Dodaj do ulubionych

AUDI A6 2.5 TDI jak uruchomic Pilne!!!

08.10.06, 16:26
Wymieniona pompa paliwa w zbiorniku co prawdopodobnie bylo przyczyna tego,ze
nie zapalal i nadal nic, nie odpali nawet na pycha probowalem juz
wszystkiego..Prosze poradzcie co sie moglo jeszcze stac,problem jest o tyle
duzy ze samochod mam za granica i jakos musze go sprowadzic do domu.Prosze o
madre rady,BADZ WSKAZOWKI GDZIE TAKIE MOGE ZNALEZC..BARDZO PILNE!!!
Obserwuj wątek
      • skyddad Re: AUDI A6 2.5 TDI jak uruchomic Pilne!!! 08.10.06, 19:59
        Jezeli ten dym idzie to przyczyna lezy w zaplonie.Sprawdz czy niejest scietty
        klin na wale zamahowym i wtedy wystepuje totalny (chaos).
        Najlepiej trudno wolaj pomoc i niech ciagna do stacji AUDI.Dalsze zabawy
        wepchna Ciebie w jeszcze wieksze koszty.
        Pzdr.Sky.
        P.S dlaczego o tym pisze pare lat temu mielismy Passata z Niemiec sciagniuetego
        z miasta.I sie okazalo ze auto nie palilo i je ciagali (byl´to polak z niemiec)
        na zapych i co scieli klin. Byl powany problem nalezao zmienic czop walu otwor
        wyfrezowany totalnie zniszczony.Zaczal sie uzalac z ena taka naprawe go niestac.
        Zrobilismy szybko dozrazna naprawe pod warunkiem ze po powrocie zzlomuje auto
        albo zmieni silnik. Zostalo zalozone kolo pasowe ktore i zaspawane nie dalo sie
        nic innegozrobioc.Nic sie nie przesuwalo ani rozrzad ani zaplon.Pojechal. Po
        roku przyjechal tym autem chcial zrobic servis u nas przy okazji mysmy
        zbaranieli spawy sie trzymnaly nic nie zmienil i tak co roku przyjezdza do
        firmy,koledzy opowiadaja.
        • 737ng Re: AUDI A6 2.5 TDI jak uruchomic Pilne!!! 09.10.06, 08:22
          Ja mialem diesla dawno i twoj niewatpliwie jest nowoczesniejszy, wiec mozliwe,
          ze nie mam racji, ale...

          W pompie wtryskowej jest/byl elektrozawor, ktory odcina paliwo kiedy wylaczasz
          silnik. W moim starym dieslu kabelek zasilajacy ow zawor raz spadl od wibracji i
          luznego polaczenia a raz sie przetarl. Silnik krecil ale nie dostawal paliwa,
          choc wszystko wydawalo sie byc OK. Ponadto, kiedy kabel byl przetarty i dotykal
          silnika spalil sie bezpiecznik.

          Moze to pomoze :)

          K.
                • skyddad Re: AUDI A6 2.5 TDI jak uruchomic Pilne!!! 10.10.06, 12:08
                  Paliwo to nie tylko pompa,i wszystkie filltry,moze niebyc wpuszczone do silnmika
                  z powodu zlego funkcjonowania elektroniki obslugujaca pompe wtryskowa.Dlatego
                  namawiam na test w Audii.Wymnienisz polowie osprzetu silnika a okaze sie ze
                  zwykly zawor elektromagnetyczny mial przepalony bezpiecznik.
                  Pzdr.Sky.
                    • notmyself Re: AUDI A6 2.5 TDI jak uruchomic Pilne!!! 11.10.06, 00:05
                      sylwek5551 napisał:
                      > milem zamiar uwiazac go na holl i tak jeszcze sprobowac ,czy moge mu tym
                      > zaszkodzic???dopiero za jakis tydzien tam znow pojade ..prosze jeszcze o jakes
                      > wskazania!!!!

                      Źle podchodzisz do tego silnika. Jak nie idzie dym, to są zasadniczo dwie
                      możliwości - albo paliwa nie ma tam gdzie być powinno albo nie ma kompresji na
                      żadnym cylindrze. Wariant drugi jest mało prawdopodobny i jak mniemam już go
                      wykluczyłeś (pasek rozrządu cały?). W pierwszej kwestii - być może jest na
                      maksa zapowietrzony filtr i pompa (jazda klekotem na oparach to bardzo zły
                      pomysł) Zobacz czy w przeźroczystym wężu do pompy nie ma dużych pęcherzyków (no
                      i czy w ogóle jest tam paliwo). Jeśli jest powietrze, to od razu zaopatrz się w
                      bańkę (czystą!) i kilka litrów ropy :) Paliwo do pompy pociągnij z bańki, a
                      wyjście z filtra zaślep albo do banki. Powrót z pompy zostaw normalnie. Z takim
                      setupem powinien pokręcić/odpalić i zaciągnąć paliwo do układu. Potem zmontuj
                      wszystko z powrotem i licz że ponownie pokręci i odpali. Na dokładkę - do
                      odpowietrzenia musisz mieć 3/4 stanu w baku :) Inaczej komp po zapowietrzeniu
                      zapewne nie włączy pompy przelewowej i daleko nie ujedziesz.

                      Jeśli jednak zapowietrzony nie jest, to tylko laweta i na vaga. Popych to jest
                      jakiś poroniony pomysł. To nie jest poldek - albo pali z aku albo jest jakaś
                      awaria i na 100% go nie zapalisz. Nawiasem mówiąc, jak będziesz go tak targał
                      to ci w końcu udowodni że pasek rozrządu jednak potrafi przeskoczyć. A jeśli
                      nie daj boże coś już się tam podziało, to targajc go mogłeś sprawę tylko
                      pogorszyć.
                      • sylwek5551 Re: AUDI A6 2.5 TDI jak uruchomic Pilne!!! 11.10.06, 15:56
                        w przezr.wezu jest paliwo ale jest tez pecherzyk przy prubach odp. przesowa
                        sie.z ta banka I PALIWEM juz probowalem podawlem paliwo bezposrednio do
                        pompy..pasek rozrzadu caly -napiety,pompa w zbiorniku sie zalancza i to ona
                        napewno byla zepsuta,bezpieczniki wszystkie o.k. MAM PYTANIE CZY POMPA WTRYSKOWA
                        MOGLA SIE ZAPOWIETRZYC??? JESLI TAK TO CO Z TYM ZROBIC JAK JA ODPOWIETRZYC???
                        NIE SPRAWDZALEM TEZ CZY PASEK ROZRZADU NIE PRZESKOCZYL..
                        • notmyself Re: AUDI A6 2.5 TDI jak uruchomic Pilne!!! 11.10.06, 21:59
                          sylwek5551 napisał:
                          > w przezr.wezu jest paliwo ale jest tez pecherzyk przy prubach odp. przesowa
                          > sie.z ta banka I PALIWEM juz probowalem podawlem paliwo bezposrednio do
                          > pompy..

                          Wydaje mi się że w takim razie nie jest zapowietrzony, skoro ciągnie paliwo.
                          Lepiej nie ryzykować, i ściągnąć na komputer. Albo pojechać z laptopem i
                          interfejsem. VP-44 jest delikatna - więc jak przelewowa siadła to powietrze
                          mogło ją uszkodzić. Kręcąc pogorszysz sprawę. Zasadniczo, jak pociągnęła
                          powietrze to mógł wyjść błąd regulacji kąta. Ale po usunięciu nie powinien się
                          ponownie pojawić. Mogą też siedzieć inne błędy, to będzie wskazówka co się
                          podziało.

                          Ewentualnie jeszcze widzę taką opcję. Można by odłączyć przelewy od wtrysków i
                          zasilanie paliwa. Potem wlewać do wężyka ropę i czymś tam dmuchać (lekko),
                          dolewając ubytki. Potem zasilanie do bańki, zmontować przelewy i pokręcić. Ja
                          osobiście bym tak nie robił, bo pompa ssie a nie działa na nadciśnieniu. Więc
                          nie wiadomo co z tego wyjdzie, a to jest droga część.

                          > pasek rozrzadu caly -napiety,pompa w zbiorniku sie zalancza i to ona
                          > napewno byla zepsuta,bezpieczniki wszystkie o.k. MAM PYTANIE CZY POMPA
                          > WTRYSKOW A MOGLA SIE ZAPOWIETRZYC??? JESLI TAK TO CO Z TYM ZROBIC JAK JA
                          > ODPOWIETRZYC???

                          Po padnięciu przelewowej mogło zapowietrzyć filtr i pompę wtryskową. Właśnie
                          jak zapowietrzy oba to robią się jaja, bo wtryskowa nie ma skąd zassać paliwa.
                          Ale jak puścisz z bańki (i oczywiście wężyk masz zalany) to silnik powinien
                          zagrać i przelać paliwo do filtra i kosza. Potem, po zmontowaniu auto powinno
                          już hulać. Chyba, że powietrze uszkodziło pompę i nie wytwarza ciśnienia. Wtedy
                          jest lipa.

                          > NIE SPRAWDZALEM TEZ CZY PASEK ROZRZADU NIE PRZESKOCZYL..

                          Myślę że szedł by dym. Poza tym wydaje mi się, że gdyby przeskoczył to ścięło
                          by ząbki. W ogóle, gdyby pasek przeskoczył to są niezłe jaja - coś musi być
                          _bardzo_ nie tak i nie ma co próbować kręcić/szarpać.
Inne wątki na temat:

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka