Dodaj do ulubionych

Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty

26.01.06, 09:44
Jeżeli lubisz i cenisz statystyki niemieckie, a przymierzasz się do zakupu
samochodu z segmentu C (roczniki 2000-2001), to specjalnie dla ciebie
najnowsza lista przebojów:

1 Toyota Corolla (5.3%)
2 Nissan Almera (6.2%)
3 Suzuki Baleno (6.8%)
4 VW Golf (7.5%)
5 Audi A3 (8.1%)

6 Honda Civic (8.6%)
7 Ford Focus (8.7%)
8 Mazda 323 (9.0%)
9 Skoda Octavia (9.3%)
10 Citroen Xsara (10.9%)
Obserwuj wątek
    • supermirafiori Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 09:56
      citroen wysoko stoi .bravo!

      wygląda na to że lepiej mieć uzywanego francuza bez hydro :(

      PS. tylko to tak ładnie wygląda w Niemczech a u NAS stan połowy floty
      nieprzeszedł by przeglądu w NRFie... oczywiscie samochody po gwarancyjne od
      3 do 10 lat o starszych nie wspomnę...

      ale niema co gdybać
      pozdrawiam
    • habudzik Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 11:08
      cc_2004 napisał:

      > Jeżeli lubisz i cenisz statystyki niemieckie, a przymierzasz się do zakupu
      > samochodu z segmentu C (roczniki 2000-2001), to specjalnie dla ciebie
      > najnowsza lista przebojów:
      >
      > 1 Toyota Corolla (5.3%)
      > 2 Nissan Almera (6.2%)
      > 3 Suzuki Baleno (6.8%)
      > 4 VW Golf (7.5%)
      > 5 Audi A3 (8.1%)
      >
      > 6 Honda Civic (8.6%)
      > 7 Ford Focus (8.7%)
      > 8 Mazda 323 (9.0%)
      > 9 Skoda Octavia (9.3%)
      > 10 Citroen Xsara (10.9%)
      >

      Dobrze że dodałeż " jeśli lubisz i cenisz " Ja ze swojej strony zastanawiam sie
      kiedy ktos zcznie prowadzić badania całego samochodu i wszystkich jego mozliwych
      wad żeby się nie przytrafiało cos takiego ze serwisowany samochód z czołówki
      TUV-u na mrozie -25 odmawia posłuszeństwa , i to nie ze względu na słaby
      akumulator .
    • chris62 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 15:33
      Tak sobie liczyłem z nudów samochody na autostradzie w Niemczech i na 100
      przejeżdżających osobówek doliczałem się góra TRZECH Toyot a VW około 30-35.
      Do tego z tych Toyot większość stanowiły Avensis.
      Almer i Suzuki Baleno nie widziałem prawie wcale Hondy to też rzadkość około
      5szt/100 czasem przemknęła jakaś Octavia lub cośz PSA a poza VW często można
      spotkać Mercedesy BMW Audi po około 15 szt/100 Fordy, Ople i Renault (7-12 szt.)
      Więc cały ten ranking hołubi auta którymi Niemcy nie jeżdżą i jasne jest, że w
      tym zestawieniu najlepsze są VW Audi to taka ukryta propaganda i tyle.
      • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 21:27
        nie propaganda tylko ranking awaryjnosci dotyczacy jezdzacych samochodow - a ze
        proba dotyczaca niemieckich jest wieksza to oczywiste: wystarczy popatrzyc na
        satystyki sprzedazy za 2004:
        niemcy kupuja c i e klasę oraz golfa i passata
        francuzi megane i pezocika 206
        anglicy - focusa i mondeo poza tym troche rodzimych marek i japonczyki
        a amerykanie wlasne marki, lexusa, toyote i honde;
        co nie zmienia faktu ze w rankingach niezawdonosci i zadowolenia uzytkownikow
        we wszytskich powyzszych krajach na pierwszych miejscach sa marki japonskie,
        porsche i sportowe mercedesy (z wyjatkiem tych ostatnich w GB - moze anglicy
        nie lubia niemcow i dodatkowe mercedes ma w angli slaby serwis :)

        nie naciagajmy faktow; przyjmijmy z pokora ze zolte ludziki dobrze sie
        sprawdzaja w produkcji (nie tylko samochodow) i chylmy przed nimi czola; nie
        ukrywam ze sam jestem zwolennikiem takich produktow jak impreza, lancer evo,
        mazda rx-8, czy nissan "Z" - wysokie obroty to jest to!
        • habudzik Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 21:29
          izyda12 napisała:

          > nie propaganda tylko ranking awaryjnosci dotyczacy jezdzacych samochodow - a ze
          >
          > proba dotyczaca niemieckich jest wieksza to oczywiste: wystarczy popatrzyc na
          > satystyki sprzedazy za 2004:
          > niemcy kupuja c i e klasę oraz golfa i passata
          > francuzi megane i pezocika 206
          > anglicy - focusa i mondeo poza tym troche rodzimych marek i japonczyki
          > a amerykanie wlasne marki, lexusa, toyote i honde;
          > co nie zmienia faktu ze w rankingach niezawdonosci i zadowolenia uzytkownikow
          > we wszytskich powyzszych krajach na pierwszych miejscach sa marki japonskie,

          Dekra mówi cos innego.
      • zgryzliwy1 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 01:47
        chris62 napisał:

        > Tak sobie liczyłem z nudów samochody na autostradzie w Niemczech i na 100
        > przejeżdżających osobówek doliczałem się góra TRZECH Toyot a VW około 30-35
        ............

        caly wywod o d...e mozna roztrzasc bo to nie sa liczby bezwzgledne - nie
        widzisz przy nich takiego znaczka " % " ???
        • chris62 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 08:32
          Może tak może nie ale dla mnie jest pewne że taki ADAC częściej będzie jeździł
          do rozkraczonego VW niz do Toyoty bo przecież jest ich 10x więcej na drodze i %
          nie ma tu wiele do rzeczy i ciekawe że w Niemczech zwycięzcy tego rankingu
          jeżdżą w znikomej ilości widocznie nie są groźne dla rodzimych producentów i dla
          przekonywującego "wyglądu" te auta są na czele a zaraz za nimi.. no właśnie VW i
          Audi tacy ukryci zwycięzcy - na niemieckim rynku oczywiście.
          Bo np gdyby w Polsce istniał taki ranking i na 1-szym miejscu byłby samochód
          Proton a na drugim Fabia to kto by był zwycięzcą?
          • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 09:09
            gadasz jak dziecko-tu nie chodzi o to kto jest zwyciezca bo to nie zabawa na
            smnietniku - to tylko wskazoweka dla kupujaych co sie czesciej psuje: dla
            ciebie specjalnie ranking z amerykanskiego consumer review za rok 2004 dot.
            awaryjnosci:
            Małe samochody (pamiętać należy o innej segmentacji rynku w usa) – kolejność ma
            znaczenie: (pamietaj ze tam dla odmiany wiecej japonskich jezdzi :))))) a to i
            tak dane procentowe)

            Most reliable:

            Toyota Corolla
            Scion xB
            Honda Civic
            Mazda3
            Subaru Impreza
            Toyota Echo
            Mitsubishi Lancer (except Evo)

            Least reliable:

            Volkswagen Golf (turbo)
            Volkswagen Jetta (turbo)
            Volkswagen New Beetle


            Sedany (kolejność ma znaczenie)

            Most reliable:

            Lexus IS300
            Acura RL (previous version)
            Toyota Camry (4-cyl.)
            Toyota Avalon
            Lexus LS430
            Lexus GS300/GS430 (previous versions)
            Buick Regal (discontinued)
            Hyundai Sonata
            Infiniti G35 (AWD)

            Least reliable:

            Mercedes-Benz S-Class
            Jaguar S-Type
            BMW 7 Series
            Jaguar X-Type
            Mercedes-Benz E-Class
            Mercedes-Benz C-Class (V6)
            Volvo S60 (AWD)
            Saab 9-3
            Pontiac Grand Prix (supercharged)
            Volkswagen Passat (AWD)
            BMW 5 Series
            • habudzik Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 09:12
              izyda12 napisała:

              dla
              > ciebie specjalnie ranking z amerykanskiego consumer review za rok 2004 dot.
              > awaryjnosci:
              > Małe samochody (pamiętać należy o innej segmentacji rynku w usa) – kolejn
              > ość ma
              > znaczenie: (pamietaj ze tam dla odmiany wiecej japonskich jezdzi :))))) a to i
              > tak dane procentowe)

              A dla Ciebie raport Dekry :

              www.uzywane.mojeauto.pl/raport2004/
              • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 09:57
                pzreciez znam temat - wymienialismy posty w dyskusji dotyczacej mercedeskow -
                ja mam wydanie auto bilda z tym raportem z podaniem wartosc % bezusterkowosci i
                tam jest inna kolejnosc- podejrzewam, ze na stronuie ayto swiat nie wprowadzili
                % i baza im zle sortuje - jedynym wyjsciem jest kupienie na stronie auto swiat
                artykulu z pelnym raportem
                • habudzik Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 10:12
                  izyda12 napisała:

                  > pzreciez znam temat - wymienialismy posty w dyskusji dotyczacej mercedeskow -
                  > ja mam wydanie auto bilda z tym raportem z podaniem wartosc % bezusterkowosci i
                  >
                  > tam jest inna kolejnosc- podejrzewam, ze na stronuie ayto swiat nie wprowadzili
                  >
                  > % i baza im zle sortuje - jedynym wyjsciem jest kupienie na stronie auto swiat
                  > artykulu z pelnym raportem

                  Jaki Auto-świat ? To była strona Dekry z kolejnością zajmowanych miejsc.
                  Procenty możesz zobaczyć jak się rozkładają jak wejdziesz wszczegoly.
              • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 10:03
                noe przeciez o tym tez juz bylo - raport tuva:

                grupa do 9 lat:
                porsche 911 - 1 :))))))))
                starlet 2 !!!
                corolcia 3 !!!!!
                carina 5 !!!!!
                a rozmwaialismy o tym ze starsze samochody np. ponad 10 lat (poza super
                luksusowymi czy sportowymi) to na smietnik - czy to francuzy czy bmki czy
                mercedeski c - i e,
                rzygac sie chce jak czlowiek widzi ile po polskich drochach rozsypujaccych sie
                gratow jezdzi, czy nie?
                • habudzik Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 10:13
                  izyda12 napisała:

                  > noe przeciez o tym tez juz bylo - raport tuva:
                  >
                  > grupa do 9 lat:
                  > porsche 911 - 1 :))))))))
                  > starlet 2 !!!
                  > corolcia 3 !!!!!
                  > carina 5 !!!!!
                  > a rozmwaialismy o tym ze starsze samochody np. ponad 10 lat (poza super
                  > luksusowymi czy sportowymi) to na smietnik - czy to francuzy czy bmki czy
                  > mercedeski c - i e,
                  > rzygac sie chce jak czlowiek widzi ile po polskich drochach rozsypujaccych sie
                  > gratow jezdzi, czy nie?

                  Zgadza sie , one się rozsypuja ale są natomiast japońskich juz nie ma w tym wieku.
                  • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 10:32
                    oj ciezko z toba rozmawiac - piszesz ze w grupach wiekowych samochodow starych
                    japonskie sie slabo prezentuja - ta ja daje raport tuv 9 latkow gdzie na blisko
                    100 samochodow na pierwszych miejscach jest super drogie porsche i tanie
                    japonczyki - a ty o tym slowa nie wspominasz i tak w kolo macieju; przyznalbys
                    wreszcie ze wiekszosc jakichkolwiek rankingow potwierdza ze japonskie samochody
                    sa dobrze wykonaane i WYBITNIE malo awaryjne a ty wolisz sie wyklocac jak
                    stara baba w czasie klimakterium...
                    • habudzik Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 13:35
                      izyda12 napisała:

                      > oj ciezko z toba rozmawiac - piszesz ze w grupach wiekowych samochodow starych
                      > japonskie sie slabo prezentuja - ta ja daje raport tuv 9 latkow gdzie na blisko
                      >
                      > 100 samochodow na pierwszych miejscach jest super drogie porsche i tanie
                      > japonczyki - a ty o tym slowa nie wspominasz i tak w kolo macieju; przyznalbys

                      Ja pisałem że nie ma japończyków starszycgh niz 15-20 -letnie nie mówiąc juz o
                      jeszcze starszych .


                      >
                      > wreszcie ze wiekszosc jakichkolwiek rankingow potwierdza ze japonskie samochody
                      >
                      > sa dobrze wykonaane i WYBITNIE malo awaryjne a ty wolisz sie wyklocac jak
                      > stara baba w czasie klimakterium...

                      Niektóre rankingi podaja że japończyki sa gorsze od niemieckiej Wielkiej Trójcy
                      a niektóre że są lepsze . I komu wierzyć ??? Nikomu bo punkt widzenia zalezy od
                      punktu siedzenia a prawda po srodku leży .
                • mobile5 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 23:14
                  izyda12 napisała:
                  > rzygac sie chce jak czlowiek widzi ile po polskich drochach rozsypujaccych
                  sie
                  > gratow jezdzi, czy nie?
                  Na widok polskich dróg nie masz takich odruchów? Na widok wielu polskich spraw
                  można mieć takie odruchy. Osobie przeczulonej może to grozić odwodnieniem.
            • chris62 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 10:40
              Może gadam jak dziecko a Ty wyglądasz na naiwnego.
              Jestem przekonany, że gdyby Corolla Almera i Baleno najlepiej się sprzedawały
              byłyby na dole tego rankingu bo zagrażałyby autom niemieckim lub tym co
              zapłacili za ten ranking a na górę wyszłaby Lada i Logan, żeby nie było że
              Niemcy forują niemieckie. Te górne miejsca japończyków to totalna ściema dla
              zamydlenia obrazu choć nie będę twierdził, że auta japońskie są złe ale
              niemieckie rankingi jak dla mnie są pro niemieckie.
              Swoją drogą to ciekawe, że Niemcy poza niemieckimi wolą kupować awaryjne Renault
              niż bezawaryjne Toyoty.
              • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 10:49
                ale juz amerykanie i brytyjczycy chetnie kupuja japonskie samochody a w tamtych
                rankigach jest identycznie; podczas dyskusji poswieconej mesiom pisalem juz
                koledze habudzikowi ze gdyby w stanach tak gigantyczne firmy badawcze jak jd
                power krecily cos w rankigach niezawodnosci lub zadowolenia klientow to procesy
                producentow i odwrot akcjonariuszy by je zabil w kilka miesiecy; takze nie
                badzmy oszolomai i nie dorabiajmy spiskowej teorii dziejow
                  • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 12:09
                    argument na poziomie zawodowki;
                    poza tym - tam-to najbardziej rozwiniety rynek swiata; tu - recesja i tesknota
                    za nazistowsko-socjalistycznym panstwem opiekunczym, czy tzreba czegos wiecej?
                    dzisiaj bush odniosl sie do problemow forda i gm - "zacznijcie robic lepsze
                    samochody" to wszystko
                • waskes29 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 13:15
                  izyda12 napisała:

                  > ale juz amerykanie i brytyjczycy chetnie kupuja japonskie samochody a w
                  tamtych
                  >
                  > rankigach jest identycznie; podczas dyskusji poswieconej mesiom pisalem juz
                  > koledze habudzikowi ze gdyby w stanach tak gigantyczne firmy badawcze jak jd
                  > power krecily cos w rankigach niezawodnosci lub zadowolenia klientow to
                  procesy
                  >
                  > producentow i odwrot akcjonariuszy by je zabil w kilka miesiecy; takze nie
                  > badzmy oszolomai i nie dorabiajmy spiskowej teorii dziejow

                  Czlowieku zrozum JD power nie robi statystyk awaryjnosci ile razy bedziesz
                  mieszal pojecia.
                  Tysiac razy mozna ci pisac ze statystyki awaryjnosci obejmuja tylko i
                  wylacznie takie dane czy cos sie psuje czy nie .Ani koszt ani zadowolenie
                  klienta nie ma nic do statystyk awaryjnosci.
                  A ankieta to jest tylko ankieta gdyby to byly dane firmy ktora wykonuje takie
                  badania jak TUV czy Dekra to w jakis sposob mozna by tak powiedziec .
                  Powiedz mi w takim razie na podstawie JDP o ile skoda octavia psuje sie
                  czesciej niz Golf ?
                  Nawet TUV i Dekra to tak do konca nie sa statystykami awaryjnosci za to ADAC
                  jeu tak bo odnotowuje wszystkie usterki powstale w czasie jazdy.
                  TUV i DEKRA jako usterke odnotowuja zle ustawione swiatla , zdarte
                  ogumienie ,zuzyte hamulce ,amortyzatory i mozna dyskutowac czy to jest
                  ustarka czy zaniedbanie wlasciciela.
                  • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 13:33
                    a gdzie napisalem ze jd power robi tylko statyski awaryjnosci albo tylko
                    ankiety zadowolenuia kilentów - zamieszczona przeze mnire ankieta zrobiona dla
                    what car obejmowala ROWNIEZ awaryjnosc ale NIE TYLKO; ale np. ankieta zrobiona
                    dla consumers review ktorej fragmenty tez zamiescielm dotyczyl TYLKO
                    awaryjnosci na rynku amerykanskim; jak bede mial jakies nowe to tez zamieszcze
                    specjalnie podkreslajac dla ciebie czego dotyczą;
                    nie traktujemy informacji wybiorczo, dyskutujmy na poziomie
              • w_r_e_d_n_y Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 14:28
                chris62 napisał:

                > Jestem przekonany, że gdyby Corolla Almera i Baleno najlepiej się sprzedawały
                > byłyby na dole tego rankingu bo zagrażałyby autom niemieckim lub tym co
                > zapłacili za ten ranking a na górę wyszłaby Lada i Logan, żeby nie było że
                > Niemcy forują niemieckie. Te górne miejsca japończyków to totalna ściema dla
                > zamydlenia obrazu...

                OK niech bedzie ze sciema
                mala prosba UDOWODNIJ to - obojetnie jak i czym - bo trudno uwierzyc na slowo
                nawet tak wybitnemu "znawcy" tematu

                CZEKAMY
          • waskes29 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 13:18
            chris62 napisał:

            > Może tak może nie ale dla mnie jest pewne że taki ADAC częściej będzie jeździł
            > do rozkraczonego VW niz do Toyoty bo przecież jest ich 10x więcej na drodze i
            %
            > nie ma tu wiele do rzeczy i ciekawe że w Niemczech zwycięzcy tego rankingu
            > jeżdżą w znikomej ilości widocznie nie są groźne dla rodzimych producentów i
            dl
            > a
            > przekonywującego "wyglądu" te auta są na czele a zaraz za nimi.. no właśnie
            VW
            > i
            > Audi tacy ukryci zwycięzcy - na niemieckim rynku oczywiście.
            > Bo np gdyby w Polsce istniał taki ranking i na 1-szym miejscu byłby samochód
            > Proton a na drugim Fabia to kto by był zwycięzcą?

            Czego ty nie wymyslisz zeby tylko obronic motoryzacje farancuzka.
            Podziwiam twoja fantazje .
          • zgryzliwy1 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 14:11
            chris62 napisał:

            > Może tak może nie ale dla mnie jest pewne że taki ADAC częściej będzie jeździł
            > do rozkraczonego VW niz do Toyoty bo przecież jest ich 10x więcej
            > na drodze i % nie ma tu wiele do rzeczy

            pogielo Cie - % nie ma nic do rzeczy !!!!!!!!!

            to ze wyjada np. 10 razy do "rozkraczonego VW " na 100 a np. 5 razy
            na 5 do Toyoty wg. Ciebie nie znaczyloby ze Toyota jest bardziej ( w 100% )
            awaryjna !!!!!!
            jeszcze raz - wyniki podaja w odniesieniu do 100 ( w % ) uzytkowanych autach
            i nic do rzeczy nie ma ze jednych jezdzi np. 2000 000 a drugich 800 000

            jedyne % jakie znasz pewnie to te w....butelce ?
    • mlodydaniel Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 20:45
      cc_2004 napisał:

      > Jeżeli lubisz i cenisz statystyki niemieckie, a przymierzasz się do zakupu
      > samochodu z segmentu C (roczniki 2000-2001), to specjalnie dla ciebie
      > najnowsza lista przebojów:
      >
      > 1 Toyota Corolla (5.3%)
      > 2 Nissan Almera (6.2%)
      > 3 Suzuki Baleno (6.8%)
      > 4 VW Golf (7.5%)
      > 5 Audi A3 (8.1%)
      >
      > 6 Honda Civic (8.6%)
      > 7 Ford Focus (8.7%)
      > 8 Mazda 323 (9.0%)
      > 9 Skoda Octavia (9.3%)
      > 10 Citroen Xsara (10.9%)

      Co bylo do przewidzenia. Toyta trzyma fason.
        • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 21:10
          poniewaz obok z kolega habudzikiem prowadzomy podobna dyskusje dot. mercedesow,
          wtraca sie odnosnie kompaktów:
          (zdrodlo auto bild)
          raport tuv z roku 2005 - a wiec nowszy (lacznie oceniono od 59-100 samochodow w
          kazdej kategorii wiekowej)
          do 3 lat:
          yaris - 6
          corolcia - 14
          avensis - 15

          do 5 lat
          avensis 4
          corolla 11
          yaris 1 !!!

          do 7 lat

          starlet 1
          carina 6
          corolcia 8


          do 9 lat:

          starlet 2 !!!
          corolcia 3 !!!!!
          carina 5 !!!!!
          porsche 911 - 1 :))))))))

          dekra - 2004 (od 99 do 111 w akzdej kategorii wiekowej)

          do 3 lat:
          rav 4 - 3
          avensis - 6
          yaris 8

          do 5 lat:

          rav 4 - 6
          avensis -8
          corolcia 12

          do 7 lat

          corolcia 6
          rav 4 - 6


          inne samochody z czolowki:

          mazda mx - 5, porsche 911, mercedes sl, porsche boxster, audi TT, mercedes slk,
          mazda 626

          pozdrawiam potencjalnych nabywcow


          corolcia -12



        • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 21:17
          dla kupujacych - w zalczeniu link do najwiekszego badania rynku samochodowego w
          historii zrobionego przez magazyn what car i agencje JD Power :
          23,322 osob bralo udzial, przejechali 481 000 000 mil :)

          kryteria oceny:
          Mechanical Problems - uncovers satisfaction levels with the reliability of the
          car’s engine, suspension, transmission and braking systems.

          Interior Problems - explores satisfaction with the reliability of seats,
          heating, air-conditioning and ventilation, sound systems, dashboard and
          interior.

          Exterior Problems - surveys body panels, paint problems, rust and corrosion and
          exterior lights.

          Vehicle Performance - looks at appeal of the car’s ride, handling, braking,
          engine and transmission.

          Vehicle Interior - deals with owners’ views of the cabin’s comfort and
          practicality, seats, dashboard, sound system and heating, ventilation and air-
          con.

          Vehicle Exterior - determines what owners think of the car’s styling.

          Dealer Service - evaluates the performance of the franchised dealer network,
          from the ease of booking a service to customer care. It also looks at how
          competent the service department is at diagnosing and rectifying faults.

          Ownership Costs - discloses owners’ perceptions of value for money when at the
          filling station, insuring and servicing the car.

          Jest ogolny ranking marek, ogolny ranking modeli i rankingi w posczegolnych
          segmentach (jak wejdzie sie na zamieszczone ponizej strone to dajemy "next"- a
          linki to tabel bede na dole - w kazdej kategorii)

          www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=214562&EL=3121175
          milej lektury
          • waskes29 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 21:33
            W dupe sobie mozna wlozyc takie rankingi na podstawie ankiet.
            Glowne kryterium jest cena zwlaszcza zakupu, napraw i przegladow ,zreszta
            badania ankietowe w bardzo duzym stopniu odzwieciedlaja ogolna opinie o
            marce w danym panstwie, stad tak wysoka pozycja skody a wiadomym jest ze to
            tylko znacznie tansza za to gorzej wykonczona wersja golfa,audi A3,Seata nie
            ma takiej mozliwosci zeby byla znacznie mniej usterkowa od reszty.
            To samo TUV i DEKRA tez nie do konca odzwierciedlaja usterkowosc danego
            samochodu tylko stopien zuzycia oraz jakosc servisow ASO.Chociaz to bardzo
            dokladne dane i duzo mowia o samochodach.
            Za to ADAC pokazuje ktore samochody z powodu usterki sie rozkraczaja na
            drodze ,ja oczywiscie nie przykladam takiej wagi do takich statystyk ale jak
            juz to wlasnie ta ADAC bral bym glownie pod uwage.
            • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 21:52
              a ja ci powiem - wsadz sobie w dupe ranking adaca bo on dotyczy rozkraczen na
              drodze :)))) i niezapomnij nim sobie poruszac zeby ci sie przyjemnie zrobilo
              (skoro odp. ci taki poziom dyskusji)
              akurat rankin what car byl b. zajebisty bo bral pod uwage 70 kryteriow - w tym
              napraw i przegladow;
              ps. jak trafie na linki najnowszych rankingow amerykanskich to zamieszcze ku
              uciesze tlumu :)
              • waskes29 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 00:51
                izyda12 napisała:

                > a ja ci powiem - wsadz sobie w dupe ranking adaca bo on dotyczy rozkraczen na
                > drodze :)))) i niezapomnij nim sobie poruszac zeby ci sie przyjemnie zrobilo
                > (skoro odp. ci taki poziom dyskusji)
                > akurat rankin what car byl b. zajebisty bo bral pod uwage 70 kryteriow - w
                tym
                >
                > napraw i przegladow;
                > ps. jak trafie na linki najnowszych rankingow amerykanskich to zamieszcze ku
                > uciesze tlumu :)

                Zamiesc jakis ranking zrobiony wsrod ludzi ktorzy nigdy nie mieli
                samochodu,posiadaczy skod na temat awaryjnosci opli i odwrotnie.
                Statystyki awaryjnosci jedyne co maja przedstawiac to ilosc usterek na
                iles samochodow .Albi sie samochod psuje albo nie .A jak to juz jest 70
                roznych kryteriow to juz nie jest statystyka awaryjnosci tylko jakis c**j
                wiec co.
                mozna zrobic statystyki gdzie bedzie 100kryteriow a najwazniejszym a z
                nich bedzie bedie ilosc schowkow w srodu .A oczywiscie w wynikach bedzie sie
                podawalo ze wsrod tych 100kryteriow brano pod uwage jakosc ,ilosc usterek
                tylko co z tego jesli wynik koncowy to srednia z wszystkiego -czyli niczego.
                Takie sa wlasnie ankiety ,przedstawiaja stosunek jakosci,koszy servisu
                napraw i zadowolenia klienta do ceny za jaka kupil samochod .Ale to nie ma
                nic wspolnego z statystykami awaryjnosci a jesli juz to bardzo niewiele
                wspolnego.
                • w_r_e_d_n_y nowy rodzaj logiki 27.01.06, 02:01
                  waskes29 napisał:

                  no koles przeszedles sam siebie :-(((((
                  skoro wszystkie statystyki (ADAC ,TUV...itd) sa wg. ciebie do d u p y to na
                  czym opierasz swoja ich negacje ?
                  masz jakies tajne dane ,wysniles czy sasiad ci powiedzial?
                  juz nawet nie warto sie pytac dlaczego ty wiesz wiecej niz oni
                  • waskes29 Re: nowy rodzaj logiki 27.01.06, 10:36
                    w_r_e_d_n_y napisał:

                    > waskes29 napisał:
                    >
                    > no koles przeszedles sam siebie :-(((((
                    > skoro wszystkie statystyki (ADAC ,TUV...itd) sa wg. ciebie do d u p y to na
                    > czym opierasz swoja ich negacje ?
                    > masz jakies tajne dane ,wysniles czy sasiad ci powiedzial?
                    > juz nawet nie warto sie pytac dlaczego ty wiesz wiecej niz oni
                    >

                    Nie neguje ADAC bo tam kryterium jest jasne - samochod sie zapsul na drodze
                    i uniemozliwil dalsza jazde.
                    Nie wiem dokladnie w jakis sposob uzyskiwane sa wyniki koncowe bo samochod
                    mozeunieruchomic glupi pasek klinowy jak tez kompletnie rozsypoany silnik.
                    Wiec nie wiem czy i jak oni rozrozniaja typ usterki i jaki to ma wplyw na
                    wynik koncowy.
                    Natomiast TUV i DEKRA opieraja swoje statystyki glownie na badaniach stanu
                    technicznego pojazdu ale niekoniecznie pod wzgledem usterek a zuzycia
                    elementow jak zawieszenie opony,oswietlenie .I juz wyniki samochodow do 3 lat
                    moga byc przeklamany chocby z tego powodu ze samochody japonskie maja
                    gwarancje 3 letnia wiec logiczne jest ze wlasciciele z kazda najmniejsza
                    usterka (nawet jej podejrzeniem) jada do ASO gdzie albo maja naprawiane w
                    ramach gwarancji albo przy wsparciu finansowym ASO .A wlsciciele samochodw z
                    roczna gwarancja moga zaraz po zakonczeniu gwarancji zrezygnowac z
                    servisowania w ASO i jezdza samochodami do czasu az wystapi jakas usterka a
                    weryfikacja stanu wychodzi wlasnie dopiro podczas takich badan jak TUV .
                    I w taki oto sposob wyniki koncowe moga nieodzwierciedlac faktycznego stanu .
                    Gdzie byly kiedys badania jak dlugo wlasciciele danej marki korzystaja z ASO
                    i wlasnie dla samochodow japonskich te okresy byly najdluzsze.
                    A co ankiet to sie nawet nie chce wypowiadac.
                • izyda12 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 08:56
                  albo nie jestes zbyt bystry albo udajesz -tuv czy dekra robi typowe rankingi
                  awaryjnosci; ja oprocz tego zamiescielm najwiekszy dotad zrobiony ranking what
                  car- badanie obejmowalo 70 pytan, w tym awarii, kosztoww serwisu etc -
                  zestawienie kryteriow:

                  -Mechanical Problems - uncovers satisfaction levels with the reliability of the
                  car’s engine, suspension, transmission and braking systems.
                  -Interior Problems - explores satisfaction with the reliability of seats,
                  heating, air-conditioning and ventilation, sound systems, dashboard and
                  interior.
                  -Exterior Problems - surveys body panels, paint problems, rust and corrosion
                  and exterior lights.
                  -Vehicle Performance - looks at appeal of the car’s ride, handling, braking,
                  engine and transmission.
                  -Vehicle Interior - deals with owners’ views of the cabin’s comfort and
                  practicality, seats, dashboard, sound system and heating, ventilation and air-
                  con.
                  -Vehicle Exterior - determines what owners think of the car’s styling.
                  -Dealer Service - evaluates the performance of the franchised dealer network,
                  from the ease of booking a service to customer care. It also looks at how
                  competent the service department is at diagnosing and rectifying faults.
                  -Ownership Costs - discloses owners’ perceptions of value for money when at
                  the
                  filling station, insuring and servicing the car.
                  polecam bo to naprawde ciekawy material:
                  a tu link:
                  www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=214562&EL=3121175
            • wlk.brytania Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 26.01.06, 22:07
              waskes29 napisal
              > stad tak wysoka pozycja skody a wiadomym jest ze to
              > tylko znacznie tansza za to gorzej wykonczona wersja golfa,audi A3,Seata
              nie
              > ma takiej mozliwosci zeby byla znacznie mniej usterkowa od reszty.

              Z tym sie nie moge zgodzic.
              Dlaczego ?
              Dlatego,ze ludziom skladajacym Skody przypuszczalnie bardziej zalezy na
              utrzymaniu pracy niz tym ktorych po zwolnieniu chroni szereg obywatelskich
              benefitow krajow wysokorozwinietych.
              Stad gliwickie Ople sa lepiej zlozone niz te niemieckie.
              • waskes29 Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 00:30
                wlk.brytania napisał:

                > waskes29 napisal
                > > stad tak wysoka pozycja skody a wiadomym jest ze to
                > > tylko znacznie tansza za to gorzej wykonczona wersja golfa,audi A3,Seat
                > a
                > nie
                > > ma takiej mozliwosci zeby byla znacznie mniej usterkowa od reszty.
                >
                > Z tym sie nie moge zgodzic.
                > Dlaczego ?
                > Dlatego,ze ludziom skladajacym Skody przypuszczalnie bardziej zalezy na
                > utrzymaniu pracy niz tym ktorych po zwolnieniu chroni szereg obywatelskich
                > benefitow krajow wysokorozwinietych.
                > Stad gliwickie Ople sa lepiej zlozone niz te niemieckie.

                Ale ludziom skladajacym skode moze sie chciec lepiej poskrecac
                wnetrze ,zderzaki blotniki itd ale naprawde ich praca ma nieweilki wplyw na
                mechanike .Przywoza w skrzynik caly kompletny uklad napedowy ,elektronike
                wszystko skladane jest modulowo i automatycznie .Zaden pracownik skody nie ma
                wplywu na to czy turbina rozleci sie po 10tys czy po 200 jak i na wiekszosc
                innych podzespolow.A czy przykreca jakas polke lepiej niz niemcy czy gorzej to
                dla statystyk awaryjnosci nie ma zadnego znaczenia.
                • franek-b Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 09:54

                  > Ale ludziom skladajacym skode moze sie chciec lepiej poskrecac
                  > wnetrze ,zderzaki blotniki itd ale naprawde ich praca ma nieweilki wplyw na
                  > mechanike .Przywoza w skrzynik caly kompletny uklad napedowy ,elektronike
                  > wszystko skladane jest modulowo i automatycznie .Zaden pracownik skody nie
                  ma
                  > wplywu na to czy turbina rozleci sie po 10tys czy po 200 jak i na wiekszosc
                  > innych podzespolow.A czy przykreca jakas polke lepiej niz niemcy czy gorzej
                  to
                  >
                  > dla statystyk awaryjnosci nie ma zadnego znaczenia.

                  Jak zwykle Waskes popisal sie gleboka 'znajomoscia' zarzadzania jakoscia
                  produkcji he he he
                  Dla Twojej informacji - podzespoly rowniez sie sprawdza przed wstawieniem ich
                  do aut - piszac obrazowo dla Ciebie, na przykladzie firmy budowlanej - jedna
                  firma obejrzy ceglowki zaczym zacznie murowac a druga bedzie murowala
                  niezaleznie co przywioza.
                  • habudzik Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 10:16
                    franek-b napisał:


                    > Dla Twojej informacji - podzespoly rowniez sie sprawdza przed wstawieniem ich
                    > do aut - piszac obrazowo dla Ciebie, na przykladzie firmy budowlanej - jedna
                    > firma obejrzy ceglowki zaczym zacznie murowac a druga bedzie murowala
                    > niezaleznie co przywioza.

                    Jeśli obie firmy maja ISO to wszystkie musza sprawdzać te cegły

                    >
                    • franek-b Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 10:49

                      > Jeśli obie firmy maja ISO to wszystkie musza sprawdzać te cegły

                      ISO to papier, a produkuja auta ludzie. Jesli ktos wiecej sie przyklada do
                      pracy to i do ISO bedzie sie przykladal bardziej.
                      Pomijam juz kwestie, ze awarie maja przyczyne w duzej czesci, ze dana czesc nie
                      pracuje w warunkach optymalnych (do jakich byla zaprojektowana) tylko np. z
                      powodu niestarannego montazu w odmiennych co niewatpliwie przyczynia sie
                      zwiekszonego zuzycia itp.
    • zgryzliwy1 szkoda korolki !!!!!!!!!!!! 27.01.06, 01:38
      cc_2004 napisał:

      > Jeżeli lubisz i cenisz statystyki niemieckie, a przymierzasz się do zakupu
      > samochodu z segmentu C (roczniki 2000-2001), to specjalnie dla ciebie
      > najnowsza lista przebojów:
      >
      > 1 Toyota Corolla (5.3%)
      > 2 Nissan Almera (6.2%)
      > 3 Suzuki Baleno (6.8%)
      > 4 VW Golf (7.5%)
      > 5 Audi A3 (8.1%)

      habudzik - czy to nie ten rocznik Corolli co ponoc zre olej na potege i mimo
      tego na 1 miejscu ???
      mogles jednak nie sprzedawac :-(
      • grzek Re: szkoda korolki !!!!!!!!!!!! 27.01.06, 09:31
        zgryzliwy1 napisał:


        > habudzik - czy to nie ten rocznik Corolli co ponoc zre olej na potege i mimo
        > tego na 1 miejscu ???

        A jaki jest sposb sprawdzenia, na przeglądzie technicznym, nadmiernego zużycia
        oleju?
        • habudzik Re: szkoda korolki !!!!!!!!!!!! 27.01.06, 09:33
          grzek napisał:

          > zgryzliwy1 napisał:
          >
          >
          > > habudzik - czy to nie ten rocznik Corolli co ponoc zre olej na potege i m
          > imo
          > > tego na 1 miejscu ???
          >
          > A jaki jest sposb sprawdzenia, na przeglądzie technicznym, nadmiernego zużycia
          > oleju?

          No właśnie nie wiem jak to mozna sprawdzić i chyba nie da rady więc te badania
          nie mówia nam wszystkiego .
          • grubym Ludzie, wroccie na ziemie. 27.01.06, 12:06
            habudzik napisał:

            > > A jaki jest sposb sprawdzenia, na przeglądzie technicznym, nadmiernego zu
            > życia
            > > oleju?
            >
            > No właśnie nie wiem jak to mozna sprawdzić i chyba nie da rady więc te badania
            > nie mówia nam wszystkiego .

            Zadaniem TÜV-u wcale nie jest badanie w s z y s t k i e g o.
            TÜV wylawía wylacznie usterki zagrazajace b e z p i e c z e n s t w u w ruchu
            drogowym.
            Ich nie interesuja wady lub zalety auta majace wplyw na marketing.
            W statystyce nie sa ujmowane modele, ktore np. zra olej.
            Ale auto np. z lysymi oponami (to oczywiscie przyklad extremalny) juz plakietki
            TÜV-u nie dostanie i w statystyce sie znajdzie.

            Raport TÜV to czysta statystyka aut niedopuszczonych do ruchu ze wzgledy na
            usterki zagrazajace bezpieczenstwu.
            • habudzik Re: Ludzie, wroccie na ziemie. 28.01.06, 01:40
              grubym napisał:

              > habudzik napisał:
              >

              > Zadaniem TÜV-u wcale nie jest badanie w s z y s t k i e g o.
              > TÜV wylawía wylacznie usterki zagrazajace b e z p i e c z e n s t w u w ruchu
              > drogowym.

              Tocto własnie napisałem ze takie raporty to tylko połowa tego co upierdliwe w
              samochodzie.
              • w_r_e_d_n_y Re: Ludzie, wroccie na ziemie. 28.01.06, 02:15
                habudzik napisał:

                > > Zadaniem TÜV-u wcale nie jest badanie w s z y s t k i e g o.
                > > TÜV wylawía wylacznie usterki zagrazajace b e z p i e c z e n s t w u w
                > > ruchu drogowym.
                >
                > Tocto własnie napisałem ze takie raporty to tylko połowa tego co upierdliwe w
                > samochodzie.

                gowniany argument
                ta polowa dotyczy wszystkich wiec na jedno wychodzi
                relacji pomiedzy roznymi autami to nie zmienia

                a jak chcesz miec calosc to pomnoz przez 2
                • habudzik Re: Ludzie, wroccie na ziemie. 28.01.06, 02:22
                  w_r_e_d_n_y napisał:

                  > habudzik napisał:
                  >
                  > > > Zadaniem TÜV-u wcale nie jest badanie w s z y s t k i e g o.
                  > > > TÜV wylawía wylacznie usterki zagrazajace b e z p i e c z e n s t w
                  > u w
                  > > > ruchu drogowym.
                  > >
                  > > Tocto własnie napisałem ze takie raporty to tylko połowa tego co upierdli
                  > we w
                  > > samochodzie.
                  >
                  > gowniany argument
                  > ta polowa dotyczy wszystkich wiec na jedno wychodzi
                  > relacji pomiedzy roznymi autami to nie zmienia

                  ależ zmienia bo nie wszystkie auta sa tak samo wyposażone i nie wszystkie auta
                  maja te same wady . Charakterystyczne dla jedych samochodów jest to a dla innych
                  tamto . . Jedne biorą olej a innym nawala elektronika . Jedne po 15-20 latach są
                  zjedzone przez korozje tak ze nie da rady już z nimi nic zrobic a inne 30 letnie
                  jeżdżą na żółtych tablicach jako niezniszczalne symbole motoryzacji
    • grzek Re: Raport TUV 2005 - 4-5-letnie kompakty 27.01.06, 11:11
      Taki ranking jest bardziej istotny dla producentów niż dla kupujących. Średni
      samochód po 5 latach może mieć 100 tys km. Po tym czasie najpoważniejsze usterki
      jakie mogą być wykryte na przeglądzie technicznym z tych poważniejszych to: luzy
      w zawieszeniu, w układzie kierowniczym, słabe hamulce, słabe amortyzatory,
      spaliny poza normą, korozja układy wydechowego. Z mniejszych to: ręczny na jedno
      koło, przepalona żarówka czy brak klaksonu. Wszystko w jednym to już musi być w
      wyjątkowo zaniedbanym. Ale czy z tego powodu koniecznie
      trzeba kupić Corollę bo na 100 sztuk 5 będzie miało jakieś usterki a Xsar 10, a
      w przypadku golfa 7. Dla mnie to nie jest duża różnica.
      • cc_2004 Re: tu właśnie leży pies pogrzebany 27.01.06, 11:46
        grzek wyczaił o co chodzi ;-)
        jak pisałem, to info dla fanów takich statystyk. Ciekawe, że najwięcej odezwało
        się przeciwników...
        5% czy 8% - co za różnica. Faktycznie to można się zastanawiać gdy wybierasz
        między tym, co ma 5%, a tym, co ma 35%.

        co do statystyk ADAC, które niektórzy bardziej cenią (każdy ma swojego konika)..
        • grzek Re: tu właśnie leży pies pogrzebany 27.01.06, 12:23
          cc_2004 napisał:

          > grzek wyczaił o co chodzi ;-)
          > jak pisałem, to info dla fanów takich statystyk. Ciekawe, że najwięcej odezwało
          >
          > się przeciwników...
          > 5% czy 8% - co za różnica. Faktycznie to można się zastanawiać gdy wybierasz
          > między tym, co ma 5%, a tym, co ma 35%.

          Niektórym psychiczne samopoczycie się poprawia gdy wybiorą ten 5% :-)
        • cc_2004 Re: ADAC 27.01.06, 17:42
          (kurde ucięło mnie)
          co do statystyk ADAC, to unieruchomienie w trasie może być przyczyną tzw. pany
          lub rozładowanego akumulatora, co ma mały związek z jakością samochodu.
          • waskes29 Re: ADAC 27.01.06, 17:48
            cc_2004 napisał:

            > (kurde ucięło mnie)
            > co do statystyk ADAC, to unieruchomienie w trasie może być przyczyną tzw.
            pany
            > lub rozładowanego akumulatora, co ma mały związek z jakością samochodu.

            A akumulutor sie od czego rozladowuje w trasie ?
            To samo dotyczy dekry czy TUV ,czy zuzyte opony w 5,7 latku lub zle
            ustawione swiatla, zuzyte amortyzatory,hamulce swiadcza o zlej jakosci
            samochodu czy bardziej o nienalezytej dbalosci wlascieciela?
            Wszystko zalezy jak sie na to spojrzy ,mozna jezdzic dlugo samochodem z cala
            masa usterek a mozna ciagle wracac na lawecie samochodem w idealnym stanie
            technicznym.
            • w_r_e_d_n_y Re: ADAC 27.01.06, 22:51
              waskes29 napisał:

              > To samo dotyczy dekry czy TUV ,czy zuzyte opony w 5,7 latku lub zle
              > ustawione swiatla, zuzyte amortyzatory,hamulce swiadcza o zlej jakosci
              > samochodu czy bardziej o nienalezytej dbalosci wlascieciela?
              > Wszystko zalezy jak sie na to spojrzy ,mozna jezdzic dlugo samochodem z cala
              >
              > masa usterek a mozna ciagle wracac na lawecie samochodem w idealnym stanie
              > technicznym.

              jasne ,i to oczywiscie dotyczy tylko i wylacznie tych lepiej wypadajacych w
              statystykach
              swoiste pojmowanie ststystyki hehehe
          • w_r_e_d_n_y Re: ADAC 27.01.06, 22:48
            cc_2004 napisał:

            > (kurde ucięło mnie)
            > co do statystyk ADAC, to unieruchomienie w trasie może być przyczyną tzw.
            > pany
            > lub rozładowanego akumulatora, co ma mały związek z jakością samochodu.

            jaki durny ten ADAC ze nie wie o tym ( moze napisz do nich ) i "wsadza" to w
            statystyki awaryjnosci
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka