galtomone
12.12.22, 08:47
Powolutku (na razie na tyle wolno, że zbieram informacje - na jazdy "testowe" jeszcze nie czas(*)) zbieram informacje.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z HSD Toyoty w zakresie różnic między kolejnymi generacjami?
III jest w Auris, która mnie interesuje (kombi), a IV w Corolli.
Na papierze nie wielkie różnice 136KM w Auris vs 122KM w Corolli (silnik benzynowy ten sam - w układzie hybrydowym są zmiany, przez co całość stała się mniejsza gabarytowo - chyba MG1 jest w IV gen szeregowo a nie równolegle jak w III - ale mogę się mylić, bo czytałem tylko trochę opisów HSD i zasad działania), ale chyba "elektrycznie" Corolla radzi sobie lepiej.
Oczywiście różnice w cenie aut są, bo Corolla młodsza, dlatego zastanawiam się, czy w jeździe "dookoła" komina (w Kato nie ma tragedii z jazdą autem po mieście poza newralgicznymi miejscami) będzie to jakoś bardzo mocno odczuwalne?
Bardziej interesuje mnie np. szybkość reakcji na gaz w obu modelach.
A na krótkich jazdach "testowych" sprawdzając konkretny egzemplarz przed zakupem to i tak nie wiele się "wyczuje" do porównania...
W każdym razie na moje potrzeby (chcę kombi, nie zamierzam specjalnie zapierdalać, chcę, żeby były możliwie bezawaryjne i z automatem [tu nie do końca, bo nie ma skrzyni biegów, ale efekt ten sam - wciskam gaz i jadę] i ekonomicznie w mieście (terasy robię ostatnio bardzo rzadko) wydaje się, że to najlepszy możliwy wybór.
Diesel mi niepotrzebny, hybrydy mild i z dieslem bez sensu, inne hybrydy to i np. skrzynie dwusprzęgłowe, więc potencjalnie kolejny kłopot i wydatki za jakiś czas.
Koleżanka ma Corolle hybrydę (rocznik 2022 - 1.8 122KM) ale służbowa więc tylko wiozłem tyłek jako pasażer kilka razy. Całkiem spoko i nawet to się rozpędza, choć subiektywne wrażenia są inne.