Dodaj do ulubionych

pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode mnie

19.04.06, 10:49
przymierzam sie do zakupu większego niz obecnie autka z uwagi na rozrastająca
się rodzinke i rozważam kupno 5 letniego:
1. volvo v40 td albo
2. forda mondeo tdci albo
3. vw passata tdi

v40ka najbardziej mi podchodzi, ale z minusów słyszałem o drogich częściach,
twardym zawieszeniu i ciasnym jak na tę klasę wnętrzu

mondeo jest interesujący cenowo jak na tą klasę, minusem jest jego większa
awaryjność. jeśli chodzi o paska, to podobno komfortowa i mało awaryjne autko
ale ulubione przez złodzieji i troche droższe niż mondeo czy v40.

Która z powyższych propozycji wg was jest nalepsza biorąc pod uwagę relację
jakość / cena zakupu + koszty eksploatacji.

Mirek
Obserwuj wątek
    • waskes29 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 11:19
      Passat i Mondeo jest znacznie wieksze od Volvo V40 i bardzie komfortowe.
      Mondeo ma troche problemow ale to dobry samochod ,jedyna naprawde duza
      wada to podatnosc na rdze.
      Passat ,opinie o duzej popularnosci u zlodziei biora sie z tego ze sporo
      jest kradzionych starszych modeli Passatow glownie tych z lat 88-94 w
      ktorych nie bylo zadnych zabezpieczen.
      Nowsze i te dobrze zabezpieczone juz nie sa tak kradzione.Jak passat to
      najlepiej od 2000 r ,maja juz trwale zawieszenie a to byla glowna wada
      passata no i ceny -passat jest wyraznie drozszy od pozostalych.
        • waskes29 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 11:42
          sandomingo1 napisał:

          > dzięki za info. z twojego postu wynika że passat wygrywa pod względem
          komfortu
          > i bezawaryjności, natomiast trzeba za tą przyjemność więcej zapłacic... no a
          > v40 jest trudno porównywalny ze względu na wielkość bardziej zblizoną do
          > kompakta

          No to juz sam wiesz lepiej jak duzy samochod potrzebujesz.Ja mialem przez
          krotki okres V40 z poczatku produkcji i uwazam ze tak kiepskiego
          zawieszenia nie ma zadne auto w tej klasie ktorymi jezdzilem.
          Nie wiem jak z silnikami ale Volvo w nieodleglej przeszlosci i tak
          bazowalo na silnikach VW-AUDI.
          Najlepiej sam wykonaj porownanie tych samochodow a zobaczysz istotne
          roznice .Passat -najbardziej komfortowy , najlepiej wykonany przy uzyciu
          najlepszych materialow.
          Mondeo - bardzo dobre zawieszenie .
          Tu masz wiecej na temat tych samochodw
          Passat
          moto.money.pl/oceny_aut/Volkswagen_Passat_IV_m.htmlMondeo
          moto.money.pl/oceny_aut/Ford_Mondeo_III_m.htmlVolvo
          moto.money.pl/oceny_aut/Volvo_V40_m.html
          • uki145 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 12:48
            Witam! volvo to zupełnie inna klasa pojazdu. to auto bardziej prestizowe niz
            passat czy mondeo. v40/s40 jest mniejsze ,ale porównywac je nalezy raczej z
            Audi A4 niz passatem.s40/v40 oparte jest na płycie podłogowej blizniaczej do
            mitsubishi carismy:przód kolumna McPhersona ,z tyłu wielowahaczowe(chociaz nie
            wszystkie elementy sa współzamienne),generalnie jest trwalsze niz zawieszenie
            passata i mondeo (o jakies 40-50 tys km). silniki benzynowe to bardzo trwałe
            konstrukcje Volvo(budowa plastrowa,prawidłowo eksploatowane przejezdzaja
            spokojnie 400 000 km).jest jeden rodzynek w postaci 1.8 GDI(125KM) zapozyczony
            od mitsubishi(krótka seria , mało popularny silnik z bezposrednim wtryskiem
            benzyny) silniki diesla sa zapozyczone od renault(1.9 w róznych wersjach mocy
            95,105 ,115) .jak widac s40 nie ma nic wsopólnego z VW.jesli chcesz kupic
            diesla to lepsze beda silniki w mondeo ,a szczególnie te z passata. jesli ma to
            byc jednostka benzynowa to polecam silniki Volvo: to klasa sama w sonbie,nie
            maja zadnych wad konstrukcyjnych(jak np silnik 1.8Tz vw passata) ,a szczególnie
            turbodoładowane zapewniaja rewelacyjne osiagi. jesli chcesz mniej prestizowe
            auto ,ale o wiekszym wnetrzu to volvo odpada. wybór miedzy vw ,a mondeo(ostatni
            model)to kwestia upodoban do stylu jazdy.zawieszenia passata lepiej pochłania
            nierównosci ,ale gorzej sie prowadzi .mondeo jest twardsze ,ale sposób w jaki
            pochłania zakrety zasługuje na najwyzsza ocene. koszty utrzymania tych 3
            samochodów beda na porównywalnym poziomie. usterkowosc rózniez,chociaz
            najlepszy pod tym wzgledem bedzie volvo. passat(szczególnie model przed
            liftingiem w 2000 roku maja sporo niedociagniec konstrukcyjnych) co oczywiscie
            zwieksza koszty eksploatacji i kosztuje sporo nerwów. Pozdrawiam Łukaszs
            • waskes29 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 13:06
              Jeli w/g ciebie Lukas prestiz polega na kiepskim zawieszeniu i tandetnych
              plastikach dosc niedbale jak na ta marke poskrecanych to masz racje Volvo
              V40 jest bardziej prestizowy.Ja uwazam tak Volvo jako marka jest bardziej
              prestizowa od VW ale S/V40 w porownaniu do Passata B5+ juz nie .
              Juz tez siesperalismy na temat silnika 1.8t nie ma on zadnych wad
              konstrukcyjnych w przeciwnym razie zostalby szybko zmodernizowany lub
              wylaczony z produkcji a tym czasem jest oferowany do dzis -czyli ponad 10lat.
              • uki145 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 13:17
                Witam! a moje dowody Ci nie wystarczyły ? jak mozna byc tak zaslepionym.
                uwielbiam alfe romeo ,ale nie ide w zaparte ,ze silniki Twin Spark nie maja wad
                konstrukcyjnych(bo maja i przez 11 lat produkcji nikt nie pokwapił sie aby je
                zmodernizowac). podobnie było z 1.8 VW ,do 2000 roku nie zrobiono nic.jestem
                obiektywny ,bo swoja opinie opieram na doswiadczeniu wielu osób. pozostałe
                silniki VW ,szczególnie 1.6 i TDI uwazam ,za bardzo dobre,godne polecenia
                jednostki. co do kwestii prestizu ,to wyjasnie to tak: podstawowe audi a4 z
                silnikiem 1.6 równiez nie grzeszy jakoscia wykonania ,równiez moznaby
                powiedziec ,ze umywa sie do wiekszego i lepiej wyposazonego passata . ma jednak
                to cos,prestiz marki wypracowany przez lata ,co stawia go o poprzeczke wyzej. w
                ten sam sposób volvo traktuje jako marke bardziej prestizowa,godny konkurent
                A4 . s40 nie ma idealnie zestrojonego zawieszenia(jesli chodzi o komfort)
                odwdziecza sie za to trwałosci i dobrym prowadzeniem.wykonczenie wersji
                bogatszych(szczególnie po liftingu s40) nie budzi zadnych skojarzen z
                tandeta.uwazam ,ze s40 i v40 to dobre i solidne pojazdy ,godne polecenia. maja
                one jednak troche inna grupe odbiorców niz passat czy mondeo i ten fakt należy
                podkreslic,zeby pózniej nie byc rozczarowanymPozdrawiam
                • waskes29 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 13:32
                  uki145 napisał:

                  > Witam! a moje dowody Ci nie wystarczyły ? jak mozna byc tak zaslepionym.
                  > uwielbiam alfe romeo ,ale nie ide w zaparte ,ze silniki Twin Spark nie maja
                  wad
                  >
                  > konstrukcyjnych(bo maja i przez 11 lat produkcji nikt nie pokwapił sie aby je
                  > zmodernizowac). podobnie było z 1.8 VW ,do 2000 roku nie zrobiono nic.jestem
                  > obiektywny ,bo swoja opinie opieram na doswiadczeniu wielu osób

                  Jakich wielu osob podales 3 jednostkowe przyklady klopotow z tym
                  silnikiem na kilkadziesiat tys uzytkowanych w Polsce.Ja znalazlem
                  jednoczesnie kilkadziesia przykladow w ktorych wszyscy wlasciciele chwala
                  ten silnik.Nie sadzisz ze chwalenie silnika ktory ma wade techniczna jest
                  troche irracjonalne?




                  co do kwestii prestizu ,to wyjasnie to tak: podstawowe audi a4 z
                  > silnikiem 1.6 równiez nie grzeszy jakoscia wykonania ,równiez moznaby
                  > powiedziec ,ze umywa sie do wiekszego i lepiej wyposazonego passata

                  Nie pisz glupot nie widziales chyba A4 -bez wzgledu na to jaki to model
                  zawsze wykonczony jest materialami przynajmniej wysokiej jakosci nie ma
                  nawet porownania z V40.To samo Passat B5 - bez znaczenia jaki to model
                  zawsze wykonany jest z dobrych jakosciowo materialow a Volvo uzaleznione
                  jest to od wersji .Tak mozna pisac o kazdej marce nawet skoda w wersji
                  L&k ma bardzo wysoka jakosc wykonania.

                  . ma jednak
                  >
                  > to cos,prestiz marki wypracowany przez lata ,co stawia go o poprzeczke wyzej.
                  w
                  >
                  > ten sam sposób volvo traktuje jako marke bardziej prestizowa,godny konkurent

                  Nie myl prestizu marki z prestizem modelu .Mercedes sprinter nie jest
                  samochodem prestizowym.

                  > A4 . s40 nie ma idealnie zestrojonego zawieszenia(jesli chodzi o komfort)
                  > odwdziecza sie za to trwałosci i dobrym prowadzeniem.wykonczenie wersji
                  > bogatszych(szczególnie po liftingu s40) nie budzi zadnych skojarzen z
                  > tandeta.uwazam ,ze s40 i v40 to dobre i solidne pojazdy ,godne polecenia.
                  maja
                  > one jednak troche inna grupe odbiorców niz passat czy mondeo i ten fakt
                  należy
                  > podkreslic,zeby pózniej nie byc rozczarowanymPozdrawiam

                  No to do jakich grup odbiorcow byl skierowany V40 skoro pierwszy model
                  byl jednym z najtanszych w swojej klasie i znacznie tanszy od Passata ?A
                  trzeba dodac ze V40 i Passat potencjalnie sa w tym samym segmiencie.
                  Prestiz volvo w tym przypadku mozemy rozzpatrywac jako prestiz marki ale
                  juz prestiz modelu w Passacie zwlaszcza od B5 juz jest wyzszy niz S/40
                  To jezeli rozpatrujemy prestiz to w/g ciebie VW phaeton ma mniej prestizu
                  niz V40 chociaz kosztuje nawet 5X wiecej?
                  • uki145 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 13:43
                    Witam! wystarczy wejsc na forum alfy romeo i zobaczyc ile tam osób chwali Twin
                    Sparka za jego doskonałe osiagi(pomimo wad konstrukcyjnych ). podobnie jest z
                    1.8 T ,ma dobre parametry ,z jego wadami da sie zyc ,ale zwiekszaja koszty
                    eksploatacji a w skrajnych sytuacjach moga doprowadzic do zatarcia silnika
                    (pompa oleju) . wydaje mi sie ,ze potencjalny kupujacy powinien byc swiadomy
                    co kupuje ,zeby potem nie byc rozczarowany dana marka . kazda sroczka swój
                    ogonek chwali i do wad konstrukcyjnych swojego auta niechetnie sie przyznaje.
                    osobiscie ,po 70 tys km uzytkowania passata napisałem na www.gratka.pl
                    pozytywna opinie na temat 1.8T vw,niestety za 40 tys km zmieniłem zdanie(bo
                    własnie wtedy trzeba było dorzucic sporo kasy na nieprzewidziane w instrukcji
                    obsługi awarie)Pozdrawiam Łukasz
                    • waskes29 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 13:50
                      uki145 napisał:

                      > Witam! wystarczy wejsc na forum alfy romeo i zobaczyc ile tam osób chwali
                      Twin
                      > Sparka za jego doskonałe osiagi(pomimo wad konstrukcyjnych ). podobnie jest z
                      > 1.8 T ,ma dobre parametry ,z jego wadami da sie zyc ,ale zwiekszaja koszty
                      > eksploatacji a w skrajnych sytuacjach moga doprowadzic do zatarcia silnika
                      > (pompa oleju) . wydaje mi sie ,ze potencjalny kupujacy powinien byc
                      swiadomy
                      > co kupuje ,zeby potem nie byc rozczarowany dana marka . kazda sroczka swój
                      > ogonek chwali i do wad konstrukcyjnych swojego auta niechetnie sie przyznaje.
                      > osobiscie ,po 70 tys km uzytkowania passata napisałem na www.gratka.pl
                      > pozytywna opinie na temat 1.8T vw,niestety za 40 tys km zmieniłem zdanie(bo
                      > własnie wtedy trzeba było dorzucic sporo kasy na nieprzewidziane w
                      instrukcji
                      > obsługi awarie)Pozdrawiam Łukasz

                      Ale wystarczy poczytac opinie .Ol silniku alfy prawie kazdy! pisal ze sa
                      problemy a o silniku VW 1.8t 2 osoby na 150 opini napisalo cois
                      krytycznego.I uwazasz ze wszyscy pozostali specjalnie ukrywaja ten problem? -
                      czy moze go nie maja?Jakos kazdy zaznaczyl problemy z zawieszeniem i to sie
                      zgadza ale praktycznie nikt nie pisze nic zlego o tym silniku -oczywiscie
                      specjalnie ukrywa prawde.Masz jakas uraze do VW bo w kazdym watku to
                      zaznaczasz ale VW i silnik 1.8t to nie tylko twoj przypadek widocznie
                      miales pecha .Przypuszczam ze przez te 10 lat wyprodukowano ponad 1 mln
                      samochodow z tym silnikiem i jakos nie slychac duzego szumu .Np problem
                      dotyczyl sporej seri skrzyn biegow w samochodach VW z silnikami do poj 1.6
                      i o tym bylo/jest glosno to czemu nie jest glosno o silnikach 1.8?
                      • uki145 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 14:01
                        wariatory w t.s. padaja czesciej niz wystepuja problemy z rurkami ,pompami
                        oleju i łancuchem rozrzadu w 1.8. jak ktos wymienia olej co 10 tys km i po
                        kazdej jezdzie czeka minute na wychłodzenie turbo to przejedzie bezproblemowo
                        nawet 200.000 km(bez koniecznosci wymiany rurki i czyszczenia pompy). na tym
                        samym forum,skad brałes opinie o 1.8T ,mozna znalezc informacje na temat
                        alf,gdzie wiekszosc fanatykow bedzie wygłaszac bardzo pochlebne opinie o
                        silniku t.s,o jego wadach nie wspominajac w ogóle. uwazam wiec ,ze wiekszy
                        obiektywizm znajde u mechanika,który ma przeglad typowych usterek naprawiajac
                        pojazdy ,niz u autora opini na gratce czy inne tego typu stronie. a tak na
                        marginesie ,miałes na temat silnika 1.8 T zapytac znajomego pracownika
                        serwisu vw? nie potwierdził moich rewelacji .Pozdrawiam
                        • waskes29 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 14:21
                          uki145 napisał:

                          > wariatory w t.s. padaja czesciej niz wystepuja problemy z rurkami ,pompami
                          > oleju i łancuchem rozrzadu w 1.8. jak ktos wymienia olej co 10 tys km i po
                          > kazdej jezdzie czeka minute na wychłodzenie turbo to przejedzie
                          bezproblemowo
                          > nawet 200.000 km(bez koniecznosci wymiany rurki i czyszczenia pompy). na tym
                          > samym forum,skad brałes opinie o 1.8T ,mozna znalezc informacje na temat
                          > alf,gdzie wiekszosc fanatykow bedzie wygłaszac bardzo pochlebne opinie o
                          > silniku t.s,o jego wadach nie wspominajac w ogóle. uwazam wiec ,ze wiekszy
                          > obiektywizm znajde u mechanika,który ma przeglad typowych usterek naprawiajac
                          > pojazdy ,niz u autora opini na gratce czy inne tego typu stronie. a tak na
                          > marginesie ,miałes na temat silnika 1.8 T zapytac znajomego pracownika
                          > serwisu vw? nie potwierdził moich rewelacji .Pozdrawiam

                          No zapomnialem o tym bo musialbym tam specjalnie po to zajechac.
                          Nie zmienia to faktu ze wada konstrukcyjna polega na tym ze bez wzgledu na
                          to jak sie uzytkowuje samochod ta wada sie uwidacznie.Ty raz piszesz ze to
                          wada konstrukcyjna a innym razem ze w skrajnych wypadkach.
                          W skrajnych wypadkach mozna zniszczyc kazda czesc w kazdym samochodzie .
                          Nie wydaje ci sie ze VW wycofal by ten silnik po tylu latach jesli ma on
                          wade konstrukcyjna a mimo wszystko wciaz jest oferowany.Po co zeby psuc
                          sobie opinie?
                          Jesli w/g ciebie co zreszta sam napisales- prawidlowe eksploatacja tego
                          silnika (czyli odpowiedni olej i czestotliwosc wymiany)nie powduje
                          wymienionych klopotow to jest to wada konstrukcyja czy nieprawidlowa
                          eksploatacja.
                          Raz piszesz ze Alfy sa samochodami malo usterkowymi pod warunkiem ze
                          zachowa sie duza kulture w servisowaniu samochodu i przestrzega zalecen
                          producenta ,ta sama analogiczna sytuacja z VW to wada konstrukcyjna.Wynika z
                          tego ze wszystkie Alfy to jedna wada konstrukcyja.
                          • uki145 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 14:44
                            witam! po pierwsze vw poprawił niedociagniecia.problem z pompa oleju(co z
                            reszta przyznałes)i całkowicie wyeliminowało problem i inaczej umiejscowił rurke
                            (co pomogło ,ale w 100% nie rozwiazało problemu)co do porównani z alfa zgadza
                            sie ,da sie tu odnalezc pewna analogie.skrajny przypadek zniszczenia silnika
                            nie jest jednak w przypadku vw wina uzytkownika ,a wina producenta. mało jest
                            osób ,które przestrzegaja takich wymagan w stosunku do 1.8 T (wymiana oleju co
                            10 tys km jest niezgodna z zaleceniami fabrycznymi).tak czy inaczej łancuch
                            rozrzadu zaczyna hałasowac w kazdym egzemplarzu po około 150 tys km ,a co do
                            samej rurki tez nie ma 100% pewnosci ,bo ma tak mała srednice i jest tak
                            pozawijana ,ze nie da sie zobaczyc czy jest nagar czy go nie ma(kazdy swiadomy
                            wady bedzie wiec dmuchał na zimne i wymieni element dla pewnosci ) . . w
                            T.Sparkach wysokie wymagania olejowe (oprócz kwestii wariatora,którego złe
                            smarowanie jest bezsporna wada konstrukcyjna ) wynikaja z wysokoobrotowej
                            charakterystyki motoru ,a nie wad konstrukcyjnych.te silniki lubia okolice
                            6000-7000 obr ,a w takich warunkach potrzeba duzo dobrego i swierzego oleju
                            (inaczej przekrecaja sie panewki i wycieraja wałki rozrzadu).dbałosc o olej w
                            T.S wynika wiec z logiki prawidłowej eksploatacji wysokoobrotowego silnika .w
                            ten sposób rozumiem te róznice .Pozdrawiam
                          • uki145 Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 14:53
                            dla przykładu: wada konstrukcyjna wariatora w Twin Sparku alfy dotyczy kazdego
                            modelu. w zaleznosci od eksploatacji: jesli ktos wymienia olej co 10 tys i dba
                            o jegpo eysoki poziom to wariator przejezdza nawet 60 000-100000 km. jak ktos
                            nie dba o olej wariator pada juz po 10 tys km. podobnie z rutrka w 1.8 t w
                            butowanych silnikach z przeciaganymi okresami wymiany oleju rurka przytyka
                            sie juz po 60 000-100 000. w superzadbanych przejezdza nawet 200.000 .w
                            przypadku kupna auta uzywanego nie mamy 100% pewnosci jak było eksploatowane
                            auto wiec tak jak w przypadku alfy wymieniamy wariator profilaktycznie i tak w
                            przypadku vw wymieniami rurke profilaktycznie.
    • niknejm Re: pytanie, zadanie dla znających się lepiej ode 19.04.06, 15:10
      sandomingo1 napisał:

      > przymierzam sie do zakupu większego niz obecnie autka z uwagi na rozrastająca
      > się rodzinke i rozważam kupno 5 letniego:
      > 1. volvo v40 td albo
      > 2. forda mondeo tdci albo
      > 3. vw passata tdi
      >
      > v40ka najbardziej mi podchodzi, ale z minusów słyszałem o drogich częściach,
      > twardym zawieszeniu i ciasnym jak na tę klasę wnętrzu

      V40 z tamtych lat nie należą też do cudów bezawaryjności. Nie jest z tym
      najlepiej.

      Pzdr
      Niknejm
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka