Dodaj do ulubionych

Audi A4 2.0 TFSI vs BMW Alpina D3 hehehehe .

21.10.06, 09:58
BMW Alpina D3 :
www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=12488&artikel_seite=1
masa 1520 kg
0-160 19.7 s
200 KM/410 Nm
7.7 l/100 km
231 km/h max
80-120 km/h VI biegu w 13.2 s
60-100 IV biegu 6.3

Teraz Audi A4 2.0 TFSI (dane Testjahrbuch 2005)
masa 1509 kg
0-160 km/h 17.4 s
200 KM/280 Nm
10.2 l/100 km
241 km/h max
i teraz 80-120 km/h VI biegu ... 12.6 s
60-100 IV biegu 6.7 s

BMW trzeba było podrasować u Alpiny ,żeby ledwo dorównała seryjnej Audi A4 .
Zwróćcie uwagę ,ze masa jest prawie taka sama ,a Audi ma tylko 280 Nm ,a BMW
410 Nm . Oba mają turbo ,oba mają to samą masę ,oba mają po 200 KM ,oba mają
pojemność 2000 cm3 i wygrywa Audi . Już o wynika podrasowanego diesla Lexusa
nie chce mi się tu nawet pisać ,bo wypadają żenująco . Ktoś tu pisał ,żeby
benzyna dorównała dieslowi ,musi mieć większą pojemność . Mylił się i to
grubo hehehehe .
Obserwuj wątek
      • stefcioburczymucha Re: Audi A4 2.0 TFSI vs BMW Alpina D3 hehehehe . 21.10.06, 11:56
        d7d napisał:

        > to by sie zgadzało - moment BMW 410Nm / Audi 280 Nm = 1,46
        > czyli po przełożeniach na kołach wychodzi podobnie
        > i podobne osiągi!
        > a diesel zawsze mniej pali bo ma wyższa sprawność!

        Ja wogle nie rozumiem tego porównania. Diesel jest do ekonomicznej jazdy i
        sprawdza się świetnie w tym. Wczoraj zrobiłem trasę do Szczecina i spalił mi
        około 6l ON na 100 km przy normalnej jeździe z wyprzedzaniem. Poza tym jeśli się
        bierze Alpinę to z drugiej strony postawić należy np. S3.

        www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=12426
        • traktorzysta Re: Audi A4 2.0 TFSI vs BMW Alpina D3 hehehehe . 21.10.06, 12:43
          Ale ja nie podważam niskiego spalania diesla . Też robię długie trasy i
          przyjemnie jest nie tankować przez 1000 km ,czyli dojechać na miejsce i wrócić
          bez tankowania ,moja benzyna ważąca 1700 kg o osiągach Audi A4 2.0TFSi na
          trasie spala mi 8.6 l ,czyli nielicząc rezerwy mogę przejechać 720 km i to
          wcale nie w emeryckim tempie . Na długiej trasie diesel by wygrał . To
          porównanie miało na celu pokazanie ,że diesel o tej samej
          pojemności ,mocy ,wadze ,a większym momencie obrotowym ,NIE JEST
          dynamiczniejszy od podobnej wersji benzynowej z turbo ,a jest nawet
          wolniejszy . Przecież kilka razy podkreślałem ,że diesel ma jedną przewagę -
          spalanie ,ale niektórzy na tym forum próbują udowodnić ,że oprócz powyższego
          jest jeszcze szybszy ,a nie jest . Bez turbo diesel jest mułem ,a benzyna
          nie . Zasięg - diesel ,koszty - benzyna-gaz ,przyjemność- benzyna .
          • stefcioburczymucha Re: Audi A4 2.0 TFSI vs BMW Alpina D3 hehehehe . 21.10.06, 12:52
            traktorzysta napisał:

            > Ale ja nie podważam niskiego spalania diesla . Też robię długie trasy i
            > przyjemnie jest nie tankować przez 1000 km ,czyli dojechać na miejsce i wrócić
            > bez tankowania ,moja benzyna ważąca 1700 kg o osiągach Audi A4 2.0TFSi na
            > trasie spala mi 8.6 l

            No cóż mi się benzyna kojarzy oprócz przyjemności z jazdy z dużymi kosztami.
            Moja na trasie nie schodzi przy spokojnej jeździe poniżej 10-11 l. Na
            autostradzie w Niemczech przy jeździe ponad 230 wciąga i 25-30 litrów. Więc
            jeżdzę nią tylko po mieście na krótkich odcinkach i zamykam się w 16l.
            • traktorzysta Re: Audi A4 2.0 TFSI vs BMW Alpina D3 hehehehe . 21.10.06, 13:10
              Diesel też potrafi łyknąć :
              www.bmw-klub.pl/samochody/artykuly.htm
              Przeczytaj test BMW 320d ,że spalił im 14 l przy tzw. sportowej jeździe . Już
              nie chce mi się powtarzać setny raz ,ale w benzynie można założyć gaz i będzie
              2x taniej niż diesel . Tylko ,że ja nie lubie gazu i diesla . Każdy kupi co
              lubi i na co go stać ,a narazie dynamiczniejsza jest benzyna .
                • traktorzysta Re: Audi A4 2.0 TFSI vs BMW Alpina D3 hehehehe . 21.10.06, 13:45
                  Testowali go fani BMW ,więc ja im wierzę . Zresztą ja jechałem BMW 320d i
                  spalił mi na odcinku 200 km 6 l ,czyli rewelacja ,ale strasznie głośny w
                  mieście . Mnie to drażniło . Jednak ja bym wybrał 335i ,albo 330i . Są
                  szybsze ,cichsze i na papierze 330i pali 8.7 l ,więc w praktyce będzie paliła
                  11-12 l ,a jak na takie osiągi to niedużo . Zresztą 335i pali w testach 11.8 l
                  średnio /miasto wychodzi 14.8 l,a wolniejszy Mercedes E 420 CDI pali 11.5 l
                  ON . Wierz mi ,że E klasa nie jest dużo bardziej komfortowa od trójki i mam na
                  myśli wyciszenie i resorowanie (nawet jak BMW ma runflaty) ,no chyba że zamówi
                  się wersję z pneumatycznym zawieszeniem Mercedesie .
                  • stefcioburczymucha Re: Audi A4 2.0 TFSI vs BMW Alpina D3 hehehehe . 21.10.06, 16:23
                    >Jednak ja bym wybrał 335i ,albo 330i

                    Co to znaczy wybrał? Ktoś kto kupuje 320d nie stoi przed takim wyborem. Jak by
                    wybór miał to by brał lepszy silnik.

                    Nie wiem jak E klasa, ale porównanie komfortu jazdy 3 coupe E46 i E39 wypada
                    blado dla tej pierwszej. Nawet ze względu na szerokość auta. Ale 3 coupe ma
                    znacznie bardziej sportowy charakter, lepiej się prowadzi, robi wrażenie
                    większej zwartości, lepsza jest pozycja za kierownicą jak ktoś lubi czuć drogę.
                    E39 wydaje się wielkie i ciężkie po przesiadce z powrotem i takie zresztą jest.
                    Ciekawe jak jeździ E39 z tym dieslem 2.0.

                    335i to nie wiem bo to zupełnie nowe auto i wątpię żeby wiele osób nawet go
                    widziało na żywo.
      • stefcioburczymucha Re: Przy 120 km/h diesel BMW na VI... 21.10.06, 17:02
        simr1979 napisał:

        > ...dopiero osiąga 2000 obr/min - podaj wyniki porównawcze 120-160 dla VI biegu.
        > ..

        Dlaczego nie na VII, VIII albo wstecznym? Z drugiej strony ponieważ to Audi jest
        doładowane sądzę, że nawet na tym idiotycznym VI biegu do 160 dojdzie szybciej
        niż BMW.

        Inna sprawa to taka, iż jak czytam niektórych to chce się wołać: ludzie kupcie
        sobie automat! diesel to dla was jakiś tani substytut automatycznej skrzyni czy
        jak? Ja w swoim starym dieselku zmieniam biegi i mi nie przeszkadza.
      • traktorzysta Mam coś ciekawego 21.10.06, 17:14
        BMW 320d seryjne :
        autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=5935&chapter=23942
        60-160 km/h 17 s (najszybsze przyspieszenie
        80-120 na III biegu 6 s
        Dopiero po tuningu Alpiny powyższe ,seryjne BMW 320d ,będzie przyspieszało jak
        poniższe Audi A4 2.0 TFSi .

        Audi A4 2.0 TFSI Quattro :
        autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=5145&chapter=22973
        60-160 km/h 14 s (najszybsze przyspieszenie)
        80-120 na III biegu 4.5 s

    • stefcioburczymucha A co powiesz na taką benzynę? 21.10.06, 17:11
      80-120 km/h na VI biegu 10,5s
      ale na V już 5,5s!
      ale na IV ... 3,7s!
      co to jest? dla ułatwienia dodam jak najbardziej seryjna maszyna z
      najzwyklejszym benzynowym silnikiem 2.0 oczywiście z turbo. Sądzę że jest nawet
      tańsza niż to BMW (koszt jakieś 200tys PLN)
    • traktorzysta Alfa Romeo 159 2.2 JTS 60-160 15.4 s 21.10.06, 17:58
      www.autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=7617&chapter=25880

      80-120 III 5.3 s
      Waży prawie tyle samo co BMW 320d ,ma tylko 230 Nm ,do 100 km/h i 200 km/h
      przyspieszają prawie tak samo . Na poszczególnych biegach wyprzedza się lepiej
      niż doładowanym dieslem BMW hehehe .
    • traktorzysta Skoda Octavia 2.0 TDI vs Skoda Octavia 2.0 FSI . 21.10.06, 18:34
      Skoda Octavia 2.0 TDI :
      autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=4130&chapter=21731
      80-120 km/h III/V 5.7 s/8.5 s
      60-100 km/h III/V 4.9 s/9.5 s
      masa 1355 kg
      208 km/h max
      0-100 km/h 9.6 s
      140 KM/320 Nm
      cena 85 000 zł (ambiente hatchback)

      Skoda Octavia 2.0 FSI :
      autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=4956&chapter=22728
      80-120 km/h III/V 6.1 s/9.8
      60-100 km/h III/V 5.6 s/10.1
      masa 1350 (kombi tak jak w teście)
      212 km/h max
      0-100 km/h 9.4 s
      150 KM/200 Nm (!!!)
      cena 82 800 zł (kombi ambiente)

      Wolnossąca benzyna o momencie 200 Nm jest na równi z doładowanym dieslem z 320
      Nm hehehe . Na dodatek jest tańsza . Teraz dodajcie sobie do benzynowego turbo
      hehe .
      • nico_dj Re: Skoda Octavia 2.0 TDI vs Skoda Octavia 2.0 FS 23.10.06, 21:20
        > Wolnossąca benzyna o momencie 200 Nm jest na równi z doładowanym dieslem z 320
        > Nm hehehe . Na dodatek jest tańsza . Teraz dodajcie sobie do benzynowego turbo
        > hehe .
        140 KM diesel jest o ponad 0.5 s lepszy od 150 KM benzyny - świat sie kończy...:-)

        PS Jak dodasz turbo do FSI - to wyjdzie ponad 100 tys złp..
          • nico_dj Re: Skoda Octavia 2.0 TDI vs Skoda Octavia 2.0 FS 24.10.06, 21:15
            traktorzysta napisał:

            > Puenta jest taka ,że wolnossąca benzyna przyspiesza tak samo jak ,teoretycznie
            > mocniejszy diesel ,a po dołożeniu turbo nie będzie h.... we wsi ,jak to
            > mawiał "świr" .

            OD kiedy 150 KM benzynowca jest słabsze od 140 KM diesla?
            Puenta jest taka, że nie ma sie co podniecać ułamkami sekund, bo większość
            kierowców nie umie szybko operować sprzęgłem i potrafi dobrze przyspieszać tylko
            na jednym biegu (gaz do dechy). Bo jak co do czego - to spod świateł 90 KM
            diesel z "szybkim sprzęgłem" zrobi 150 KM benzynowca z zadufanym w swoim aucie
            miejskim ścigantem.
    • kry-kry5 Re: Audi A4 2.0 TFSI vs BMW Alpina D3 hehehehe . 29.10.06, 10:45
      witam zwolennika Audi. przyznaje iż Audi poszło znacznie do przodu z techniką i
      zacęło w koncu produkowac coś lepszego niż przed laty gdie wspólnie z VV
      tworzyli autka dla pospólstwa.Przyznaję także,ze podobają mi się coraz bardziej
      nowe Audice ale najlepszej marki nie mogę zdradzić i nigdy tego nie zrobie!BMW
      to potęga, charakter, moc np: M Power.mam takie maleństwo więc wiem.Wracając
      do porównania tych aut. Pańskie Audi hehehe pali troszkę dużo jak na
      dzisiejsze portfele.A w tedy ktoś na stacji benz. zrobi z pana pani
      hehehe.proszę wstąpić na strony BMW>może otworzą sie panu oczy na te autka.
      miłego dnia życze.
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka