GoĹÄ: Jarek Re: Co sadzicie o Jarku ?? IP: 192.168.10.* 09.11.01, 17:54 Gość portalu: Pawel napisał(a): > off topic W ramach akcji "uderz w stol, a nozyce sie odezwa" chcialem zadac pytanko: "Czy, aby Panie Pawle nie obrazasz Pan mojej skromnej osobki, bo powiem szczerze, ze mimo sympatii do Wyspiarzy jezyka ich opanowac mi sie nie udalo?" To znaczy, co to znaczy "off topic"? ;-) Link Zgłoś
GoĹÄ: Wojtek Re: Co sadzicie o Jarku ?? IP: *.wroclaw.dialog.net.pl 10.11.01, 01:22 Gość portalu: Jarek napisał(a): > Gość portalu: Pawel napisał(a): > > > off topic > > W ramach akcji "uderz w stol, a nozyce sie odezwa" chcialem zadac pytanko: "Czy > , > aby Panie Pawle nie obrazasz Pan mojej skromnej osobki, bo powiem szczerze, ze > mimo sympatii do Wyspiarzy jezyka ich opanowac mi sie nie udalo?" > To znaczy, co to znaczy "off topic"? > ;-) off topic - poza tematem, nie dotyczy tematu... A wracajac do tematu... :))) Jarek = milosnik wszystkiego co ma literke "D" z tylu ;) Usilujacy w jednym watku zebrac wszystkie informacje dot. diesli, pokazac ich wady i zalety. Sam jezdzi francuzem z HDI (Xsara, Xsantia?) Jarku, tak trzymac! Diesle gora!!! Pozdro. Link Zgłoś
GoĹÄ: Krzysiek Re: Co sadzicie o Jarku ?? IP: 10.0.215.* 10.11.01, 11:30 Gość portalu: Wojtek napisał(a): > > A wracajac do tematu... :))) Jarek = milosnik wszystkiego co ma literke "D" z > tylu ;) Usilujacy w jednym watku zebrac wszystkie informacje dot. diesli, pokaz > ac > ich wady i zalety. > Sam jezdzi francuzem z HDI (Xsara, Xsantia?) > > Jarku, tak trzymac! > Diesle gora!!! > > Pozdro. Napewno goruja pod wzgledem ceny. Maja kilka zalet, ale zeby tak twierdzic, ze gora to trzeba by bylo dodac nad czym. Ci glupi producenci z niewiadomych powodow dalej robia benzynowce. Napisz do nich, ze sa w bledzie moze Ci jeszcze za to odkrycie zaplaca. Ty mozesz sobie lubic ropole, ale nie wszyscy lubia blondynki. Link Zgłoś
GoĹÄ: 130rapid Re: Co sadzicie o Jarku ?? IP: *.pila.cvx.ppp.tpnet.pl 10.11.01, 23:56 Właśnie zajrzałem do wątku nowoczesne silniki wysokoprężne i jadaczka mi opadła... Ciekawe czym się Jarek zajmuje z TAAAAAKĄ wiedzą na temat wysokoprężnych? Link Zgłoś
GoĹÄ: Andre Re: Co sadzicie o Jarku ?? IP: *.pcplus.com.pl 11.11.01, 01:32 Gość portalu: 130rapid napisał(a): > Właśnie zajrzałem do wątku nowoczesne silniki wysokoprężne i jadaczka mi > opadła... > Ciekawe czym się Jarek zajmuje z TAAAAAKĄ wiedzą na temat wysokoprężnych? Jarek ! Zeznawaj cos Ty za jeden! Za tobą pójdą inni. Może uchylimy rąbka swojej prywatności i przedstawimy się ? Link Zgłoś
GoĹÄ: Andre Re: Co sadzicie o Jarku ?? IP: *.pcplus.com.pl 11.11.01, 01:36 A co tam Głasnost i pierestrojka. andrzej@k234.pcplus,com.pl Link Zgłoś
GoĹÄ: Mirek Re: Co sadzicie o Jarku ?? IP: *.makolab.pl 11.11.01, 19:28 Też uważam że Jarek jest lepszy ("lepsze wrogiem dobrego"). Przystojniejszy, uśmiecha się, bardziej otwarty. Co prawda Waldek był dobry w kompach, ale Jarek też się zna. Mówię wam, bez wątpienia Jarek Kalinowski jest lepszy od Wldaka Pawlaka i chłopaki w PSL-u słusznie go wymienili. Link Zgłoś
GoĹÄ: Jarek Co sadze o sobie ?? Jarek IP: 192.168.10.* 12.11.01, 09:50 O rany Boga!! Alez Panowie!!! Toz to forum o motoryzacji, a nie studium psychologiczne!!! Proponuje nie ciagniecie juz dalej tego watku, w zamian za co odpowiem na Wasze posty. Zgoda?? Prosze... Gość portalu: Wojtek napisał(a): > > A wracajac do tematu... :))) Jarek = milosnik wszystkiego co ma literke "D" z > tylu ;) Usilujacy w jednym watku zebrac wszystkie informacje dot. diesli, > pokazac ich wady i zalety. > Sam jezdzi francuzem z HDI (Xsara, Xsantia?) > Jarku, tak trzymac! > Diesle gora!!! > > Pozdro. Faktem jest, ze turlam sie juz trzecim dieselkiem. Aktualnie moge turlac sie Xantia 2,0 HDi delikatnie (he, he, he) poprawiona przez Pana Jacka Chojnackiego (tuning box ChipTronic'a). Moge tylko przyznac, ze aut z silnikami benzynowymi bylo w moim zyciu nieco wiecej niz diesli. Gość portalu: Krzysiek napisał(a): > Napewno goruja pod wzgledem ceny. Maja kilka zalet, ale zeby tak twierdzic, > ze gora to trzeba by bylo dodac nad czym. Ci glupi producenci z niewiadomych > powodow dalej robia benzynowce. Napisz do nich, ze sa w bledzie moze Ci > jeszcze za to odkrycie zaplaca. > Ty mozesz sobie lubic ropole, ale nie wszyscy lubia blondynki. Krzysiu! Po co te nerwy?? Moge jedynie powtorzyc, ze ciezko jest porownywac diesle do benzyny. Producenci wcale nie sa glupi, bo po prostu kupno diesla przy rocznym przebiegu nizszym niz 40 tys. km jest ekonomicznie nieuzasadnione. Osobiscie przyznasz mi chyba racje, ze zdecydoweanie latwiej zdecydowac sie na ktoregokolwiek z diesli niz silnikow benzynowych, wsrod ktorych jest zdecydowanie wiekszy wybor. Mysle wiec ze do nikogo nie bedziemy pisac, a ja przyklepie Ci lapke w odniesieniu do opini o blondynkach. Prywatnie przyznam sie, ze moja ukochana "malzowinka" jest ruda. Gość portalu: 130rapid napisał(a): > Właśnie zajrzałem do wątku nowoczesne silniki wysokoprężne i jadaczka mi > opadła... > Ciekawe czym się Jarek zajmuje z TAAAAAKĄ wiedzą na temat wysokoprężnych? Szanowny Skodziarzu, bez przesady nad ta wiedza. To informacje zdobyte w salonach, serwisach i dokumentach dostepnych (m.in. w internecie), chociaz mowia, ze ciekawosc to pierwszy stopien do... Po prostu chce wiedziec troszke wiecej, zeby mi nikt nie wciskal potem "kitu". Staram sie ww. watek ciagnac, chociaz czasu na zdobywanie informacji caly czas za malo :-(. A uwazam, ze warto, bo ja na przyklad podejmuje decyzje o zakupie/leasingu autka kierujac sie przede wszystkim silnikiem i cena. Wiec np. jesli prawdziwa jest informacja o Volvo, ze wpycha do V40 diesla Renault'a (wystepuja drobne roznice w mocy i momencie obrotowym), wiec de facto masz to samo w dwoch roznych opakowaniach za na pewno inna cene ;- ). Zawodowo zajmuje sie dzialka daleko lezaca od motoryzacji - po krotce mozna to nazwac: "finansowy <podac, przynies, pozamiataj>" (jak to bywalo na budowach). Gość portalu: Andre napisał(a): > Jarek ! > Zeznawaj cos Ty za jeden! > Za tobą pójdą inni. > Może uchylimy rąbka swojej prywatności i przedstawimy się ? > A co tam Głasnost i pierestrojka. > andrzej@k234.pcplus,com.pl Oj Andre, myslalem, ze wiesz o mnie wiecej. Nie wiem jak duzy powinien to byc rabek, ale sprobujmy... Rocznik '71, zonaty, dzieciaty (szt. 1, 19 m-cy), pracujacy zawodowo od IV roku studiow, bardzo nerwowo reagujacy na nowe pomysly w odniesieniu do obowiazkow pracodawcow zwiazanych z reforma systemu ubezpieczen spolecznych i "ulatwien" podatkowych (chociazby np. w odniesieniu do aut sluzbowych), bardzo zle reagujacy na koniecznosc zmiejszania zatrudnienia z przyczyn ekonomicznych, hobby zwany takze konikiem - motoryzacja (nowoczesne rozwiazania silnikow diesla oraz mozliwosci poprawy osiagow silnikow - tuning mechaniczny) - sami przyznacie, ze malo zwiazane z praca, wiec szansa na oddech. No i jeszcze kawalek wystajacy spod rabka: jarek@pimedia.com.pl Gość portalu: Mirek napisał(a): > Też uważam że Jarek jest lepszy ("lepsze wrogiem dobrego"). Przystojniejszy, > uśmiecha się, bardziej otwarty. Co prawda Waldek był dobry w kompach, ale > Jarek też się zna. Mówię wam, bez wątpienia Jarek Kalinowski jest lepszy od > Wldaka Pawlaka i chłopaki w PSL-u słusznie go wymienili. Nie wiem Mirku skad wygrzebales jedna z moich ulubionych maksym, ale... od wymienionej przez Ciebie opcji politycznej dziela mnie mile morskie. Ogolnie staram sie nie dyskutowac na temat polityki, chyba, ze ma to bezposredni wplyw na gospodarke i dzialalnosc malych i srednich firm. W koncu w naszym kraju jak rodzina spotka sie przy urodzinowym stole, to zawsze musi sie poklocic o polityke. A po co??? Mam nadzieje, ze jestescie usatysfakcjonowani, wiec prosze o nie kontynuowanie niniejszego watku. Porozmawiajmy o motoryzacji!!! Zgoda??? Pozdr ;-) Link Zgłoś
GoĹÄ: Krzysiek Re: Co sadze o sobie ?? Jarek IP: *.toya.net.pl 12.11.01, 10:02 Gość portalu: Jarek napisał(a): > Gość portalu: Krzysiek napisał(a): > > > Napewno goruja pod wzgledem ceny. Maja kilka zalet, ale zeby tak twierdzic > , > > ze gora to trzeba by bylo dodac nad czym. Ci glupi producenci z niewiadomy > ch > > powodow dalej robia benzynowce. Napisz do nich, ze sa w bledzie moze Ci > > jeszcze za to odkrycie zaplaca. > > Ty mozesz sobie lubic ropole, ale nie wszyscy lubia blondynki. > > Krzysiu! Po co te nerwy?? Moge jedynie powtorzyc, ze ciezko jest porownywac > diesle do benzyny. Producenci wcale nie sa glupi, bo po prostu kupno diesla > przy rocznym przebiegu nizszym niz 40 tys. km jest ekonomicznie nieuzasadnione. > > Osobiscie przyznasz mi chyba racje, ze zdecydoweanie latwiej zdecydowac sie na > ktoregokolwiek z diesli niz silnikow benzynowych, wsrod ktorych jest > zdecydowanie wiekszy wybor. Mysle wiec ze do nikogo nie bedziemy pisac, a ja > przyklepie Ci lapke w odniesieniu do opini o blondynkach. Prywatnie przyznam > sie, ze moja ukochana "malzowinka" jest ruda. > Piekny kolor. Moze troche przesadzilem ale ty rowniez troche z emocja podchodzisz do ropoli, moze i nawet slusznie. Link Zgłoś
GoĹÄ: Jarek Co sadze o sobie ?? Do Krzysia IP: 192.168.10.* 12.11.01, 10:26 Gość portalu: Krzysiek napisał(a): > Moze troche przesadzilem ale ty rowniez troche z emocja podchodzisz > do ropoli, moze i nawet slusznie. ... i dlatego sie nie obrazam, jak ktos na mnie mowi "Ty chamie na rope". ;-) Natomiast poszukaj prosze choc odrobiny emocji w moim poscie na forum "wady i zalety nowych diesli" (ostatni post 29-10-2001): mareksk napisał(a): > Proszę mnie oświecić w czym oprócz wysokiego momentu obrotowego są lepsze > turbodiesle z bezp. wtryskiem od nowoczesnych benzyniaków, albo benzyniaków z > bezp. wtryskiem? Mysle, ze nie tedy droga! Dyskusja na tym forum o wyzszosci jednego rozwiazania nad drugim juz byla - jak chcesz to sobie przeczytaj. Twierdzenie, ze jedno jest lepsze od drugiego jest BLEDNE!!! Jesli byloby to prawda, jedno z tych rozwiazan byloby juz dawno zarzucone i nikt by tego nie wrazal do masowej produkcji. Kazde z tych rozwiazan jest po prostu INNE!!! A od kazdego kierowcy zalezy, ktore z tych rozwiazan bardziej mu odpowiada. Od dawien dawna silniki benzynowe "zadroscily" dieslom zywotnosci (w znaczeniu duze przebiegi), niskiego spalania i elastycznosci. Z kolei diesle "zadroscily" benzyniakom kultury pracy, przyspieszen i dynamiki. Wszelkie rozwiazania konstrukcyjne tak z jednej i jak i drugiej strony zmierzaja do eliminacji "wad" kazdego z tych rozwiazan. Dlatego tez w dieslach stosuje sie sprezarki (np. ze zmienna geometria) w celu poprawienia dynamiki, czy tez nowe rozwiazania zasilania (np. common rail) w celu poprawy komfortu jazdy (obnizenie halasu). Z kolei w silnikach benzynowych wymysla sie np. zmienne fazy rozrzadu (VVTi Toyoty) w celu poprawy elastycznosci, czy tez bezposredni wtrysk (np HPi z koncernu PSA) w celu obnizenia spalania. Do wad nowych diesli zaliczylbym: - cene (!!!), ktora znajduje swoje uzasadnienie jedynie przy rocznych przebiegach powyzej 30-40 tys. km, - nieco wyzsza halasliwosc niz przy benzynie - nie wydaje mi sie, aby w niedalekiej przyszlosci kierowca i pasazerowie siedzacy w kabinie byli w stanie odroznic halas silnika benzynowego od diesla, w czym duza zasluga nowych rozwiazan zasilania, a takze wygluszenia, - nieco gorsza dynamika od benzyny z taka sama moca, ale sa to sekundowe roznice przy sprincie do 100 km/h. Zalety: - elastycznosc, elastycznosc, elastycznosc, po trzykrosc elastycznosc, czyli potezny moment obrotowy uzyskiwany juz ponizej 2000 obrotow, - niskie zuzycie paliwa, - dluzsza zywotnosc silnika (wieksze przebiegi), choc "benzyniaki" skutecznie zaczynaja niwelowac te roznice. Powtorze sie - zadne z tych rozwiazan nie jest lepsze, gdyz zbytnio roznia sie od siebie. Mozna jedynie stwierdzic, ze nowoczesne diesle moga byc ciekawa alternatywa dla silnikow benzynowych, ale jak nie jestes przekonany do takiego rozwiazania, to sie na nie NIE DECYDUJ! Ja osobiscie po swoich doswiadczeniach z silnikami benzynowymi zdecydowalem sie na wolnossacego diesla (zrezygnowalem z dynamiki na rzecz pseudo "mulowatosci", dziwne co?), ale mi to odpowiada. Ostatnio moge jezdzic HDi i nie musze sie "wstydzic" dynamiki jazdy. Pozdrawiam ;-) Link Zgłoś
GoĹÄ: Krzysiek Re: Co sadze o sobie ?? Do Krzysia IP: *.toya.net.pl 12.11.01, 11:01 Jakbys porownal silniki o tej samej pojemnosci to juz duzej roznicy w elastycznosci i trwalosci (zakladajac porownywalna moc)nie ma. Oczywiscie wtedy benzynowiec jest bardziej zarloczny. Link Zgłoś
GoĹÄ: Jarek Co sadze o : ropa contra etylina IP: 192.168.10.* 12.11.01, 11:21 Gość portalu: Krzysiek napisał(a): > Jakbys porownal silniki o tej samej pojemnosci to juz duzej roznicy w > elastycznosci i trwalosci (zakladajac porownywalna moc)nie ma. Oczywiscie wtedy > > benzynowiec jest bardziej zarloczny. No to sprobujmy: - Xantia 2,0i 16 V 136 KM, spalanie ~ 11 l/100 km po miescie, - Xantia 2,0 HDi 110 KM, spalanie ~ 7 l/100 km po miescie. Ja dalej wole dieselka, bo zupelnie inaczej zachowuje sie w zakresie obrotow do 2 500 obr. (wtedy zmieniam bieg na wyzszy). W benzynie kumpla zmiana biegu na wyzszy jest optymalna przy okolo 4 000 obr. Znowu sie powtorze - bardziej "lezy" mi diesel. Krzysiu, mialem prosbe o nie kontynuowanie tego watku. Pozdr Link Zgłoś
GoĹÄ: Michal Re: Co sadzicie o Jarku ?? IP: *.telia.com 12.11.01, 11:16 Fajny gosc ,duzo wie mam duzo sympati mimo ze sie nigdy nie widzielismy. Pzdr.Michal Link Zgłoś
GoĹÄ: Jarek Bo musialbym przeplynac Baltyk... IP: 192.168.10.* 12.11.01, 11:28 Gość portalu: Michal napisał(a): > Fajny gosc ,duzo wie mam duzo sympati mimo ze sie nigdy nie widzielismy. > Pzdr.Michal I nawzajem Panie Michale! Przykro mi, ale na polowanie na biale niedzwiedzie pod krag polarny sie na razie nie wybieram. Jedyna pamiatke jaka przywiozlem kiedys ze Skandynawi to byl moj rozbity maluszek... Goraco pozdrawiam ;-) Link Zgłoś