Dodaj do ulubionych

Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdzic ?

05.08.05, 20:38
Sasiad wyglasza takie teorie po zalozeniu nowgo akumulatora.Twierdzi,ze jego
Lanos stal sie szybszy i o wiele mocniejszy - "...ma lepsze odejscie na
swiatlach..".
Wszyscy sie z niego smieja, ale moze to prawda ?
Obserwuj wątek
    • kompletny_idiota Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 05.08.05, 20:45
      Moze (dla zaoszczedzenia benzyny?) on jezdzi na starterze. Wtedy nowy
      akumulator faktycznie robi roznice.
      • wilknaanne Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 05.08.05, 20:48
        A wiesz ile KM zabiera alternator przy pełnym ładowaniu silnikowi?
        • kompletny_idiota Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 05.08.05, 21:02
          To nowego akumulatora juz nie potrzeba ladowac?
        • kompletny_idiota Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 05.08.05, 22:50
          > A wiesz ile KM zabiera alternator przy pełnym ładowaniu silnikowi?

          Pytanie zostalo bez odpowiedzi. No wiec jezeli jest 14 Volt i powiedzmy
          alternator daje 70 Amperow (zgaduje), to moc jest 980 Watt. To jest jeden i
          jedna trzecia konia mechanicznego. Gosciu nigdy w zyciu nie zauwazylby takiego
          spadku czy wzrostu mocy bo to pewnie odpowiada cwierci milimetra roznicy w
          polozeniu pedalu gazu. Oczywiscie jak szybko ladujesz akumulator specjalnym
          urzadzeniem to mowimy o innym rzedzie wielkosci, ale to nie odbywa sie w czasie
          jazdy.
    • dark13 Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 05.08.05, 21:13
      zrimizak napisała:

      > Sasiad wyglasza takie teorie po zalozeniu nowgo akumulatora.Twierdzi,ze jego
      > Lanos stal sie szybszy i o wiele mocniejszy - "...ma lepsze odejscie na
      > swiatlach..".
      > Wszyscy sie z niego smieja, ale moze to prawda ?
      jak najbardziej prawda a efekt poteguje rownoczesna wymiana dywanikow i
      naklejenie na tylnej klapie naklejek; ABS i TURBO
      • 1adarek Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 06.08.05, 05:27
        Zapomniales jeszcze o 4inch rurze wydechowej, to juz calkowity odlot
    • lewarek5 Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 06.08.05, 07:57
      zrimizak napisała:

      > Sasiad wyglasza takie teorie po zalozeniu nowgo akumulatora.Twierdzi,ze jego
      > Lanos stal sie szybszy i o wiele mocniejszy - "...ma lepsze odejscie na
      > swiatlach..".
      > Wszyscy sie z niego smieja, ale moze to prawda ?


      ... hmmm,jezeli jezdzi na rozruszniku ...,cholerka wie .
    • intimo Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 06.08.05, 11:17
      Pewnie, że jeździ szybciej!!! Pod warunkiem, że nowy aku jest mniejszy i lżejszy
      niż stary. Lżejsze auto, większy kop...
      • kompletny_idiota Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 06.08.05, 18:04
        Ale ciezszy akumulator lepiej miec przy jezdzie z gorki. W takim razie gosciu
        powinien zmieniac akumulatory w zaleznosci czy jedzie z gorki czy pod gorke.
        Ten chwilowo nieuzywany akumulator powinien trzymac na kolanach.
    • kazimirz Oczywiscie,rze morzna !! 06.08.05, 16:17
      Twuj sasiad mial,ze starym akumulatorem opory psyhiczne, kture siem rozwionzaly
      w momencie polaczenia biegunuw nowego akumulatora z systemem nerwowem Lanosa.
      Medycyna zna takie przipadki.
      Mudlmy siem.
      • hippolin Re: Oczywiscie,rze morzna !! 06.08.05, 18:07
        >"Pytanie zostalo bez odpowiedzi. No wiec jezeli jest 14 Volt i powiedzmy
        alternator daje 70 Amperow (zgaduje), to moc jest 980 Watt. To jest jeden i
        jedna trzecia konia mechanicznego. Gosciu nigdy w zyciu nie zauwazylby takiego
        spadku czy wzrostu mocy bo to pewnie odpowiada cwierci milimetra roznicy w
        polozeniu pedalu gazu. Oczywiscie jak szybko ladujesz akumulator specjalnym
        urzadzeniem to mowimy o innym rzedzie wielkosci, ale to nie odbywa sie w czasie
        jazdy."

        1.Zdolność alternatora to ok. 50-50% więc, żeby wytworzyć 1kW trzeba nie 1 i 1/3 konia a 3!

        2.Zwiększony pobór prądu np. żarówki 150W zużywają 5% więcej benzyny (dokładniej to 2-7%) a skoro tak to tyle samo procentowo zużywają energii silnika więc może się okazać że te 3konie to jednak bardzo zauważalna różnica!

        3.w zwykłej jeżdzie bądz na postoju, zużywamy bardzo mało energii więc mając do dyspozycji więcej te 3konie to jednak jest odczówalne

        • zrimizak A morze silnik tego lanosa jest tak slaby, ze 06.08.05, 18:18
          odczuwa sie juz tak niewielkie obciazenia ?
          • wilknaanne Re: A morze silnik tego lanosa jest tak slaby, ze 06.08.05, 18:57
            Dokładnie tak!
            Pozbyłem się ostatnio koła zaoasowego , podnośnika i klucza do kół
            wraz z wykładziną bagażnika i...27 kilo ubyło!
            Wcześniej kolega pytał czy nowego akumulatora nie trzeba ładować.
            Trzeba ale ładuje się szybciej i mniejszym prądem.
          • kazimirz A morze on go przerobil na gas ? Po kryjomu. 06.08.05, 20:38
            Siem teraz wszyscy dziwia, rze on nagle ma takie kopyto.
            Rzimizak, koncz wasc wstidu oszczendz !
            Mudlmy siem.
        • kompletny_idiota Re: Oczywiscie,rze morzna !! 06.08.05, 18:57
          Masz racje. Ale czy prad ladowania jest 50 czy na przyklad 4 ampery? Poza tym
          rozpatrujemy tylko roznice miedzy starym a nowym akumulatorem. Nie mozna wyczuc
          poprawy po zmianie akumulatora. Mozna po wymianie swiec, palca i kopulki, itd.
          Jak ktos szarpnal sie na nowy akumulator to podswiadomie oczekuje jakiejs
          poprawy, nawet w dieslu.
          A propos zarowek (i jazdy w dzien na swiatlach) to oszczednosc na benzynie
          zmniejszona jest o skrocenie zywotnosci akumulatora ktory jest przeladowywany.
          Moze jakis elektryk sie ustosunkuje?
          • kierowiec1 Ludzie, zlitujcie sie nad ta ortografia... 06.08.05, 20:18
            ...bo oczy bola.

            kompletny_idiota napisał:

            > Masz racje. Ale czy prad ladowania jest 50 czy na przyklad 4 ampery?

            To, jaki jest prad ladowania w samochodzie, zalezy glownie od stanu rozladowania
            akumulatora, a stosunkowo niewiele od jego wielkosci.

            > A propos zarowek (i jazdy w dzien na swiatlach) to oszczednosc na benzynie
            > zmniejszona jest o skrocenie zywotnosci akumulatora ktory jest przeladowywany.
            > Moze jakis elektryk sie ustosunkuje?

            Chetnie. Przeladowywanie akumulatora moze miec miejsce, kiedy regulator napiecia
            jest zepsuty. Jesli regulator napiecia jest sprawny, to akumulator nie bedzie
            ani niedoladowywany, ani przeladowywany niezaleznie do tego, czy ma 20, czy 120 Ah.

            Pozdr.

            K.
            • kompletny_idiota Na moim prostowniku jest amperomierz 07.08.05, 01:32
              Zazwyczaj w pierwszej chwili ladowania, a mowie o kompletnie rozladowanym
              akumulatorze, prad skacze do konca skali. Po uplywie czasu mniejszym niz bylby
              czas dojazdu do najblizsztch swiatel ten prad stabilizuje sie na poziomie
              czterech amperow. Jakie jest to poczatkowe natezenie nie wiem, ale nie jest ono
              wieksze niz te kilkadziesiat amperow ktore moze dac alternator. To powinno
              rozwiac watpliwosci co do jakiegos niesamowicie wielkiego poboru mocy przez
              akumulator, znikajacego w momencie zalozenia nawet nie wiekszego ale takiego
              samego tylko ze NOWEGO akumulatora. Elektrykow zawsze podziwialem. Pzdr.
              • mobile5 Re: Na moim prostowniku jest amperomierz 07.08.05, 10:57
                kompletny_idiota napisał:
                Elektrykow zawsze podziwialem. Pzdr.

                Po kilku porażeniach w dzieciństwie (ja tak miałem), może się ukształtować coś
                w rodzaju odruchu Pawłowa.
        • kierowiec1 Re: Oczywiscie, ze mozna !! 06.08.05, 20:28
          hippolin napisał:

          > >"Pytanie zostalo bez odpowiedzi. No wiec jezeli jest 14 Volt i powiedzmy
          > alternator daje 70 Amperow (zgaduje), to moc jest 980 Watt.
          >
          > 1.Zdolność alternatora to ok. 50-50% więc, żeby wytworzyć 1kW trzeba nie 1 i
          > 1/3 konia a 3!
          >
          > 2.Zwiększony pobór prądu np. żarówki 150W zużywają 5% więcej benzyny
          (dokładniej to 2-7%)

          5 % z czego? Na postoju, czy przy predkosci 200 km/h?
          I czemu podajesz takie bzdurne liczby?

          > a skoro tak to tyle samo procentowo zużywają energii silnika więc mo
          > że się okazać że te 3konie to jednak bardzo zauważalna różnica!

          A po polsku?

          > 3.w zwykłej jeżdzie bądz na postoju, zużywamy bardzo mało energii więc mając
          > do dyspozycji więcej te 3konie to jednak jest odczówalne

          Jak odczuwasz pobor mocy na postoju? Czy moze stojac deptasz pedl i mierzysz,
          jak predko silnik robi wrrrjjjjoooouuuuuu?

          Poza tym ruszajac albo przyspieszajac wciska sie pedal glebiej, czyli uzywa sie
          znacznie wiekszego ulamka dostepnej na danych obrotach mocy. W calym uzytecznym
          obszarze obrotow dostepna moc wynosi przynajmniej kilkadziesiat kW. Rzeczone 2
          kW gina w mroku. I to przyjmujac nawet ten hipotetyczny przypadek pracy
          alternatora z cala dostepna moca.

          Pozdr.

          K.
        • zgryzliwy1 Re: Oczywiscie,rze morzna !! 07.08.05, 03:51
          hippolin napisał:

          > 3.w zwykłej jeżdzie bądz na postoju, zużywamy bardzo mało energii więc mając
          > do dyspozycji więcej te 3konie to jednak jest odczówalne

          akurat dokladnie na odwrot
          "odczówalne" bedzie jak pojedziesz na max mocy
          w zwykłej jeżdzie ,czyli kiedy wykorzystuje sie kilkunascie % dostepnej mocy
          trzeba by miec zdolnosc "odczówania" pozostalego zapasu mocy !!!
          • lewarek5 Re: Oczywiscie,rze morzna !! 07.08.05, 07:51
            zgryzliwy1 07.08.2005 03:51 + odpowiedz


            hippolin napisał:

            > 3.w zwykłej jeżdzie bądz na postoju, zużywamy bardzo mało energii więc mając
            > do dyspozycji więcej te 3konie to jednak jest odczówalne ( ... ).

            Zrozumialem ze glównie chodzi o _kropelki paliwa_ , sprawdzcie czy komunikacja
            kolektywna to cos dla Was , - taniej i bez frustracji .Pzdr.
    • kierowiec1 Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 06.08.05, 20:20
      zrimizak napisała:

      > Wszyscy sie z niego smieja, ale moze to prawda ?

      Wylacznie w wypadku, jesli on ten samochod przerobil na wersje hybrydowa.

      POzdr.

      K.
      • wilknaanne Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 07.08.05, 12:00
        Jak jesteście tacy mądrzy z brakiem czucia to naciśnijcie
        hamulec lewym kopytem i podajcie wrażenia na forum.
        • mobile5 Re: Czy z nowym akumulatorem mozna szybciej jezdz 07.08.05, 12:12
          wilknaanne napisał:

          > Jak jesteście tacy mądrzy z brakiem czucia to naciśnijcie
          > hamulec lewym kopytem i podajcie wrażenia na forum.

          Samochód lepiej hamuje. Może rozróżnia nogi.
Inne wątki na temat:

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nie pamiętasz hasła lub ?

Nakarm Pajacyka