Dodaj do ulubionych

Wiecie, że Lamborghini testuje Gallardo z dieslem?

13.01.05, 11:42
Taką informację podaje nowe EVO magazine. Istnieje jeden egzemplarza
Gallardo, w którym testowany jest silnik diesla Audi. Na szczęście nie ma
planów wproadzenia tego do sprzedaży, a testują tylko silnik, który być może
znajdzie się w jednym z nowych modeli Audi.
Dodatkowo z ciekawostek dieslowskich podają, że pod koniec roku pojawi się
Mercedes SLK z nowym trzy litrowym klekotem pod maską. Silnik ten to nowa
konstrukcja V6 na bazie której ma między innymi powstać klekot V12 montowany
w nowej S-klasie. Konstrukcja ma turbine wbudowaną w głowicę.

Mercedes z hybryd wprowadzi oprócz elktro-klekota również hybrydową benzynę
na rynek amrykański (benzyna 5.0 V8 + silniki elektryczne).
Obserwuj wątek
        • Gość: diesel rules Re: Wiecie, że Lamborghini testuje Gallardo z die IP: *.ipt.aol.com 14.01.05, 02:41
          Na podstawie dorocznych danych publikowanych przez Robert Bosch GmbH udział w
          rynku nowych samochodów osobowych z silnikami diesla w Europie Zachodniej
          osiągnął najwyższy notowany dotychczas poziom w historii. Prawie 52% nowo
          rejestrowanych samochodów osobowych napędzanych było silnikiem diesla.

          Udział diesli wzrósł we wszystkch podkategoriach wśród samochodów osobowych.
          Silniki takie posiada aktualnie 62,5% samochodów klasy średniej-wyższej i 61,4%
          aut klasy średniej. Największy przyrost ilości diesli zanotowano w klasach aut
          luksusowych – aktualnie ponad 44% takich aut to diesle.
          W samych Niemczech również padł nowy rekord w udziale diesli wśród nowych
          samochodów – 47,9%. Najwyższy udział diesli notowany jest w Austrii, Belgii i
          Francji – ponad 70%. Niewiele w tyle pozostają Włosi – 60,4%. Nawet
          konserwatywni Brytyjczycy zwiększyli ilość noworejestrowanych diesli do 37%
          wobec niecałych 30% w 2003 roku.
          Wydaje się, że głównymi przyczynami tak wielkiego i nieprzerwanego pasma
          sukcesów silników diesla są ich oszczędność (średnio ok. 30% mniejsze zużycie
          paliwa iż odpowiedniego silnika benzynowego) oraz ciągła poprawa osiągów
          silników diesla, dorównujących już bez kłopotów autom benzynowym o tej samej
          pojemności.
          • szymizalogowany Re: Wiecie, że Lamborghini testuje Gallardo z die 14.01.05, 11:12
            Chciałbym tylko dodać, że najnowsze turbodiesle dorównują osiągami samochodom
            benzynowym o tej samej pojemności ale bez turbo. Napisanie, iż po
            prostu "dorównują" jest jawnym nadużyciem.
            Druga sprawa to taka, że aby zoabczyć co naprawdę ludzie preferują do jazdy
            (diesel czy benzyna) to należy porównywać to w środowisku gdzie oba produkty
            mają równe sznase. Europa jest strefą wysokich podatków, a ceny paliwa są tak
            wielkie, że diesle są w oczywisty sposo faworyzowane. Innymu słowy to nie
            ludzie chcą nimi jeździć tylko nie mają wyboru.
            Dobrym gruntem do porównania jest natomiast USA gdzie ceny paliwa są tak niskie
            w stosunku do zarobków, iż nie mają znaczenia przy podejmowaniu decyzji o
            kupnie samochodu. Wychodzi na to, że jeśli ludzie jednak mają wybór do
            faworyzują benzynowe V6 albo V8 niż jakiegokolwiek diesla. Mercedes chciał
            wprowadzić do sprzedaż w niektórych stanach nowe modele CDI i po badaniach
            rynkowych okazało się, że zainteresowanie jest minimalne. Wcześniej próbował VW
            z TDI i też pomysł nie wypalił.
            To naprawdę nie jest swobodny wybór, iż w Europie najwięcej się rejestruje np.
            1.9 TDI - to konieczność.
            ps. USA są największym rynkiem samochodowym, to głównie z myślą o USA
            projektuje się Mercedesy klasy E, S, CL i SL, BMW serii 5 i 7, Audi A8,
            wszystkie modele Lexusa, Infinity, Acury, nowe Jaguary i sportowe samochody
            luksusowe.
            Europa jako rynek jest warta 3 do 4 razy mniej i to, że tu mamy wysokie podatki
            i TDI nie pokazuje żadnego światowego trendu.
            • Gość: diesel rules Re: Wiecie, że Lamborghini testuje Gallardo z die IP: *.ipt.aol.com 16.01.05, 03:49
              Druga sprawa to taka, że aby zoabczyć co naprawdę ludzie preferują do jazdy
              > (diesel czy benzyna) to należy porównywać to w środowisku gdzie oba produkty
              > mają równe sznase.

              Jakie rowne szanse czy nie zdajesz sobie sprawy ze USA dotuje cene benzyny
              poniewaz bez niej ten kraj by upadł w tydzień ,paradoks cena galona benzyny
              oscyluje w granicach ceny wody mineralnej .
              polityka zagraniczna busha to nic innego jak utrzymanie tej twojej niskiej ceny
              benzyny za cene zycia innych ludzi vide IRAK
              No i jak wytłumaczyć wzrost sprzedaży diesli w UK gdzie jej cena jest wyższa od
              ceny benzyny EWENEMENT !!!

              Dobrym gruntem do porównania jest natomiast USA gdzie ceny paliwa są tak
              niskie
              >
              > w stosunku do zarobków,

              a czy w europie zach.ceny paliw są wysokie w stosunku do zarobków wg Ciebie ?

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka