Dodaj do ulubionych

Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodowy

24.05.23, 09:17
W Europie. Junia dla niepoznaki umieszczona w niewielkiej Brukseli:

www.rp.pl/biznes/art38514491-euro-7-zabojcza-norma-ceny-samochodow
Obserwuj wątek
    • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 09:19
      „Nowe normy podnoszące ceny szczególnie zabolą polski rynek. – Mamy niższe płace niż w innych krajach Europy, więc każda podwyżka może skutkować spadkiem sprzedaży – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
      Ocenia się, że Euro 7 najmocniej uderzy w auta małe i tanie, które staną się dla mało zamożnych klientów nieosiągalne. W konsekwencji ich produkcja przez spadek popytu może okazać się nieopłacalna. Przeciwko Euro 7 mocno protestują Włochy obawiające się negatywnych skutków rynkowych dla Fiata. Dlatego montują koalicję krajów obawiających się ekonomicznych konsekwencji nowych przepisów.”
    • tbernard Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 11:41
      Zawsze można poprosić o azyl w kacapstanie w poszukiwaniu lepszych warunków do życia. Ci migranci na polskiej granicy zapewne do kacapstanu chcą się przedostać, tylko pomyliły im się kierunki.
    • galtomone Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 11:59
      Jeśli mnie pamięć nie myli, to taki kasandryczne wizje i lamenty miały miejsce przy praktycznie każdej nowej normie Euro... Przemysł się nie zwinął, ludzie jak kupowali, tak kupują.

      Ziew...
      • tbernard Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 13:04
        Zresztą i tak coraz więcej sprzedaje się nowych w wersji hybrydowej. Patrzyłem ostatnio na Hondy to już chyba czysto spalinowy w ofercie to pozostał Civic Type R.
      • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 13:56
        o, widzę, że pojawili się już pożyteczni idioci.
        syndrom sztokholmski / syndrom wolno gotowanej żaby?
        • wislok1 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 17:08
          No, teraz to 2 osoby obraziles ciezko, mnie w sumie tez bo sie znimi calkowicie zgadzam

          DO Moskwy marsz bywalcu, !
    • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 15:51
      zwija też ogrzewanie:
      businessinsider.com.pl/wiadomosci/zapasc-na-rynku-piecow-gazowych-wystarczyla-zapowiedz-zakazu/r2tqnfv
    • wislok1 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 17:07
      Bzdura, nic nie zwija...

      TO sa wszystko jakies plany, zmienia sie, bo koalicja, ktora jest im przeciwna, jest zbyt silna, nic z tego nie wyjdzie...
      Wprowadzone wczesniej norym TYLKO pomogly, bo terza nie jest tak zatrute powietrze w miastach
      A nadal mozna kupic tanie auta

      Skonczy sie na jakims kompromisie...

      A jak sie nie podoba twoj ulubuony WROG UE, to droga do Rosji wolna
      • wislok1 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 17:38
        A tu artykul o tym, jak WROG UE zwija....

        auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8702759,sprzeda-nowych-aut-w-europie-acea-rynek.html
      • engine8t Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 18:16
        Jak zawsze - skonczy sie na kompromisie gdzie niemcy beda gora.?
        • tbernard Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 19:02
          engine8t napisał:

          > Jak zawsze - skonczy sie na kompromisie gdzie niemcy beda gora.?

          Ale jeśli nawet to nie te demokratyczne tylko kapitalistyczne. A tak nawiasem mówiąc to co złego w zdobyciu pozycji dominującej metodami gospodarczymi zamiast bombami? To nie jest tak, że silne gospodarczo obecne Niemcy w sposób barbarzyński obywateli innych krajów do roli podludzi sprowadzają. Dobrze to Niemcy zrozumiały, że nie tędy droga i mimo wszystko lepiej grać drużynowo w UE niż by mieli kiedyś znowu kacapy rozpanoszyć się z nieograniczonym apetytem na więcej.
        • kokosowy15 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 20:00
          Ciekawe, dlaczego ci wstrętni Niemcy od lat "są góra"? Czyżby niemiecki kapitalizm, niemieckie państwo socjalne okazało się lepsze niż czeskie, bułgarskie, polskie a nawet meksykańskie?
          • engine8t Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 20:19
            Dlaczego Niemcy sa gora?
            Az tak trudno wykumac?
            Pomoc amerykanska po wojnie plus niemiecka dyscyplina oraz determinacja do panowania i zajecia wschodniej europy.
            To oni zalozyli EU i teraz pra na federalizacje i oni ja tak ustawili aby byli dominujasa sila a reszta ma pracowac dla ich korzysci.

            Teraz slyszalem ze pomimo ze Niemcy mowili ze sie nie da poglebic kanalu do Swinoujscia aby tam mogly wplywac duze kontenretowce (bo tm Nord streamy sa na dnie) to Polacy ponoc znalezli sposob i nawet maja plany...
            Co to zrobi? Ano skieruje czesc biznesu z Hamburaga do Swinoujscia.. Kiedys jak budowali drogi tylko z zachodu na wschod to bylby problem jak je rzlwadowac ale teraz jak sa juz z polnocy na poludnie to juz inna spiewka..i biznes dla Pilski kosztem Niemiec

            I zaraz sie okaze ze tam w zatoce jest chroniny slimaczek ktorego sie zniszczy i Green Peace zablokuje prace etc etc...albo Unia cis wynajdzie sprzecznego z interesami uni oczywiscie.
            • kokosowy15 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 20:50
              O tych jednokierunkowych drogach tylko z zachodu na wschód dowiedziałeś się od kurdupla z Żoliborza? Gratuluję źródła. Co do Niemców - dyscyplina, organizacja, determinacja, właściwe priorytety - przecież tak może każdy kraj. Widocznie innym się nie chce 😃. Trudno mieć za złe, że ktoś jest lepszy.
              • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 23:13
                kokosowy15 napisał(a):

                > O tych jednokierunkowych drogach tylko z zachodu na wschód dowiedziałeś się od
                > kurdupla z Żoliborza?

                Ale Engin ma racje. Najpierw powstały szybkie drogi ze wschodu na zachod: A2 i A4. Tymi drogami miliony polskich i litewskich tirow zawożą części i półprodukty z polski a wracają z francuskimi i niemieckimi produktami. Jest tez A6/S6 i S8 które powstały dość sprawnie.

                Jeśli chodzi o drogi polnoc-południe to A1 właściwie dopiero teraz jest ukończone, S5, S11, S19, S3 powstawały w duzych powijakach.

                Przez wiele lat szybko mogłem przejechać np 500 km ze wschodu na zachod a dluzej męczyłem się jadąc z północy na południe np 300 km jechałem dluzej.

                Drogi pionowe są kluczowe dla wykorzystania Polski swojej pozycji geograficznej w regionie Europy zrodkowo-wschodniej tzw regionie Moedzymorza.

                Niemce o tym wiedzą a junia sterują poprzez Bruksele
                • galtomone Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 10:23
                  bywalec2023 napisał:

                  > kokosowy15 napisał(a):
                  >
                  > > O tych jednokierunkowych drogach tylko z zachodu na wschód dowiedziałeś s
                  > ię od
                  > > kurdupla z Żoliborza?
                  >
                  > Ale Engin ma racje.

                  Taaaa?

                  To pokaż mi te JEDNOKIERUNKOWE drogi.

                  Tak się składa, że i po A2 i po A4 zdarzyło mi się w życiu jechać i zapewniam Cię, że są DWUKIERUNKOWE.

                  BTW - drogą nr 4 jedziesz (w obu kierunkach) z Korczowej do Akwizgranu (dalej zmienia się numeracja), więc ciągnie sie przez +/- pół Europy.

                  Najpierw powstały szybkie drogi ze wschodu na zachod: A2 i
                  > A4. Tymi drogami miliony polskich i litewskich tirow zawożą części i półprodukt
                  > y z polski a wracają z francuskimi i niemieckimi produktami. Jest tez A6/S6 i S
                  > 8 które powstały dość sprawnie.

                  Acha, w USA broń boże tak nie jest. Każdy stan produkuje sam u siebie wszystko i żadnych półproduktów i zwrotnie produktów się między stanami w USA nie przewozi?

                  Aaaa czekaj... fakt, bo "mądry biznes z USA" zamiast robić tak jak napisałeś u siebie przeniósł produkcje większości rzeczy do Azji. Czyli półprodukty jada do np. Chin a produkty z Chin do USA.

                  Masz rację, to zdecydowanie lepszy pomysł niż taka kooperacja w ramach EU.

                  > Jeśli chodzi o drogi polnoc-południe to A1 właściwie dopiero teraz jest ukończo
                  > ne, S5, S11, S19, S3 powstawały w duzych powijakach.

                  To przez te ciągłe blokady Niemców... tłumy ich tu przyjeżdżały i się budować nie dało...

                  I przez te złą EU co zabiera nam kasę, za którą moglibyśmy budować drogi...

                  O... pierwszy przykład takich złych, wrednych i przeciwko nam skierowanych działań:
                  www.gov.pl/web/infrastruktura/ponad-23-mld-unijnego-dofinansowania-na-infrastrukture-drogowa
                  "30 października 2020 r. Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarło z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad pięć umów o dofinansowanie projektów na ponad 2,3 mld zł, realizowanych z funduszy UE. Wsparcie ze środków UE przyznano na realizację odcinków autostrady A1, drogi ekspresowej S3 oraz obwodnic: Niemodlina, Tomaszowa Lubelskiego i Kępna."

                  Szczyt bezczelności tak nam przeszkadzać!
                  Polska musi być suwerenna!

                  > Niemce o tym wiedzą a junia sterują poprzez Bruksele

                  Masz rację co mój link potwierdza.
                  • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 10:56
                    galtomone napisał:

                    > To pokaż mi te JEDNOKIERUNKOWE drogi.

                    Nie było mowy o drogach jednokierunkowych. To Kokos coś namotał.
                    Engin pisał o drogach wschód-zachód (poziomych):

                    > Kiedys jak budowali drogi tylko z zachodu na wschod to bylby problem jak je rzlwadowac
                    > ale teraz jak sa juz z polnocy na poludnie to juz inna spiewka..i biznes dla Pi
                    > lski kosztem Niemiec
                    • galtomone Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 11:20
                      Napisałeś, że ma rację, a faktem jest - i o drogach w jednym kierunku i Niemcach zakładających EU - że pierdoli od czapy, choć w w interesie swojego kraju.

                      Silna EU jest amerykanom tak potrzeba jak silne Chiny.
                      • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 15:28
                        Galtom, jeszcze raz, skup się i wytęż

                        Engin napisał:
                        > Kiedys jak budowali drogi tylko z zachodu na wschod to bylby problem jak je rzlwadowac
                        > ale teraz jak sa juz z polnocy na poludnie to juz inna spiewka..i biznes dla Pi
                        > lski kosztem Niemiec
                        • kokosowy15 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 20:10
                          Tylko z zachodu na wschód - to właśnie oznacza jeden kierunek, np od Hamburga do Białegostoku. Jakby napisał "rownoleznikowo" to by znaczyło, że w obie strony.
                          • engine8t Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 23:00
                            Oh jakie to nasz rodzime.....
                            jak nam nie pasuje odpowiedz ktora sobie wymyslilismy to sie przyczepimy ze np niegramatycznie napisana i sie nie liczy.
                            • kokosowy15 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 23:14
                              U ciebie w Ameryce tak jest?
                              • engine8t Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 26.05.23, 00:13
                                Nie.. to Polskie i wlasnie to instynktownie chyba potwierdziles :)
            • wislok1 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 21:12
              To sa jakies kretynskie pierdoly
              • pekaes886 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 21:47
                Coś w tym jest. W USA Niemcy najpierw zbudowali kolej wschód-zachód, a potem zbudowali na tym kierunku autostrady. Przypadek? Nie sadzę...
                • wislok1 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 21:55
                  Niemcy zbudowali w USA kolej ....

                  Co jescze zbudowali , Nowy Jork, Los Angels, Sa Francisco, ?
                  • pekaes886 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 22:05
                    W dużej części tak ;) Sprawdź kim była z pochodzenia spora grupa amerykańskich oligarchów w 19 wieku.
                    • marekggg Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 22:26
                      najbogatszy? niemiecki zyd.
                  • marekggg Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 22:25
                    zbudowali europejczycy a generalnie niemcy, szwedzi, norwegowie, holendrzy, irlandczycy i pare wlochow (ci przywiezli ze soba rowniez inne tradycje) i oczywiscie angole.
                    • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 23:06
                      marekggg napisał:

                      > zbudowali europejczycy a generalnie niemcy, szwedzi, norwegowie, holendrzy, irl
                      > andczycy i pare wlochow (ci przywiezli ze soba rowniez inne tradycje) i oczywis
                      > cie angole.

                      Oraz Polacy.
                      • marekggg Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 23:28
                        rowniez.
                • tbernard Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 10:04
                  pekaes886 napisał:

                  > Coś w tym jest. W USA Niemcy najpierw zbudowali kolej wschód-zachód, a potem zb
                  > udowali na tym kierunku autostrady. Przypadek? Nie sadzę...

                  No i jeśli nawet to co w tym złego? Ja jakiś taki dziwny jestem, że wolę jak Niemcy budują kolej i autostrady zamiast zrzucania na innych bomby lub zaganiania do komór gazowych. Ale jak kogoś tak w oczy uwiera lepsza kondycja gospodarcza Niemiec, to niech nie kupuje MercSedesów, FordDzwagenów, Audi, Porsze lub BMW. Są jeszcze Hądy, Tojoty, Mazdy, Hyundaje i Dacie i jeszcze trochę innych nie niemieckich samochodów. Można w ten sposób pokazać tym nielubianym Niemcom gdzie ich miejsce w szeregu ;)
                  • agios_pneumatos Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 12:10
                    tbernard napisał:

                    niech nie kupuje MercSedesów, FordDzwagenów, Audi, Porsze lub BMW.
                    > Są jeszcze Hądy, Tojoty, Mazdy, Hyundaje i Dacie i jeszcze trochę innych nie n
                    > iemieckich samochodów. Można w ten sposób pokazać tym nielubianym Niemcom gdzie
                    > ich miejsce w szeregu ;)

                    Hola, hola.

                    Ford ma fabrykę w Kolonii na Europę, ale to Ford Motor Kąpany, a nie Ford aktion gesellschaft sieg heil.

                    Jestem tym, o którym piszesz i mam parę fordów. Watch it.

                    Nie mam też żadnej maszyny/obrabiarki niemieckiej. Zawsze na I miejscu wyborem są polskie, nawet gdyby miały być droższe.
                • galtomone Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 10:24
                  pekaes886 napisał:

                  > Coś w tym jest. W USA Niemcy najpierw zbudowali kolej wschód-zachód, a potem zb
                  > udowali na tym kierunku autostrady. Przypadek? Nie sadzę...

                  I do dziś dnia żaden pociąg ani auto już z tego zachodu nie wróciło....
                  Gdyby tylko zrobili te tory i drogi dwukierunkowe... Ech... :-(
                  • pekaes886 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 11:31
                    To był sarkazm. Trochę przyciężkawi jestescie.
                    Śmieszy mnie zauroczenie neofity Ameryką, ale to typowe dla takich przypadków. Bardziej amerykańscy niż John Wayne, zjednoczony łopot flag, american pie, Chevy, Levi itd.
                    Kierunek wschód zachód to główne strumienie ruchu towarowego, więc priorytet budowy infrastruktury na tym kierunku jest logiczny.
                    Niemcy? Obsesje na tym punkcie to temat dla psychiatry. Swoją drogą wśród białej ludności amerykańskiej potomkowie emigrantów z Niemiec stanowią największą grupę.
                • agios_pneumatos Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 12:02
                  pekaes886 napisał:

                  > Coś w tym jest. W USA Niemcy najpierw zbudowali kolej wschód-zachód, a potem zb
                  > udowali na tym kierunku autostrady. Przypadek? Nie sadzę...

                  Bollox.

                  Union Pacific Irlandczycy
                  Central Pacific Chińczycy.

                  railroad.lindahall.org/essays/brief-history.html
                  • pekaes886 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 12:58
                    Szeregowi robole owszem, ale sprawdź kim byli główni akcjonariusze.

                    Nawet obecny CEO w Union Pacific nazywa się Lance M. Fritz. Przypadek? Nie sądzę ;)


                    agios_pneumatos napisał:

                    > pekaes886 napisał:
                    >
                    > > Coś w tym jest. W USA Niemcy najpierw zbudowali kolej wschód-zachód, a po
                    > tem zb
                    > > udowali na tym kierunku autostrady. Przypadek? Nie sadzę...
                    >
                    > Bollox.
                    >
                    > Union Pacific Irlandczycy
                    > Central Pacific Chińczycy.
                    >
                    > railroad.lindahall.org/essays/brief-history.html
                    • agios_pneumatos Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 13:40
                      pekaes886 napisał:

                      > Szeregowi robole owszem, ale sprawdź kim byli główni akcjonariusze.
                      >
                      > Nawet obecny CEO w Union Pacific nazywa się Lance M. Fritz. Przypadek? Nie sądz
                      > ę ;)
                      >
                      >

                      Znaczy The Big Four to byli niemcy?
                      Czy Kongres zlecił budowę panstwu niemieckiemu, które wtedy nie istniało?
                      • nowa.kalzedonia Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 15:07
                        Istniało państwo pruskie, które de facto wtedy miało już kontrolę nad przyszłym cesarstwem.
                        • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 23:36
                          nowa.kalzedonia napisała:

                          > Istniało państwo pruskie, które de facto wtedy miało już kontrolę nad przyszłym
                          > cesarstwem.

                          i tym razem stawros - melikles - nowa.kaledonia - pekaes zapomniał się przelogować na właściwy nick
                • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 23:30
                  pekaes886 napisał:

                  > Coś w tym jest. W USA Niemcy najpierw zbudowali kolej wschód-zachód, a potem zb
                  > udowali na tym kierunku autostrady. Przypadek? Nie sadzę...

                  O i stawros się odezwał w temacie. Sądzisz że jak zmienisz nicka to żona się nie dowie? :)
              • engine8t Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 21:50
                hehehe nie moje deski w koncu ale zeby az tak slepym byc? hm..

                • wislok1 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 21:57
                  I wzajemnie, taka mania przesladowcza na punkcie DE to sie kwalifikuje do psychiatry
                  • engine8t Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 22:03
                    Czy ty czasami nie "Niemiec"?
                    • tbernard Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 10:08
                      engine8t napisał:

                      > Czy ty czasami nie "Niemiec"?

                      Czy Ty przypadkiem nie miłośnik niemieckiej motoryzacji?
                      Zamiast kupić Dacię lub Perzota lub choćby Forda Mustanga to Ty zachwalasz ciągle to BMW.
                      Taki z Ciebie germanofil za a nawet przeciw ;)
                  • galtomone Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 10:25
                    wislok1 napisał:

                    > I wzajemnie, taka mania przesladowcza na punkcie DE to sie kwalifikuje do psych
                    > iatry

                    Wcale nie, Engine jest cwany i dobrze wie, że silne i bogate Niemcy to także silniejsza i bogatsza EU a tym samym coraz większa konkurencja dla USA.

                    Zatem najlepiej nam wmówić, że opłaca nam się mieć Niemcy biedne i słabe, do których trzeba dopłacać.
                • taniarada Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 22:06
                  A Z farmy w stanie Michigan uciekła krowa i popylała po autostradzie .Kowboj z lassem ją gonił 🤣

                  www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-05-23/usa-krowa-pedzila-po-autostradzie-scigal-ja-kowboj/
                  • marekggg Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 22:27
                    w europie galopuja samochodami pod prad rozni ludzie. nawet posranci piSSuarow
            • marekggg Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 22:23
              engine8t napisał:


              > To oni zalozyli EU i teraz pra na federalizacje i oni ja tak ustawili aby byli
              > dominujasa sila a reszta ma pracowac dla ich korzysci.

              EU tak naprawde zalozyli amerykanie. wiec nie perdol. tylko wykorzystali do tego francje, niemcy, wlochy i benelux.

              bo juz mieli dosycz walk za kogos innego, malo odpowiedzialnego.

              > Teraz slyszalem ze pomimo ze Niemcy mowili ze sie nie da poglebic kanalu do Swi
              > noujscia aby tam mogly wplywac duze kontenretowce (bo tm Nord streamy sa na dni
              > e) to Polacy ponoc znalezli sposob i nawet maja plany...
              > Co to zrobi? Ano skieruje czesc biznesu z Hamburaga do Swinoujscia.. Kiedys j
              > ak budowali drogi tylko z zachodu na wschod to bylby problem jak je rzlwadowac
              > ale teraz jak sa juz z polnocy na poludnie to juz inna spiewka..i biznes dla Pi
              > lski kosztem Niemiec
              >
              > I zaraz sie okaze ze tam w zatoce jest chroniny slimaczek ktorego sie zniszczy
              > i Green Peace zablokuje prace etc etc...albo Unia cis wynajdzie sprzecznego z i
              > nteresami uni oczywiscie.
              • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 23:05
                Chciano żeby Niemcy przestały walczyć z Francja o Alzacje, Lotaryngię i kraj Saary gdzie były złoża węgla i rud żelaza. Ale ze to byli Amerykanie?

                Ciekawostka: na poczatku w UE była Algieria
                • marekggg Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 23:30
                  Algeria byla czescia Francji. W tych czasach. Ale brawo za historie :-)
                  • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 09:13
                    marekggg napisał:

                    > Algeria byla czescia Francji. W tych czasach. Ale brawo za historie :-)

                    Dziękuję - wikipedia. A Ty mieszkałeś tamże jak już była niepodległa?
                    • marekggg Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 13:09
                      bywalcu, tego juz nie bylo w wikipedii? algeria jest niepodlegla od 1962. ja bylem 20 lat pozniej
                      • bywalec2023 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 01.06.23, 22:17
                        było było - tylko nie było w wikipedii kiedy się urodziłeś XD
              • engine8t Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 23:36
                Znowu amerykanie cos spierniczyli?
                • marekggg Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 24.05.23, 23:41
                  wtedy cie jeszcze chyba nie bylo wiec spoko.

                  ale tak, jedna z podstaw zeby plan Marshalla (i to w ogole nie byl pomysl jakiegos Marshalla) to bylo ze USA dadza kase, ale tylko jezeli europa sie zjednoczy.
              • galtomone Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 10:30
                marekggg napisał:

                > engine8t napisał:
                >
                >
                > > To oni zalozyli EU i teraz pra na federalizacje i oni ja tak ustawili ab
                > y byli
                > > dominujasa sila a reszta ma pracowac dla ich korzysci.
                >
                > EU tak naprawde zalozyli amerykanie. wiec nie perdol. tylko wykorzystali do teg
                > o francje, niemcy, wlochy i benelux.
                >
                > bo juz mieli dosycz walk za kogos innego, malo odpowiedzialnego.

                Problem polega na tym, że im ta EU trochę za bardzo sie udała, torchę za bardzo urosła, troche za bardzo sieintegruje i potencjalnie rośnie im konkurencja a nie terytoroium zależne podzielone na państwa gdzie działało "dziel i rządź".

                Zatem trzeba Europejczykom ten pomysł obrzydzić nim będzie za późno...
            • galtomone Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 10:09
              engine8t napisał:

              > To oni zalozyli EU i teraz pra na federalizacje i oni ja tak ustawili aby byli
              > dominujasa sila a reszta ma pracowac dla ich korzysci.

              Pomijając fakt, że nawet patrząc na historie USA widać iż federalizacja nie jest niczym złym - ba! śmiem twierdzić patrząc na dzisiejszą pozycję USA, że jest czymś dobrym to wytłumacz mi jakie to niesamowite korzyści ma przeciętny Helmut z tego "wyzysku" wszystkich w Europie i panowania?


              > Teraz slyszalem ze pomimo ze Niemcy mowili ze sie nie da poglebic kanalu do Swi
              > noujscia aby tam mogly wplywac duze kontenretowce (bo tm Nord streamy sa na dni
              > e) to Polacy ponoc znalezli sposob i nawet maja plany...
              > Co to zrobi? Ano skieruje czesc biznesu z Hamburaga do Swinoujscia.. Kiedys j
              > ak budowali drogi tylko z zachodu na wschod to bylby problem jak je rzlwadowac
              > ale teraz jak sa juz z polnocy na poludnie to juz inna spiewka..i biznes dla Pi
              > lski kosztem Niemiec
              >

              Super... tylko patrząc na to jak świetnie wyszła inwestycja w ten pierwszy kanał to będę ostrożnie radosny.

              > Unia cis wynajdzie sprzecznego z interesami uni oczywiscie.

              No, jeśli wyjdzie NAM, że NAM się to nie opłaca, to nie wyrzucanie kasy w kanał ma chyba sens?

              Portów w EU trochę jest... A jak się kończy "inwestowanie" w kolejne nieprzydatne rzeczy pokazuje Port Lotniczy Radom.

              Co... Warszawa z obawy o zyski była przeciwna inwestycji w Radomiu?
        • galtomone Nie pitol, bo bezinteresowny nie jesteś. 25.05.23, 09:59
          engine8t napisał:

          > Jak zawsze - skonczy sie na kompromisie gdzie niemcy beda gora.?

          Po pierwsze: co to znaczy "będą górą"?

          Po drugie: jeśli zyska na tym ich przemysł, to tylko się cieszyć. U nas sporo ludzi zatrudniają i sporo produkują, są setki firm, które dzięki temu tez zatrudniają ludzi i maja z kim kooperować, bogatsze Niemcy = wyższe wpłaty do wspólnego budżetu, więcej kasy na modernizacje Niemiec - istotnego elementu UE.

          Ciebie martwi jak jeden ze stanów radzi sobie dobrze?

          Bo na moje oko to "Niecy górą" najbardziej bolą Amerykę... w różnych branżach sporo firm z EU i Niemiec to jednak duża konkurencja dla Was.

          Zresztą silna, bogata i sprawnie zarządzana EU (poza kontrolą USA) to też coś co nie do końca stanom pasuje.

          Lepiej mieć tu spory rynek, spore wpływy, przeciwwagę i "przyjaciela" w konfrontacji z Chinami, BRIC i generalnie światem... ale żeby ta EU za silna, innowacyjna i zbyt od USA niezależna się nie stała... Na co Wam konkurencja?
          • engine8t Re: Nie pitol, bo bezinteresowny nie jesteś. 25.05.23, 17:34
            Sam bym tego nie wymyslil.....
            Alez ja wam zycze nie tylko mocnych Nimiec ale nawet zeby was przyjeli i Landem oglosili.

            • galtomone Re: Nie pitol, bo bezinteresowny nie jesteś. 26.05.23, 06:59
              engine8t napisał:

              > Sam bym tego nie wymyslil.....

              To akurat wiem...

              > Alez ja wam zycze nie tylko mocnych Nimiec ale nawet zeby was przyjeli i Landem
              > oglosili.
              >

              I wreszcie jakieś sensowne życzenia... Co prawda byłoby to bez większego znaczenia - jakby tak ruskie nas traktowali jak swoje i mielibyśmy taka wolność i dobrobyt jak np. Białoruś, to co innego .
              • bywalec2023 Re: Nie pitol, bo bezinteresowny nie jesteś. 26.05.23, 07:39
                Galtom jakbyś tyle myslal przed napisaniem posta niż pisał słów a pisał tyle myslisz byłbyś forumowiczem znacznie mądrzejszym, za to bardzo lapidarnym.
                • bywalec2023 Re: Nie pitol, bo bezinteresowny nie jesteś. 26.05.23, 08:06
                  Poprawiam błędy :) Galtom, jakbyś tyle myslal przed napisaniem posta, ile obecnie piszesz a pisał tyle ile myslisz, to byłbyś forumowiczem znacznie mądrzejszym, za to bardzo lapidarnym i zwięzłym.
                  • galtomone Re: Nie pitol, bo bezinteresowny nie jesteś. 26.05.23, 08:56
                    Jakże mi przykro, że twoja ocena tegoż ma dla mnie znaczenie znacznie mniejsze niż oblodzenie na moimi chodniku dekadę temu.
    • bolo2002 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 08:35
      Horroru motoryzacyjnego ciąg dalszy. Oni to robią chyba z nudów ?
    • loyezoo Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 09:02
      Licząc tylko Unię (nie całą Europę) CO2 to ok.9% globalnej produkcji globalnej. I my będziemy jeździć rowerami, a reszta świata ma to głęboko w d..pie.Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze, a nie żadne ratowanie klimatu.
      • kokosowy15 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 25.05.23, 20:16
        Obudziłeś się, czy dopiero teraz przeczytałeś definicje kapitalizmu?
        • tbernard Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 26.05.23, 18:50
          kokosowy15 napisał(a):

          > Obudziłeś się, czy dopiero teraz przeczytałeś definicje kapitalizmu?

          W socjalizmie też jeździły samochody ale było ich mniej. Za to więcej paliły i do tego etylinę ołowiową. Więcej ludzi korzystało z transportu zbiorowego w tym z autobusów Ikarus. Jak takie coś przejechało to przebywający obok ludzie pomimo, że na zewnątrz to jakby w komorze gazowej przebywali.
          • engine8t Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 26.05.23, 22:52
            A wszytko to bylo z powodu biedy i nedzy ktora jest czescia socjalizmu.
          • kokosowy15 Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 26.05.23, 23:12
            Komunizm był zły. W Polsce nie było telefonów komorkowych, laptopów, samochodów z układem rozpoznawania znaków. Nawet w Peweksie.
      • tbernard Re: Jak junia jewropiejska zwija rynek samochodow 26.05.23, 18:53
        loyezoo napisał:

        > Licząc tylko Unię (nie całą Europę) CO2 to ok.9% globalnej produkcji globalnej
        > . I my będziemy jeździć rowerami, a reszta świata ma to głęboko w d..pie.Jak ni
        > e wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze, a nie żadne ratowanie klimatu.

        Licząc tylko jeden samochód w garażu to ile on tych spalin wyprodukuje w porównaniu z produkcją globalną. Ale powszechnie wiadomo, że dłuższe przebywanie w garażu w obecności samochodu z włączonym silnikiem jest mało komfortowe a i dla zdrowia nieobojętne.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka