Dodaj do ulubionych

VW Passat - zbiera wyroznienia

16.02.06, 22:11
To juz kolejna wyroznienie dla nowego Passata i zeby nie bylo ze znowu
Niemcy sami je sobie przyznaja.
www.studentnews.pl/serwis.php?&s=181&pok=5125&l=&id=16777
Obserwuj wątek
      • fru.fru Re: VW Passat - zbiera wyroznienia 18.02.06, 20:02
        Musze przyznac, choc z trudem mi to przychodzi ;->, ze nowy pasek po glowie mi
        chodzi.
        W porownaniu do poprzedniego to git maszyna.
        Przedewszystkim dzieki 2.0tfsi..i kombi..to ciekawe auto.

        Szczegolnie, ze urban legends mam w strefach analnych.
        • frax1 Re: VW Passat - zbiera wyroznienia 18.02.06, 20:22
          Jeździłem Dyzlem sedanem i było ok. Fajny w środku, dobra skrzynia biegów, pełne
          zawieszenie.
          Porażką jest niestety to że brak w nim Torsena jaki był w poprzednich modelach.
          Generalnie lider klasy, ale rozważył bym też Vectre bo to fajne auto.
          Pozdrawiam
                  • uki145 Torsen vs Haldex 19.02.06, 03:57
                    Witam!w Passacie B5 był Haldex. Torsen (stały naped na 4 koła ) jest
                    zarezerwowany dla Audi i to nie jest uzaleznione od ułozenia napedu (golf IV 4
                    motion ma poprzecznie ułozony silniki i tez jest Haldex ).róznica zasadnicza.
                    torsen to koncepcja 3 dyferencjałów(stały naped na 4 koła) ,zapewniajace równe
                    przeniesienie napedu na kazde koło przy idealnej przyczepnosci (po 25 %).
                    przy Haldexie sprzegło dołacza naped na tył gdy przednie koła traca
                    przyczepnosc,przy idealnej przyczepnosci naped na przednie koła jest
                    przenoszony w prawie 100 %. reasumujac : to 2 swiaty : tylko Torsena mozna
                    porównywac z napedem Subaru .Pozdrawiam Łukasz
                    • waskes29 Re: Torsen vs Haldex 19.02.06, 10:42
                      uki145 napisał:

                      > Witam!w Passacie B5 był Haldex. Torsen (stały naped na 4 koła ) jest
                      > zarezerwowany dla Audi i to nie jest uzaleznione od ułozenia napedu (golf IV
                      4
                      > motion ma poprzecznie ułozony silniki i tez jest Haldex )róznica zasadnicza

                      Cos ci sie pomylilo nie dam glowy(bo nie chce mi sie szukac) czy kazdy passat
                      ma torsena ale napewno ma tak V6 TDI .Ntomiast A3 i Audi TT maja wlasnie
                      Haldex.Ima znaczenia umieszczenie silnika bo to sie wiaze z
                      skomplikowaniem systemu przy silnikach poprzecznie zamontowanych.

                      > torsen to koncepcja 3 dyferencjałów(stały naped na 4 koła) ,zapewniajace
                      równe
                      >
                      > przeniesienie napedu na kazde koło przy idealnej przyczepnosci (po 25 %).

                      Bzdura nastepna wcale w torsenie nie musi byc 50/50 a w audi wlasnie tak
                      nie jest.

                      > przy Haldexie sprzegło dołacza naped na tył gdy przednie koła traca
                      > przyczepnosc,przy idealnej przyczepnosci naped na przednie koła jest
                      > przenoszony w prawie 100 %. reasumujac : to 2 swiaty : tylko Torsena mozna
                      > porównywac z napedem Subaru .

                      Tez sie noie zgadzam wystepuja jeszcze dwa rozne systemy przeniesienia napedu
                      podobne do Torsena ale dzialajace na nieco innej zasadzie.Jak pamietam
                      pierwsze audi Quatrro tez nie mialo rozwiazania torsena a mialo staly naped
                      na 4 kola.
                      • uki145 Re: Torsen vs Haldex 19.02.06, 14:32
                        witam! Torsen to po prostu specyficzne rozwiazanie mechanizmu róznicowego
                        (system slimaków i slimacznic) dzieki skomplikowanej budowie pełni równiez role
                        czesciowej blokady mechanizmu róznicowego. ten rodzaj mechanizmu róznicowego
                        jest wykorzystywany w Audi (z torsenem,oczywiscie jak słusznie zauwazono: A3 ma
                        Haldexa)jako centralny mechanizm róznicowy ,a np: w Alfa Romeo 155 Q4 torsen
                        jest umiejscowiony na tylnej osi i pełni tam własnie role szpery.pierwsze audi
                        quattro nie miało torsena,ale zwykły ,srodkowy mechanizm róznicowy(tylko tak
                        róznica). w haldexie nie ma stałego napedu na 4 koła ,bo nie ma srodkowego
                        mechanizmu róznicowego, a tylko sprzegło wiskotyczne przy tylnym mechanizmie .
                        NIE PISZE GŁUPOT,BO PASSAT ,W WERSJI SYNCRO MA SPRZEGŁO WISKOTYCZNE (HALDEX)
                        I TO POMIMO WZDŁUZNEGO UŁOZENIA NAPEDU. SYSTEM (SYNCRO ) ZOSTAŁ ZMODERNIZOWANY
                        I POWSTAŁ SYSTEM 4 MOTION(SPRZEGŁO WISKOTYCZNE ZOSTAŁO ZASTAPIONE SPRZEGŁEM
                        WIELOPŁYTKOWYM ,KTÓRE JEST PONADTO STEROWANE ELEKTRONICZNIE) JEDNAK ANI
                        SYNCRO,ANI 4 MOTION NIE SA STAŁYMI NAPEDAMI NA 4 KOŁA I RÓZNIA SIE TYM
                        ZNACZNIE OD SYSTEMU TORSENA ,JAKO CENTALNEGO MECHANIZMU RÓZNICOWEGO. tak wiec
                        da sie zastosowac haldexa przy silniku umieszczonym wzdłuznie!!!!!. Pozdrawiam
                        Łukasz
                        • waskes29 Re: Torsen vs Haldex 19.02.06, 14:46
                          uki145 napisał:


                          > NIE PISZE GŁUPOT,BO PASSAT ,W WERSJI SYNCRO MA SPRZEGŁO WISKOTYCZNE
                          (HALDEX)
                          > I TO POMIMO WZDŁUZNEGO UŁOZENIA NAPEDU. SYSTEM (SYNCRO ) ZOSTAŁ
                          ZMODERNIZOWANY
                          > I POWSTAŁ SYSTEM 4 MOTION(SPRZEGŁO WISKOTYCZNE ZOSTAŁO ZASTAPIONE SPRZEGŁEM
                          > WIELOPŁYTKOWYM ,KTÓRE JEST PONADTO STEROWANE ELEKTRONICZNIE) JEDNAK ANI
                          > SYNCRO,ANI 4 MOTION NIE SA STAŁYMI NAPEDAMI NA 4 KOŁA I RÓZNIA SIE TYM
                          > ZNACZNIE OD SYSTEMU TORSENA ,JAKO CENTALNEGO MECHANIZMU RÓZNICOWEGO.

                          MYlisz sie owszem synchro to zawsze haldex ale juz 4motion
                          niekoniecznie .
                          W pasacie B5 byly stosowane uklady wykrzystujace torsena ,nie wiem czy w
                          kazdym passacie AWD czy tylko w wybranych wersjach silnikowych
                          www.trader.pl/ds_doc,185812349,26927406,prezentacje.asp
                          tak wiec
                          > da sie zastosowac haldexa przy silniku umieszczonym wzdłuznie!!!!!.
                          Pozdrawiam
                          Nikt nie twierdzil ze sie nie da ale odwrotnie czyli dgy silnik poprzecznie
                          komplkuje zastosowanie torsena i latwiej/taniej jest z haldexem.
                          To samo jesli chodzi o rozdzial napedu w torsenie nie musi on wynosic
                          50/50 sa samochody ktore maja wiecej na tyl i tez sa samochody ktore maja
                          wiecej na przod.
                        • frax1 Re: Torsen vs Haldex 19.02.06, 14:57
                          Po co te nerwy jak nie masz racji ?
                          Obecny passat to haldex, poprzedni to torsen!
                          en.wikipedia.org/wiki/4motion
                          "An electrohydraulic center Haldex limited slip coupler, however, may divert up
                          to 50% of the power to the rear axle as conditions warrant. The power split
                          between left and right wheels is achieved through limited slip differentials
                          with electronic control. This system is also available in most Volkswagen
                          vehicles, such as the Golf R32, under the name 4motion. The exception among
                          Volkswagen models would be the B5 Passat, which uses the aforementioned
                          Torsen-based system."
                          Krzyczeć potrafi każdy, a trzeba znaleźć źródło żeby powiedzieć coś
                          konstruktywnego...
                          Pozdrawiam
                          • uki145 Re: Torsen vs Haldex 19.02.06, 16:17
                            jesli nawet popełniłem bład ,to warto byłoby mi wyjasnic które wersje passata
                            miały Torsena. bo jak na razie to okazuje sie ,ze kazdy ma racje.stawiasz teze
                            ze kazdy B5 4x4 to torsen,to oczywiscie jest nieprawda(bo nawet zrodło Waskesa
                            potwierdza ,ze passat B5 miał haldexa ,przynajmniej w wersji Syncro ) róznice
                            miedzy tymi napedami podałem z głowy ,jak nie wierzycie ze sie zgadzaja z
                            rzeczywistoscia to zapytajcie w ASO . do konstruktywnej wypowiedzi nie musze
                            wiec podpierac sie znalezionym w internecie materiałem :-) chociaz zwieksza to
                            wiarygodnosc słów.oczywiscie błedem było stwierdzenie o podziale mocy równo
                            50/50. pytanie rozchodzi sie tylko o to ,które wersje 4 motion wykorzystuja
                            system torsena( v6 tdi, czy moze W8 ?)w B5 przed faceliftingiem , w wersji 2.8
                            v6 syncro na pewno był Haldex.zródło: instrukcja obsługi dopuszcz mozliwosc
                            holowania passata syncro na wózku z uniesiona przednia lub tylna osia. jak
                            wiadomo (przynajmniej mnie!!!!) jest to niedopuszczalne w przypadku układu
                            Torsen bo uszkadza mechanizm róznicowy ,natomiast nie szkodzi haldexowi: stad
                            wniosek.pozdrawiam i czekam na potwierdzenie informacji ,poparte oczywiscie
                            jakas wiedza :-)
                            • frax1 Re: Torsen vs Haldex 19.02.06, 16:43
                              uki145 napisał:

                              > jesli nawet popełniłem bład ,to warto byłoby mi wyjasnic które wersje passata
                              > miały Torsena. bo jak na razie to okazuje sie ,ze kazdy ma racje.stawiasz teze
                              >
                              > ze kazdy B5 4x4 to torsen,to oczywiscie jest nieprawda(bo nawet zrodło Waskesa
                              > potwierdza ,ze passat B5 miał haldexa ,przynajmniej w wersji Syncro ) róznice
                              > miedzy tymi napedami podałem z głowy ,jak nie wierzycie ze sie zgadzaja z
                              > rzeczywistoscia to zapytajcie w ASO . do konstruktywnej wypowiedzi nie musze
                              > wiec podpierac sie znalezionym w internecie materiałem :-) chociaz zwieksza to
                              > wiarygodnosc słów.oczywiscie błedem było stwierdzenie o podziale mocy równo
                              > 50/50. pytanie rozchodzi sie tylko o to ,które wersje 4 motion wykorzystuja
                              > system torsena( v6 tdi, czy moze W8 ?)w B5 przed faceliftingiem , w wersji 2.8
                              > v6 syncro na pewno był Haldex.zródło: instrukcja obsługi dopuszcz mozliwosc
                              > holowania passata syncro na wózku z uniesiona przednia lub tylna osia. jak
                              > wiadomo (przynajmniej mnie!!!!) jest to niedopuszczalne w przypadku układu
                              > Torsen bo uszkadza mechanizm róznicowy ,natomiast nie szkodzi haldexowi: stad
                              > wniosek.pozdrawiam i czekam na potwierdzenie informacji ,poparte oczywiscie
                              > jakas wiedza :-)
                              Moja wiedza natomiast mówi mi że wszystkie passaty od 97 do 2005 miały napęd
                              Torsen. Nie ważne jest przy tym czy jest to syncro czy 4 motion. Jest to nazwa
                              handlowa, niestety mój niemiecki jest praktycznie żaden ale tutaj jest napisane
                              co i jak z napędem, więc albo mam rację albo nie:
                              "Bei bestimmten Motoren konnte ausserdem ein Allradantrieb mitbestellt werden,
                              dieser Allradantrieb (syncro bzw 4motion) ist weitgehend baugleich mit dem Audi
                              quattro-Antrieb." - wikipedia
                              Pozatym Torsen jest stosowany w silnikach ustawionych wzdłużnie, a z tego co mi
                              się wydaje żaden Passat 4x4 nie był oferowany z silnikiem ustawionym poprzecznie
                              - mówię o modelu przed liftingiem, potem dochodzi jeszcze 1.8T i 1.9 TDI z 4
                              Motion ale to jest nadal tylko i wyłącznie Torsen
                              forums.vwvortex.com/zerothread?id=1176894
                              Co do modelu 2.8 v6, to nie wydaje mi się żeby przy tym samym silniku i bardzo
                              dużym pokrewieństwie z A4 VW stosował inny napęd.
                              Jak dla mnie
                              www.audifans.com/twiki/bin/view/Audi/QuattroGenerations brzmi
                              wiarygodnie i trzymam się tego że Passat = A4 = Torsen
                              Pozdrawiam
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka