hillux 19.06.06, 12:36 Proszę o opinie ponieważ te z 2005 roku są dobrej cenie. Link Zgłoś Obserwuj wątek
jasiek-23 Re: focus II 1,6 TDCi 19.06.06, 13:52 dobrej to znaczy takiej jak w usa-7k papieru czy taniej? Link Zgłoś
uki145 Re: focus II 1,6 TDCi 19.06.06, 14:00 Witam! całkiem nowa konstrukcja ,wiec trudno cokolwiek sensownego pwiedziec o trwałosci np zawieszenie (choc w zwiazku z tym ze jest bardzo podobne do focusa I -z tyłu skomplikowany wielowahacz,trzeba liczyc sie z koniecznoscia dosyc drogiej naprawy po 70-100 000 KM. ) sam silnik to bardzo skomplikowany technicznie silnik Peugeota /Citroena . nmontowany jest równiez w Volvo S40 . w niezaleznie od wersji (90 KM czy 110 KM) cechuje go bardzo niskie zuzycie paliwa(nizsze niz w TDI VW) i bardzo dobre parametry (wysoki moment obrotowy : 90 KM i 215 NM i 110 KM i 240 NM) . silnik jest całkowicie aluminiowy ,ma 2 wałki ropzrzadu i 16zaworów (rozrzad napedzany jest paskiem: napedza jeden wałek rozrzadu a drugi napedzany jest od pierwszego łancuchem ,jesli łancuch bedzie wies=czny to wymiana napedu rozrzadu jest tania: w ASO peugeota to koszt 800 zł) tak jak pisałem silnik jest skomplikowany ,ma juz common raila III generacji,ma bardzo nowoczesne wtryskiwacze i jesli cos sie w nim zepsuje to koszty beda astronomiczne (szczególnie trezba wiec uwazac na stacje z e złym paliwem : koszt jednego etryskiwacza ponad 2.500 zł !!!!!!!!!!!!!!) .Pozdrawiam Łukasz Link Zgłoś
hillux Re: focus II 1,6 TDCi 19.06.06, 14:09 uki145 napisał: > Witam! całkiem nowa konstrukcja ,wiec trudno cokolwiek sensownego pwiedziec o > trwałosci np zawieszenie (choc w zwiazku z tym ze jest bardzo podobne do focusa > > I -z tyłu skomplikowany wielowahacz,trzeba liczyc sie z koniecznoscia dosyc > drogiej naprawy po 70-100 000 KM. ) sam silnik to bardzo skomplikowany > technicznie silnik Peugeota /Citroena . nmontowany jest równiez w Volvo S40 . > w niezaleznie od wersji (90 KM czy 110 KM) cechuje go bardzo niskie zuzycie > paliwa(nizsze niz w TDI VW) i bardzo dobre parametry (wysoki moment obrotowy : > 90 KM i 215 NM i 110 KM i 240 NM) . silnik jest całkowicie aluminiowy ,ma 2 > wałki ropzrzadu i 16zaworów (rozrzad napedzany jest paskiem: napedza jeden > wałek rozrzadu a drugi napedzany jest od pierwszego łancuchem ,jesli łancuch > bedzie wies=czny to wymiana napedu rozrzadu jest tania: w ASO peugeota to koszt > > 800 zł) tak jak pisałem silnik jest skomplikowany ,ma juz common raila III > generacji,ma bardzo nowoczesne wtryskiwacze i jesli cos sie w nim zepsuje to > koszty beda astronomiczne (szczególnie trezba wiec uwazac na stacje z e złym > paliwem : koszt jednego etryskiwacza ponad 2.500 zł !!!!!!!!!!!!!!) .Pozdrawiam > > Łukasz Dzieki za info. te foczki, które ogladałem mają małe przebiegi więc wymiany o których piszesz będą za ok. rok. Chyba pęknę, bo podoba mi się to auto. Link Zgłoś
uki145 Re: focus II 1,6 TDCi 19.06.06, 14:14 warto zerknac na oferte peugeota. 307 po faceliftingu ,z tym samym silnikiem kosztuje jakies 5 tys zł mniej niz focus . ale to kwestia wyboru .sam silnik ,jak nie zalejesz trefnego oleju napedowego powinien byc wieczny .Pozdrawiam Link Zgłoś
marogn Re: focus II 1,6 TDCi 20.06.06, 09:26 "zawieszenie (choc w zwiazku z tym ze jest bardzo podobne do focusa I -z tyłu skomplikowany wielowahacz,trzeba liczyc sie z koniecznoscia dosyc drogiej naprawy po 70-100 000 KM" skąd takie informacje? ja mam przejechane 106000 w foce I i nic z tyłu się nie dzieje, z inf. w sklepie gdzie zawsze kupuje części do forda wynika że nie spotkali się z sytuacją, że coś trzeba było robić z tyłu przed 150 000 km z przodu wymieniałem tylko łączniki stabilizatora - teraz mam 3 komplet Link Zgłoś
miszasty Re: focus II 1,6 TDCi 20.06.06, 09:35 marogn - to o tym zawieszeniu to akurat prawda. Tylko że niektórych to chwyta przy 80 a niektórych przy 140 tys. km: są dwa objawy -> stuki z tyłu plus ew. większe niż kiedyś bujanie tyłu na zakrętach, czego powodem wbrew podobnym objawom NIE są amory (te akurat są wytrzymało ponadprzeciętnie):to łączniki stabilizatora z tyłu (zupełnie inny element niż z przodu mimo podobnej nazwy). Ale na marginesie - do Polski nie kupowałbym fordowskiego tdci -> one są strasznie skomplikowane i wrażliwe na złą ropę: pojeździsz za dużo na złej ropie a wymiana wtryskiwaczy to tylko kwestia czasu... i kilku tys. zł :/ A jak sklep się "nie spotkał z sytuacją, że coś robić przed 150.000 km" to... mało wiedzą, wierz mi:) Foka choć mimo wszystko w miarę bezawaryjna, to cierpi na co najmniej kilkanaście przypadłości typowych dla Fok... długo by wymieniać i choć większość z nich nie unieruchamia auta, to jednak są uciążliwe... Link Zgłoś
skuti Re: focus II 1,6 TDCi 20.06.06, 12:59 całkowity koszt wymiany 4 wtryskow w ASO 6800zł koszt wtrysku bez wymiany w ASO 1300zł Link Zgłoś