malyajak 23.10.06, 21:43 Proszę o opinie samochodu A4 Avant 2,5 TDI Quattro 98r., planuje zakup takiego autka i chciałbym wiedzieć czy warto. A jak nie to co innego o takich gabarytach i mocy mógłbym kupić? Z góry dziękuje i pozdrawiam. Mały Link Zgłoś Obserwuj wątek
notmyself Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 23.10.06, 23:41 Zależy, czego konkretnie oczekujesz. Link Zgłoś
baartur Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 08:51 > Proszę o opinie samochodu A4 Avant 2,5 TDI Quattro 98r., Silnik który wymieniłeś nie należy do mało awaryjnych ;/ Lepiej wybrać wersję 1.9TDI jest tańszy w utrzymaniu i użytkownicy go bardziej chwalą pod względem bezawaryjności... Link Zgłoś
misza36 Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 09:41 warto silnik bardzo dynamiczny i o wysokiej kulturze pracy , wysoka jakosc wykonania, absolutny brak korozji , karoseria kilkakrotnie ocynkowana, tanie czesci i zamienniki i ciagle atrakcyjna linia nadwozia Link Zgłoś
pawebdgo Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 13:11 >ciagle atrakcyjna linia nadwozia W porownaniu do nowych audi to chyba archaiczna. A i lakier bedzie juz zmatowiały, a i moze w cos bity... Link Zgłoś
misza36 Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 14:13 wcale nie archaiczna , arachaiczna to z tego okresu moze byc corolal czy avensis Link Zgłoś
pawebdgo Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 18:35 Archaiczna dla mnie, podkreslac beda to coraz wieksze szczeliny w nadwoziu. Chyba mi nie napiszesz ze niemal taka sama jak w nowym a4? Link Zgłoś
polokokt Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 14:21 poszukaj sobie forum Audi lub forum Bmw Klub Polska. Swego czasu wypowiadali się tam goście, którzy pracują w serwisie Audi i mówili otym silniku w odniesieniu do A6 (ktoś rozważał zakup A6 2,5TDi kontra BMW 530d) i zarówno na forum Audi jak i na forum BMW większość odradzała ten silnik. podobno jest świetny jeśli chodzi o parametry. Natomiast jego konstrukcja powoduje, że przy dość sporym przebiegu (okolice 150-200 tys km) cos tam sie dzieje ze silnik wymagal remontu (nie dotyczy to oczywiscie 100% jednostek, ale z tego co te osoby pisaly jest to dosc spory procent) a remonttego silnika jest podobno piorunsko drogi. I wszyscy jesli juz audi w TDi to doradzali jednak 1.9, mniej usterkowy i w zupelnosci sobie radzi z tymi autkami. Ale mowie, poszukaj na forum Audi i BMW bo tam byly dosc obszerne watki odnosnie tych silników, łącznie ze zdjęciami z remontów. Pozdrawiam Link Zgłoś
kodem_pl Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 19:19 Tak jak mowia inni: ten motor bedzie mial spoko kulture pracy, ale na tym sie koncza jego zalety... nie jest ani przesadnie oszczedny, ani tani w utrzymaniu, ani bezawaryjny. Sama wymiana rozrzadu kosztuje w nim fortune. Polecalbym wziecie wersji 1.9 (ale nie jestem pewien, czy jest z napedem quattro) i za zaoszczedzona kase w stos. do 2.5 wrzucenie mu chipa, moze kilku przerobeg. Z wersji 130 koni osiagniesz 150-160 samym chipem. Dalej mozesz niewielkim nakladem kosztow dojsc do ponad 200 koni majac wciaz auto o awaryjnosci seryjnego. Przy odpowiednio napisanym programie i twoim odpowiednim uzytkowaniu nawet sprzeglo wytrzyma spokojnie. Link Zgłoś
notmyself Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 19:53 kodem_pl napisał: > Polecalbym wziecie wersji 1.9 (ale nie jestem pewien, czy jest z napedem > quattro) i za zaoszczedzona kase w stos. do 2.5 wrzucenie mu chipa, moze kilku > przerobeg. Z wersji 130 koni osiagniesz 150-160 samym chipem. Dalej mozesz > niewielkim nakladem kosztow dojsc do ponad 200 koni majac wciaz auto o > awaryjnosci seryjnego. Marzenia ściętej głowy. 200km z AWXa będzie drogie. Silnik na 100% będzie pił olej. A na obrotach będzie nieprzyjemny. Poza tym kłopotliwy w obsłudzie. Pomysł dla pasjonatów raczej. Znaleźć A4+AWX+quattro+zadowalający stan jest w zasadzie nie możliwe. 2.5V6 bije R4 na głowę. Zarówno kulturą jak i charakterystyką. Choć niestety nie te roczniki :( Link Zgłoś
kodem_pl Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 20:35 Ale mowa o A6. Zreszta mowie, ze 200 to juz po przerobkach. A one wcale nie sa tak drogie jak przerobki w innych autach, zeby osiagnac porownywalne przyrosty. IC, pompki itp. Fakt, troche zabawy bedzie i nie kazdy sie lubi w to bawic, ale to serio nic strasznego. Wlasciciel nie musi sie nawet smarem brudzic, a szlaki juz wielokrotnie przecieranie nie tylko w PL ale wszedzie na swiecie. www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=3034 tu cos na poparcie moich slow Dodam jeszcze, ze subiektywnie auto po tuningu, ktore ma xxx koni mocy zapina lepiej, niz auto ktore ma xxx konic mocy a jest seryjne. Bo w dieslach zazwyczaj po tuningu przebieg krzywych mocy i momentu jest korzystniejszy po wirusie. Link Zgłoś
notmyself Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 21:41 kodem_pl napisał: > Ale mowa o A6. > > Zreszta mowie, ze 200 to juz po przerobkach. A one wcale nie sa tak drogie > jak przerobki w innych autach, zeby osiagnac porownywalne przyrosty. IC, > pompki itp. Będzie trzeba zrobić FMIC. Orurowanie tego to jest jeden cały dzień roboty dla sprawnej ekipy. Licząć z częściami, kupa kasy. W ogóle, będzie rzeźbienie z chłodnicą klimy. Dalej, przelotowy tłumnik. Znowu sporo roboty i równie sporo kasy. Powyżej 3k rpm będzie głośny. Żeby coś z tym hałasem zrobić trzeba by myśleć o większym turbo. A tam seryjnie jest VNT17. A silnik wzdłużny. Więc pole manewru bardzo niewielkie (i drogie). Nawiasam mówiąc seryjne turbo i tak długo nie pociągnie 200hp (jeśli w ogóle). Pompek w AWX raczej nie da się wymienić, bo nie ma na co :) Sprzęgło przeniesie bodajże coś koło 350nm - więc na taką moc jest do wymiany. Reasumując 200hp to już ekstrema dla tego silnika. Koszt to tak z 10k PLN na wstęp :) > Fakt, troche zabawy bedzie i nie kazdy sie lubi w to bawic, ale to serio nic > strasznego. Wlasciciel nie musi sie nawet smarem brudzic, a szlaki juz > wielokrotnie przecieranie nie tylko w PL ale wszedzie na swiecie. > > <a href="www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=3034" > target="_blank">www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=3034</a> tu cos na poparcie > moich slow Tutaj to ja wdzie 175km i to z "serii" która miała >150km :) > Dodam jeszcze, ze subiektywnie auto po tuningu, ktore ma xxx koni mocy > zapina lepiej, niz auto ktore ma xxx konic mocy a jest seryjne. Bo w > dieslach zazwyczaj po tuningu przebieg krzywych mocy i momentu jest > korzystniejszy po wirusie. Ale V6 zapina wyraźnie lepiej :) Moment w czipie ustawią ci tak, że max będzie pewnie dopiero koło 2500rpm (a przy 200hp to pewnie i wyżej). A trzymać go będzie pewnie do 3000rpm. Może nieco dłużej. Owszem, lepiej to niż seria. Ale niektóre V6 przykładają parę już koło 2000-2200rpm i trzymają pod 3500rpm. Link Zgłoś
kodem_pl Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 21:57 W sumie masz racje. Zapominam, ze ze wzdluznymi nie idzie tak latwo, bo w ich przypadku te szlaki wcale nie takie przetarte (wymiana dmuchawki we wzdluznych). itd. Wiec zostaje jedynie powiedziec, ze z rozsadnych opcji to bedzie 1.9 z moca nieco ponad 160 koni po chipie, ktore jezdzi gorzej niz 2.5 180 koni, ale daje rade:-D PS. Ile 1.9 pali w tak ciezkiej budzie? Link Zgłoś
sandomingo1 Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 20:55 dobrze tu chłopaki radzą, choć trochę się zapędzili - w 98 r nie było jeszcze 130 KM TDI. 2.5 ma lepszą kulture pracy i osiągi, natomiast jest droższy w eksploatacji. Lepiej kupić z 1.9 TDI i zawirusować. Link Zgłoś
dr.rocco Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 21:37 Ciekawe czemu producent tego nie czipuje seryjnie , zwlaszcza jesli to takie proste :) Link Zgłoś
polokokt Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 23:23 bo producent musi wziac poprawke ze taki Mietek nie naleje tam dobrej jakosci oleju napedowego tylko troche gorszego a może wręcz takiego z pieca CO, ze nie wymieni oleju w misce olejowej w terminie, albo bedzie twardo sie trzymal tych przegladow co 15 tyś km a na naszych drogach jest taki syf ze spokojnie mozna wymienic co 10 tys km lacznie z filtrami, ze bedzie go uzytkowal w jakis nieprzewidziany sposob. I to jest ten margines bledu ktory producent silnika musi wziac pod uwage aby potem nie bujac sie w naprawach serwisowych z co drugim silnikiem wypuszczonym na rynek. A jak ktos dba o autko (normalnie, nie musi byc ponad przecietnie) to spokojnie lekki wirusik nie robi zadnej roznicy. Pozdrawiam Link Zgłoś
polokokt Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 23:25 a dodam jeszcze ze juz sporo firm ma w swojej ofercie takie czipowanie w ASO bez utraty gwarancji ale oczywiscie za dodatkowa oplata :) Pozdrawiam Link Zgłoś
uki145 Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 24.10.06, 22:38 O tych gabarttach i parametrach dobrym wyborem bedzie alfa romeo 156 2.4 JTD .5 cylindrowy silnik fiata sprawia mniej problemów niz v6 audi . za cene a4 kupisz tez auto duzo młodsze :00-01.Pozdrawiam Łukasz Link Zgłoś
malyajak Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 25.10.06, 19:57 Dzięki za wszelkie opinie, ale ja już kupiłem to auto i właśnie zaczynam się wk... bo pakowanie w nie kasy sie chyba szybko nie skończy :( Fuck... zawieszenie i silnik kosztuje fortune... Pozdrawiam. Link Zgłoś
qamillo Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 25.10.06, 20:40 jakto? to wozik jest niedobry? przecież audi to prawie jak vw? NIEWIERZE!!!!! Link Zgłoś
notmyself Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 25.10.06, 22:48 qamillo napisał: > jakto? to wozik jest niedobry? przecież audi to prawie jak vw? NIEWIERZE!!!!! Dobry nie znaczy tani :) Link Zgłoś
notmyself Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 25.10.06, 22:57 malyajak napisał: > Dzięki za wszelkie opinie, ale ja już kupiłem to auto i właśnie zaczynam się > wk... bo pakowanie w nie kasy sie chyba szybko nie skończy :( Fuck... > zawieszenie i silnik kosztuje fortune... > Pozdrawiam. No to nie jest taki zupełnie tani model :) Tym bardziej, że masz tam zupełnego pierworodnego jeśli chodzi o V6 TDI vaga. Jak zepsuje Ci się przepływomierz, a raczej napewno się zepsuje :), to nowy najlepiej kupić i zamontować w ASO. Będziesz miał gwarancje, a to ważne :) Bo gdy za kilka miesięcy znowu się popsuje, a najpewniej tak będzie, wymienisz już za darmo. Taka to właściwość ustrojstwa made by Bosch do AFB :) Tak przy okazji - przebieg masz udokumentowany (i rozsądny)? Bo jak nie, i nie daj Boże autko śmigało na 0W30 a Ty przy okazji nie sprawdziłeś wałków rozrządu przed kupnem, to .... :) Link Zgłoś
notmyself Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 25.10.06, 23:01 Jeszcze w kwestii zawieszenia. To mit jest. Rozsiewany przez właścicieli co non stop sztukują je najtańszymi zamiennikiem. Jak zaczną Ci stukać wahacze to najlepiej zrobić raz a dobrze - wsadz Lemfordera i powinno być ok. Link Zgłoś
uki145 Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 25.10.06, 23:26 Witam! szybko zuzywajace sie wałki rozrzadu w 2.5 TDI to kwestia wrazliwosci tego silnika na zaniedbania olejowe(podobnie jak w przypadku silników alfy romeo t.s , boxer,v6) .silnik tebn wymaga aptekarskiej wrecz precyzji olejowej utrzymywanie wysokiego poziomu i skrócenia okresów wymiany normalnego pełnisyntetyka(czytaj 5w40,5w50 ,a nie jakies wymysły typu ow30) do max 10-12 tys km /raz na rok.jesli poprzedni własciciel przestrzegał tego i Ty bedziesz sie stosował ,to nie ma sie czym przejmowac.jesli juz za pózno ,to wymiana wałków w v6 jest bardzo droga,lepiej pokusic sie o ich regeneracje przy okazji wymieniajac hydrauliczne kompensatory kluzu zaworwego.Pozdarwiam Łukasz Link Zgłoś
notmyself Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 26.10.06, 01:28 uki145 napisał: > Witam! szybko zuzywajace sie wałki rozrzadu w 2.5 TDI to kwestia wrazliwosci > tego silnika na zaniedbania olejowe(podobnie jak w przypadku silników alfy > romeo t.s , boxer,v6) .silnik tebn wymaga aptekarskiej wrecz precyzji > olejowej utrzymywanie wysokiego poziomu i skrócenia okresów wymiany > normalnego pełnisyntetyka(czytaj 5w40,5w50 ,a nie jakies wymysły typu ow30) Niestety, long life w tym przypadku to 0w30. I 9/10 tych silników na tym właśnie jeździło. Więcej - AFB robiły w niemczech często z 50tyś rocznie. Więc jak ktoś pojeździ silnikiem co ma 400-500tyś nalatane na tym super oleju, a na liczniku 170tyś, to zaraz powie jakie to wałki kiepskie. Ale po takim czymś każdy kawałek metalu ma się prawo wytrzeć. A już np. na wersję 180km, która nie była popularna jako auto firmowe, znacznie mniej osób narzeka. Nawet mit już powstał, żeten silnik miał wałki wykonane z bardziej trwałego materiału :) Link Zgłoś
devote Re: Czy warto kupic A4 2,5TDI V6 Quattro 26.10.06, 01:56 rehmeier.de/wp-content/brand_irony_nike.jpg Link Zgłoś
traktorzysta Niewierze . Przecież dyzle mają być oszczędne i 26.10.06, 07:05 bezawaryjne przez jakieś 800 000 km hehehe. Znajomy miał prosto z salonu Allroad'a 2.5 tdi i chwalił sobie ,ale po upływie gwarancji sprzedał i kupił nowe BMW 530d i po jakimś czasie dokupił żonie X3 3.0d ,więc chyba bardziej jest zadowolony z BMW ,niż z Audi . Nie wszyscy się przyznają ,że coś złego dzieje się z ich samochodami . Link Zgłoś