Dodaj do ulubionych

Dlaczego zima auta pala wiecej ?

IP: *.ipt.aol.com 18.12.04, 21:42
Nawet przy wylaczonym ogrzewaniu.
Prosze o wyjasnienia.
Obserwuj wątek
        • kierowiec1 Re: Dlaczego zima auta pala wiecej ? 19.12.04, 10:19
          Gość portalu: Kokeeno napisał(a):

          > Hmm, a czy przypadkiem sprawność silnika nie rośnie wraz ze wzrostem różnicy
          > temperatur między komorą silnikiem a otoczeniem?

          Dla silnika spalinowego roznica jest sladowa.

          > Nie zauważyłem jakiejś drastycznej zmiany (nawet o 0.1 l/100km) - po zmianie
          > opon na zimowe i obniżeniu temperatury otoczenia...

          To znaczy, ze masz wylacznie duze przebiegi, gdzie zwiekszone zuzycie po zimnym
          rozruchu nie gra roli.

          W dodatku uspokojenie stylu jazdy przez gorsze warunki redukuje zuzycie paliwa,
          co kompensuje straty z tytulu wiekszych oporow.

          POzdr.

          K.
    • Gość: Czeslaw Nic nie rozumiem ! IP: *.ipt.aol.com 20.12.04, 14:38
      Z waszych wywodow wnioskuje,ze im silnik cieplejszy tym mniej pali.
      To po jaka cholere silniki spalinowe wyposaza sie w wyuzdane systemy chlodzace,
      a nawet stara sie obnizyc temperature sprezonego powietrza.
      Czy nie ma przypadkiem zaleznosci pomiedzy oporami tarcia i temperatura ?
      • kierowiec1 Re: Nic nie rozumiem ! 20.12.04, 15:12
        Gość portalu: Czeslaw napisał(a):

        > Z waszych wywodow wnioskuje,ze im silnik cieplejszy tym mniej pali.
        > To po jaka cholere silniki spalinowe wyposaza sie w wyuzdane systemy
        > chlodzace,

        Bo powyzej pewnej temperatury olej smarujacy czesci trace zaczyna sie palic, co
        znaczaco obniza jego wlasciwosci smarne :-)

        > a nawet stara sie obnizyc temperature sprezonego powietrza.

        W celu zwiekszenia jego gestosci, a wiec i zawartosci czasteczek O2 na litr
        sprezonego powietrza.

        > Czy nie ma przypadkiem zaleznosci pomiedzy oporami tarcia i temperatura ?

        Jest, ale ta zaleznosc nie jest ani liniowa, ani monotonna. I zalezy od calek
        kupy innych wspolczynnikow (para tracych materialow, rodzaj i jakosc oleju,
        jego cisnienie, ksztalty powierzchni tracych etc etc)

        Caly wzor na zaleznosc (jak ma byc prawdziwy) nie miesci sie na kartce A4 w
        poprzek.

        POzdr.

        K.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka