Dodaj do ulubionych

Żywotność 1.4 Turbo

01.04.21, 00:43
Podobają mi się:
Alfa Gulietta 1.4 Turbo (najlepiej ta 170 KM)
Opel Astra 1.4 Turbo (niestety tylko 140 KM)
Skoda Octavia III 1.4 Turbo

Niestety auta w miarę przystępne cenowo mają 200kkm na budziku. Czy warto kupić taki samochód? Czy to już kres silnika?
Obserwuj wątek
    • bolo2002 Re: Żywotność 1.4 Turbo 01.04.21, 08:12
      Takich wózków nie kupuj! Silniki 1,4 turbo to tzw. silnikim przesilone. Ich zywotnosc jest 150-200 tys i na tym koniec!!!! Jeśli chcesz pojezdzić używanym wózkiem -kilka lat- to kupuj silnik wolnossący. Np 2,0 Mazdy 3 i Mazdy 6 -masz 165 KM . Tam nie ma turbo! Bardzo dobry i pewny silnik!
      • only_the_godfather Re: Żywotność 1.4 Turbo 01.04.21, 08:28
        Weź człowieku nie pierdziel. Dziwnym trafem, znam kilka aut np, Renault z silnikami TCe w tym 1.4 i uznawany za silnik wysokiego ryzyka 1.2 i auta mają najechane ponad 200 tys i nic się nie dzieje. Trzeba je tylko poprawnie serwisować.
      • ktos_z_kosmosu Re: Żywotność 1.4 Turbo 01.04.21, 08:40
        bolo2002 napisał:

        > Jeśli chcesz pojezdzić używanym wóz
        > kiem to kupuj silnik wolnossący. Np 2,0 Mazdy 3 i Mazdy 6 -masz 165
        > KM . Tam nie ma turbo! Bardzo dobry i pewny silnik!

        Akurat zaobserwowane wczoraj.
        Widziałem pod sklepem zapakowaną Mazdę 6. Turbo nie miała, błotników też.
      • pies_w_studni Re: Żywotność 1.4 Turbo 01.04.21, 11:25
        Bzdury gadasz, stary człowieku. 1.4 Multiair w Alfie Romeo to bardzo dobry silnik, dynamiczny, w dodatku wytrzymały i tani w utrzymaniu (żeliwny blok, wtrysk pośredni). Po 2012 roku, od kiedy montują poprawiony moduł sterowania zaworami Uniair nic się z tym silnikiem nie dzieje.
        Wsiadaj w swoją kiję, i jedź na działkę.
    • gzesiolek Re: Żywotność 1.4 Turbo 01.04.21, 18:40
      Generalnie silniki całkiem ok. Najsłabiej wypada chyba ten od VW zwłaszcza jak jest jeszcze na łańcuchu. No i bardziej liczy się jak był dbany i ujeżdżany, a czy ma 150 czy 200k km przebiegu...
    • ari Re: Żywotność 1.4 Turbo 01.04.21, 20:37
      Jeśli Skoda 1.4 TSI 160KM to ja zdecydowanie odradzam. Miałem Tiguana z tym silnikiem z 2012 (czyli rzekomo już poprawiona wersja) , ale i tak problemy z rozrządem odbijały mi się czkawką. Koszty zamknęły się w kilku tysiącach, a np. znajomemu z pracy w jego Scirocco pękły tłoki co często może oznaczać nieopłacalność naprawy. Nie pakowałbym się zwłaszcza jeśli nie wiesz kto i jak jeździł tym samochodem.

      Oplowski 1.4 to niezły i trwały silnik. Możliwe że z tych trzech najtrwalszy, a na pewno najprostszy - ma np. pośredni wtrysk. Jeśli turbo ma dla Ciebie oznaczać dynamikę to nie jest to co prawda demon prędkości. Ale jest to dobry wybór jeśli chcesz jeździć w miarę żwawo i niedrogo - możesz poszukać Astry z tym silnikiem z fabrycznym LPG :)

      Alfa to wg mnie zdecydowanie najfajniejszy wózek z tych trzech. Jeździłem Giuliettą 170KM kolegi, spora frajda. Fiatowskie multijety mają dobre opinie, a już pod kątem designu to Astra i Octavia to naprawdę ubodzy krewni z prowincji :)
    • wislok1 Re: Żywotność 1.4 Turbo 01.04.21, 21:01
      Jak chcesz sie stresowac, to kupuj...

      Ja mialem Astre 1,4 Turbo i w okresie gwarancji padlo sprzeglo, w praktycznie nowym aucie...
      Jest to je.any zlom z Gliwic....

      Ubezpieczenie pokrylo wszystkie koszty, warsztat przyznal, ze to nie moja wina, ze to po prostu DZIADOSTWO przy produkcji...
      2 tygodnie jezdzilem Mercedesem GLA jako zastepczym autem...

      Polka, ktora pracowala jako kierowca taxi i mnie z warsztatu do firmy Sixt, ktora mi zastepcze auto przekazala, stwierdzila
      NIGDY WIECEJ OPLA
      Ona sama miala podobne atrakcje....
        • ari Re: Żywotność 1.4 Turbo 02.04.21, 13:25
          zawsze można kupić kombi , one są (były?) montowane w UK, ale czy to zmienia jakośc nie wiem.

          z drugiej strony kilku moich znajomych miało/ma gliwickie Astry i nie narzekają. Autka może bez polotu ale raczej porządne.
          • gzesiolek Re: Żywotność 1.4 Turbo 02.04.21, 15:33
            Ja sam nie mam złych doświadczeń, ale kilka osób narzekało na różne duperele... A to skrzynia strasznie haczy, a to sprzęgło, a to silniczek od wycieraczek, a zbieżność, a to hamulce... Z drugiej strony w większości to były auta firmowe...
            No ale najłatwiej uzasadnić to tym, że można trafić mniej lub bardziej pechowo... Stąd mój tekst o samochodzie z wtorku...
        • vogon.jeltz Re: Żywotność 1.4 Turbo 02.04.21, 13:42
          > a że jakość aut z Gliwic jest mocno różnorodna.

          Nie wiem jak Ople z Gliwic, ale jakość wykonania produktów wytwarzanych w Polsce jest zwykle dość wysoka. Także samochodów. Fiat przenosząc produkcję Pandy do Włoch sam przyznawał, że robi to z przyczyn "politycznych", bo jakość aut z olskiej fabryki była wyższa.
          • wislok1 Re: Żywotność 1.4 Turbo 02.04.21, 18:56
            NIe tylko politycznych, koncern Fiat dostal ogromna kase od rzadu Italii to przeniesienie...
            Do tego tzw. opinia publiczna w Italii bila brawo, a to sie przelozylo na wieksza sprzedaz aut w Italii...

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka