Dodaj do ulubionych

Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niemiec ?

16.08.06, 13:38
Przymierzam sie do kupna samochodu ok. 2002 rocznik i juz sama nie wiem co
kupic...chcialabym kupic jakis TDI lub CDI ma to byc samochod rodzinny dla
trzech osob. Czy ktos moze mi polecic co wybrac? Zalezy mi na
ekonomicznosci : Czy kupic jakis samochod niemiecki typu Audi A4 1.9TDI itd.
czy tez Japonski jakas Toyote i jezeli tak to jakie modele polecacie. Z gory
dziekuje.
Obserwuj wątek
    • notmyself A4 :) 16.08.06, 18:34
      A4 mozna polecic w ciemno. Najlepiej z motorem 130km (AWX) - bardzo udana
      konstrukcja i latwo dostepne czesci. No i najlepiej quattro, choc trudno bedzie
      znalezc taki egzemplarz w dobrym stanie. Z mocniejszych silnikow w gre wchodza
      raczej 2.5 TDI. Ale te silniki, choc naprawde _bardzo fajne_, nie grzesza
      ekonomia utrzymania. Bardzij podchodza pod a6.

      Jak dla mnie a4 dominuje nad Japonczykami chocby samym quattro. No chyba zeby
      kupic subaru :). Jedyna wieksza wada tego auta to troche malo miejsca z tylu.

      Notmyself
      • kamil01233 Re: A4 :) 16.08.06, 23:10
        notmyself napisał:

        >Jedyna wieksza wada tego auta to troche malo miejsca z tylu.

        Siedziałem z tyłu i wcale nie można narzekać na brak miejsca.
        • notmyself Re: A4 :) 18.08.06, 03:33
          kamil01233 napisał:
          > notmyself napisał:
          >
          > >Jedyna wieksza wada tego auta to troche malo miejsca z tylu.
          >
          > Siedziałem z tyłu i wcale nie można narzekać na brak miejsca.

          Jak na to auto jest go malo. W zasadzie nie wiadomo co robic z nogami :) Troszke
          koledzy Ingolstadt przegieli. Ale coz, trzeba nabijac sprzedaz A6 :)

          Notmyself
      • mike68 Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem 16.08.06, 22:44
        Jeżdziłęm A4 Tdi / mocniejsza wersja / jako pasażer oraz mam BMW 320d z 2002r
        już na CommonRailu II generacji czyli 150KM - nie ma porównania , BMW jest
        zajebiście ciche / w przeciwieństwie do TDi / i szybkie a spalanie od 4,8 do
        5,6 - takie mam w trasie , to drugie to jak jadę sam :) nie z żoną ale jak już
        chcesz TDi to kupuj bo sam szukałem i gdybym nie trafił na to BMW to pewnie
        jeżdził bym teraz właśnie Audi w TDI'ku
    • dezel Nie lepiej np Borę??? 17.08.06, 00:55
      Piszesz, że to dla 3 osób - kompakt zdecydowanie powienien wystarczyć pod
      względem miejsca w środku i bagażniku (Golf, A3, Corolla, Bora, Octavia). Auto
      ma mieć ok 4 lat = 60->100 tys przebiegu, a to oznacza pewne wydatki
      (zawieszenie i hamulce). I tu wychodzą plusy Golfa, Bory i Octavii - proste
      zawieszenie jest tańsze w remonciku od np Audi i Passata. O Corolli nie
      wspominam, bo tu ceny nawet zamienników są sporo droższe od części do niemców.
      Teraz silnik. Ekonomiczność silników TDI jest nie do pobicia - w mieście palą
      średnio 1 litr mniej niż osławione Common Rail'owe odpowiedniki innych firm ( na
      trasie spada do ok 0,5 litra na niekorzyść CR - testowane Bora TDI 110 km i
      Corolla d4d 116 km). Plus silników CR nad niemieckimi TDI- zauważalnie cichsza
      praca na "zimno". W czasie jazdy tego nie słychać - ogłosy opon i radia
      zagłuszają wszelkie hałasy TDI:-). AHA - młodociani testerzy lubią kręcić
      silniki diesla powyżej 3000 obrotów, stąd twierdzenie, że CR mają większą
      kulturę pracy, bo TDI w zakresie 3000-4000 nie maja zauważalnego przyrostu mocy,
      a w Common railu to widać i czuć . W codziennej ekonomicznej jeździe i tak
      wystarczy zakres 1600-2500, a tu TDI jest nie do pobicia (zresztą, jak zakręcisz
      wyżej, to ekonomia spada :-))
      Teraz zakup. Wysoka moc, elastyczność i ekonomia skłania do jazdy z gazem w
      podłodze. Dlatego kupując używanego diesla zważaj na jego poprzedniego
      właściciela. Jeżeli go katował (przepływomierz i turbina) lub lał opał (pompa
      wtryskowa i szyna CR), to czekają cię same wydatki.
      Jeszcze ubezpieczenie. Tutaj nie ma zmiłuj się - Audi, BMW i VW to od razu +20%
      w przypadku AC (dla Toyoty i Skody takich "bonusów" nie ma).
      Podumowując: mój typ pod wzg ekonomii to Octavia, a jeżeli się wstydzisz marki
      to VW Bora lub Toyota Corolla ( w zależności od stanu technicznego, posiadanej
      kasy, okazji i prywatnych upodobań ).
      Ale to tylko moje zdanie, które nie uwzględnia designu i prestiżu auta, a tylko
      ekonomię. Pozdrowienia...
      • notmyself Re: Nie lepiej np Borę??? 18.08.06, 04:33
        dezel napisał:
        > I tu wychodzą plusy Golfa, Bory i Octavii - proste
        > zawieszenie jest tańsze w remonciku od np Audi i Passata. O Corolli nie
        > wspominam, bo tu ceny nawet zamienników są sporo droższe od części do niemców.

        Kompletne zawieszenie przednie do A4 mozna teraz kupic od 1200PLN. I to dobry
        zamiennik. Powinien wytrzymac 60-90 tys km. Wiec to nie sa straszne pieniadze.

        I teraz najwazniejsze :) MacPherson przy wielowahaczowym to jest absolutna
        porazka. Wielowahacz jest naprawde bardzo przyjemny w jezdzie. Wybiera dziury az
        milo. Wchodzisz ostro w zakret i... jest miodzio :) A4/A6 to nie sa male auta. A
        prowadzac, w ogole sie tego nie czuje. Natomiast fakt - zrobiony jest na drogi w
        Niemczech. Tam jest wieczny. Nasza padaczka go zabija. Mimo to, mysle ze warto :)

        > Teraz zakup. Wysoka moc, elastyczność i ekonomia skłania do jazdy z gazem w
        > podłodze. Dlatego kupując używanego diesla zważaj na jego poprzedniego
        > właściciela. Jeżeli go katował (przepływomierz i turbina) lub lał opał (pompa
        > wtryskowa i szyna CR), to czekają cię same wydatki.

        Przeplywomierz nie padnie od najgorszego nawet katowania :) Padnie z czasem bo
        tak juz ma (boscha znaczy). Katowania rozumianego jako ostra jazda, ale tak jak
        klekotem sie jezdzi, bym sie nie obawial. Natomiast zdecydowanie opalu/rzepaku,
        aut (po)firmowych (2309580349 km na pace :) ), takich co to trasy nie widzialy a
        100+tys km maja, i od ludzi po ktorych od razu widac, ze z klekotem sa na bakier.

        > Podumowując: mój typ pod wzg ekonomii to Octavia, a jeżeli się wstydzisz marki
        > to VW Bora lub Toyota Corolla ( w zależności od stanu technicznego, posiadanej
        > kasy, okazji i prywatnych upodobań ).
        > Ale to tylko moje zdanie, które nie uwzględnia designu i prestiżu auta, a
        > tylko ekonomię. Pozdrowienia...

        Pomijajac design i prestiz, jako sprawy wtorne, to jednak. Co ocynkowana blacha
        to ocynkowana blacha. Jeden sezon zimowy w quattro i nic poza audi/bmw/subaru
        nie bedzie wchodzilo w gre :) Do tego jakosc wykonania. I wiele innych dupereli.

        A skoro A4 wchodzi w gre, to polecam. Bo naprawde dobry samochod.

        Notmyself
        • sum_tzw_olimpijczyk Re: Nie lepiej np Borę??? 18.08.06, 08:51
          Nie wiem jak japończyki, ja mam silnik TDI 110KM (AFN). Spalanie w mieście w
          granicach 5-5,5l, w trasie przy naprawdę spokojnej jeździe uda się zejść poniżej
          4l. Ostatnio trasa Warszawa-Wrocław-Warszawa, razem z wjazdami i wyjazdami z
          miast i spalanie średnie 4,2l na 100km, a nie oszczędzałem wozu. Na zimnym
          silniku jest dość głośny, ale po rozgrzaniu bardzo przyjemnie pracuje.
          • ramonka27 Re: Nie lepiej np Borę??? 19.08.06, 23:55
            Fajna bajka - uda się zejść poniżej 4l/100km albo średnie spalanie 4,2l/100km i
            samochodu nie oszczędzałem.
            hehehe dam ci lepszą bajkę - BMW 328 - minimalne spalanie 3,7 l/100km. Miasto i
            ostre katowanie silnika - 4,1 l/100km a przy tym ile radości z jazdy. Mój
            kupmel ma 540 i mówi, że jego auto benzyny wcale nie spala - ono ją oddaje.
            POZDRAWIAM
            • sum_tzw_olimpijczyk Re: Nie lepiej np Borę??? 20.08.06, 00:59
              Żadna bajka, normalna eksploatacja. Dla ciebie to niewiarygodne, ale można
              jeździć tak, żeby turbo nie padlo po 100 tys km i zeby samochód palił nie więcej
              niż 5,5l na 100km. Wystarczy nie szaleć na drodze. Twoja ironia jest tutaj
              niewskazana. Jak nie wierzysz ile pali taki TDI, zapraszam na dłuższą
              przejażdżkę i tankowanie pod korek na stacji - policzysz średnią jak nie wierzysz.
      • pindoll Re: Nie lepiej np Borę??? 18.08.06, 19:37
        dezel napisał:

        > kompakt zdecydowanie powienien wystarczyć pod względem miejsca w środku i
        bagażniku (Golf, A3, Corolla, Bora, Octavia).

        hola hola, oktawia to przecież klasa A6!
        P.S. A superb to jest na przedłużanej płycie A8 zdaje się...
        ;>
        • notmyself Re: Nie lepiej np Borę??? 18.08.06, 20:02
          pindoll napisał:

          > dezel napisał:
          >
          > > kompakt zdecydowanie powienien wystarczyć pod względem miejsca w środku
          > > i bagażniku (Golf, A3, Corolla, Bora, Octavia).
          >
          > hola hola, oktawia to przecież klasa A6!
          > P.S. A superb to jest na przedłużanej płycie A8 zdaje się...
          > ;>

          Chyba jednak nie :)

          Notmyself
        • farfaraway Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem 19.08.06, 13:32
          cos widze milosnik TDI :) TDI jest glosne i generuje duzo drgan, aktualnie grupa
          VW przechodzi na diesle na common-rail glownie z powodu czystosci spalin ale
          rowniez komfortu. fakt ze audi bardzo dobrze wyglusza samochod nie zmienia tego
          ze silnik nie nalezy do cichych. widac to chociazby w skodach, nawet superbie.
          jesli myslisz tylko o tych dwoch silnikach (TDI, CDI) to jednak CDI w wydaniu
          niemieckim (mercedes) ma bardzo duzo mocy, super kulture pracy ale lubi sie
          czesto psuc. natomiast zadbane TDI jest prawie bezawaryjne - pod warunkiem ze
          uzytkownik wie jak dbac o diesla i przestrzega tego.
          z innej beczki to d4-d toyoty w wersjach slabszych nie jezdzi - tu przyklad
          corolla 1.4 d4d. natomiast jtd jest b.udanym silnikiem, tylko tak jak w kazdym
          dieslu trzeba dbac o przeglady - co do hdi - francuzi sztucznie udziwniaja
          technologie common-rail, dodaja duzo niepotrzebnych bzdetow i ten silnik sie po
          prostu psuje, czesto i drogo.
          generalnie zajmuje sie wylacznie silnikami i napedem wiec na temat blach i
          wnetrza nic nie powiem.
          silniki ktore moge polecic to TDI 1.9 130, 2.5 v6 180 (dosc droga obsluga ale
          frajda niesamowita), 1.9jtd zarowno stare 8v jak i 16v multijet, 2.4 (to samo co
          2.5 v6 tdi), odradzam pakowanie sie w hdi, a co do reszty to tylko i wylacznie
          wlasne widzimisie.

          pozdrawiam
          • notmyself Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem 19.08.06, 19:13
            Silniki na PDkach maja mniejsza kulture od CRow. Ale, dokladnie tak jak
            napisales, w dobrym aucie (np. audi :) ) wyciszenie w zupelnosci zalatwia
            sprawe. Wiec nie jest to problem kierowcy ani pasazerow :) A jesli juz
            koniecznie ktos chce to podprawic, to wystarczy skoczyc na podmiane mapy kata
            wtrysku. Przy okazji inne mapy sie zmieni i dojdzie nieco mocy :)

            Co do konkurencji. D-4D to raptem rzedowe 4'ki. JTD ma, z tego co wiem, rzedowa
            piatke. VAG robi V'ki 6, 8 i 10-cio cylindrowe. W tym jednostke 5L z 310km i 750
            (czytaj siedemset piecdziesiat) niutkow. To jest technologiczna przepasc :) A
            kupic CR'a od Boscha czy Delphi to kazdy potrafi. Taki sobie TDCI, to jest stary
            kibel, do ktorego chlopaki Fodra zapodali szyne i teraz sie chwala :) W tym
            porownaniu jako tako wypadaja jeszcze motory BMW i wlasnie Peugeota. Nawiasem
            mowiac, VAG robi tak dlugo pompowtryski bo jednak bija one ponad 2000barow. Tego
            zaden CR obecnie w sprzedazy nie robi.

            Notmyself
      • piotr33k2 Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem 19.08.06, 14:36
        barti881 napisał:

        > szcerze mowiąc to jesli chodzi o silniki diesla to proponuje TDI. jesli
        chodzi
        > o japońskie samochody to sa idealne pod wzgledem komfoftu jazdy itd,
        włączajac
        > do tego silniki benzynowe. diesle nie bardzo wychodza japończykom...
        he he ,diesle nie bardzo wychodzą japonczykom ?,kolega jeden ma corole rok 94
        diesla i nawet świecy nie wymieniał drugi ma passata z 2003 z tym całym tdi 130
        km itd itp. i drugi raz poszła pompa wspomagania kierownicy(koszt ponad 2 tys i
        to dlatego tak mało że w serwisie skody wymieniał) i ostatnio jeszcze
        turbo,auto kosztowało ponad 80 tys złoty ,trzeb abyc po... że by tyle dawać za
        taki ww-wski złom .
        • notmyself Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem 19.08.06, 19:17
          piotr33k2 napisał:
          > he he ,diesle nie bardzo wychodzą japonczykom ?,kolega jeden ma corole rok 94
          > diesla i nawet świecy nie wymieniał drugi ma passata z 2003 z tym całym tdi
          > 130 km itd itp. i drugi raz poszła pompa wspomagania kierownicy(koszt ponad 2
          > tys i to dlatego tak mało że w serwisie skody wymieniał) i ostatnio jeszcze
          > turbo,auto kosztowało ponad 80 tys złoty ,trzeb abyc po... że by tyle dawać za
          > taki ww-wski złom .

          Ciekawe ze zawsze pada turbo :) I zawsze kolega, znajomym, etc. Nic innego
          ludzie nie potrafia wymyslic :) Nie mowiac o tym, ze jesli ktos w 3 lata
          zajezdzi turbine w nowym aucie, to powinien myslec raczej o silnikach
          wolnossacych. Bo na bardziej wymagajace sie nie nadaje :) A... pompa wspomagania
          nie jest czescia diesla.

          Notmyself
          • sum_tzw_olimpijczyk Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem 19.08.06, 20:02
            Najlepsza awaria typowa dla TDI - awaria wspomagania :D :D
            A turbo pada równo w każdym uturbionym silniku, jeśli tylko za kierownicą siedzi
            pipa która nie wie jak jeździć dieslem. Zakup TDI odradzała mi jedna osoba,
            której turbo padło po pół roku. Wiecie jak jeździła? Przez to, że jej gasł, przy
            każdym ruszaniu miała 2,5 tys obrotów (wcześniej jeździła beznyną i tak
            ruszała), potem jazda jak w benzynie - zmiana biegu przy 4 tys. Potem
            zatrzymanie i zgaszenie silnika. A turbo padło, bo tdi kiepskie...
            • piotr33k2 Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem 19.08.06, 23:19
              pada w ww. przedewszystkim, tak samo jak te pompy wspomagania które nie są
              może częscią diesla ale sa częścią samochodu marki ww z dieslem tdi własnie,he
              he.bajeczki że turbo pada bo ktos żle jeżdzi są śmieszne i niepoważne ,ww z
              nowymi silinikami diesla nie są warte tych pieniedzy bo są po prostu awaryjne i
              tak jest prawda a z japonćzykami pod ty wzgledem niemają zadnych
              szans ,jezelei niemieckie to tylko merc albo bmw nawet uzywany.
              • notmyself Re: Jaki samochod TDI czy CDI: Japonczyk czy Niem 20.08.06, 00:45
                piotr33k2 napisał:
                > pada w ww. przedewszystkim, tak samo jak te pompy wspomagania które nie są
                > może częscią diesla ale sa częścią samochodu marki ww z dieslem tdi własnie,he
                > he.bajeczki że turbo pada bo ktos żle jeżdzi są śmieszne i niepoważne ,ww z
                > nowymi silinikami diesla nie są warte tych pieniedzy bo są po prostu awaryjne
                > i tak jest prawda a z japonćzykami pod ty wzgledem niemają zadnych
                > szans ,jezelei niemieckie to tylko merc albo bmw nawet uzywany.

                No to wezmy okrety flagowe japonskiej motoryzacji :)

                Toyota. Motory D-4D. Turbo dostarczane przez... Garrett
                Honda. Motory CTDI. Turbo dostarczane przez.... Garrett
                VAG. Motory TDI. Turbo dostarczane przez... glownie Garrett, czasem KKK.

                Opinia co do wytrzymalosci sprezarek... KKK >> Garrett :)

                A wiec Panie Piotrze. Najpierw sugeruje rozeznanie tematu a dopiero potem snucie
                basni :)

                Notmyself
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka