Dodaj do ulubionych

Do WO : Róbcie proszę pomiary przyspieszeń 60-100

14.05.05, 15:47
i 80-120 ,na II i III . Kto wyprzedza na V benzyną ? Ja umiem używać
skrzyni ,więc chcę wiedzieć jak samochody potrafią wyprzedzać używając w
pełni swoich możliwości . Pozdro .
Obserwuj wątek
    • szymizalogowany Podpisuje się pod apelem 15.05.05, 10:40
      Podawajcie czasy przyspieszeń 60-100 i 80-120 na optymalnych biegach.

      To jest deficytowa informacja, ja bardzo często próbuje znaleźć takie dane dla
      jakiegoś samochodu najczęściej bez rezultatu.

      Co komu po informacji że jakiś 1.9 TDI robi 80-120 na V biegu w 9s a benzyna
      2.0 w 15s, skoro ten sam TDI na optymalnych biegach robi to w 7s a benzyna w 5s.
      • wio4litery Re: Podpisuje się pod apelem 15.05.05, 19:04
        ptica napisał:

        > Zastanawiam się komu przydatna jest informacja o czasie wyprzedznia 80-120
        > km/godz na piątym biegu, podawana przez producentów aut.
        > Przecież większość z nas redukuje bieg do 4-ki lub 3-ki tuż przed manewrem,
      • otto_von_diesel Re: Podpisuje się pod apelem 17.05.05, 07:56
        > Co komu po informacji że jakiś 1.9 TDI robi 80-120 na V biegu w 9s a benzyna
        > 2.0 w 15s, skoro ten sam TDI na optymalnych biegach robi to w 7s a benzyna w
        5s
        > .

        Pokaz mi taka benzyne, ktora ma zblizone parametry do tego 1.9TDI, ktora na V
        biegu 80-120 robi w 15 sek, ale na optymalnym w 5 sek.
        Lapiesz za slowa wszystkich i wypominasz bezmyslne powielanie stereotypow, a
        sam piszesz takie bzdury i tak manipulujesz faktami, ze zal to czytac.
      • szymizalogowany Re: wogóle, co to oznacza od 60-100 albo 80-120?? 15.05.05, 11:38
        bejrutek napisał:

        > ... czemu nie ma pomiarów od 90-140, albo od 50-90, albo 70-120, 110-150????
        > Przecież 60-100 albo 80-120, na dobrą sprawę niczego nie oddają, nawet w
        > przypadku diesli...

        Te zakresy to tylko umowne przykładowe wartości. Najlpeij jakby po prostu
        pokazywali wykres przyspieszenia gdzie oś X to by był czas w sekundach, a oś Y
        to prędkość. Wtedy każdy mógłby sobie zobaczyć interesujący go fragment.

        Dlatego mimo wszystko 0-100 kmh jest bardzo dużo mówiącym parametrem, jak
        również 0-160 kmh bo pokazuje maksymalne możliwości samochodu.

        w 0-100 gdzieś tam jest np. przedział 60-100 i teraz jeśli jakis dyzel ma 0-100
        w 12s a benzyna w 9s to jest 99,9999% prawdopodobieństwa że optymalnie jadąc
        benzyna będzie szybsza w 60-100. jeśli tak nie jest to by znaczyło że benzyna
        jedzie strasznie szybko 0-60 i potem nagle spada jej moc i dyzel zaczyna
        nadrabiać lecz na końcu i tak summa summarum jest gorszy - to by znaczyło że
        benzyna 0-60 jest super szybka :)

        Tak więc aby się zorientować co jest szybsz ZAWSZE I W KAŻDEJ SYTUACJI jadąc z
        optymalnymi biegami to by trzeba mieć wykres prędkości 0-160 w funkcji czasu.

        Ale taki wykres jest niepoprawny politycznie bo wtedy nie można by napędzać
        sprzedaży klekotów głupotami o 80120 na V biegu hehe.

        Lepiej oszukiwać naiwnych durni i zarabiać kasę. hehe
        • hubort Re: wogóle, co to oznacza od 60-100 albo 80-120?? 15.05.05, 12:36
          > Tak więc aby się zorientować co jest szybsz ZAWSZE I W KAŻDEJ SYTUACJI jadąc z
          > optymalnymi biegami to by trzeba mieć wykres prędkości 0-160 w funkcji czasu.
          >
          > Ale taki wykres jest niepoprawny politycznie bo wtedy nie można by napędzać
          > sprzedaży klekotów głupotami o 80120 na V biegu hehe.
          >
          > Lepiej oszukiwać naiwnych durni i zarabiać kasę. hehe

          Ale ty bełkoczesz. Skrzynia biegów w samochodach istnieje tylko i wyłącznie z
          jednego powodu. Mianowicie dlatego, że silnik spalinowy jest w swojej istocie do
          dupy. Pracuje w dość wąskim zakresie obrotów a jego moc rośnie wraz ze wzrostem
          obrotów. Gdyby miał charakterystykę silnika elektrycznego (niemal stała moc w
          pełnym zakresie obrotów) to byś nie słyszał o czymś takim jak skrzynia biegów.
          Im bardziej silnik jest do dupy pod tym względem, tym więcej trzeba mieszać
          skrzynią. Oczywiście dla ciebie najlepiej by było, gdyby skrzynia miała 15
          przełożeń, bo wtedy bieg możnaby dobrać jeszcze lepiej i uzyskać jeszcze lepsze
          przyspieszenie. A parametr 80-120 na V biegu nie jest informacją dla ścigantów i
          nie mówi o tym, który pierwszy dojedzie do następnych świateł, tylko o tym, czy
          trzeba za każdym razem redukować jak się chce przyspieszyć.

          BTW: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=23636410&a=23910059
          • szymizalogowany Re: wogóle, co to oznacza od 60-100 albo 80-120?? 15.05.05, 12:52
            Silnik spalinowy jaki jest taki jest i inny na razie nie będzie. Jak się chce
            szybko przyspieszyć 80-120 to trzeba zredukować szczególnie w wolnossącym
            samochodzie.

            Rozumiem że przewaga turbo (benzyny czy dyzla) polega na tym że nie trzeba
            koniecznie ruszyć tą łapką do lewarka?

            W takim razie turbo dyzle w kategorii 80-120 na V biegu są jakimś substytutem
            automatu dla biedoty czy co?
            • hubort Re: wogóle, co to oznacza od 60-100 albo 80-120?? 15.05.05, 13:29
              szymizalogowany napisał:

              > Silnik spalinowy jaki jest taki jest i inny na razie nie będzie. Jak się chce
              > szybko przyspieszyć 80-120 to trzeba zredukować szczególnie w wolnossącym
              > samochodzie.

              Właśnie. Ale zastosowanie turbosprężarki pozwala na dosyć znaczną zmianę ch-ki.
              Oprócz poprawy osiągów maksymalnych można uzyskać spłaszczenie ch-ki mocy
              poprzez podniesienie mocy przy niższych obrotach. Często to widać w przypadku
              nowych diesli. Nie wiem akurat czy to wynika z kończenia się możliwości turbiny
              przy większych obrotach, czy też zamierzonego przez konstruktorów mocnego
              doładowania przy niższych. Efektem jest niemal ta sama moc przy 3k rpm co przy
              4.5 rpm a pomiędzy nimi lekka górka, np 120 koni przy 3k rpm, 120 koni przy 4.5k
              rpm i 130 koni przy 3.8k rpm. To jest dużo lepsza i przyjemniejsza ch-ka niż
              możliwa do uzyskania przy silniku wolnossącym o tej samej mocy maksymalnej. Nie
              powiesz mi, że byś nie wolałbyś mieć w Xedosie 144 koni zarówno przy 6.5k jak i
              przy 4.5 krpm zamiast 144 przy 6.5k i 100 przy 4.5k.

              > Rozumiem że przewaga turbo (benzyny czy dyzla) polega na tym że nie trzeba
              > koniecznie ruszyć tą łapką do lewarka?

              Między innymi.

              > W takim razie turbo dyzle w kategorii 80-120 na V biegu są jakimś substytutem
              > automatu dla biedoty czy co?

              Może dla niektórych tak (tak samo jak dla innych V6 jest substytutem V8 czy
              V12:) Przynajmniej na trasie. Z dwóch samochodów o takich samych osiągach
              maksymalnych przyjemniej się jeździ tym, o lepszej tzw. elastyczności.
            • klemens1 Re: wogóle, co to oznacza od 60-100 albo 80-120?? 16.05.05, 13:33
              szymizalogowany napisał:

              > Rozumiem że przewaga turbo (benzyny czy dyzla) polega na tym że nie trzeba
              > koniecznie ruszyć tą łapką do lewarka?

              Nie trzeba jechać na 5000 rpm żeby mieć dostępne przyspieszenie na poziomie
              jaki sugeruje moc silnika. Niektórzy libią mieć przyspieszenie dostępne cały
              czas, a nie lubią ryczeć silnikiem przez pół godziny.

              --
              www.prawojazdy.com.pl/display.php?site=79#d1
              • franek-b Re: wogóle, co to oznacza od 60-100 albo 80-120?? 16.05.05, 16:02

                > Nie trzeba jechać na 5000 rpm żeby mieć dostępne przyspieszenie na poziomie
                > jaki sugeruje moc silnika. Niektórzy libią mieć przyspieszenie dostępne cały
                > czas, a nie lubią ryczeć silnikiem przez pół godziny.

                Klub wielbicieli klekotu? jak to jest, ze jak jade obok 'nowoczesnego' diesla,
                to slysze klekot, a nie slysze swojego motoru?

                --
                Pozdrawiam,

                Frank
                • klemens1 Re: wogóle, co to oznacza od 60-100 albo 80-120?? 17.05.05, 11:19
                  franek-b napisał:

                  > Klub wielbicieli klekotu? jak to jest, ze jak jade obok 'nowoczesnego'
                  diesla,
                  > to slysze klekot, a nie slysze swojego motoru?

                  Ja mam podobny paradoks - jak jadę swoim 10-letnim klekotem, to klekotu nie
                  słyszę, słyszę natomiast ryk benzyniaka usiłującego przyspieszyć obok mnie.


                  --
                  www.prawojazdy.com.pl/display.php?site=79#d1
    • antytandeciarz jak rownac to do najlepszych 15.05.05, 18:35
      www.caranddriver.com/article.asp?section_id=3&article_id=9479&page_number=4

      oni podaja o wiel wiecej danych
      lacznie ze skidpadem, street-startem i 1/4 mili

      pozdrawiam


      --
      bezwyrazowym, bezpłciowym i tandetnym toczydełkom mówię NIE!

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka