Dodaj do ulubionych

Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quattr...

22.09.06, 19:12
Redaktor Soltysik znowu jest niezadowolony z Alfy.
Przypomne, ze redaktor ten nie odroznil specjalnego, powiekszajacego sie przy pompowaniu kola od
zwyklej dojazdowki w crosswagonie a takze to, ze byla to jedyna alfa 156, w ktorej nie mogl ustawic
fotela i kierownicy, chociaz wnetrza 156 i crosswagona w niczym sie nie roznia...
Redaktor chyba jednak nie testowal alfy na torze, bo wystarczy wiedziec, ze brera ma preferencje
tylu w napedzie i wystarczy odlaczyc esp, zeby krecic tzw. baczki, co np. we wspomnianym
crosswagonie jest mozliwe, ale w ograniczonym zakresie, bo tam sie esp wylaczyc nie da.
~watpliwe sa tez korzysci z napedu audi na torze, bo to quatro ale z haldexem i trzeba chyba piachu
na zakrecie, zeby toto zadzialalo, a i wtedy to rzeczywiscie niezlego baczka mozna wykrecic.
kolejny test po lebkach...
s

Obserwuj wątek
    • szymon.soltysik Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 22.09.06, 21:51
      Witam,
      Jako nie-autor tego tekstu czuje sie wywolany do tablicy.

      Po pierwsze - namawiam do dokladniejszego przeczytania komentowanego artykulu.
      Nie jestem jego autorem, lecz tylko wyrazicielem dodatkowej opinii na temat
      testowanych samochodow i jesli po zapoznaniu sie z nia wnioskujesz, ze "znow
      jestem niezadowolony z Alfy" to jest to Twoja i mysle, ze tylko Twoja interpretacja.

      Po drugie - nie_wystarczy_wiedziec, ze Brera ma preferencje tylu w napedzie, by
      po odlaczeniu ESP krecic baczki. Chyba, ze mowimy o baczkach wirtualnych. Po to
      wzielismy samochody na tor, by zweryfikowac ich teoretyczne mozliwosci z
      rzeczywistymi parametrami. Przy tak szerokich i przyczepnych oponach, duzej
      masie i stosunkowo wysoko polozonym momencie obrotowym, proba "krecenia baczkow"
      Brera (czemukolwiek mialaby sluzyc) skonczylaby sie jedynie dymem ze... sprzegla
      i jego calkowitym unicestwieniem. Nawet na stosunkowo sliskim asfalcie Toru
      Kielce. W komentowanym porownaniu nie chodzilo o pokazanie jak najszybciej i
      najbardziej spektakularnie zakatowac samochod, tylko jak wydobyc z niego
      najwieksza frajde z JAZDY.

      Po trzecie - jak doskonale pokazuje przypadek Audi takze producenci innych marek
      czynia duze postepy w rozwoju ukladow napedowych i w naszym porownaniu roznica
      pomiedzy Torsen C (Alfa) a ukladem Haldex (Audi) okazala sie minimalna, zeby nie
      powiedziec niezauwazalna. Sam bylem zdziwiony, ale fakty sa niepodwazalne.
      Pisanie o Haldeksie, ze korzysci z niego na torze sa marne to powielanie
      stereotypow. Przyznaje, ze dopiero podczas tego porownania dzieki Januszowi
      Dudkowi z SJS nauczylem sie wreszcie w pelni wykorzystywac zalety Haldexu na
      suchym, asfaltowym torze.

      Po czwarte - haslo "kolejny tekst po lebkach" jest wyrazem malkontenctwa i braku
      szacunku dla naszej pracy. Przypominam, ze porownanie zamieszczone zostalo w
      BEZPLATNYM dodatku do "Gazety", ktora kosztuje 1,5 zl. Proponuje poszukac
      podobnego zestawienia przeprowadzonego na torze w Polsce, przez polskich
      dziennikarzy w tak zwanych fachowych pismach motoryzacyjnych, za ktore placi sie
      po kilka zlotych. Lub przejrzec zawartosc innych, bezplatnych dodatkow do
      najwiekszych polskich dziennikow. Powodzenia!

      Po piate - w Crosswagonie JEST kolo dojazdowe. Wystarczy zerknac do specyfikacji
      wyposazenia standardowego tego samochodu. Ja zadalem sobie dodatkowy trud
      odchylenia wykladziny bagaznika. Poza tym wnetrza 156 i Crosswagona byc moze sie
      niczym nie roznia, ale ich fotele tak. Wystarczy grubsze tapicerowanie skora w
      Crosswagonie, by posadzic kierowce minimalnie, a jednak wyzej. Moje obserwacje
      zweryfikowalem z dwoma wieloletnimi uzytkownikami 156.

      Po szoste - prosze o bardziej rzeczowa i rzetelna krytyke. Rozumiem potrzebe
      polemiki, ale prosze - nie za wszelka cene. Szanujmy swoj czas :)

      Pozdrawiam,

      SS
      • ml_500 Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 22.09.06, 22:46
        argument na to, ze -jak to ujal przedmowca - jak na bezplatny dodatek do
        kosztujacej 1,5 zl gazety to test jest dobry, uwazam za co nieco zalosny, bo
        jakie to ma znaczenie co do jakosci obiektywnosci i trafnosci spostrzezen
        zawartych w tescie? bardziej obiektywnie i merytorycznie bylo jak GW kosztowala
        2,40?

        co do aut sie nie wypowiadam bo nie jezdzilem
        • wysokieobroty Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 22.09.06, 23:20
          ml_500 napisał:

          > argument na to, ze -jak to ujal przedmowca - jak na bezplatny dodatek do
          > kosztujacej 1,5 zl gazety to test jest dobry, uwazam za co nieco zalosny, bo
          > jakie to ma znaczenie co do jakosci obiektywnosci i trafnosci spostrzezen
          > zawartych w tescie?

          Racja, cena nie ma tu nic do rzeczy...
          Szymon - stay calm - jak spiewa Lemmy:-)
          Miłego weekendu,
          L.
          • wojtek_blankietowy Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 22.09.06, 23:25
            Poprzednie audi TT wypadało na zakrecie z jezdni robiąc krzywde kilku osobom.
            Miejmy nadzieje ze nowe jest lepiej dopracowane choc w to watpie. Audi to de
            facto przednionapedowe auto z dolaczanym tylnim napedem. Do tego przod jest
            obciazony ciezkim silnikiem V6. Juz z tych czysto technicznych danych wynika ze
            to auto nie moze się dobrze prowadzic.
            • notmyself Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 13:57
              wojtek_blankietowy napisał:

              > Audi to de facto przednionapedowe auto z dolaczanym tylnim napedem. Do tego
              > przod jest obciazony ciezkim silnikiem V6. Juz z tych czysto technicznych
              > danych wynika ze to auto nie moze się dobrze prowadzic.

              Wojtku, ponownie muszę Cię prosić abys nam, maluczkim, wyjaśnił tok rozumowania
              który doprowadził Cię do powyższego, bardzo ciekawego, wniosku. Proszę jednak,
              byś nie pisał ponownie ogólników o dołączanej tylnej osi i ciężkim silniku.
              Raczej, szczegółowo zaprezentuj spójny ciąg rozumowania który od dwóch
              wspomnianych rozwiązań konstrukcyjnych niechybnie prowadzi do sugerowanej przez
              Ciebie konkluzji.
              • wojtek_blankietowy Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 19:05
                notmyself napisał:
                > Wojtku ponownie muszę Cię prosić abys nam, maluczkim, wyjaśnił tok rozumowania
                > który doprowadził Cię do powyższego, bardzo ciekawego, wniosku. Proszę jednak,
                > byś nie pisał ponownie ogólników o dołączanej tylnej osi i ciężkim silniku.
                > Raczej, szczegółowo zaprezentuj spójny ciąg rozumowania który od dwóch
                >wspomnianych rozwiązań konstrukcyjnych niechybnie prowadzi do sugerowanej przez
                > Ciebie konkluzji.

                Nie ma co tu dużo rozważać, audi TT ma dołączany naped na tylnie koła czyli
                jest de facto zazwyczaj przedninapedowym autem - sam napisales w innym watku ze
                tylnie koła przy haldexie rzadko się dołączaja. Zatem mamy niemal
                przednionapedowe sprotowe auto z ciezkim silnikiem V6 na przedniej osi. Zly
                rozklad mas, brak tylniego mostu ktory by rownowazyl ciezki tyl, przedni naped -
                to wszystko wskazuje ze to auto bedzie sie stosunkowo zle prowadzilo.
                Oczywiscie ze lepiej niz np. Skoda Fabia ale do poziomu auta sportowego bardzo
                daleko.
                • notmyself Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 19:55
                  wojtek_blankietowy napisał:
                  > Nie ma co tu dużo rozważać, audi TT ma dołączany naped na tylnie koła czyli
                  > jest de facto zazwyczaj przedninapedowym autem - sam napisales w innym watku
                  > ze tylnie koła przy haldexie rzadko się dołączaja. Zatem mamy niemal
                  > przednionapedowe sprotowe auto z ciezkim silnikiem V6 na przedniej osi. Zly
                  > rozklad mas, brak tylniego mostu ktory by rownowazyl ciezki tyl, przedni
                  > naped - to wszystko wskazuje ze to auto bedzie sie stosunkowo zle prowadzilo.
                  > Oczywiscie ze lepiej niz np. Skoda Fabia ale do poziomu auta sportowego
                  > bardzo daleko.

                  Rozumiem :) Czyli twierdzisz, że projekt tt jest wadliwy z punktu widzenia
                  rozkładu mas :) Czekam na niezaprzeczalny dowód że tak jest. Nie ogólne
                  popierdułki że tak musi być, bo przedni napęd, cięzki silnik i kosmici. Mam
                  nadzieję że skoro stawiasz tezę o kiepskich właściwościach jezdnych tt, to masz
                  na to przekunujące dane. W przeciwnym razie ponownie okaże się że Tobie w
                  istocie wydaje się że tak jest :) Związek przedniego napędu, silnika V6 czy
                  kosmitów z złymi właściwościami jezdnymi jest bowiem luźnym mitem, o czym
                  przekonuje wiele aut różnych marek jeżdzących po drogach. Jak również wnioski z
                  testów raportowanych w kompentowanym artykule. Autorzy zapewne większość czasu
                  jechali bez tylnej osi a jednak nic na temat strachu w oczach w trakcie jazdy
                  nie piszą.
                  • wojtek_blankietowy Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 21:45
                    notmyself napisał:
                    > Rozumiem :) Czyli twierdzisz, że projekt tt jest wadliwy z punktu widzenia
                    > rozkładu mas :) Czekam na niezaprzeczalny dowód że tak jest. Nie ogólne
                    > popierdułki że tak musi być, bo przedni napęd, cięzki silnik i kosmici. Mam
                    >nadzieję że skoro stawiasz tezę o kiepskich właściwościach jezdnych tt, to masz
                    > na to przekunujące dane. W przeciwnym razie ponownie okaże się że Tobie w
                    > istocie wydaje się że tak jest :) Związek przedniego napędu, silnika V6 czy
                    > kosmitów z złymi właściwościami jezdnymi jest bowiem luźnym mitem, o czym
                    >przekonuje wiele aut różnych marek jeżdzących po drogach. Jak również wnioski z
                    >testów raportowanych w kompentowanym artykule. Autorzy zapewne większość czasu
                    > jechali bez tylnej osi a jednak nic na temat strachu w oczach w trakcie jazdy
                    > nie piszą.

                    Czyli rozumiem ze Ciebie trzeba przekonywac nawet o tym ze jajko rzucone na
                    beton z 3 pietra sie zbije tak? Wybacz ale pewne rzeczy sa oczywiste i nie
                    zmusisz mnie do udowadniania ze nie jestem wielbladem. Nie jest moja wina ze
                    nie wiesz jaki jest zwiazek miedzy prowadzeniem auta a ciezkim przodem,
                    przednim napedem i lekkim tylem.
                    Tak na marginesie gdzie widziales tych kosmitow.
                    Prawda czasem jest nieprzyjemna ale nie mozna jej z tego powodu odrzucic.
                    • notmyself Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 22:13
                      wojtek_blankietowy napisał:
                      > Czyli rozumiem ze Ciebie trzeba przekonywac nawet o tym ze jajko rzucone na
                      > beton z 3 pietra sie zbije tak? Wybacz ale pewne rzeczy sa oczywiste i nie
                      > zmusisz mnie do udowadniania ze nie jestem wielbladem. Nie jest moja wina ze
                      > nie wiesz jaki jest zwiazek miedzy prowadzeniem auta a ciezkim przodem,
                      > przednim napedem i lekkim tylem. Tak na marginesie gdzie widziales tych
                      > kosmitow. Prawda czasem jest nieprzyjemna ale nie mozna jej z tego powodu
                      > odrzucic.

                      Wojtku, uporczywe dopraszanie się o wyjaśnienia jest bardzo pouczające. Pozwala
                      bowiem odsiać, jak by to powiedzieć, ziarno od plew :) Tezy które stawiasz w nie
                      są oczywiste - zarówno dla ludzi którzy ten konkretny model audi testowali na
                      tle kilku potencjalnych konkuretnów jak i projektantów przeróżnych marek.
                      Traktowanie szeregu spraw jako oczywistych, jest harakterystyczne dla ignorantów
                      (bez urazy). Jakiś czas temu dla przykładu, był na tym forum wątek tyczący się
                      miedzy innymi BMW 7. Dowiedziałem sie oto z niego, że w tym aucie silnik V12 to
                      straszna kicha. Bo cięzki i w ogóle i źle jeździ po zakrętach. Jako że nie mam
                      BMW 7 z V12 (chyba jako jedyny na tym forum :) ) to poprosiłem Autora (niejaki
                      misza z cyframi) o dalsze wyjaśnienia. Niestety autor nic już nie napisał, zaś
                      ktoś inny napisał w odpowiedzi, że te V12 to znacznie bardziej awaryjne niż V8
                      :) Więc sam już nie wiem co o tym myśleć - może chodzi o to że V12 BMW często
                      psują się na zakrętach :)))? Stawiasz konkretną tezę na temat Audi TT.
                      Twierdzisz że oczywista. Widać wiesz znacznie więcej niż my, maluczcy :) Proszę
                      cię więc - wyłóż nam kawę na ławę. Konkretne liczby/parametry co tam wolisz.
                      Byle nie ogólniki w których, muszę przyznać, jesteś mocarzem.

                      PS. Nie kopiuj po mnie wypowiedzi (słoń).
                      PS2. kosmici, to w tym przypadku tzw. ironia
                      • wojtek_blankietowy Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 22:32
                        notmyself napisał:
                        >Wojtku, uporczywe dopraszanie się o wyjaśnienia jest bardzo pouczające. Pozwala
                        >bowiem odsiać, jak by to powiedzieć, ziarno od plew :) Tezy które stawiasz w ni
                        > są oczywiste - zarówno dla ludzi którzy ten konkretny model audi testowali na
                        > tle kilku potencjalnych konkuretnów jak i projektantów przeróżnych marek.
                        >Traktowanie szeregu spraw jako oczywistych, jest harakterystyczne dla ignorantó
                        > (bez urazy). Jakiś czas temu dla przykładu, był na tym forum wątek tyczący się
                        >miedzy innymi BMW 7. Dowiedziałem sie oto z niego, że w tym aucie silnik V12 to
                        > straszna kicha. Bo cięzki i w ogóle i źle jeździ po zakrętach. Jako że nie mam
                        >BMW 7 z V12 (chyba jako jedyny na tym forum :) ) to poprosiłem Autora (niejaki
                        > misza z cyframi) o dalsze wyjaśnienia. Niestety autor nic już nie napisał, zaś
                        > ktoś inny napisał w odpowiedzi, że te V12 to znacznie bardziej awaryjne niż V8
                        > :) Więc sam już nie wiem co o tym myśleć - może chodzi o to że V12 BMW często
                        > psują się na zakrętach :)))? Stawiasz konkretną tezę na temat Audi TT.
                        >Twierdzisz że oczywista. Widać wiesz znacznie więcej niż my, maluczcy :) Proszę
                        > cię więc - wyłóż nam kawę na ławę. Konkretne liczby/parametry co tam wolisz.
                        > Byle nie ogólniki w których, muszę przyznać, jesteś mocarzem.
                        >
                        > PS. Nie kopiuj po mnie wypowiedzi (słoń).
                        > PS2. kosmici, to w tym przypadku tzw. ironia

                        Co do wklejania to wybacz ale lubie by byla jasnosc do kogo sie odnosze. Co to
                        jest ten słon?
                        CO do meritum. Polecam porównanie audi TT z BMW Z4z gazety auto moto nr 8 z
                        sierpnia 2006 str. 50-55. Audi zostalo solidnie zjechane tam za prowadzenie. W
                        dwoch slowach cytuje: "choc TT ma seryjny naped 4x4, zdechly kon na grillu
                        czyli ciezki silnik zamontowany przed przdnia osia robi swoje. nie pomoga
                        najnowsze technologie metalugiczne zastosowanie aluminium... Auto jest po
                        prostu niewlasciwie wywazone" Dalej pisza ze ma tendencje do jechania prosto na
                        zakrecie. Konkluzja: "nie nalezy wylaczac ESP". Masz garsc fachowych opinii. W
                        slalomie TT dostalo 6,5 pkt na 10 podcas gdy Z4 9pkt. Rozklad mas Z4 50:50 a
                        audi TT 60:40 (cytuje z pamieci z innej gazety ale nie mam jej pod reka).
                        Moja konkluzja z artykulu sportowy samochod musi miec ESP - wstyd. TT to po
                        prostu kolorowa torebka na zakupy. Prawdziwy sportowy samochod do BMW Z4.
                        • notmyself Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 22:54
                          wojtek_blankietowy napisał:
                          > Co do wklejania to wybacz ale lubie by byla jasnosc do kogo sie odnosze. Co to
                          > jest ten słon?

                          Masz rację - kopiująć tekst zmieniłeś słonia na wielbłąda vide:
                          forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=20&w=48434706&a=48589920
                          > CO do meritum. Polecam porównanie audi TT z BMW Z4z gazety auto moto nr 8 z
                          > sierpnia 2006 str. 50-55. Audi zostalo solidnie zjechane tam za prowadzenie. W
                          > dwoch slowach cytuje: "choc TT ma seryjny naped 4x4, zdechly kon na grillu
                          > czyli ciezki silnik zamontowany przed przdnia osia robi swoje. nie pomoga
                          > najnowsze technologie metalugiczne zastosowanie aluminium... Auto jest po
                          > prostu niewlasciwie wywazone" Dalej pisza ze ma tendencje do jechania prosto
                          > na zakrecie. Konkluzja: "nie nalezy wylaczac ESP". Masz garsc fachowych
                          > opinii. W slalomie TT dostalo 6,5 pkt na 10 podcas gdy Z4 9pkt. Rozklad mas
                          > Z4 50:50 a audi TT 60:40 (cytuje z pamieci z innej gazety ale nie mam jej pod
                          > reka). Moja konkluzja z artykulu sportowy samochod musi miec ESP - wstyd. TT
                          > to po prostu kolorowa torebka na zakupy. Prawdziwy sportowy samochod do BMW
                          > Z4.

                          Kolego Wojtku - jak dla mnie totalna kompromitacja! Ktoś kiedyś napisał, w
                          odpowiedzi na Twój post, że warto to forum przemianować na "prasa
                          motoryzacyjna". Miał niestety 100% racji. Co drugi twój post to: "w Auto Świecie
                          napisali...", "nowy numer Auto Moto zawiera artykuł o...". Teraz komentujesz
                          artykuł który wyciąga wnioski istotnie odmienne od tych z "auto moto nr 8 z
                          sierpnia 2006..." (choć nie czytam tego auto moto, to więc wierzę że cytujesz
                          rzetelnie). Czy nie wyciągsz z tych sprzeczności żadnych wniosków? Czy czerpiesz
                          czasem jakąś wiedzę w ramach własnego doświadczenia? Posiadasz samochód/prawo
                          jazdy? Wychodzi na to, że swoją wiedzę budujesz na absolutnie ślepej (aczkolwiek
                          __bardzo__ wybiórczej) wiarze w prasę motoryzacyjną. A gdy proszę cię o zejście
                          z abstrakcji (i to na absurdalnie wysokim poziomie) na jakiś konkret który
                          __jednoznacznie__ wspierał by twoje wnioski, to okazuje się że nie masz nic
                          Ciekawego to powiedzenia. Farsa, motywowane religijnym podejściem do motoryzacji.
                          • wojtek_blankietowy Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 23:07
                            notmyself napisał:
                            > Kolego Wojtku - jak dla mnie totalna kompromitacja! Ktoś kiedyś napisał, w
                            > odpowiedzi na Twój post, że warto to forum przemianować na "prasa
                            >motoryzacyjna". Miał niestety 100% racji. Co drugi twój post to: "w Auto Świeci
                            > napisali...", "nowy numer Auto Moto zawiera artykuł o...". Teraz komentujesz
                            > artykuł który wyciąga wnioski istotnie odmienne od tych z "auto moto nr 8 z
                            > sierpnia 2006..." (choć nie czytam tego auto moto, to więc wierzę że cytujesz
                            >rzetelnie). Czy nie wyciągsz z tych sprzeczności żadnych wniosków? Czy czerpies
                            > czasem jakąś wiedzę w ramach własnego doświadczenia? Posiadasz samochód/prawo
                            >jazdy? Wychodzi na to, że swoją wiedzę budujesz na absolutnie ślepej (aczkolwie
                            >__bardzo__ wybiórczej) wiarze w prasę motoryzacyjną. A gdy proszę cię o zejście
                            > z abstrakcji (i to na absurdalnie wysokim poziomie) na jakiś konkret który
                            > __jednoznacznie__ wspierał by twoje wnioski, to okazuje się że nie masz nic
                            >Ciekawego to powiedzenia. Farsa, motywowane religijnym podejściem do motoryzacj


                            Dobrze przeanalizujmy krok po kroku.
                            Gdy opieram sie na swoich przekonaniach i wiedzy (mowilem ze widac po danych ze
                            auto sie zle prowadzi) - to wedlug Ciebie zle
                            Gdy cytuje prase motoryzacyjna z dokladym opisem auta - tez zle.
                            Gdy podaje konkretne dane (podalem stosunek obciazenia osi przedniej i
                            tylniej) - tez zle.
                            To o co chodzi?
                            Ja wiem o co chodzi. Lubisz ta marke i przykro Ci ze kiepsko sie prowadzi.
                            Rozumiem, ale wybacz nie zmienia to faktow.
                            Moja opinia jest jasna to auto na oko widac zle sie prowadzi. Ciezki silnik,
                            niemal przedni naped - nic dobrego z tego nie bedzie. Masz inne zdanie? Slucham
                            jakie bo na razie TYLKO MNIE KRYTYKUJESZ sam nie wyrazajac swojej opinii.
                            Przedstaw swoja i uzasadnij. Ja swoja przedstawilem i bardzo solidnie ja
                            udowodnilem:
                            1. logicznym uzasadnieniem budowy auta
                            2. opiniami z prasy
                            3. danymi o rozkladzie mas

                            Czekam na twoje zdanie. Jakie ono jest na ten temat. Uzasadnij.
                            • notmyself Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 23:36
                              wojtek_blankietowy napisał:
                              > Dobrze przeanalizujmy krok po kroku.
                              > Gdy opieram sie na swoich przekonaniach i wiedzy (mowilem ze widac po danych
                              > ze auto sie zle prowadzi) - to wedlug Ciebie zle

                              Ale gdzie są te dane? Dwie liczby w zapisie "X:Y"+informacja o położeniu silnika
                              i przeniesieniu napędu to są, według ciebie, te dane? Żartujesz? Jaki jest
                              najmniejszy promień łuku po którym to TT pojedzie na suchej, mokrej czy
                              szutrowej nawieżchni? Przy jakiej prędkości? Jak zmienia się to z prędością? Na
                              jakich oponach??? Jak zachowa się w tych warunkach jedno z pozostałych aut z
                              tylnym napędem (analogiczne wartości). Może coś innego, co __jednoznacznie__
                              wspiera twoją tezę?

                              > Gdy cytuje prase motoryzacyjna z dokladym opisem auta - tez zle.

                              Powiem więcej, gdy tych cytatów nadużywasz to __bardzo__ źle.

                              > Gdy podaje konkretne dane (podalem stosunek obciazenia osi przedniej i
                              > tylniej) - tez zle.

                              Czy sądzisz że ten "stosunek obciazenia osi przedniej i tylniej" jest
                              wystarczający do wyciągania wniosków które wyciągasz? Pogodę za jego pomocą też
                              przewidujesz?

                              > To o co chodzi?

                              O religijne podejście do motoryzacji, które powoduje że stawiasz tezy których
                              nie potrafisz w przekonujący sposób wykazać.

                              > Ja wiem o co chodzi. Lubisz ta marke i przykro Ci ze kiepsko sie prowadzi.
                              > Rozumiem, ale wybacz nie zmienia to faktow.

                              Masz rację - lubię tą markę. Mimo to nie twierdze że auto X marki Y to zachotuje
                              się tak a tak, jeśli nie wiem o czym mówie. Bo zdaję sobie sprawę że ktoś może
                              mnie poprosić o precyzyjne wyjaśnienie mojego poglądu i będę w kropce. Tobie też
                              polecam nabranie umiaru :)

                              > Moja opinia jest jasna to auto na oko widac zle sie prowadzi. Ciezki silnik,
                              > niemal przedni naped - nic dobrego z tego nie bedzie. Masz inne zdanie?

                              To niestety nie jest opinia - to jest danie upustu religijnym przekonaniom
                              motoryzacyjnym. O umieszczeiu silnika pisałeś już z 10 razy, to samo o napędzie.
                              Potem dodałeś dwie liczby w zapisie X:Y. Na takich lipnych przesłankach
                              wyciągasz zupełnie nieuzasadnione wnioski. Kolejny post z rzędu proszę cię o
                              twarde dowody. Nie uzyskuje zupełnie nic - wciąż poruszasz się w oparach
                              abstrakcyjnego absurdu.

                              > Slucham jakie bo na razie TYLKO MNIE KRYTYKUJESZ sam nie wyrazajac swojej
                              > opinii. Przedstaw swoja i uzasadnij.

                              Opinię wyrażam gdy mam do tego przesłanki. Tobie tego umiaru bardzo brakuje.
                              Opinie wyrażasz gładko, a gdy przychodzi do uzasadnienia to jest lipa.

                              > Ja swoja przedstawilem i bardzo solidnie ja udowodnilem:
                              > 1. logicznym uzasadnieniem budowy auta
                              > 2. opiniami z prasy
                              > 3. danymi o rozkladzie mas

                              Badź poważny :) Na podstawie informacji które przytoczyłeś (nawiasem mówiąc
                              nacisk na osie zapewne ma potwierdzenie w wiarygodnym źródle - czytaj od
                              producenta - czekam na nie) nie da się wyciągnąć __absolutnie żadnych
                              wniosków__, w taki sposób aby nie zostać posądzonym o ignoranctwo.

                              > Czekam na twoje zdanie. Jakie ono jest na ten temat. Uzasadnij.

                              Patrz wypowiedź powyżej - tą dotyczącą _umiarkowania_ :)
                              • wojtek_blankietowy Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 23:58
                                notmyself napisał:
                                ..............
                                ................


                                a ja na to:
                                NIe napisales swojego zdania na temat prowadzenia tego auta. Czemu? Bo na moje
                                logiczne argumenty nie masz odpowiedzi. Twoja odpowiedz to czepianie sie na
                                sile. Zawsze mozna sie doczepic. Jak sie czlowiek zaprze mozna w sloneczny
                                dzien domagac sie dowodu na to ze slonce swieci. Mozna ale po co. Madrej glowie
                                dosc po slowie. Kto tu mowi o fanatzymie religijnym. Bronisz zaciekle - niby
                                czego bo nie masz nawet wlasnego zdania w temacie. Trudno miec swoje zdanie bo
                                trzeba umiec je obronic i ja to ucznilem wskazujac ci rozne zrodla na
                                potwierdzenie mojej tezy. Ty swojego zdania nie masz bo to bezpieczniej.
                                Latwiej sie czepiac. Udowodnij ze to auto dobrze sie prowadzi. Niestety
                                wszytsko wskazuje ze jest dokladnie odwrotnie niz bys chcial.
                                • notmyself Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 24.09.06, 00:39
                                  wojtek_blankietowy napisał:
                                  > a ja na to:
                                  > NIe napisales swojego zdania na temat prowadzenia tego auta. Czemu? Bo na moje
                                  > logiczne argumenty nie masz odpowiedzi. Twoja odpowiedz to czepianie sie na
                                  > sile. Zawsze mozna sie doczepic. Jak sie czlowiek zaprze mozna w sloneczny
                                  > dzien domagac sie dowodu na to ze slonce swieci. Mozna ale po co. Madrej
                                  > glowie dosc po slowie. Kto tu mowi o fanatzymie religijnym. Bronisz zaciekle
                                  > - niby czego bo nie masz nawet wlasnego zdania w temacie. Trudno miec swoje
                                  > zdanie bo trzeba umiec je obronic i ja to ucznilem wskazujac ci rozne zrodla
                                  > na potwierdzenie mojej tezy. Ty swojego zdania nie masz bo to bezpieczniej.
                                  > Latwiej sie czepiac. Udowodnij ze to auto dobrze sie prowadzi. Niestety
                                  > wszytsko wskazuje ze jest dokladnie odwrotnie niz bys chcial.

                                  Wojtku.... farsa :) Ja nie napisałem tutaj mojego zdania - bo nie dysponuje
                                  odpowiednimi danymi, które pozwoliły by mi na wyciągnięcie wniosków tak daleko
                                  idących, jak te stawiane przez Ciebie. Ty nie posiadasz w tym temacie _w
                                  zasadzie żadnej konkretnej wiedzy_. Posługujesz się czymś, co trudno nazwać
                                  poszlaką. Mimo to wnioski wyciągasz mocne... Gdy prosze o dowody nie masz nic do
                                  powiedzenia, poza tym że się czepiam i cytuje: "Madrej glowie dosc po slowie".
                                  Mówiąc wprost, kompromitacja. Nie nazywasz się może Macierewicz? On podobnie,
                                  stawia ostre tezy i broni ich równie skutecznie co Ty :) W ten sposób można
                                  przekonać jedynie ignoranta. Oraz dać dowód ignorancji :)
                                  Z konieczności zacytuje siebie samego:
                                  > Ale gdzie są te dane? Dwie liczby w zapisie "X:Y"+informacja o położeniu
                                  > silnika i przeniesieniu napędu to są, według ciebie, te dane? Żartujesz? Jaki
                                  > jest najmniejszy promień łuku po którym to TT pojedzie na suchej, mokrej czy
                                  > szutrowej nawieżchni? Przy jakiej prędkości? Jak zmienia się to z prędością?
                                  > Na jakich oponach??? Jak zachowa się w tych warunkach jedno z pozostałych aut
                                  > z tylnym napędem (analogiczne wartości). Może coś innego, co __jednoznacznie__
                                  > wspiera twoją tezę?

                                  Czy jest nadzieja że usłyszymy od Ciebie konkret? Czy może poza infomacją o
                                  połozeniu silnika, haldexie w napędzie i dwóch liczbach w zapisie X:Y niczym
                                  więcej nie dysponujesz (przypominam pisząć o tym aucie jako o torebce :) ).
                                  • misiekmisiek6 Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 24.09.06, 01:48
                                    Jeżeli Panowie pozwolicie, przyłączę się do dyskusji.
                                    Uno. To strasznie fajnie, że potraficie kulturalnie nie zgadzać się ze sobą. Na
                                    tym forum to ostatnio rzadkość.
                                    Due. Wojtku, pomyśl czy autorowi komentowanego artykułu nie łatwiej i
                                    bezpieczniej byłoby napisać że Haldex jest do d... Przecież jak sam piszesz to
                                    psrawa oczywista, że auto z takim bardzo-pseuda 4x4 musi się gorzej prowadzić od
                                    klasycznego 4x4. A jednak autor, po jeździe na torze w Kielcach odważył się
                                    wysnuć stwierdzenie, że ten system dołączanego napędu nie jest taki zły. On
                                    różni się tym od Ciebie, że on jeździł nowym TT, a Ty nie :-)
                                    Jeździłem kilka razy w Kielcach i stwierdzenie autora, że "asfalt jest śliski"
                                    jest jak najbardziej prawdziwe. Nawierzchnia jest tam leciutko pokryta pyłem
                                    przez co dużo łatwiej tam wpaść w poślizg niż na normalnej drodze. W Kielcach
                                    nie zdzierają się tak opony właśnie z tego powodu.
                                    Zgadzam się jednak z Tobą, że napęd na przód jest teoretycznie gorszy od 4x4.
                                    Ale... czy jeździłeś kiedyś Mini? To chyba jedna z najbardziej tylnonapędowe
                                    auto z napędem na przód. Da się więc coś takiego osiągnąć.
                                    Poza tym nie zapominaj, że jednak TT ma Haldex, więc nie jest przednionapędówką.
                                    No i na koniec jak widzisz nie twierdzę, że autor ma rację, ale też nie twierdzę
                                    że jej nie ma. Z prostego powodu - jeszcze nie jeździłem nową TT-ką. A nie mam
                                    żadnych podstaw by bardziej wieryć AMiSowi, Auto Moto czy Wysokim Obrotom.
                                    Na forum jest też wzmianka, że Janusz Dudek ze szkoły w Kielcach cośtam
                                    autorowi podpowiedział. Może więc cały artykuł bazuje po cześci na
                                    doświadczeniach tego instruktora. Wtedy... postawiłbym na to że Wysokie Obroty
                                    mają rację. Instruktorzy z SJS mają nieprzeciętną wiedzę...

                                    Pozdrawiam

                                    Misiek
                                    • notmyself Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 24.09.06, 14:18
                                      mobile5 napisał:
                                      > Sport Auto & Auto Motor Und Sport
                                      > Slalom 18m:
                                      > 68.2 km/h - Audi TT 2.0 TFSI
                                      > 66.8 km/h - Audi TT 3.2 quattro, 250 PS
                                      > 63.3 km/h - Audi TT 3.2 DSG MK1
                                      > 61.4 km/h - Alfa Rome Brera 3.2 V6 Q4
                                      > 68.2 km/h - BMW Z4 3.0 CS
                                      > 68.1 km/h - BMW Z4M Coupe

                                      Nie mogę sie powstrzymać przed zestawieniem takich oto liczb :)
                                      1. 61.7 km/h - Audi A8 W12
                                      2. 61.4 km/h - Alfa Rome Brera 3.2 V6 Q4

                                      Oba auta ze stałym 4x4 (audi z tipem). A przecież to audi ma taki "ciężki
                                      silnik" na przodzie.

                                      Czy te powyższe liczby czegoś dowodzą? Moim zdaniem nie. Choćby dlatego, że
                                      trzeba by dokładnie zweryfikować w jakich warunkach robiono testy, jak ustawiali
                                      ten slalom, czy zawsze jechał ten sam kierowca, etc. Jedno jednak pozwalają
                                      zrozumieć. Uproszczenia, takie jak bajdurzenie o "ciężkich silnikach", skłaniają
                                      do wyciągania zbyt daleko idących wniosków z następującym traktowaniem ich jako
                                      oczywiste. Podczas gdy oczywiste to one na pewno nie są, a często gęsto są po
                                      prostu bzdurą.
            • piekny_romanek Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 29.10.06, 08:08
              wojtek_blankietowy napisał:

              > Poprzednie audi TT wypadało na zakrecie z jezdni robiąc krzywde kilku osobom.

              Powtarzasz bezsensowne mity. Pierwsze modele poprzedniego Audi TT mialo
              charakterystyke nadsterowna i stad te wszystkie dzwony. Ludzie nie potrafili
              opanowac TT-ki, ktora wykazywala na zakretach tendencje do "wyjezdzania tylu na
              zewnatrz" i dlatego wylatywali. Inzynierowi Audi na te bezsensowne zarzuty
              mogli odpowiedziec albo mowiac klientow aby nauczyli sie jezdzic albo mogli
              ustawic auto tak by mialo charakterystyke podsterowna. No i jak myslisz, ktora
              droge wybrali? Byl nawet test w TopGear albo 5thGear na ten temat - porownanie
              pierwszych modeli i tych juz po zmianach. Teraz TTka ryje dziobem na zakretach
              i dla wiekszosci cieniasow, ktorzy je kupuja jest to jak najbardziej pożądana
              charakterystyka.
      • moto-cykl Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 06:25
        Szanowny Panie Redaktorze,
        Dziekuje za odpowiedz.
        Prosze nie pisac o malkontenctwie. Obowiazkiem dziennikarza w redakcji jest pisac, a prawem
        czytelnika oceniac.
        Byc moze, gdyby dziennikarze bardziej wsluchiwali sie w opinie czytelnikow, to Auto+ by nie
        zbankrutowal.
        Jako male porownanie proponuje dwa testy tych samych aut: wspomnianego crosswagona i skody
        octawii 4x4. Jeden w Auto+ a drugi w AMiS. Ile informacji moze czytelnik wyciagnac z testu? Ile
        dowiedzial sie o napedzie aut? Kto czytal, ten wie, dlaczego czytelnicy przestali kupowac Auto+... (i
        jeszcze to denerwujace zwracanie sie do czytelnika per ty...)
        Ale pewnie oni wszyscy sa malkontentami :-)

        Pozdrawiam serdecznie i zycze wiecej luzu i wiecej profesjonalizmu
        S



      • mlodydaniel Tylko jedna uwaga... 23.09.06, 13:49
        ... do testow na torze mozna zaprzac kierowcow rajdowych czy wyscigowych. Tak
        robia zachodnie gazety. Zeby ocenic wlasciwosci jezdne samochodu przy
        ekstremalnej jezdzie torowej, roznice miedzy haldexem a torsenem nie wystarczy
        byc dziennikarzem. Nawet motoryzacyjnym. Nie wystarczy pojezdzic paroma
        samochodami.
        Jak gazeta kosztuje 1,5 PLN i nie stac na Kuzaja... to
        mozna wypromowac paru mlodych zdolnych polskich kierowcow. Pewnie niektorzy z
        nich potestowali by wam te samochody za darmo.
      • simr1979 Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 14:38
        szymon.soltysik napisał:

        (...)

        > Po trzecie - jak doskonale pokazuje przypadek Audi takze producenci innych mare
        > k
        > czynia duze postepy w rozwoju ukladow napedowych i w naszym porownaniu roznica
        > pomiedzy Torsen C (Alfa) a ukladem Haldex (Audi) okazala sie minimalna, zeby ni
        > e
        > powiedziec niezauwazalna. Sam bylem zdziwiony, ale fakty sa niepodwazalne.
        > Pisanie o Haldeksie, ze korzysci z niego na torze sa marne to powielanie
        > stereotypow. Przyznaje, ze dopiero podczas tego porownania dzieki Januszowi
        > Dudkowi z SJS nauczylem sie wreszcie w pelni wykorzystywac zalety Haldexu na
        > suchym, asfaltowym torze.
        (...)

        Nonsens - porównywanie zalet stałego napędu 4x4 do haldexa na suchej nawierzchni
        (asfalt był "stosunkowo śliski" ? - hmmmm) to nieporozumienie. W takich
        warunkach chyba nawet temperatura opon ma większe znaczenie niż te kilkanaście
        procent mocy na tylnych kołach na wyjściu z zakrętu . Po necie krązy taki filmik:
        www.subaru.pl/mmedia/volvo.qt
        Prosze sobie popatrzeć, jak haldex w Volvie sobie radzi - to samo byłoby na
        śliskiej nawierzchni szosowej w aucie o odpowiednio lepszym stosunku moc/cięzar.
        Nie mówiąc już o jeździe na śliskim w zakręcie - tam gdzie auto ze stałym 4x4
        spokojnie przejdzie daleko od granicy poślizgu, haldex w przednionapędówce zdąży
        się załączyć chyba tylko po to, żeby wyjechać autem z pola z powrotem na szosę
        (zakładam, że drzew nie było) ;)

        Szanowni, żeby w takim porównaniu (mam na myśli wszystkie 4 auta, nie tyko Alfę)
        zaryzykować wskazanie zwycięstwa ośki z haldexem, to trzeba się duuużo lepiej
        postarać.....:)

        Serdeczności
        • wojtek_blankietowy Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 19:08
          simr1979 napisał:
          >Nonsens- porównywanie zalet stałego napędu 4x4 do haldexa na suchej nawierzchn
          > (asfalt był "stosunkowo śliski" ? - hmmmm) to nieporozumienie. W takich
          > warunkach chyba nawet temperatura opon ma większe znaczenie niż te kilkanaście

          Zgadzam sie. Dwa zupelnie rozne rozwiazania jedno prymitywne, wrecz zabawka, z
          powaznym stalym napedem 4x4. Dziwne ze autor nie widzi roznicy. Ja jezdzilem
          autami z obydwoma mechanizmami i roznica jest kolosalna.
      • niepokorny666 Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 11.10.06, 14:55
        Kiepawy ten test, zreszta Sołtysik niby nie jest autorem ale pod testem zabiera
        głos, który nic nie wnosi, kogo obchodzi jego opinia.
        Rowniez wyliczanka jest chybiona, da sie krecic Alfa baczki tylko Panie Sołtysik
        umiejetnosci brak.
        Jak macie po łebkach pisac takie bzdety argumentujac ze przeciez to bezplatny
        dodatek to lepiej zajmijcie sie kopaniem rowów.
    • mlodydaniel Ale brzydka ta Brera, wyglada jak kupa a nie... 22.09.06, 23:34
      ...coupe. A wlasciwie to jak wielki gruby brzydki pies robiacy wlasnie kupe.
      Boczna linie to wogle nie wyglada na coupe tylko jak Opel Corsa z lat 90
      (bi.gazeta.pl/im/3/3629/z3629783X.jpg). A 159 jest ladna. Kto narysowal
      ta Brere? Paskudzctwo. Co do jazdy to dziwie sie ze Z4 "jest nerwowe", mialem
      juz kilka BMW a moje obecne nota bene piekne, prawdziwe coupe jest idealne do
      jazdy w lukach. Moze Z4 jest inne.
      • iberia30 Re: Ale brzydka ta Brera, wyglada jak kupa a nie. 23.09.06, 11:37
        napisal wlasciciel BMW-jakos mnie to nie dziwi.

        Wybacz ale z tych 4 aut to jedynie wizualnie podoba mi sie...Brera...
        Pomijam moja niechec do swietej trojcy ale to pudelko biemdablju jest
        naprawde....delikatnie mowiac nieladne, jego przod wyglada jak wieloryb....
        TT-jak dla mnie zero polotu, jakos nie widze drastycznej roznicy wizualnej
        pomiedzy poprzednia tt.A nissan-no coz...tez nie powala na kolana.

        BRERA number 1 :-).
    • kirpek Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 23.09.06, 12:30
      co do artykółu troche mało opisu indywidualnego poszczegółnych samochodów ale
      jest to spowodowane pewnie koniecznością zmieszczenia się na kilku stronach
      oraz faktem że testów tych pojazdów każedgo z osobna jest zatrzęsienie.

      od razu jak zobaczyłem pierwsze dane techniczne brery 4x4 czy 159 4x4 to mówiłem
      że ważą ja żelbetonowy kloc. co nie zmienia faktu że brera jest najładniejsza.
      nissana lubie za to na co bmw nigdy się nie zdobyło- 200sx, skyline i im
      podobne są niedoścignione przez bmw i więkość europejskich marek. audi tt w
      moim miemaniu zawsze było do kitu szczególnie z wpadką z tylną osią jedyny plus
      to wygląd pierwszej wersji do dzisiaj wyróznia ten samochód z tłumu ale i tak
      bez porównania jest brzydsze od alfy. bmw ma kontrowersyjny wygląd ale ja to
      kupuje mi się podoba. i klasyczy układ przeniesienia napędu silnik z przodu
      napęd z tyłu podobnie jak nissan dala zwykłego posiadacza obu pojazdów różnica
      w prowadzeniu zapewne jest żadna. aby odczuwalnie rozróżnić bmw i nissana
      trzeba je agresywnie poprowadzić a na polskich drogach... a po za tym nie
      wolno;) moim zdaniem waga nissana 1540kg to sporo. moja klasyfikacja to jeśli
      chodzi przyjemnoś z jazdy i możliwości pojazdów:
      1- nissan
      2- bmw
      3- audi
      4- alfa

      jaśli chodzi o wygląd:
      1- alfa
      długo długo nic
      2- bmw
      3- nissan
      4- audi
    • non_plus_ultra Re: Alfa Romeo Brera 3.2 JTS V6, Audi TT 3.2 Quat 24.09.06, 20:12
      Swietne sa te typy od Lemskiego :

      "Bo już męczą mnie perfekcjoniści z Niemiec i Japonii. Są skuteczni, szybcy,
      świetnie wykonani, ale... brakuje im duszy, charakteru"

      dobre dobre - nie ma jak to youngtimery z lat 70 ale co to ma do testu?

      Ergonomia w Z4 - "skręcając, można sobie poobijać łokieć o drzwi" (chyba z reka
      w gipsie) - co za bzdura, mam 189cm i jakos nie narzekam.
      A co do 4x4 - klasyczny sportowy roadster ma naped na tyl a to ze Audi z 3.2 TT
      nie ma alternatywy wiec wciska haldex jako zalete.

      Jak juz pisal mlodydaniel - ten test powinni przerowadzac kierowcy rajdowi nie
      piszac o "kreceniu baczkow".
    • piekny_romanek Brera 3.2 wazy 1630kg 29.10.06, 08:25
      Te 1770kg to chyba z sufitu albo razem z redaktorami ;)
      www.italiaspeed.com/new_models/2005/alfa_romeo/brera/technical_spec.html
      159 SportWagon 3.2V6 Q4 wazy 1730kg
      www.italiaspeed.com/new_models/2006/alfa_romeo/159_sportwagon/technical_specifications.html

      Anyway ta waga to porazka, no ale plyta Premium robi swoje. W porownaniu do
      BMW5 kombi z napedem na 4 kola ta masa nie wydaje jakas tragiczna w 159SW.

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka