IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 28.10.02, 21:20
Czesc
Czy ktos ma taki samochod? moze podzielic sie jakimis uwagami? Jakies zalety-
wady?
Szczegolnie mile widziane wersje z silnikami 2.4 (140 i 170KM) oraz D5.
Pozdrawiam
Obserwuj wątek
    • Gość: Darek Re: volvo s60 IP: 212.106.151.* 29.10.02, 08:19
      Mam.T5.Tego nie bierz,twardy[coś za coś].Siedzisz,jedziesz sama
      przyjemność.Pamiętaj nie jest to auto na wczasy rodzinne[to już nie te
      czasy].Przejechałem 30tys.km.-OK.Gdy coś mi stukało z tyłu[tak mi się wydawało]
      poproszono mnie o elaborat co do sprawy i załatwienia jej[z Wielkiej
      Brytanii].Ważne jest też to że nie trzeba się obawiać o posądzenie co
      do"dresiarstwa""kapelusznictwa"itp.Co jeszcze?Stop.Pozdr.Stop.Darek.Stop.
      • greenblack Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n 31.10.02, 10:45
        Co, zrezygnowaliście z 9-3? Wersja 2.4 170Km ma jeszcze mniej sensu niż 140KM.
        2.4 D5 ma wersję 130KM i 163KM i bardziej opłaca się ta pierwsza. Najabrdziej
        sensowna wersja, to 2.5T AWD. W ogóle S60 to straszny "golas"! Za 111 tyś
        dostajesz wóz z ręczną klimą, ze słabym radiem, bez ESP i na stalowych
        obręczach! Opcje są piekielnie drogie. Moje sugestia - pomyśl o Vectrze GTS 3.2
        V6 211KM albo Mondeo ST 220. Za 113 i 118 tyś dostajesz kompletnie wyposażony
        samochód z 3 litrowym silnikiem.
        Pozdrawiam
        • Gość: johndoe Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n IP: *.tlsa.pl 31.10.02, 11:24
          greenblack napisał:

          . W ogóle S60 to straszny "golas"! Za 111 tyś
          > dostajesz wóz z ręczną klimą, ze słabym radiem, bez ESP i na stalowych
          > obręczach! Opcje są piekielnie drogie. Moje sugestia - pomyśl o Vectrze GTS 3.2
          >
          > V6 211KM albo Mondeo ST 220. Za 113 i 118 tyś dostajesz kompletnie wyposażony
          > samochód z 3 litrowym silnikiem.
          > Pozdrawiam
          rozumujac w ten sposob to moze by tak jeszcze lepiej jakies daewoo albo kie. bedzie super wypas i na benzynke wystarczy. tylko w zadnym wypadku bmw czy mb, tam to trzeba dopiero zaplacic
          pzdr
          • greenblack Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n 31.10.02, 12:52
            Gość portalu: johndoe napisał(a):

            > rozumujac w ten sposob to moze by tak jeszcze lepiej jakies daewoo albo kie.
            be
            > dzie super wypas i na benzynke wystarczy. tylko w zadnym wypadku bmw czy mb,
            ta
            > m to trzeba dopiero zaplacic
            > pzdr

            Dla Mnie najważniejsze są parametry techniczne. Jestem skłonny zapłacić
            adekwatną sumę za np. osobowy samochód z prawdziwym napędem 4x4, które w
            Europie produkują tylko VW-Audi, MB i BMW. Nie widzę natomiast potrzeby
            wydawania 111 tyś za ubogo wyposażony, przednionapędowy, 140-konny samochód
            tylko dlatego, żeby jakiś "strażnik dobrego smaku" nie nazwał Mnie "dresem"
            i "bezguściem" skoro za tyle samo moge mieć znacznie, znacznie więcej. Jeżeli
            Kia lub Daewoo wyprodukuje np. 200-konnego, 3-litrowego sedana 4x4 o
            odpowiedniej jakości i wyposażeniu, i zażąda za niego rozsądnych pieniędzy, to
            nie będę baczył na żadne znaczki ani opinie rozpowszechniane m.in. na tym forum.
            Pozdarwiam
            • Gość: johndoe Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n IP: *.tlsa.pl 31.10.02, 13:23
              wydaje mi sie /z Twoich ostatnich postow/, ze jedynym wyznacznikiem dobrego samochodu jest dla Ciebie naped 4x4. mysle, ze jednak nie do konca jest to prawda i zgodza sie ze mna nie tylko udzielajcy sie na tym forum i "dresy".
              pzdr
              ps. albo porownujemy samochody pod wzgledem ceny i wtedy s60 czy inny samochod wyzszej klasy przegrywa, albo stosujemy inne kryteria i wtedy to ford czy opel zostaje w przedbiegach.
              • greenblack Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n 31.10.02, 14:50
                Gość portalu: johndoe napisał(a):

                > wydaje mi sie /z Twoich ostatnich postow/, ze jedynym wyznacznikiem dobrego
                sam
                > ochodu jest dla Ciebie naped 4x4.

                Takim purystą, to aż nie jestem;) I np. Niva albo Suzuki Jimny, to samochody
                nie dla Mnie. Chodzi Mi o zestawienie: komfortowa limuzyna z napędem na jedną i
                na dwie osie. Jeżeli obie oferują zbliżony poziom komfortu, osiągów i jakości,
                to ta 4x4 ma dla Mnie zdecydowanie większą wartość użytkową. I proszę nie
                próbować Mnie przekonywać, że "różnica jest prawie żadna, a tak w ogóle, to ile
                dni w roku z tego skorzystasz".

                mysle, ze jednak nie do konca jest to prawda
                > i zgodza sie ze mna nie tylko udzielajcy sie na tym forum i "dresy".
                > pzdr
                > ps. albo porownujemy samochody pod wzgledem ceny i wtedy s60 czy inny
                samochod
                > wyzszej klasy przegrywa,

                Nie wiem, co określasz mianem "wyższej klasy". Odpowiedni znaczek na masce?
                Image?

                A4 1.8T 150KM - 104tyś, 2.0 130KM - 96 tyś
                318i 143KM - 113tyś
                C180K 143KM - 120tyś
                S60 2.4 140KM - 111tyś

                Audi, BMW i MB mają ESP i aut. klimat. Volvo nie i po ich dodaniu (6,1tyś) jego
                cena staje się bardzo mało atrakcyjna.

                albo stosujemy inne kryteria i wtedy to ford czy opel
                > zostaje w przedbiegach.

                A jakie to "inne kryteria"? To jak na Nas patrzą?

                Powtarzam. Kupowanie najsłabszych, najuboższych wersji tzw. "szlachetnych"
                marek ma zaspokoić wyłącznie próżność klientów, poświęcających na ołtarzu
                image'u osiągi i wyposażenie.
                Pozdrawiam
                • Gość: johndoe Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n IP: *.tlsa.pl 31.10.02, 16:18
                  greenblack napisał:

                  >
                  >
                  > A jakie to "inne kryteria"? To jak na Nas patrzą?
                  >
                  > Powtarzam. Kupowanie najsłabszych, najuboższych wersji tzw. "szlachetnych"
                  > marek ma zaspokoić wyłącznie próżność klientów, poświęcających na ołtarzu
                  > image'u osiągi i wyposażenie.
                  > Pozdrawiam
                  nie znam dokladnie wyposazenia modeli, ktore podajesz jako, ze autka te sa poza moimi zainteresowaniami, ale porownujac oferty w sieci to klima automatyczna w volvo kosztje 1500, esp nazywa sie inaczej a cala reszta nie odbiega a czesto przewyzsza to co oferuja inni. za duperele typu alufelgi rzeba i w bmw zaplacic /za el. szybki z tylu tez/
                  co do wnetrza to oczywista sparawa- rzecz gustu - jednym sie podoba innym nie. jak Ci nie odpowiada szary mozesz sobi wziac kokpit w 2 innych kolorach.
                  pzdr
                  ps. tak jak wypasione volvo, bmw czy mb bedzie lepsze od wypasionej vectry tak samo golas bedzie lepszy od golasa.
                  • greenblack Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n 31.10.02, 16:29
                    Gość portalu: johndoe napisał(a):

                    > nie znam dokladnie wyposazenia modeli, ktore podajesz jako, ze autka te sa
                    poza
                    > moimi zainteresowaniami, ale porownujac oferty w sieci to klima automatyczna
                    w
                    > volvo kosztje 1500,

                    1500 to dopłata do ręcznej klimatyzacji za automatyczną wersję.

                    esp nazywa sie inaczej

                    Nazywa się DSTC i wymaga 4650PLN lub 2030PLN w droższej wersji Optima.

                    330i 231KM 170tyś
                    325i 192KM 154tyś
                    S60 2.4T 200KM 152tyś + 2tyś za DSTC
                    S60 T-5 250KM 175tyś + 2tyś za DSTC

                    a cala reszta nie odbiega a czesto
                    > przewyzsza to co oferuja inni. za duperele typu alufelgi rzeba i w bmw
                    zaplacic
                    > /za el. szybki z tylu tez/
                    > co do wnetrza to oczywista sparawa- rzecz gustu - jednym sie podoba innym nie.

                    > jak Ci nie odpowiada szary mozesz sobi wziac kokpit w 2 innych kolorach.

                    Dziękuję za beże, żółcie i tym podobne.


                    > ps. tak jak wypasione volvo, bmw czy mb bedzie lepsze od wypasionej vectry
                    tak
                    > samo golas bedzie lepszy od golasa.
                    Hola! A w czym S60 jest lepsze od Vectry?
                    Pozdrawiam
                    • Gość: johndoe Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n IP: *.tlsa.pl 04.11.02, 08:57
                      greenblack napisał:


                      > 1500 to dopłata do ręcznej klimatyzacji za automatyczną wersję.
                      a zwyakla jest w standarzie, wiec kosztuje 1500, isn't it?
                      >
                      > esp nazywa sie inaczej

                      > Nazywa się DSTC i wymaga 4650PLN lub 2030PLN w droższej wersji Optima.
                      jest jeszcze stc /w standardzie/
                      >
                      > 330i 231KM 170tyś
                      > 325i 192KM 154tyś
                      > S60 2.4T 200KM 152tyś + 2tyś za DSTC
                      > S60 T-5 250KM 175tyś + 2tyś za DSTC
                      no i co z tego wynika? jakies roznice w wyposazeniu w tych modelach wielkie sa? bmw robi samo jajecznice?


                      > > jak Ci nie odpowiada szary mozesz sobi wziac kokpit w 2 innych kolorach.
                      >
                      > Dziękuję za beże, żółcie i tym podobne.
                      bez, szary i grafit. zolte to moze na specjalne zamowienie dla Ciebie:). niestety volvo nie uwzglednilo Twoich preferencji, ale napisz gdzie trzeba i moze po faceliftingu pojawi sie czarny.
                      >
                      > > ps. tak jak wypasione volvo, bmw czy mb bedzie lepsze od wypasionej vectry
                      >
                      > tak
                      > > samo golas bedzie lepszy od golasa.
                      > Hola! A w czym S60 jest lepsze od Vectry?
                      a w czym bmw czy audi sa lepsze od vectry?
                      > Pozdrawiam
                      pzdr rowniez
                      ps.
                      rozumiem, ze przejechales przynajmniej 1000 km s60 awd, skoro tak autorytatywnie wypowiadasz sie o tym napedzie.
                      • greenblack Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n 04.11.02, 19:50
                        Gość portalu: johndoe napisał(a):

                        > a zwyakla jest w standarzie, wiec kosztuje 1500, isn't it?

                        Yes, it is but elektroniczna jest w standardzie 3, A4 i C w wersjach, o których
                        prawimy.

                        > jest jeszcze stc /w standardzie/

                        STC, to zwykły ASR, bez działania stabilizującego.

                        > > 330i 231KM 170tyś
                        > > 325i 192KM 154tyś
                        > > S60 2.4T 200KM 152tyś + 2tyś za DSTC
                        > > S60 T-5 250KM 175tyś + 2tyś za DSTC
                        > no i co z tego wynika? jakies roznice w wyposazeniu w tych modelach wielkie
                        sa?
                        > bmw robi samo jajecznice?

                        Nie, Ja tylko obalam mit o wyjątkowej atakcyjności ekonomicznej S60 w
                        porównaniu z konkurencją.

                        > bez, szary i grafit. zolte to moze na specjalne zamowienie dla Ciebie:).
                        nieste
                        > ty volvo nie uwzglednilo Twoich preferencji, ale napisz gdzie trzeba i moze
                        po
                        > faceliftingu pojawi sie czarny.

                        Dzięki, nie zamierzam pisać do Volvo. Nie będę Ich odrywał od projektowania
                        tych wspaniałych samochodów;)
                        Dla Mnie tylko antracyt we wnętrzu.

                        > a w czym bmw czy audi sa lepsze od vectry?

                        Zależy o jakich wersjach mówimy. Wolę Vectrę 3.2 od 316i.

                        > rozumiem, ze przejechales przynajmniej 1000 km s60 awd, skoro tak
                        autorytatywni
                        > e wypowiadasz sie o tym napedzie.
                        Czemu autorytatywnie. Nie twierdzę, że Haldex to technologiczna katastrofa.
                        uważam tylko, że znacznie ustępuje domniemanym konkurentom.
                        Gdybym tyle nim przejechał, to znaczyłoby, że Mi sie ten samochód i jego napęd
                        bardzo podoba. Starczyła krótka, wymagająca trasa testowa.
                        Pozdrawiam
            • Gość: Rafal 4x4 - wyjasnienie IP: *.urscorp.com 01.11.02, 18:35
              Tak dla scislosci: 4x4 (zwany inaczej 4 (four) wheel frive) to naped stosowany w srednich ciezarowkach i autach
              terenowych na male predkosci. Dawniej wymagal on przelaczenia podczas postoju, obecnie niektore samochody
              maja kompterowe przelaczanie tyl/cztery kola. Generalnie chodzi o mozliwosci poruszania sie po nierownym terenie,
              a naped jest przekazywany zdaje sie przez jeden mechanizm roznicowy.

              Auta osobowe i niektore male ciezarowki z napedem na cztery kola maja tzw "All Whee-drive", ktory nie jest napedem
              4x4. "All wheel drive" to komputerowo sterowany system glownie na ulepszone nawierzchnie (lub co najmniej
              zwirowe), ktory w przekazuje naped na kolo o najlepszej przyczepnosci. Zastosowanie to jazda na sniegu, lodzie,
              mokrej nawierzchni itp gdzie przy wiekszej predkosci moze wystapic poslizg. Kazda firma ma wlasne patenty, rozne
              dystrybucje podczas "normalnej" jazdy (np. 45/55 przod/tyl), niektore dzialaja razem z elektonicznymi systemami
              zapobiegania poslizgu wykorzystujacymi hamulce. Wydaje sie, ze liderami technologii sa Subaru i Audi
              (wyprobowane w rajdach), ale inni juz dochodza do nich bardzo szybko.

              Owe Volvo S60 ma oczywiscie ten drugi system.

              Problem jest w jezyku polskim, ktory nie oferuje rozroznienia pomiedzy tymi napedami, a sa one bardzo rozne od
              siebie (bo maja rozne zastosowanie).

              greenblack napisał:

              > Gość portalu: johndoe napisał(a):
              >
              > > rozumujac w ten sposob to moze by tak jeszcze lepiej jakies daewoo albo ki
              > e.
              > be
              > > dzie super wypas i na benzynke wystarczy. tylko w zadnym wypadku bmw czy m
              > b,
              > ta
              > > m to trzeba dopiero zaplacic
              > > pzdr
              >
              > Dla Mnie najważniejsze są parametry techniczne. Jestem skłonny zapłacić
              > adekwatną sumę za np. osobowy samochód z prawdziwym napędem 4x4, które w
              > Europie produkują tylko VW-Audi, MB i BMW. Nie widzę natomiast potrzeby
              > wydawania 111 tyś za ubogo wyposażony, przednionapędowy, 140-konny samochód
              > tylko dlatego, żeby jakiś "strażnik dobrego smaku" nie nazwał Mnie "dresem"
              > i "bezguściem" skoro za tyle samo moge mieć znacznie, znacznie więcej. Jeżeli
              > Kia lub Daewoo wyprodukuje np. 200-konnego, 3-litrowego sedana 4x4 o
              > odpowiedniej jakości i wyposażeniu, i zażąda za niego rozsądnych pieniędzy, to
              > nie będę baczył na żadne znaczki ani opinie rozpowszechniane m.in. na tym forum
              > .
              > Pozdarwiam
              • greenblack Re: 4x4 - wyjasnienie 01.11.02, 19:03
                Gość portalu: Rafal napisał(a):

                Co Ty pleciesz kolego?

                > Tak dla scislosci: 4x4 (zwany inaczej 4 (four) wheel frive) to naped
                stosowany
                > w srednich ciezarowkach i autach
                > terenowych na male predkosci.

                Mówiąc "średnie ciężarówki" masz na myśli chyba pick-upy i SUVy. U Nas średnia
                ciężarówka to Renault Midlum, Iveco Daily;).

                Dawniej wymagal on przelaczenia podczas postoju,
                > obecnie niektore samochody
                > maja kompterowe przelaczanie tyl/cztery kola.

                To jest rozróżnienie na dołączalny i permanentny napęd na 4 koła. Dołączalny
                stosuje się w celu oszczędzania paliwa, ale najlepsze SUVy mają permanentny-
                Granad Cherokee, Land Rover, M-klasa, X5...

                Generalnie chodzi o mozliwosci p
                > oruszania sie po nierownym terenie,
                > a naped jest przekazywany zdaje sie przez jeden mechanizm roznicowy.

                Nawet w systemach z dołączanym napędem stosuje się 3 dyferencjały. Niekiedy
                wszystkie blokowane:ręcznie bądź elektronicznie.

                > Auta osobowe i niektore male ciezarowki z napedem na cztery kola maja
                tzw "All
                > Whee-drive", ktory nie jest napedem
                > 4x4.

                A czym jest?

                "All wheel drive" to komputerowo sterowany system glownie na ulepszone na
                > wierzchnie (lub co najmniej
                > zwirowe), ktory w przekazuje naped na kolo o najlepszej przyczepnosci.
                Zastoso
                > wanie to jazda na sniegu, lodzie,
                > mokrej nawierzchni itp gdzie przy wiekszej predkosci moze wystapic poslizg.
                Ka
                > zda firma ma wlasne patenty, rozne
                > dystrybucje podczas "normalnej" jazdy (np. 45/55 przod/tyl), niektore
                dzialaja
                > razem z elektonicznymi systemami
                > zapobiegania poslizgu wykorzystujacymi hamulce.

                Nie wszystkie systemy są sterowane elektronicznie. Np. Niva i Honker nie znają
                elektroniki;) Sterowanie komputerowe, to już "wyższa szkoła jazdy".

                Wydaje sie, ze liderami techno
                > logii sa Subaru i Audi
                > (wyprobowane w rajdach), ale inni juz dochodza do nich bardzo szybko.
                > Owe Volvo S60 ma oczywiscie ten drugi system.

                Volvo stosuje eletronicznie sterowne sprzęgło Haldex, a do niedawne zwykłe
                wiskotyczne. W normalnych warunkach na tylną oś dochodzi tylko 5% momentu. Żeby
                poszło więcej konieczne jest wystąpienie co najmniej 10% poślizgu kół
                przednich. Kiedy uślizg ustąpi, wszystko wraca do "przednionapędowej normy". I
                to czyni ten system bardzo nieprzewidywalnym i niestabilnym.
                W systemach stosowanych przez np. BMW i MB stosuje się normalny planetarny
                dyferyncjał, a w Audi(oprócz A3 i TT-Haldex) TORSEN. W BMW podział wynosi
                przód/tył 38/62, w Mercedesie E("stary") 35/65 i jest niezmienny. W Audi 50/50
                i w razie potrzeby 25/75, 75/25.

                > Problem jest w jezyku polskim, ktory nie oferuje rozroznienia pomiedzy tymi
                nap
                > edami, a sa one bardzo rozne od
                > siebie (bo maja rozne zastosowanie).

                AWD i 4x4 stosuje się wymiennie. To synonimy. To Ty masz problemy leksykalne.
                Pozdrawiam
        • Gość: polokokt Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.10.02, 14:09
          Czesc

          Jeszcze nie ale jakis czas temu przeprowadzilismy duzy rekonesans oferty rynku.
          Zwiedzilismy kilka salonow. I w sumie pod wzgledem stylistyki i jakoscia
          wykonania najbardziej nam do gustu przypadlo wlasnie s60 i 9-3. Co do 9-3 to
          sie nie pytam uzytkownikow bo takich w Polsce jest moze kilku (zbyt nowy
          samochod) natomiast s60 juz jest od jakiegos czasu dostepny wiec pomyslalem ze
          moze jest tu jakis uzytkownik. Ale jak widac raczej ciezko.
          Co do mocy to mojemu tacie raczej nie jest potrzebny samochod ktory ma 250 KM,
          bo On tego nie wykorzystuje. Zreszta 95% jazd jest w miescie (wawie) gdzie
          srednia predkosc dobrze jak zblizy sie do 50km/h. Stajesz na swiatlach co 45
          sekund. No poprostu ta moc tu bedzie niewykorzystana. Do tego ile pali taki
          silnik 3.0 litra?
          A mam jeszcze takie pytanie, do czego uzywajac samochodu w sposob opisany
          powyzej przydaje sie 4x4? Ja wiem ze polepszaja sie wlasnosci trakcyne, ale
          mysle ze wystraczy jak beda zamontowane wszystkie kontrle trakcji itp.
          A jesli juz vectra to raczej myslelismy o 2.2 dci z pelna opcja. Ten bardziej
          odpowiada i cena jest przystepna. Ale to sie jeszcze zobaczy.
          Nie chce tu dyskutowac co jest lepsze czy 4x4 czy cos innego. My (a w zasadzie
          tata) poprostu jestesmy zdecydowani na pewien rodzaj samochodu. Bylismy w Audi
          ale ten styl jednak nam nie odpowiada, jakos tak surowo (no i kradna). Mercedes
          C-klasa jest ladna ale strasznie mala z tylu. Szwedzki poglad na wzornictwo
          przemyslowe jest zdecydowanie ciekawszy (naszym zdaniem). Ale niestety obie
          firmy pomimo konca roku zbytnio nie chca zejsc z cena. No i w saabie
          praktycznie nie ma samochodow od reki (takie co by nam odpowiadaly) a w volvo
          jak cos jest to ma tyle dupereli maloprzydatnych nawrzucane ze od razu cena o
          kilkanascie lub kilkadziesat tys w gore. Wiec na razie sie rozgladamy.
          A co do s60 to ja wlasnie tez patrzylem na tego diesla 130KM zamniast tego
          163KM. Ale niestety nie mam jego osiagow na 4 i 5 biegu co by porownac jakos te
          wartosci z konkurencja. Jest tylko przyspieszenie w granicach 11,5 - 12 sekund
          (co zdecydowanie na kolana nie rzuca).
          A co do rodzaju samochodu to ma byc przedewszystkim bezpieczny i wygodny. To
          czy bedzie mial predkosc max 250 czy 210 nie ma znaczenia. Znaczenie ma juz
          elastycznosc i przyspieszenie co by sie lapalo w jakiejs rozsadnej granicy.
          Wlasnie w volvo wypada tez nezle pod tym wzgledem 2.0T 180KM (i cena
          praktycznie identyczna z tym 2.4 170KM).
          No to tyle.
          Pozdrawiam
          No i caly czas czekam na wlascicieli :)
          • greenblack Re: przypomienie - moze jeszcze ktos cos powie /n 31.10.02, 15:08
            Gość portalu: polokokt napisał(a):

            > Czesc
            >
            > Jeszcze nie ale jakis czas temu przeprowadzilismy duzy rekonesans oferty
            rynku.
            >
            > Zwiedzilismy kilka salonow. I w sumie pod wzgledem stylistyki i jakoscia
            > wykonania najbardziej nam do gustu przypadlo wlasnie s60 i 9-3.

            A Mnie wnętrze S60: tandentne, kanciaste połacie szarych plastków, wydało się
            żenujące. Spasowanie w porządku, ale materiały obrzydliwe.

            > Co do mocy to mojemu tacie raczej nie jest potrzebny samochod ktory ma 250
            KM,
            > bo On tego nie wykorzystuje. Zreszta 95% jazd jest w miescie (wawie) gdzie
            > srednia predkosc dobrze jak zblizy sie do 50km/h. Stajesz na swiatlach co 45
            > sekund. No poprostu ta moc tu bedzie niewykorzystana. Do tego ile pali taki
            > silnik 3.0 litra?


            > A mam jeszcze takie pytanie, do czego uzywajac samochodu w sposob opisany
            > powyzej przydaje sie 4x4? Ja wiem ze polepszaja sie wlasnosci trakcyne, ale
            > mysle ze wystraczy jak beda zamontowane wszystkie kontrle trakcji itp.

            4x4 przydaje się np. na mokrej kostce brukowej, skutych lodem skrzyżowaniach,
            oblodzonych podjazdach, zaklejonych liściasto-błotną mazią ulicach,
            nieodśnieżanych bocznych uliczkach...

            > A jesli juz vectra to raczej myslelismy o 2.2 dci z pelna opcja. Ten bardziej
            > odpowiada i cena jest przystepna.

            Vectra jest DTI, nie dci. Nie ma common rail tylko zwykłą pompę wtryskową.

            Ale to sie jeszcze zobaczy.
            > Nie chce tu dyskutowac co jest lepsze czy 4x4 czy cos innego. My (a w
            zasadzie
            > tata) poprostu jestesmy zdecydowani na pewien rodzaj samochodu. Bylismy w
            Audi
            > ale ten styl jednak nam nie odpowiada, jakos tak surowo (no i kradna).
            Mercedes
            >
            > C-klasa jest ladna ale strasznie mala z tylu. Szwedzki poglad na wzornictwo
            > przemyslowe jest zdecydowanie ciekawszy (naszym zdaniem).

            A Moim zdaniem wnętrze S60, V70 i częsciowo S80 to klęska dobrego stylu i
            doboru materiałów.

            Pozdrawiam
    • pacio Re: volvo s60 31.10.02, 15:31
      kupowanie S 60 w wersji z silnikiem 140 km mija się z celem, silniczek jest za
      mały do swobodnego poruszania się po Wawie /słabo przyspiesza, jest trochę za
      głośny jak tą klasę auta/.
      Bardzo sympatycznie jezdzi się wersją LPT /ok. 180 kucy / turbo zaczyna
      pracować od 1500 obr/min. Przy częstym ruszaniu bardzo się przydaje taka mała
      elektrownia.

      szerokiej drogi :)
        • greenblack Re: volvo s60 31.10.02, 15:47
          Gość portalu: polokokt napisał(a):

          > no wlasnie, jego cena taka jak 2.4 170KM wiec tez w drodze ewentualnosci jest
          > brany pod uwage. Bo wlasnie patrzylem na ten momet obrotowy od bodajze
          wlasnie
          > 1500 czy 1750 obr. Wiec do miasta to jest spoko.
          > Pozdrawiam

          S60 2.4 140KM/4500obr 220Nm/3750
          S60 2.4 170KM/5900obr 230Nm/4500
          S60 2.0T 180KM/5300 240Nm/2200
        • pacio Re: volvo s60 31.10.02, 16:01
          Miałem przyjemność jazdy takim autem 2 lata temu przez klikanaście dni.
          Nie wiem jakie zmiany zostały poczynione od tego czasu w silniku itd. natomiast
          wrażenia z jazdy były pozytywne. Nie jestem pewien, być może w Volvo Auto
          Polska jest szansa wynajęcia auta na kilka /3 ?/ dni do sprawdzenia auta.
          Tak było jeszcze dwa lata temu.

          Pzdr
          Pacio
          • greenblack Re: volvo s60 31.10.02, 16:06
            pacio napisał:

            > Miałem przyjemność jazdy takim autem 2 lata temu przez klikanaście dni.
            > Nie wiem jakie zmiany zostały poczynione od tego czasu w silniku itd.

            Nie było żadnych zmian, ale w 2003 ma być facelifting S60 i S80.

            Pozdrawiam
              • greenblack Re: volvo s60 31.10.02, 16:14
                Gość portalu: polokokt napisał(a):

                > A moze wiece cos o przypadlosciach tego modelu, jakies czeste usterki, czy
                cos
                > takiego :) ?
                Tak, Ja też jestem ciekaw, ale tylko dla celów badawczych. Raczej nie rozważam
                kupna S60. Czekamy, zatem na użytkowników.
              • pacio Re: volvo s60 31.10.02, 16:19
                Gość portalu: polokokt napisał(a):

                > A moze wiece cos o przypadlosciach tego modelu, jakies czeste usterki, czy
                cos
                > takiego :) ?

                Tak, jak jedziesz na przegląd i podłączą do kompa żeby połączył się z
                centralnym srevisem w Szwecji, można czekać tak z godzinkę, szczególnie głowa
                boli po wyjezdzie z przeglądu z LechAuto, w kwestii pozostawionej gotówki :)

                Poza tym bez wad :)
                  • 01boryna Dlaczego volvo s60 ? 01.11.02, 12:08
                    Ja zdecydowalem sie na S60 2.4 (170KM) w wersji Premium.W gre poza Volvo
                    wchodzily jeszcze Jaguar X-Type, BMW 320, Mercedes C-Klasse i A4. Zrobilem
                    jazdy probne wszystkimi tymi samochodami i na dodatek jeszcze Passatem, Mondeo
                    i Honda - tak zeby sie upewnic. Po jazdach probnych i porownaniu cen
                    przekonalem sie ze dokonalem slusznego wyboru.Auto potrzebuje glownie w
                    miescie, czasami do jazdy w okolicy albo na urlop. Dlatego, a rowniez z powodu
                    zony, wazny dla mnie jest automatic. Wersja 140KM jest do tego zbyt slaba.
                    Zaleta 2.0T (i modeli mocniejszych) jest Geatronic, lecz ze wzgledu na roznice
                    z cenie (prawie 3000€), stosunkowo niewielkie roznice w osiagach ( ta sama max.
                    turbo 0,1 sec szybszy - roznice czuje sie tylko przy malych obrotach silnika),
                    oraz to ze silniki 2.4(140 i 170KM) spelniaja kryteria Euro4 a wszystkie
                    pozostale tylko Euro3 zdecydowalem sie na 2.4 170KM. Z dodatkow, poza
                    automatikiem zamowilem Xenony, felgi 17" i rolety na tylne okna.W porownaniu do
                    Mercedesa,BMW i Audi finansowo bylo to oplacalne posuniecie. Jaguar cenowo jest
                    na podobnym poziomie.Jesli chodzi o przestronnosc wnetrza Volvo bije na glowe
                    BMW, Mercedesa i Jaga ( Audi jest porownywalne).Jedyne co dobija mnie w Volvo
                    jest marny dostep do bagaznika (mala klapa choc sam bagaznik nie jest maly) i
                    pewna nerwowosc przy duzych predkosciach. Na temat wygladu mozna dyskutowac. Na
                    pewno jest to auto ktore jest inne niz pozostale. Wnetrze - rzecz gustu.
                    Niemieckie auta sa dla mnie zbyt "barokowe". Volvo ma wszystko tam gdzie trzeba
                    jest bardzo wygodne (te fotele!)a poprzez odpowiedni dobor kolorow mozna zyskac
                    na elegancji i zlagodzic te "skandynawskosc".
                    Poza tym zero problemow (auto jest jeszcze na gwarancji) jazda sprawia duzo
                    satysfakcji i jeszcze cos co byc moze zostanie przez niektorych natychmiast
                    wysmiane - S60 jest autem ktore latwo znalesc na parkingu.

                    Pozdrowienia
                    • greenblack Re: Dlaczego volvo s60 ? 01.11.02, 12:29
                      01boryna napisał:

                      > Zaleta 2.0T (i modeli mocniejszych) jest Geatronic, lecz ze wzgledu na
                      roznice
                      > z cenie (prawie 3000€),

                      U Nas 2.0T jest droższe tylko o 1tyś PLN od 2.4 170KM.

                      > oraz to ze silniki 2.4(140 i 170KM) spelniaja kryteria Euro4 a wszystkie
                      > pozostale tylko Euro3

                      U Nas, to nie ma żadnego znaczenia.

                      Pozdrawiam
                    • Gość: polokokt Re: Dlaczego volvo s60 ? IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.11.02, 13:49
                      Czesc Boryna
                      Mam jeszcze takie pytanko. Ile Ci pali ten samochód średnio? No i jaki masz
                      styl jazdy, co by było jakieś odniesienie.
                      No i drugie pytanie, nie koniecznie do Ciebie, ale moze wiesz. Bo w katalogu
                      wypatrzylem dwa rodzaje siedzen. Jedne kubelkowe, a drugie zwykle. Moze wiesz
                      kiedy dostaje sie, z jakim silnikiem, te fotele kubelkowe. To w sumie nie ma
                      wiekszego znaczenia na wybor, ale chcialbym wiedziec.
                      Ile juz przejechales kilometrow, jakies awarie, nawet drobne?
                      Pozdrawiam i dzieki
                      polokokt
                      • 01boryna Re: Dlaczego volvo s60 ? 01.11.02, 18:04
                        Gość portalu: polokokt napisał(a):

                        > Czesc Boryna
                        > Mam jeszcze takie pytanko. Ile Ci pali ten samochód
                        średnio? No i jaki masz
                        > styl jazdy, co by było jakieś odniesienie.

                        Jezdze glownie po miescie tak wiec i styl jest taki
                        bardziej "miastowy". Czasami w korku potem rowno 60-80 i
                        znowu swiatla. Wtedy auto pali ok.13 litrow.Wystarczy ze
                        pojezdze po szosach (spokojnie) zuzycie spada do lekko
                        ponad 10 litrow. Kiedys dalem ognia najpierw w miescie
                        potem na autostradzie i wyszlo ponad 15 litrow.

                        > No i drugie pytanie, nie koniecznie do Ciebie, ale moze
                        wiesz. Bo w katalogu
                        > wypatrzylem dwa rodzaje siedzen. Jedne kubelkowe, a
                        drugie zwykle. Moze wiesz
                        > kiedy dostaje sie, z jakim silnikiem, te fotele
                        kubelkowe. To w sumie nie ma
                        > wiekszego znaczenia na wybor, ale chcialbym wiedziec.

                        Zamawialem Premium ze wzgledu miedzy innymi na skory,
                        dobre Radio/CD i integrowany telefon. Fotele sa sportowe.
                        O ile dobrze sobie przypominam to co mowil sprzedawca
                        fotele w wersji komfort sa przy tkaninie Edelvelour,
                        natomiast sportowe przy skorach, czesciowo skorach i
                        Jacquard-Vinyl.

                        > Ile juz przejechales kilometrow, jakies awarie, nawet
                        drobne?

                        Przejechalem lekko ponad 15 000 km do tej pory zadnych
                        usterek. Czytalem natomiast ze w niektorych egzemplarzach
                        z motorem 170 KM moze sie okazac ze samochod nie osiaga
                        max predkosci. Klient ktory to opisywal pojechal do
                        warsztatu i przeprogramowano mu software /w aucie nie u
                        faceta:-))/.

                        Auto polecam jest naprawde swietne.

                        Pozdrowienia
      • greenblack Re: Do Greenblack´a 01.11.02, 18:31
        01boryna napisał:

        > Wspominales w soim poscie o planowanym na rok 2003
        > faceliftingu S60 i 80. Czy wiesz cos blizszego na ten temat?
        >
        > pozdrowienia

        Tak, 2003 to będzie ciekawy rok u Volvo. Pojawi się nowe S40/V50. Lifting S80
        był planowany już w tym roku, ale nie wyszło, bo Ford oszczędza. Miał się
        pojawić m.in. V8 i napęd na 4 koła(Haldex). Ale lifting musi być w 2003 i to
        dość poważny. Co do S60/V70, to będzie to raczej kosmetyka (soczewkowe
        reflektory itd). Tych informacji raczej nie szukaj w oficjalnych źródłach.
        Każdy stara się ukryć asy w rękawie.
        Pozdrawiam
    • greenblack S60R, V70R 300KM 10.11.02, 22:20
      Te 300 konne odmiany robią wrażenie. Niestety Volvo po raz kolejny padło ofiarą
      swojej "przednionapedowości". Praw fizyki nie można zmienić, choć niektórzy
      myślą inaczej - patrz wątek "Tylny napęd BMW, MB zacofane marki". 300 koni
      oczywiście nie mogło być przeniesione na przednie koła i Volvo musiało
      zastosować 4x4. Co prawda tylko Haldex, ale z poprzecznym umieszczeniem silnika
      nie można było zrobić nic więcej. Ciekawe, jak będzie zachowywało się to nowe
      aktywne zawieszenie na polskich pseudodrogach.
      Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka