Dodaj do ulubionych

Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow

23.03.21, 11:58
i innych DSGowcow. Kiedys wszyscy bedziemy CVTowcami. Bo to kurwa najlepsze!
Obserwuj wątek
    • gzesiolek Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 12:21
      Tylko, żeby wreszcie praktyka nadążyła za teorią. Bo CVT było teoretycznie super, a w praktyce niekoniecznie... i już chyba przegrało swoją szanse przy napędach spalinowych...

      A poza tym wszyscy wkrótce będziemy bezskrzyniowcami, bo przy napędzie elektrycznym przełożenie jest zbędne...
      • klemens1 Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 13:03
        gzesiolek napisał:

        > A poza tym wszyscy wkrótce będziemy bezskrzyniowcami, bo przy napędzie elektryc
        > znym przełożenie jest zbędne...

        Nie byłbym tego taki pewien.
        W spaliniakach skrzynia jest potrzebna choćby dlatego, że mają słaby moment obrotowy z dołu i trudno im utrzymać obroty rzędu 1/min. Ale praw fizyki nie zmienisz - przy danej charakterystyce silnika zredukowanie przyspieszenia zwiększy moment na kołach, z wydłużenie przełożenia spowoduje że silnik nie musi się kręcić tak szybko.
        Zresztą - w elektrykach skrzynie biegów już są - i mowa oczywiście o więcej niż jednym przełożeniu "do przodu".
      • vogon.jeltz Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 14:10
        > Bo CVT było teoretycznie super, a w praktyce niekoniecznie...

        W praktyce to recenzenci i klientela narzekali, że przy przyspieszaniu "wyje a nie przyspiesza" tzn. odczuwalne przyspieszenie jest inne niż takie, jakie wg subiektywnych odczuć być powinno ​(choć to nie bug tylko feature zapewniający optymalne obroty). Stąd protezy w postaci symulowanych "przełożeń". A z drugiej strony, skrzynie o charakterystyce CVT (choć odmiennej od klasycznej konstrukcji) w toyotowskich hybrydach nie mają sobie równych - też w praktyce.
          • vogon.jeltz Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 17:51
            > ale awaryjność i spalanie do osiągów też miały zwykle gorsze niż tradycyjne hydrokinetyki.

            Skrzynie dwusprzęgłowe na ten przykład wcale nie słyną z jakiejś większej niezawodności, a rozpleniło sie tałatajstwo jak szarańcza w Etiopii. Kwestia tego, w co producenci chcą inwestować,. Przykład Toyoty dowodzi zaś, że możliwe jest stworzenie skrzyni bezstopniowej, która będzie praktycznie niezajebywalna.
        • trypel Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 16:59
          Miałem w audi multitronica i uważam że to była super skrzynia. Niestety tylko póki działała
          Bo faktycznie awaryjność miala powyżej akceptowalnej
          Z drugiej strony mam 18 letnia bezstopniowa skrzynkę w vespie. Dziala bezawaryjnie i jedyne co trzeba to zmienić pasek co pqre lat
        • bwv1080 Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 17:00
          vogon.jeltz napisał:

          > skrzynie o charakterystyce CVT (choć odmiennej od klasyczn
          > ej konstrukcji) w toyotowskich hybrydach

          eCVT skrzyniami CVT - skrzyniami bezstopniowymi.
          Już o tym rozmawialiśmy - skrot CVT nie zawiera informacji o technicznym rozwiązaniu skrzyni - ani nie oznacza jednego konkretnego rozwiązania, ani nie wyklucza jakichś innych rozwiązań.
            • bwv1080 Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 17:30
              duze_a_male_d_duze_m napisał:
              > Czy warto jeździć w trybie B ("mocniejszy odzysk")?

              W normalnych warunkach nie. Tryb B w Toyotach HSD nie zmniejsza zużycia i nie polepsza rekuperacji, a jedynie wzmacnia hamowanie silnikiem. W normalnych warunkach B zwiększa zużycie paliwa. Sens ma tylko na długich zjazdach w terenach górskich, aby utrzymać prędkość bez użycia hamulca ciernego, kiedy kwestia lekkiego zwiększenia zużycia paliwa jest drugorzędna.

              Tryb B w Toyotach HSD nie jest równoznaczny z trybem B np. w samochodach elektrycznych.
            • vogon.jeltz Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 17:42
              > Czy warto jeździć w trybie B ("mocniejszy odzysk")?

              Tryb "B" wbrew miejskim legendom to nie jest "mocniejszy odzysk". To jest tylko hamowanie silnikiem, przydatne na podczas zjazdu z góry. Podobny efekt można zresztą osiągnąć przy pomocy tempomatu (o ile zjazd pozwala na jazdę z prędkością min. 40 km/h) - będzie hamował przy pomocy generatora dopóki bateria nie naładuje się do pełna, a następnie włączy silnik spalinowy - który w tym momencie nie będzie spalał paliwa (w uproszczeniu), tylko sprężał powietrze w cylindrach, jak w tradycyjnyh samochodach przy hamowaniu silnikiem.
          • vogon.jeltz Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 17:44
            > eCVT są skrzyniami CVT - skrzyniami bezstopniowymi.
            > Już o tym rozmawialiśmy - skrot CVT nie zawiera informacji o technicznym rozwiązaniu skrzyni

            Zgadza się, ale właśnie dlatego użyłem określenia "konstrukcja klasyczna", która oparta na jest na innym mechanizmie niż eCVT, choć obie są skrzyniami bezprzełożeniowymi.
    • galtomone Re: Zla wiadomosc dla manualowcow, automatowcow 23.03.21, 12:22
      Mnie tam rybka jaki mechanizm bedzie za mnie zmienic biegi, byle robil to dobrze i sie nie psul.

      Z CVT mialem kontakt w Avensis III... mieszane wrazenia.
      Jakos hydrokinetyk z Ave I, ktorego mialem bardziej mi odpowiadal.

      Ale teraz podobno inne, wiec mnie tam rybka a nie zla wiadomosc.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka