Dodaj do ulubionych

Kto wyjaśni krótko , co to jest Common Rail ?

28.08.02, 13:06
I czy oznaczenie HDI zamiast TDI (HDI to też jest turbodiesel) związane jest
z CR ?
Obserwuj wątek
        • Gość: marekggg Re: Kto wyjaśni krótko , co to jest Common Rail ? IP: *.acn.waw.pl 28.08.02, 14:09
          no i jest to raczej trik reklamowy. z technicznego punktu widzenia jest
          mozliwosc uzyskania optymalnego cisnienia mieszanki powietrza i oleju
          napedowego od nizkich obrotow, natomiast u tradycyjnego DI (direct injection)
          cisnienie sie zwieksza z obrotami.
          czestym argumentem jest mozliwosc kilkukrotnego wtrysku - z czego wynika
          lagodniejsza praca silnika. akurat ze tak samo moze dzialac klasyczny DI (i
          czesto dziala).
          klasyczny DI uzywa VW i Audi, Common rail jest uzywany w nowszych francuzach i
          mercedesach.
          jakies znaczonce roznice w zuzyciu paliwa, lub zwiekszeniu momentu obrotowego
          nie byly zanotowane.
        • Gość: marekggg Re: Kto wyjaśni krótko , co to jest Common Rail ? IP: *.acn.waw.pl 28.08.02, 14:10
          no i jest to raczej trik reklamowy. z technicznego punktu widzenia jest
          mozliwosc uzyskania optymalnego cisnienia mieszanki powietrza i oleju
          napedowego od nizkich obrotow, natomiast u tradycyjnego DI (direct injection)
          cisnienie sie zwieksza z obrotami.
          czestym argumentem jest mozliwosc kilkukrotnego wtrysku - z czego wynika
          lagodniejsza praca silnika. akurat ze tak samo moze dzialac klasyczny DI (i
          czesto dziala).
          klasyczny DI uzywa VW i Audi, Common rail jest uzywany w nowszych francuzach i
          mercedesach.
          jakies znaczonce roznice w zuzyciu paliwa, lub zwiekszeniu momentu obrotowego
          nie byly zanotowane.
          • darr.darek Re: Kto wyjaśni krótko , co to jest Common Rail ? 28.08.02, 15:33
            Gość portalu: marekggg napisał(a):
            > no i jest to raczej trik reklamowy. z technicznego punktu widzenia jest
            > mozliwosc uzyskania optymalnego cisnienia mieszanki powietrza i oleju
            > napedowego od nizkich obrotow, natomiast u tradycyjnego DI (direct injection)
            > cisnienie sie zwieksza z obrotami.

            Tu chyba trochę namieszłeś . Ciśnienie powietrza na końcu suwu sprężania wynika
            tylko z adiabatycznego sprężania ilości powietrza zassanej do cylindra (może
            zależeć conajwyżej od turbosprężarki) .

            > czestym argumentem jest mozliwosc kilkukrotnego wtrysku - z czego wynika
            > lagodniejsza praca silnika. akurat ze tak samo moze dzialac klasyczny DI (i
            > czesto dziala).
            > klasyczny DI uzywa VW i Audi, Common rail jest uzywany w nowszych francuzach
            i
            > mercedesach.
            > jakies znaczonce roznice w zuzyciu paliwa, lub zwiekszeniu momentu obrotowego
            > nie byly zanotowane.

            To ostatnie rzeczywiście świadczyłoby , że CR to trik reklamowy .

            Pozostaje pytanie czy przypadkiem system wtrysku ze wspólnej szyny paliwowej
            nie stanie się zbyt kosztowny z chwilą naprawy , bo pompa mająca wyłącznie za
            zadanie podać wysokie ciśnienie na wspólną szynę powinna być dużo prostsza od
            tradycyjnej pompy wtryskowej .
            Ciekawe jaka jest cena wtryskiwaczy w tzw.wtrysku bezpośrednim (pamiętam , że
            do starej Toyoty Cariny wtrysk był drogi i kosztował 100zł na cylinder - i tak
            nie wymieniałem) .
    • Gość: vd Re: Kto wyjaśni krótko , co to jest Common Rail ? IP: *.waw.cdp.pl 28.08.02, 14:32
      ze slownika malego ropniaka:
      W systemie common-rail paliwo poddane jest działaniu wysokiego ciśnienia w
      rurze rozprowadzającej paliwo (common-rail) i z niej doprowadzane do
      wtryskiwaczy umieszczonych w głowicy. Umożliwia to znacznie lepsze niż w
      klasycznym dieslu przygotowanie mieszanki w cylindrach. Technologia common rail
      zostala wynleziona przez Fiata i udoskonalona przez Boscha
    • Gość: alek Re: Kto wyjaśni krótko , co to jest Common Rail ? IP: 195.136.36.* 29.08.02, 14:29
      Krótko : Common-Rail jest jednym z trzech znanych mi systemów zasilania paliwem
      diesli z wtryskiem bezpośrednim.

      1. Klasyczna pompa wtryskowa - ciśnienie wtrysku rzędu kilkuset barów,
      możliwość tylko pojedynczego wtrysku. Pompa podaje na poszczególne wtryskiwacze
      odmierzoną dawkę paliwa pod odpowiednim ciśnieniem.

      2. Common-Rail - ciśnienie wtrysku rzędu 1300-1600 barów, możliwość podzielenia
      wtrysku na przedwtrysk, wtrysk właściwy i powtrysk co poprawia kulturę pracy
      silnika (ciszej chodzi i nie telepie) oraz mniej truje. Pompa utrzymuje stałe
      wysokie ciśnienie paliwa we wspólnej dla wszystkich wtryskiwaczy rurze, z
      której elektrozawory strzelają paliwem do poszczególnych cylindrów za
      pośrednictwem wtryskiwaczy.

      3. Pompowtryskiwacze (VW,Audi) - ciśnienie wtrysku rzędu 2000 barów i więcej.
      Ostatnio ponoć również można zastosować przedwtrysk. Nie ma tu pompy, każdy
      wtryskiwacz to taka strzykawka z której odmierzona dawka paliwa strzela do
      cylindra po naciśnięciu przez wałek krzywkowy tłoczka.

      Wyższe ciśnienie wtrysku zapewnia lepsze spalanie mieszanki co pozwala uzyskać
      większą moc i moment z jednostki pojemności.

      Oznaczenia silników z C-R są różne u różnych producentów. Ze znanych mi :
      Citroen-Peugeot - HDI, Fiat - JTD, Ford - TDCI, Renault - dCI.

      Pozdrawiam, alek
      • darr.darek Dzięki dla wszystkich za wyjaśnienia 29.08.02, 15:10
        Ten dwu-trzykrotny wtrysk zamiast jednego naprawdę mi się podoba . Wydawłoby
        się , że poskutkować powinien mniejszą efektywnością suwu pracy , a jednak tak
        nie jest , a cichy diesel to jest to .
        Tylko ciągle zastanawiam się jakie są ceny nowoczesnych wtryskiwaczy
        (tzw.bezp.wtrysku) i jaka jest trwałość i ceny napraw Common Rail
        (naprawa/regeneracja tradycyjnej pompy wtrysk. w dieslu nie jest tania) .
        • Gość: alek Re: Dzięki dla wszystkich za wyjaśnienia IP: 195.136.36.* 30.08.02, 07:17
          Common-Raila raczej się nie naprawi :-(
          Ze względu na bardzo wysokie ciśnienia wszystkie połączenia przewodów
          paliwowych są nierozbieralne (tzn. mogą być rozbieralne, ale potem to są już
          nieskładalne).
          Czyli, awaria = wymiana całego systemu (pompa, rurki, wtryskiwacze).
          Ile to kosztuje ? Nie mam pojęcia, ale boję się pomyśleć.
          Myślę, że to jest tak zrobione, żeby się nie psuło przez 200-300 kkm

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka