALNYCH Motomaniaków ;-))))
Obserwuj wątek
    • galtomone Re: brak komentarzy pod tekstami o elektrykach 26.02.21, 12:47
      Nie wiem ile trwa, ale na pewno za długo.

      Mnie jeszcze ciekawi, co sie stanie jak wszyscy tak zaczną ładować - zakładająć, że da sie jakoś doprowadzić pra do kązdego miejsca parkingowego w miescie, grazu, itd... Ot, takie zwykłe 220... i wieczorem 80% tych miejsc zaczyna ładowac auta...

      TV w domu przestanie mi działać?
    • race444 Re: brak komentarzy pod tekstami o elektrykach 26.02.21, 17:12
      Brak komentarzy bo 99,50% nie ma zadnego pojecia na ten temat. ZOE jest wyposazony w 2 typy baterii 40 kWh i 50 kWh. W domu z normalnego gniazdka 220/230V 10 A ladowanie bateriii 50 kWh trwa 32 godziny. Tak 32 godziny z gniazdka domowego a roznica CZASU w ladowaniu polega na tym czy ladujesz pradem zmiennym czy stalym a takze jaka moc ma stacja na ktorej ladujesz. Na stacjach szybkiego ladowania baterii 40 kWh trwa ok. 70 minut a 50 kWh - 90 minut (80% pojemnosci). Tu trzeba powiedziec, ze mamy rozne stacje i te najszybsze potrzebuja od 70 minut do 4-5 godzin. Bateria w "elektryku" nie nalezy do ciebie tylko bateria jest dzierzawiona tzn, ty kupujesz auto w autosalonie a baterie dostarcza producent baterii i z nim podpisujesz umowe na dzierzawe. Ten producent daje gwarancje, jak rowniez przeprowadza wszystkie konserwacje i przeglady tej baterii. Kiedy trzeba baterie wymienic to oni wymieniaja baterie na nowy egemplarz. Te wszystkie operacje troche kosztuja i wielu, ktorzy "napalili" sie na elektyka po zapoznaniu sie ze szczegolami poprostu rezygnuje. Co do cen ladowania jest tyle mozliwosci ile stacji bo, np: w Holandii czy Szwajcarii jezeli bukujesz hotel to ladowanie "elektryka" jest w cenie pobytu z drugiej strony czytalem, ze we Francji przejechanie ze Strassburga do granicy z Hiszpania moze kosztowac nawet 80 Euro. Rynek europejski jezeli chodzi o elektryki nie ma jeszcze stabilizacji i w kazdym kraju jest inaczej, jezeli chodzi o ceny za ladowanie baterii z drugiej strony ten kto wierzy w bezplatne ladowanie jest poprostu glupcem.
    • bolo2002 Re: brak komentarzy pod tekstami o elektrykach 27.02.21, 08:41
      Należę do normalnych motomaniaków. Z tymi pseudo-elektrykami to chodzi o lobbing . Towarzystwo chowa sie pod hasłem-katastrofa klimatyczna i zaczyna promować elektryczne złomy! Oto własnie kilka dni temu-Amerykanin w Texasie zapłacił za ładowanie swojej Tesli 3333zł !!! Niebawem w Polsce -PIS-dzielska władza wprowadzi do ceny prądu akcyzę-no bo skoro benzyny i diesla kupowac Polacy beda mniej- to trzeba to sobie zrekompensować-przeciez koryto + tej zgniłej władzy sie nalezy! na temat tzw. "elektryków " to szkoda mojego czasu- bo mógłbym udowodnic na liczbach- i faktach , ze tylko niespełna rozumu ludzie kupuja to gówno. Szkoda mojego czasu. Nie tracąc czasu na dyskusje o pseudoelektrykach nawiedzonego kłamczucha Pinokio-Morawieckiego- leję diesla 1 raz i przejeżdzam nim 1500 km - po całej Europie , kiedy chcę i ile chcę. "elektryki" -tylko dla chorych psychicznie!
      • gj61 Re: brak komentarzy pod tekstami o elektrykach 08.03.21, 04:06
        Nie wiem czy to jest CENZURA. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale nie sądzę aby ktoś normalny na umyśle kupował pojazd który, "tankować" się będzie pod domem 36 godzin!!! A koszt tej czynności będzie większy niż zatankowanie merca beczki dieslem pod korek w pięć minut!!!! Gdzie sens i logika? Przecież prąd nie rośnie na drzewie i też trzeba go wyprodukować? Aż tak ludzie są idiotami, aby jednemu cwaniakowi (Musk) nie zadać PROSTEGO pytania? No bez jaj...
    • tisi123 Re: brak komentarzy pod tekstami o elektrykach 08.03.21, 13:37
      a) nie zauważyłem żeby ktokolwiek blokował możliwość komentowania w artykułach o elektrykach
      b) ładowanie trwa tyle ile wynika ze wzoru: pojemność akumulatorów podzielone przez (napięcie razy natężenie). Z gniazda domowego możesz na luzie osiągnąć 3,7 kW (230 V razy 16 A). Więc podziel sobie pojemność akumulatorów przez 3,7 i będziesz miał wynik w godzinach. Widzę, że szkoła podstawowa to był czas stracony...
      c) nic na świecie nie jest za darmo. Nie stać Cię - nie używaj
      d) trwałość akumulatorów to więcej niż 8 lat - na tyle zazwyczaj producenci dają gwarancję na akumulatory. NIezależnie od liczby od cykli ładowania/rozładowania.

      Z tego co piszesz widać, że nie masz pojęcia o temacie.

      P. S. Pomnóż sobie pojemność akumulatorów przez cenę za kilowatogodzinę prądu i będziesz wiedział ile kosztuje "zatankowanie"
      • bwv1080 Re: brak komentarzy pod tekstami o elektrykach 08.03.21, 18:40
        tisi123 napisał:

        > b) ładowanie trwa tyle ile wynika ze wzoru: pojemność akumulatorów podzielone p
        > rzez (napięcie razy natężenie). Z gniazda domowego możesz na luzie osiągnąć 3,7
        > kW (230 V razy 16 A). Więc podziel sobie pojemność akumulatorów przez 3,7 i bę
        > dziesz miał wynik w godzinach.

        W przypadku ładowania niska mocą mniej więcej tak. W przypadku ładowania większymi mocami chwilowa moc ładowania zależy mocno od stopnia naładowania akumulatora. Największa jest w przybliżonym przedziale 20-80 %. Przy mocno rozładowanym akumulatorze sterowniki ładowania ograniczają moc. Natomiast przy wysokim stanie sam akumulator znacznie wolniej przyjmuje ładunek. Dlatego na tym samym punkcie ładowania ładowanie 80 -> 100 % może trwać tyle samo, a nawet dłużej, niż 20 -> 80 %.

        > d) trwałość akumulatorów to więcej niż 8 lat - na tyle zazwyczaj producenci daj
        > ą gwarancję na akumulatory. NIezależnie od liczby od cykli ładowania/rozładowan
        > ia.

        W przypadku pracy całymi cyklami 100 % - 10 % - 100 % - 10 % ... liczba cykli jak najbardziej ma cokolwiek negatywny wpływ na trwałość akumulatorów.
        • tisi123 Re: brak komentarzy pod tekstami o elektrykach 09.03.21, 09:30
          Autor wątku zadał proste pytania, na które odpowiedziałem w sposób prosty :-)
          Z całą resztą się zgadzam (zwłaszcza że sam użytkuję hybrydę plug-in), ale jeżeli chodzi o negatywne wpływy czegokolwiek na cokolwiek to wszystko ma wpływ na zużycie dowolnej rzeczy we wszechświecie. Ostry start spod świateł dowolnego pojazdu (o rozruchu silnika przy -30 stopni nie wspominając) też parę rzeczy zużywa.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka