Dodaj do ulubionych

Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB

28.09.21, 19:23
Wy tu gadu gadu, media reżimowe nabrały wody w usta, tymczasem z powodu brexitu w Wielkiej Brytanii jest kryzys paliwowy. Z braku kierowców cystern dostawy paliw na stacje benzynowe opadły znacznie poniżej potrzeb. Obecnie polowa wszystkich stacji benzynowych nie ma paliwa, a na pozostałych utworzyły się wielogodzinne kolejki, z racjonowaniem ilości tankowanego paliwa i rękoczynami w zestawie. Dobrze, ze kartek jeszcze nie wprowadzili.

Johnson obiecuje (słowo klucz: obiecuje) interwencyjne dostawy cysternami wojskowymi.

Inny aktualny efekt brexitu to kilkusetprocentowy wzrost cen gazu i masowe bankructwa dostawców.

Jak tam z poleksitem?
Obserwuj wątek
    • vogon.jeltz Re: Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB 28.09.21, 19:39
      > Z braku kierowców cystern dostawy paliw na stacje benzynowe opadły znacznie poniżej potrzeb.

      Gadałem właśnie dziś z gościem z UK, Anglikiem. Te niewystarczające dostawy to tyleż brak kierowców cystern, co efekt paniki wśród ludzi, którzy usłyszawszy informacje o niedoborach rzucili się masowo wykupywać paliwa. Zamknięte koło.
      • bwv1080 Re: Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB 28.09.21, 19:48
        vogon.jeltz napisał:
        > Te niewystarczające dostawy to
        > tyleż brak kierowców cystern, co efekt paniki wśród ludzi, którzy usłyszawszy i
        > nformacje o niedoborach rzucili się masowo wykupywać paliwa. Zamknięte koło.

        Ludzie policzyli dwa a dwa. Skoro od kilku dni pustoszeją regały w supermarketach, to należy oczekiwać również ograniczenia dostaw paliw.
        • carnivore69 Re: Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB 29.09.21, 11:43
          > Ludzie policzyli dwa a dwa. Skoro od kilku dni pustoszeją regały w supermarketa
          > ch, to należy oczekiwać również ograniczenia dostaw paliw.

          Przede wszystkim panic buying. Oczywiście podsycony zapewnieniami Borysa i spółki, że "wszystko jest pod komntrolą".

          Co do regałów, u mnie we weekend w lokalnym supermarkecie ser raclette i calvados jeszcze były. Nie mówiąc o lokalnych strategicznych dobrach. Więc póki co bez stresu.

          Pzdr.

      • trypel Re: Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB 28.09.21, 19:50
        Ale faktycznie braki w sklepach maja wciąż na wysokim poziomie
        Przy czym w sporym stopniu to nie tylko wina brexitu
        UK było w dużo większym stopniu uzależnione od importu niż reszta Europy i na dodatek spora część tego importu to była daleka Azja. Cena kontenera z Chin do UK w ciągu roku skoczyła z 3 tys usd do ponad 20.
        Poza tym kontenerów nie ma.
        Paliwo to ostatni kamyczek
        Kierowców brakuje w takim stopniu że tylko amazon wciąż daje rade z szybkimi dostawami, reszta już z jednego dnia doszla do 2-3
        Wszystko to miod na serce producentow i dostawcow z europy wschodniej. A teraz rowniez dla chetnych do zostania kierowca w UK (zarobki podobno poszybowały w gore)
        • qqbek Re: Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB 28.09.21, 21:40
          Kierowców C i C+E jest w Wielkiej Brytanii trochę ponad milion.
          Więcej niż trzeba.
          Znajomy ostatnio podrzucał skan autentycznego ogłoszenia o pracę, ze stawką 12 Funtów za godzinę.
          No na pewno tysiące się na to rzucą (może nie setki tysięcy, bo wśród wymogów jest ADR).

          Problemem nie jest wcale brak kierowców, tylko to, że w Wielkiej Brytanii też funkcjonowały typowe Janusz-Transy. Dopóki była tania siła robocza z Polski, Słowacji, Rumunii i Bułgarii, dopóty stawki były w piwnicy.

          Po Brexicie skończyło się eldorado, skończył się też kabotaż (który według szacunków odpowiadał za prawie 9% wszystkich przewozów w Wielkiej Brytanii, a na który herbatniki patrzyły bardzo pobłażliwie).
          • trypel Re: Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB 28.09.21, 21:45
            Może właśnie brak kabotazu teraz doprowadził do tego że firmy za bardzo nie chcą wozić do UK? Nie wiem
            Oficjalnie narzekają tylko na odprawy i papierologie większą niż w krajach pozaunijnych od zawsze.
            Ale moja koleżanka mowi ze teraz kierowcy raczej na kasę nie narzekają
    • al.1 Re: Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB 30.09.21, 00:33
      bwv1080 napisała:

      > Wy tu gadu gadu, media reżimowe nabrały wody w usta, tymczasem z powodu brexitu
      > w Wielkiej Brytanii jest kryzys paliwowy. Z braku kierowców cystern dostawy paliw na
      > stacje benzynowe opadły znacznie poniżej potrzeb .

      A może ich kierowcy dostali propozycję nie do odrzucenia by wziąć szprycę? Takie szantaże pracodawców nie są tam rzadkością :|
    • bwv1080 Re: Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB 04.10.21, 18:41
      Kolejny przykład geniuszy kompetencji i ich desperacji:
      Ministerstwo komunikacji zwróciło się listownie do mieszkających w UK Niemców z prawem jazdy wydanym przed 1999 rokiem z zachęta do podjęcia zatrudnienia jako kierowca ciężarówki *). Przy czym pracownicy ministerstwa nie zajmowali się szczególnie aktualnym zajęciem adresatów, ergo taki list dostawali również dajmy na to wykładowcy szkol wyższych czy brokerzy.

      ___
      *) Wydawana do tego czasu niemiecka najniższa kategoria na samochody, czyli Klasse 3, była ekwiwalentna do C1E.

      www.faz.net/aktuell/wirtschaft/mehr-wirtschaft/in-grossbritannien-lebende-deutsche-mit-altem-fuehrerschein-sollen-trucks-fahren-17566346.html
      • carnivore69 Re: Efekt brexitu - brak paliwa na stacjach w GB 04.10.21, 19:25
        bwv1080 napisała:

        > Kolejny przykład geniuszy kompetencji i ich desperacji:
        > Ministerstwo komunikacji zwróciło się listownie do mieszkających w UK Niemców z
        > prawem jazdy wydanym przed 1999 rokiem z zachęta do podjęcia zatrudnienia jako
        > kierowca ciężarówki *). Przy czym pracownicy ministerstwa nie zajmowali się sz
        > czególnie aktualnym zajęciem adresatów, ergo taki list dostawali również dajmy
        > na to wykładowcy szkol wyższych czy brokerzy.
        >
        > ___
        > *) Wydawana do tego czasu niemiecka najniższa kategoria na samochody, czyli Kla
        > sse 3, była ekwiwalentna do C1E.
        >
        W wiadomościach tutejszych tego nie zauważyłem (wiec może mialo się odbyć ‚under the radar’), niemniej w sobotę znajomi Niemcy podzielili informacją. I odpowiedzią cytowanego bankowca inwestycyjnego, że poki co nie planuje zmiany kariery.

        Pzdr.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka