Dodaj do ulubionych

HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema?

12.12.22, 08:47
Powolutku (na razie na tyle wolno, że zbieram informacje - na jazdy "testowe" jeszcze nie czas(*)) zbieram informacje.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z HSD Toyoty w zakresie różnic między kolejnymi generacjami?

III jest w Auris, która mnie interesuje (kombi), a IV w Corolli.

Na papierze nie wielkie różnice 136KM w Auris vs 122KM w Corolli (silnik benzynowy ten sam - w układzie hybrydowym są zmiany, przez co całość stała się mniejsza gabarytowo - chyba MG1 jest w IV gen szeregowo a nie równolegle jak w III - ale mogę się mylić, bo czytałem tylko trochę opisów HSD i zasad działania), ale chyba "elektrycznie" Corolla radzi sobie lepiej.

Oczywiście różnice w cenie aut są, bo Corolla młodsza, dlatego zastanawiam się, czy w jeździe "dookoła" komina (w Kato nie ma tragedii z jazdą autem po mieście poza newralgicznymi miejscami) będzie to jakoś bardzo mocno odczuwalne?
Bardziej interesuje mnie np. szybkość reakcji na gaz w obu modelach.
A na krótkich jazdach "testowych" sprawdzając konkretny egzemplarz przed zakupem to i tak nie wiele się "wyczuje" do porównania...

W każdym razie na moje potrzeby (chcę kombi, nie zamierzam specjalnie zapierdalać, chcę, żeby były możliwie bezawaryjne i z automatem [tu nie do końca, bo nie ma skrzyni biegów, ale efekt ten sam - wciskam gaz i jadę] i ekonomicznie w mieście (terasy robię ostatnio bardzo rzadko) wydaje się, że to najlepszy możliwy wybór.

Diesel mi niepotrzebny, hybrydy mild i z dieslem bez sensu, inne hybrydy to i np. skrzynie dwusprzęgłowe, więc potencjalnie kolejny kłopot i wydatki za jakiś czas.

Koleżanka ma Corolle hybrydę (rocznik 2022 - 1.8 122KM) ale służbowa więc tylko wiozłem tyłek jako pasażer kilka razy. Całkiem spoko i nawet to się rozpędza, choć subiektywne wrażenia są inne.

Obserwuj wątek
    • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 12.12.22, 10:44
      Generalnie, jak macie jakieś spostrzeżenia dotyczące tego napędu i/lub doświadczenia z HSD, to będę zobowiązany za wpisy.
      • trypel Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 12.12.22, 15:11
        Ja mogę tylko porównać aktualne Toyoty w wersji słabszej i silniejszej

        Słabsza naprawdę bardzo słaba
        Co ciekawe mocniejszą mniej pali poza miastem, wyraznie mniej czyli min 1 l mniej.
        Lubię skrzynie bezstopniowe więc napęd dla mnie super. Czego nie lubię to prowadzenie się. Corolle prowadzą się jeszcze gorzej od Kii. Dynamiczne luki, ostre zmiany kierunków i od razu masz choinkę na desce.
        Fotele za krótkie i bez regulacji.
        Bardzo skromny prześwit
        Ale w mieście faktycznie 4.5/100 realne bez wyrzeczeń
        Aha - z tyłu miejsca bardzo skromnie. Jak z przodu siadzie ktoś typu 180 cm to z tyłu już dorosły ma przechlapane
        • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 12.12.22, 17:35
          trypel napisał:

          > Ja mogę tylko porównać aktualne Toyoty w wersji słabszej i silniejszej
          >
          > Słabsza naprawdę bardzo słaba

          Subiektywnie jako pasażer bym tego az tak nie ocenił. Ale też ta wersja 122KM to nie ma być rakieta.

          > Co ciekawe mocniejszą mniej pali poza miastem, wyraznie mniej czyli min 1 l mni
          > ej.

          2.0 184KM raczej nie rozwazam. Malo jezdze ostatnio tras a zdecydowanie sporo w miescie, roznica w cenie juz duza. Jak juz to V generacja, ktora ma być w przyszlym roku (140KM) wydaje sie fajnym kompromisem.
          Wyprzedzić sie tym da, 120/140 ja trzeba pojedzie. A mandaty teraz wysoki wiec raczej jezdze tyle co na znakach (+ ciut i w sumie nidzie sie nie spiesze).
          Choc jak porownuje do mojego (prawie) 20 letniego staruszka to u mnie chyba nadal ciszej...

          > Lubię skrzynie bezstopniowe więc napęd dla mnie super.

          Ja lubie automatty a jeszcze bardziej lubie brak skrzyni biegow, wiec idea, ze tu jej nie ma bo przekładnie plaetarna ciezka za skrzynie biegow (inaczej niz funkcjonalnie) uznac, tez do mnie przemawia.
          Poza tym lubie gażety a idea tego napedu i zabawy w niskie spalanie do mnie przemawia.

          > Czego nie lubię to prowa
          > dzenie się. Corolle prowadzą się jeszcze gorzej od Kii. Dynamiczne luki, ostre
          > zmiany kierunków i od razu masz choinkę na desce.

          Ja mam SUVA ktory sie buja i jakos nie jezdze swoim tak, zeby cos sie swiecilo.
          Jakby to bylo sluzbowe, to moze bym marudzil.

          > Fotele za krótkie i bez regulacji.
          > Bardzo skromny prześwit

          Fotele znam od lat, bo to juz bedzie moje 4 czy 5 auto z koncernu.
          A przeswit teraz mam duzy... (w porownaniu) i co z tego... nie wykorzystuje do czegokolwiek.

          > Ale w mieście faktycznie 4.5/100 realne bez wyrzeczeń

          I to do mnie przemawia... + brak turbo, dpf, rozrusznika, skrzyni, sprzegla (tradycyjnego)

          > Aha - z tyłu miejsca bardzo skromnie. Jak z przodu siadzie ktoś typu 180 cm to
          > z tyłu już dorosły ma przechlapane

          Nas 2 + 1 a do tego rodzinnie to sie jedzie gdzies raz w roku. Wiec przezyjemy.
          Byle bylo kombi... w sumie tez nie potrzebne ale hatchback strasznie mi sie nie podoba.
    • kanna13 Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 12.12.22, 20:12
      O ciekawy temat.
      Bo się za czymś fajnym, takim niespecjalnie spotykanym na ulicy, od pewnego czasu rozglądam.
      Mialem oko na Formentora ale po bliższym zapoznaniu to jednak nie mój styl i wpadła mi w oko Toyota corolla hatchback 2023 w wersji GR SPORT i tam są proponowane silniki albo 140 albo 196 konne.
      • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 08:34
        To już V generacja HSD, nie wiem jak mocniejsza wersja, ale słabsza na pewno.
        Ze sportem to pewnie ma tyle wspólnego co nic, ale z informacji na YT wersja 140KM jest chwalona w pierwszych testach.
        Reakcja na "gaz" (tam nie ma nic mechanicznego) jest jak w elektryku.
        • duze_a_male_d_duze_m Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 09:32
          galtomone napisał:


          > Reakcja na "gaz" (tam nie ma nic mechanicznego)

          Co to znaczy?
          • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 09:36
            Pedał gazu nie jest mechanicznie połączony z niczym w silniku.
            • duze_a_male_d_duze_m Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 10:04
              Ale to chyba rozwiązanie znane od dziesiątek lat. Może chodzi o coś innego?
              • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 11:54
                Tak, z przekładnią planetarną, więc reakcja na pedał jest inna niż w autach z faktyczną skrzynią biegów. Jak w elektryku.
                • duze_a_male_d_duze_m Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 19:45
                  Ale tak było zawsze w hybrydach toyoty. Do reakcji pełnego elektryka droga daleka. Chyba, że chodzi o pluginy?
                  • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 08:26
                    duze_a_male_d_duze_m napisał:

                    > Ale tak było zawsze w hybrydach toyoty. Do reakcji pełnego elektryka droga dale
                    > ka. Chyba, że chodzi o pluginy?
                    >

                    Już w IV generacji taka reakcja jest. Tak działa układ planetarny.
                    Pewnie, że nie tak duża/odczuwalna jak w elektryku (bo moce jednak inne i za chwile włącza się silnik spalinowy) ale dokładnie tak to działa.
                    W innych hybrydach masz np. skrzynie DSG, więc na taką reakcje nie ma szans, bo i tak najpierw skrzynia musi się "poukładać" i dobrać przełożenie. W HSD silnik elektryczny od razu napędza MG2 (o ile dobrze pamiętam oznaczenia w tej konstrukcji).
                    • duze_a_male_d_duze_m Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 10:33
                      Wychodzi, że jeżdżę III gen - ct200h i taką III i pół w Nx 300h. Nie sądzę, żeby w gen IV miało to reagować jakoś spektakularnie inaczej, schemat pracy jest zdaje się ten sam.
                      • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 12:37
                        duze_a_male_d_duze_m napisał:

                        > Wychodzi, że jeżdżę III gen - ct200h i taką III i pół w Nx 300h. Nie sądzę, żeb
                        > y w gen IV miało to reagować jakoś spektakularnie inaczej, schemat pracy jest z
                        > daje się ten sam.
                        >

                        Budowa HSD miedzy tymi generacjami jest inna i na YT twierdzą, że zmiana wyszła układowi na dobre a reakcja na gaz jest szybsza (częsci mówi, ze taka jak w elektryku). Myślę, że z mojej perspektywy to już nie będzie miało aż takiego znaczenia... i tak jest lepiej niż w tradycyjnym układzie z biegami.

                        CT200h to jest chyba to samo co w Auris - jesli II gen? 136KM?
                        • duze_a_male_d_duze_m Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 13:43
                          To III gen 1.8 136KM jak Prius 3.
                          • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 07:13
                            I co... da się tym jechać/wyprzedzać? ;-)
                            • duze_a_male_d_duze_m Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 07:50
                              Wszystkim się da. Ct200h służy tylko do miasta, gdzie sprawuje się idealnie.
                              • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 07:54
                                A jak z zawieszeniem, itd... skitenis niżej narzeka, a to chyba i tu jest to samo 1:1
                                • duze_a_male_d_duze_m Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 09:28
                                  Na zawieszenie złego słowa nie powiem, alu 16'. Dobry kompromis. Auto nieduże w środku, wręcz małe, ale bardziej dopasowane niż ciasne.
                                • skitenis Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 09:46
                                  galtomone napisał:

                                  > A jak z zawieszeniem, itd... skitenis niżej narzeka, a to chyba i tu jest to sa
                                  > mo 1:1
                                  Narzekam na zawieszenie w zwykłym 1.,6. Co do hybrydy poprzedniej generacji to nie wiem, czy ze względu na większą wagę nie miała innych rozwiązań.
                                  • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 10:13
                                    Też nie wiem, ale z nie znalazłem negatywnych opinii. Od dupowóz z A do B.
        • kanna13 Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 12:10
          galtomone napisał:

          > Ze sportem to pewnie ma tyle wspólnego co nic,

          Chodzi mi bardziej o pewnie mniej spotykany wygląd zewnętrzy i kwestie wyposażenia ;-)
          • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 12:19
            A to pewnie tak - to chyba głównie o to chodzi.
          • trypel Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 12:25
            Szczerze mówiąc pierwszy raz widzę żeby ktoś szukajacy nietypowego auta kupowal toyotę:D
            • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 12:28
              trypel napisał:

              > Szczerze mówiąc pierwszy raz widzę żeby ktoś szukajacy nietypowego auta kupowal
              > toyotę:D
              >

              Ja miałem taką...

              Da się? ;-)
              • trypel Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 13:05
                Da się
                Ale te lata już nie wróca
                • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 13:59
                  Kto wie, może będzie za jakiś czas elektryczna i nawiązujaca do pierwszej
            • kanna13 Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 13:09
              trypel napisał:

              > Szczerze mówiąc pierwszy raz widzę żeby ktoś szukajacy nietypowego auta kupowal
              > toyotę:D
              >

              To inaczej: typowego, nowego, niespecjalnie awaryjnego, stosunkowo mało palącego, rozsądnie wyposażonego ale choć trochę nietypowego w stosunku do masówki spotykanej na ulicy czyli w domyśle w jakiejś fajnie wyglądajacej wersji wyposażeniowej i stylistycznej (coś jak miejskie i10 ale w wersji N-line, które kupiliśmy dla żony).
              No i budżet ograniczony do 140-150 tys.
              Więc jak widać budżet pozwala tylko patrzeć na modele typowe w lekko nietypowych konfiguracjach :-)
              • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 14:01
                No to raczej tylko hybrydowa Toyota się tu łapie. Wersja to osobna kwestia.
    • gzesiolek Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 12:36
      Ja bym celował jednak w tą mocniejszą Corollę. W jeździe testowej bez porównania, już do 50 rozpędza się sprawniej, a im szybciej jedziesz tym zapas mocy jest bardziej widoczny...
      A z rozmów z taksówkarzami i boltowcami/uberowcami wynikało, że to raptem 1-1,5l większe spalanie na 100km... Bo to podawali plus różnice w cenie dlaczego jeżdżą słabszą... Przynajmniej Ci co mieli swoje...
      • gzesiolek Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 12:37
        W mocniejszą znaczy się 2.0 HSD 184KM
        • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 13:01
          Spoko, ale Cena Czyni Cuda a poza tym, jeżdżąc do tej pory znacznie słabszymi autami tylko czasem marudziłem, ze "nie ma mocy".
          Teraz mam pod maską ponad 220KM i co z tego... I tak sobie jeżdżę spokojnie i zwykle nigdzie się nie spieszę, z pod świateł nie ścigam... Mam - jak to się mówi - wywalone, bo wystarczy obserwować co się dzieje i zwykle i tak jest się przed tymi co jadą gaz/hamulec.

          Tu bardziej do mnie przemawia kwestia generacji HSD - Auris III, Corolla (obecna) IV i możliwości jazdy na prądzie niż mocy. W mieście i tak się zwykle spokojnie toczę.

          Na to by szybko jeździć i z tej mocy korzystać to już coraz mniej okazji...
        • tbernard Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 14:48
          gzesiolek napisał:

          > W mocniejszą znaczy się 2.0 HSD 184KM

          Ta nowa Corolla w wersji słabszej 1.8 ma mieć już 140KM. Do jazdy miejskiej, czy nawet na spokojną trasę powinno dać radę. Ale jak ktoś choruje na wyprzedzaczkę, to zawsze lepiej wersję mocniejszą.
          • gzesiolek Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 23:30
            Wyprzedzaczke nie, ale cenię sobie, że na autostradzie manewr wyprzedzania wykonuje szybko a jak jakiś lewopasmowiec przyklejony jedzie na tempomacie 140 i ma w dupie, że jako wyprzedzany zaraz będę hamował z zębami w kierownicy to błyskawicznie mam prędkość większą od niego i zdążę wyprzedzić TIRa zanim ten się dotoczy... Z wiekiem mam coraz mocniejsze auta i jeżdżę coraz spokojniej, ale słabszego bym nie chciał...
            • tbernard Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 11:59
              Przyjąłem do wiadomości, że Ciebie stać na samochody z coraz mocniejszymi silnikami. Ale rozumiem też osoby, które decydują się na wersje z silnikami nie najmocniejszymi ale i tak dającymi wystarczający komfort jak wspomniany nowy silnik Corolli 140 KM.
      • trypel Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 13:04
        W mieście
        Na trasie dokladnie odwrotnie
        Większa pali 1-1.5 mniej
        Tyle wychodzi z wyników flotowych na ok 30 aut
        • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 14:03
          Swoja droga ciekawe ktory taksiarz/Uberowiec jezdzi taka z silnikiem 2.0 jak tam jest wtrysk bezposredni nie da sie dodac LPG jak do 1.8

          Cos mi ciezko w to uwierzyć, zeby akurat oni, do miasta kupowali mocniejsze i bez opcji obnizenia kosztów gazem.
        • tbernard Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 14:56
          trypel napisał:

          > W mieście
          > Na trasie dokladnie odwrotnie
          > Większa pali 1-1.5 mniej
          > Tyle wychodzi z wyników flotowych na ok 30 aut
          >

          Chyba tak na prawdę zależy o jakich prędkościach mowa w tych trasach i czy to autostradowo-ekspresowe, trasy, czy takie z wyprzedzaniem na potencjalną czołówkę, gdzie najczęściej wyprzedza się z gazem w podłodze. Podejrzewam, że spokojna trasa ekspresowo-autostradowa tak do 130 km/h to chyba nie koniecznie ta słabsza będzie palić więcej.
          Przy większych prędkościach lub częstym wyprzedzaniu na jednojezdniówce może być jak piszesz.
          Galtom jeżdżąc prywatnie pewnie będzie uprawiał nieco inny spokojniejszy styl jazdy niż przedstawiciele handlowi we flotowcach.
          • gzesiolek Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 13.12.22, 23:32
            Ale jesteś zafiksowany... Zrozum idiotyczne wyprzedzanie zależy od kierowcy a nie samochodu... Znam wielu idiotów z TDI 105-120KM... I takich b. spokojnych i ostrożnych z Mitsu Evo...
            • tbernard Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 11:50
              gzesiolek napisał:

              > Ale jesteś zafiksowany... Zrozum idiotyczne wyprzedzanie zależy od kierowcy a n
              > ie samochodu... Znam wielu idiotów z TDI 105-120KM... I takich b. spokojnych i
              > ostrożnych z Mitsu Evo...

              To jest argument za tym, że nawet przy prędkości 130 km/h na autostradzie ten słabszy spali więcej, bo to trasa?
              Nie chodziło mi wcale o to, czy wyprzedzanie jest idiotyczne, czy dobrze przemyślane, tylko sam fakt, że przy częstym wyprzedzaniu lepiej sprawuje się pojazd mocniejszy i mniej pali od słabszego, które wykonuje tak samo często te manewry.
              • gzesiolek Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 13:40
                Przy stałej prędkości 130-140 np. w Maździe spalanie 2.5 AT jest niższe niż 2.0 AT wcale nie trzeba wyprzedzać... Do 110-115 jest niższe w 2.0... później do ok. 130 się zrównuje, a powyżej im szybciej tym mniej pali mocniejszy... Oczywiście tutaj więcej zależy od przełożeń skrzyni i obrotów silnika przy danej prędkości niż mocy maksymalnej...
                Bo poza większymi oporami układu napędowego przy tym samym obciążeniu i prędkości spalanie powinno być podobne... A w hybrydach Toyoty dochodzi większe wspieranie elektryczne przy większych prędkościach niż w słabszej...
                • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 13:44
                  gzesiolek napisał:

                  > A w hybrydach Toyoty dochodzi większe wspier
                  > anie elektryczne przy większych prędkościach niż w słabszej...

                  Co masz na myśli?
                • tbernard Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 09:18
                  gzesiolek napisał:

                  > Przy stałej prędkości 130-140 np. w Maździe spalanie 2.5 AT jest niższe niż 2.0
                  > AT wcale nie trzeba wyprzedzać... Do 110-115 jest niższe w 2.0... później do o
                  > k. 130 się zrównuje, a powyżej im szybciej tym mniej pali mocniejszy...

                  Tylko o to mi się rozchodziło. Czyli przy prędkości ok 130 km/h jest to spalanie zbliżone.

                  > Oczywiście tutaj więcej zależy od przełożeń skrzyni i obrotów silnika przy danej prędk
                  > ości niż mocy maksymalnej...
                  > Bo poza większymi oporami układu napędowego przy tym samym obciążeniu i prędkoś
                  > ci spalanie powinno być podobne...

                  Cudów nie ma, przy prędkości większej opory aerodynamiczne zaczynają dominować i aby je pokonać w celu utrzymania stałej prędkości pojazd ze słabszym silnikiem musi mieć przełożenie skutkujące nieco większymi obrotami, co wpływa na spalanie.

                  > A w hybrydach Toyoty dochodzi większe wspieranie elektryczne przy większych prędkościach niż w słabszej...

                  Wsparcie jednostki spalinowej to jest zapewne przy przyśpieszaniu ale do pewnego momentu. W trasie jest to zwyczajne auto spalinowe dociążone nieco akumulatorami i przy jeździe ze stałą prędkością (typową dla trasy) nie widzę sensu wsparcia ze strony silników elektrycznych.
                  • galtomone Fajny filmik 15.12.22, 10:20
                    tbernard napisał:

                    > Wsparcie jednostki spalinowej to jest zapewne przy przyśpieszaniu ale do pewneg
                    > o momentu. W trasie jest to zwyczajne auto spalinowe dociążone nieco akumulator
                    > ami i przy jeździe ze stałą prędkością (typową dla trasy) nie widzę sensu wspar
                    > cia ze strony silników elektrycznych.

                    Nie do końca. Jako, że całością zawiaduje komputer (współpraca MG2 z silnikiem), to przy jeździe ze stała prędkością ( tu maksymalne będą różne dla różnych generacji) jak tylko można (np. zjazd z góry, wiatr w plecy przy jeździe po płaskim, itd., to obroty silnika spalinowego są zmniejszane i do gry wchodzi silnik elektryczny. W "ekstremalnych" przypadkach też będzie się całkowicie wyłączał na rzecz elektrycznego.

                    Układ w HSD (MG2, silnik spalinowy i ustawienie przekładni planetarnej regulujące prace/współprace obu źródeł napędu) są ciągle kontrolowane i zmieniane tak by uzyskać najoptymalniejsze spalanie i moc.
                    A im młodsza generacje tym więcej prądu i przy większej prędkości jest wstanie silnik spalinowy wspomóc.

                    Przynajmniej tak zrozumiałem to, co o HSD czytałem i oglądałem.

                    Przy okazji, tu fajnie jest to pokazane, co i jak z czym pracuje:

    • skitenis Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 10:13
      Jeżdżę taką corollą w sedanie. Jako pasażer i kierowca (flotówka żony). 1.8 silnik. Spalanie po Katowicach i okolicach lato 4,1, zima 4,5.
      Co bym poprawił: to wygłuszenie nadkoli i drzwi, ew. bagażnika z tyłu ( przy cichym zespole napędowym przeszkadza ) i jak w każdej toyocie konserwacja podwozia.
      Samochód raczej do spokojnej jazdy, po mieście i drogach lokalnych. Przy ustawieniu aktywnego tempomatu w zabudowanym na 55 km/h chroni skutecznie posiadanie uprawnień do kierowania pojazdami mechanicznymi.
      Przy 120 na autostradzie znośnie, powyżej to nawet moje 12-letnie tsi znacznie lepsze.
      Aha. Nowsze podobno bardzo kradną na części, tak więc dobre AC wskazane.
      Kombi używane w dobrym stanie trudne do dostanie, wszystko wygarniają taksiarze i uberowcy.
      • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 12:43
        skitenis napisał(a):

        > Jeżdżę taką corollą w sedanie. Jako pasażer i kierowca (flotówka żony). 1.8 sil
        > nik. Spalanie po Katowicach i okolicach lato 4,1, zima 4,5.
        > Co bym poprawił: to wygłuszenie nadkoli i drzwi, ew. bagażnika z tyłu ( przy ci
        > chym zespole napędowym przeszkadza ) i jak w każdej toyocie konserwacja podwozi
        > a.
        > Samochód raczej do spokojnej jazdy, po mieście i drogach lokalnych. Przy ustawi
        > eniu aktywnego tempomatu w zabudowanym na 55 km/h chroni skutecznie posiadanie
        > uprawnień do kierowania pojazdami mechanicznymi.
        > Przy 120 na autostradzie znośnie, powyżej to nawet moje 12-letnie tsi znacznie
        > lepsze.
        > Aha. Nowsze podobno bardzo kradną na części, tak więc dobre AC wskazane.
        > Kombi używane w dobrym stanie trudne do dostanie, wszystko wygarniają taksiarze
        > i uberowcy.

        Dzięki za info.
        Też po Katowicach śmigam i ochota na dynamiczną jazdę już mi przeszła.
        Z tempomatem też jest i bezpieczniej i płynniej - a jak płynniej to zwykle tak samo szybko jak gaz hamulec (szczególnie gdy hamuje sie przed zakrętami, przed którymi nie ma po co hamować).

        Kombi faktycznie mniej, ale myślę, że będę celować w Auris po lifcie. Przy jeżdżeniu w koło komina to nie powinno mieć wielkiego znaczenia a cena jednak troche niższa.

        Ciężko tylko znaleźć taką z fajnym wyposażeniem i w kombi. Będę się upierać przy światłach full led, bo wzrok jednak coraz gorszy a ja lubię komfort jazdy w nocy. Przesiadka z obecnych ksenonów (choć takie sobie) mogłaby mnie boleć.
        • skitenis Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 13:24
          U mnie pesel też wpływa na wzrok. W skodzie założyłem retrofity led h7 chyba z firmy narva (marka bodajże philipsa). Działają elegancko. Mają homologację na DE, w PL raczej nie. Duża poprawa jeśli chodzi o widoczność. Pojechałem na stację diagnostyczną ustawić po zmianie żarówek światła, diagnosta się nie zorientował co siedzi w środku dopóki mu nie powiedziałem. Odcięcie i kształt światła idealny. Koszt za dwie około 200 Pln. Co do poprzedniego Aurisa żona miała hatchbacka, ale zwykłe. 1,6. Nie wiem jak było w hybrydzie, ale ten Auris to była katastrofa pod względem jakości w środku, prowadzenia i zawieszenia, Silnika nie oceniam bo to inny napęd. Nowa hybryda chyba ma inne rozwiązania np. dwa silniki elektryczne: jeden rozruszniko-alternatorowo-ładujący a drugi napędowy.
          • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 13:41
            skitenis napisał(a):

            > U mnie pesel też wpływa na wzrok. W skodzie założyłem retrofity led h7 chyba z
            > firmy narva (marka bodajże philipsa). Działają elegancko. Mają homologację na D
            > E, w PL raczej nie.

            Jak się trafi na wrednego policjanta to po dowodzie...


            > Co do poprzedniego Aurisa żona miała hatchb
            > acka, ale zwykłe. 1,6. Nie wiem jak było w hybrydzie, ale ten Auris to była kat
            > astrofa pod względem jakości w środku, prowadzenia i zawieszenia,

            Ciężko mi porównywać, ale Auris to była po prostu Corolla, zwykle wersja wcześniejsza jest gorsza niż następna.
            Ale nie sadze by była aż taka przepaść. Poza tym... ja sie kulam po mieście (i to nawet nie centrum) i autostrada. Teraz mam bujającego sie na boku SUVa, więc nie sadze by bylo gorzej.

            > Nowa hybryda chyba ma inne rozwiązania np. dwa silniki
            > elektryczne: jeden rozruszniko-alternatorowo-ładujący a drugi napędowy.

            Każda tak miała od pierwszego Priusa. W IV generacji tylko MG1 jest w innym miejscu i chyba ułożony/połączony równolegle a nie szeregowo jak we wcześniejszych co dało mniejsze rozmiary całego HSD. Ale działa to dokładnie tak samo. Reszta wynika ze zmian baterii...
            Stad w III gen moc całego układu to było 136KM a w IV to 122KM - ale na prądzie jedzie troche więcej i wiekszy jest kop z MG2.
            • skitenis Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 14.12.22, 13:58

              > Ale nie sadze by była aż taka przepaść. Poza tym... ja sie kulam po mieście (i
              > to nawet nie centrum) i autostrada. Teraz mam bujającego sie na boku SUVa, więc
              > nie sadze by bylo gorzej.
              >
              Ale właśnie nie chodzi o to że była za miękka, tylko wręcz za twarda. Mam na wjeździe kostkę granitową. Jadąc tą Auriską odczuwałem każde łączenie kostki. Na progach zwalniających, odczucie jak na progu skoczni k-90. I to wszystko pomimo bulwiastych opon na felgach stalówkach. Nie wiem czy to przypadłość egzemplarza, czy modelu. Tak wiec spróbuj się przejechać starym modelem po wertepach i sam oceń.
              Ta nowa jest za to wręcz kanapowa i na pewno nie do szybkiego cięcia po łukach.
              • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 07:15
                Spoko, na pewno sprawdzę, ale alternatywy dla Auris hybrydy nie ma, więc na jakieś kompromisy na pewno trzeba będzie iść.

                A jakie masz tam światła mijania?
                • trypel Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 07:39
                  Przeciez jest lexus ct200h
                  • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 10:26
                    I co to za alternatywa dla budy kombi?
                    Pomijając fakt, że to praktycznie to samo, tylko z innym znaczkiem.

                    A skóry w aucie już nie chce.

                    To wole plastiki Auris/Corolli i lepsze wyposażenie niz znaczek Lexusa.

                    Zresztą jak sie potem drobiazgów szuka (body, itp) to lepiej miej bardziej popularny model niż mniej - trust mi, przecież starym Lexusem jeżdżę.
                  • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 10:29
                    Dla obecnej Corolli kombi alternatywą - prawie 1 do 1 (różnice tylko w wyposażeniu i znaczku) jest Suzuki Swace. Ale dla Auris nie ma.
                    • tbernard Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 18.12.22, 11:47
                      galtomone napisał:

                      > Dla obecnej Corolli kombi alternatywą - prawie 1 do 1 (różnice tylko w wyposaże
                      > niu i znaczku) jest Suzuki Swace. Ale dla Auris nie ma.

                      A co myślisz o nowych Hondach w wersjach hybrydowych?
                      • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 18.12.22, 17:01
                        Nic o nich nie myślę, bo nic o nich nie wiem.
                        Ale to chyba są hybrydy typu plug-in, wiec takie, które mnie zupełnie nie interesują.
                        To troche inna technologia i idea + interesuje mnie nadwozie kombi, wiec na Hondy nie patrzyłem.
                        • gzesiolek Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 18.12.22, 19:04
                          Zwykłe hybrydy. Jazz, HR-V, CR-V i wchodzący Civic. Jak dla mnie warte rozważenia. Tylko cenowo inny poziom... Tzn. droższe niż Toyoty
                          • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 19.12.22, 10:41
                            Troche sobie poczytałem o hybrydach Hondy i choć podobne, to nie do końca to samo co w Toyocie.
                            Pomijając kwestie ceny samych aut i modeli, wydaje mi się to niepotrzebnie przekombinowane i jakoś mam wrażenie, że (choćby z uwagi na "sprzęgło" rozdzielające napęd elektryczny i spalinowy) nie będzie to tak trwałe/bezawaryjne jak u Toyoty z przekładnią planetarną.
                • skitenis Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 08:23

                  > A jakie masz tam światła mijania?

                  To flotówka, wiec zwykła h7. Ledy są tylko dzienne.
                  W cholerę wzięły tego banki w 2021 r.
                  Wtedy najem sedana był jednym z najtańszych na rynku ze względu na wartość rezydualną.
                  Były po 900 zł netto miesięcznie,
                  • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 15.12.22, 10:27
                    OK, to właśnie takiej na pewno nie chcę.
                    Są (ale mało) z opcją full led i myślę, że różnica w świeceniu jest duża.
    • skitenis Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 17.12.22, 21:45
      Dzisiaj zaobserwowałem problem z hybrydą. Skoda dostała skiboxa i poszła pod wiatę. Hybryda do garażu. Podjazd lekko pod górkę, nie odśnieżony, tylko "udeptany". W manualu gdy traciłem przyczepność lekko mniej gazu lub wręcz odwrotnie i podjazd bez problemu. Hybryda od razu zrywa i się kopie w śniegu. Bez gazu stoi i nie ma ochoty się ruszyć. Dopiero kombinacja esp off i przełączeniem skrzyni na B pozwoliła podjechać. Żona zgłaszała problemy z wyjazdem z zasp, ale nie dowierzałem. Tak jakby cały moment obrotowy szedł od razu od dołu (zapewne przez silnik elektryczny). Poradźcie jak ruszać na kopnym śniegu, nie miałem doświadczenia z automatem w zimie, a tym bardziej w hybrydzie.
      • galtomone Re: HSD - III gen vs IV gen - ktoś jechał obiema? 17.12.22, 23:50
        No cały moment idzie od razu na kola bo ruszasz na elektryku.
        Ale powinna działać kontrola trakcji.
        Przycisku "snow" nie ma, bo przełożeń brak.
        Dziwne.
        ESP nie powinno mieć wpływu, bo ruszanie,. To nie jazda.
        Opony na pewno mają znaczenie, ale... Może Toyota się w zakresie tego programu i elektroniki sterującej mocą po prostu nie popisała?

        A co do różnic w budowach napędów zobacz sobie ten filmik forum.gazeta.pl/forum/w,20,174621843,174621843,HSD_III_vs_IV_roznice_w_budowie.html

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka