trypel
24.04.23, 09:25
Stuknął mi wczoraj pierwszy tysiac w mercedesie
Przez pierwsze 800 marzyłem o tym jak za 1.5 roku wrócę do tiguana. Potem zacząłem sie przyzwyczajać.
Zacznijmy od pozytywow:
- mocy nie brakuje, 320 koni w tym te 130 elektryczne dostępne zawsze tu i teraz to naprawdę duży komfort jazdy i frajda z wyprzedzania
- 9 biegowa skrzynia jest lepsza nawet od tej w bmw, biegi zmienia praktycznie niezauważalnie (chyba że na sport), 9 bieg wrzuca dopiero na autostradzie przy ok 120, ale to cholernie długi bieg, 150 =2000 obrotów
- podoba mi się ze na silniku spalinowym trzyma nawet na comfort te 1400-1500 obrotów minimum, nie ma schodzenia do 1200
- jest cicho, jak dla kogoś to jest ważne to doceni Mercedesa, nawet sporo powyżej 150, w wysokim aucie z pakietem offroad (wiekszy przeswit) można rozmawiać cicho.
- biegi w kierownicy- kocham to od 3 dni
- zużycie paliwa w mieście- okolice 6 l i mniej bez ładowania aku, w trasie tez ok, okolice 7 przy jeździe autostradowej w Niemczech
A teraz co przeszkadza
- ubóstwo tej wersji, brak udogodnień do jakich się przyzwyczaiłem,
- fotele- brak regulacji jaka lubie, ogólnie to do standardu ortopedycznych foteli tiguana to im daleko bardzo
- miniaturowy bagaznik
- bardzo mało miejsca z tyłu, mimo większego rozstawu osi, przy takim samym ustawieniu foteli w tiguanie bylo prawie 10 cm więcej przestrzeni na nogi
- układ przełączników ale idzie się przyzwyczaić
- pojemność baku (50 l zgroza)
- kola 20tki, opony niby z dużo gumy 255/45 ale wolałbym 18tki, jak go odebrałem to byłem przerażony, był twardszy od mojego vts-a, ale potem odkryłem przyczynę i już było lepiej i to jest związane z tytułem wątku
Jak Daniel z Taxi zidentyfikował ślady gangu Mercedesa? Bo Niemcy pompują za mocno koła.
Odebrałem auto 2 tyg po wymianie kol na letnie, prawidłowe ciśnienie to 2.2 z przodu i 2.4 z tyłu (bo ciężkie baterie), było 2.8 z przodu i 3 z tyłu. A mi się wydawało ze jak pompuje 0.1 więcej to jestem ekstremista
Spuściłem powietrze i jest o niebo lepiej, komfort ok natomiast problem z pokonywaniem progów (nie wiem dlaczego) pierwszy raz mam auto które nie może pokonywać progów z dozwoloną prędkością. Jak probuje to robić przy 30 to pierwsze wybija mnie w górę a potem jeb z dobiciem za progiem. Chujoza.
15-20 max
Ogólnie ciekawe doświadczenie ale póki co uważam że tiguan allspace z dobrym wyposażeniem byłby dla mnie lepszy ale ja prosty gosc jestm